Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihon viimeinen kerta kun menen kampaajalle

Ugh
13.06.2018 |

Miksi Suomen kampaajat ovat niin osaamattomia? Taas sain lähteä itku kurkussa kun kuvan kera pyysin tälläistä:
https://goo.gl/images/RHEokL
Ja lopputulos on suurinpiirtein tällainen:
https://goo.gl/images/GyV15W
Tuntuu siltä etteivät kampaajat juurikaan edes vilkaise tuomiani kuvia ja jotenkin saavat tuntemaan että on suorastaan noloa tulla kuvien kera. Jännä juttu on myös se miten eri kampaajat luovat eri versioita samasta kuvasta mutta koskaan ei tule sitä mitä siinä kuvassa on.

Olen käynyt nyt läpi sen verran monta kampaajaa ja aina kuva tai pari mukana ja parhaani mukaan yritän selittää että mitä haluan mutta aina leikataan ihan mitä sattuu ja välillä sooloillaan oikein kunnolla.
Pyysin pitkää sivuotsista ja sain epäsymmetrisen otsatukan jonka lyhyin kohta on toisen kulmakarvan yläpuolella vaikka kuvassa on nimenomaan pitkä otsis. Voisiko joku selittää että mikä Suomalaisia kampaajia oikein mättää?

Tästä lähtien leikkaan itse omat hiukseni, vaikken ole millään tavalla taiteellinen. Tuskinpa olen kovin paljoa huonompi kuin tyypillinen Suomalainen kampaaja.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt mikä hemmetti se lasimainen hiuslaatu on? Särkyy, säröilee ja räsähtelee, on kovaa ja taipumatonta, hä? Näkyy läpi?

Millainen villi-ihmisen kuontalo pitäisi olla, että tohtisitte sitä kerrostaa, saatikkaa antaa säilyttää tukan pitkänä? Ihan hatusta vedätte näitä.

Miksette voi kertoa asiakkaalle ennen hiusten leikkuutta, mitä aiotte tehdä? Kai se olis neuvottelun paikka, jos ette kerta suostu antamaan asiakkaalle hänen toivomaansa ja maksamaansa palvelua, vaan teettekin taas ihan just sitä mitä itte tykkäätte? Jos taksikuskikin ajaisi mut rautatieaseman sijaan lentokentälle, ja vasta perillä sanoisi että no kuulkaas kun lentokoneella pääsette paljon nopeemmin perille.

Hius (HUOM. hius) on ohut, liukas, helposti katkeileva luiru jossa ei pysy mikään ja joka vaan roikkuu päässä ilman mitään volumea. Itselläni on lähes sen vastakohta, yks kampaaja totesi että mun hiukset on melkeen ku hevosen häntää käsittelis eli karvat on paksut, suhteellisen karkeat ja ne ei katkea helposti.

Vierailija
42/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kampaajalla aina saman lopputuloksen kuin kotona itse joten senpä takia maksan mieluummin kotona sen 10-20e ku kampaajalta yli 100e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep minulla sama kokemus. Pyysin viimeksi tällaista otsatukkaa https://goo.gl/images/SyTDJ8

Ja sain tällaisen otsatukan

https://goo.gl/images/rEUnnW

Kampaaja itsekin totesi että leikkasi liikaa mutta kuittasi sen sanomalla "kyllä ne hiukset nopeasti kasvaa ". Juu niin kasvaa mutta vituttaa se silti kulkea seuraavat pari kk otsatukka visusti pinnillä kiinnitettynä ja odotella sen kasvamista että saan sen lopputuloksen mistä jo maksoin...

Joo tää on jännä. Ei itsellä tulisi mieleenkään kuitata huonoa jälkeä työssäni että kyllä ne asiat siitä sitten kuitenkin jollain tavalla suttaantuu, vaikka en suoriutunutkaan antamastasi työtehtävästä, heippa!

Näinpä. Ei se ole vahingontekijän tehtävä sanoa "ei se mitään", vaan tarjoutua hyvittämään virheensä.

Vierailija
44/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haaveilen menemisestä sille kampaajalle, joka stailasi ohjelmassa 'vuosia nuoremmaksi'. Siinäpä kampaaja, joka todella osaa. Ensin mietittäis yhdessä tarkkaan mun toive ja hänen näkemyksensä ja sitten hän selostaisi, mitä tekee, mitä voi saada aikaan. Sais maksaa suunnilleen mitä vaan....

Se oli kyllä huippu tyyppi😍 muistaako joku nimen?

Piatu Puhakka? :)

Vierailija
45/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vihoviimeinen, ei vihon viimeinen. Herranjestas teidän suomea.

Ja lauseen keskellä suomalainen -_-

Vierailija
46/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin leikkauttamaan puolipitkistä hiuksistai sellaisen mallin, missä otsatukka pitkä ja niska lyhyt. Kuvatkin oli matkassa ja mietittiin tarkkaan sitä tukan mallia.

No ensimäisenä kampaaja leikkasi otsatukan pois ja hihitti, että olet niin sihteerin näköinen, että leikkaan sinulle kivan polkkatukan.

Itku meinasi tulla, koska otsatukan kasvattamiseen meni aikaa jonkin verran.

Ja hiusten laatu ja määrä olisi kyllä riittänyt vallan mainiosti näyttämääni malliin.

Et kesken käsittelyn sanonut mitään kun huomasit että nyt lähtee otsatukka...?

Vierailija
47/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin toffeen väriset hiukset jossa vaaleita raitoja. Lopputulos oli lilat hiukset jossa vaaleita raitoja. Kampaaja tosissaan kysyi tykkäätkö niinkuin itse olisi tyytyväinen. Olin 18-vuotias, en saanut sanoja suusta mitä oikeasti ajattelin.

Meni muutama vuosi niin menin toiselle kampaajalle, samanlaista tyyliä taas halusin. Hiukset olivat punaiset kun lähdin ovesta ulos. Seuraavana päivänä blondasin hiukset kokonaan itse.

Vierailija
48/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää se oikea kampaaja. Omaa tukkaani on hotanut 30 vuotta sama nainen ja jälki on upeaa.

Ennen sitä permanentin tulos afro, ihoani poltettiin pehmennyksissä ja pyytäessäni Makepiecen tukkaa, tulos oli aivan lyhyeksi nyrhitty tukka.

Itselläni todella paksu tukka, joten uästä syntyy mitä vain.

No ei synny, esim tuota ap toivomaa mallia. Tuo vaatii paksun hiuksen, mutta niitä ei saa päässä olla kovin paljoa ja sen on kiharruttava luonnostaan hieman. Mulla on myös paksu tukka, ja yksittäinen hius on myös paksu, ja kihartuu, mutta mun hiuksiin ei tuota kampausta saa aikaiseksi kukaan. Tulis sellainen enempi tämän näköinen http://energy106.ca/salma-hayek-reveals-that-donald-trump-once-asked-he…;.. ja nyt ei tod puhuta naamasta tai kropasta, ainoastaan hiuksista.

Vierailija
49/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa suunne kampaajalla ollessanne heti jos tulos ei miellytä. Ei se auta, että täällä palstalla valittaa. Itse olen kerran sanonut kun ei miellyttänyt ja kampaaja otti palautteeni positiivisesti ja aloitti työn uudelleen eikä laskuttanut enempää. Tulos oli hyvä ja edelleen samalla kampaajalla käyn.

Vierailija
50/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä asiassa olen kiitollinen kampaajille: ovat leikanneet toiveisiin nähden liikaa huonoa hiusta, ja kappas, paljon paksumpi ja terveempi kuontalo.

Tjaa, meillä päin kampaajan kanssa voi keskustella. Viimeksi sanoin että otetaan pari cm latvoista, kampaaja suositteli että 5 cm ja niin tehtiin. Tukkaan jäi silti pituutta kun olen kasvattanut jonkin aikaa.

Vierailija
51/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt mikä hemmetti se lasimainen hiuslaatu on? Särkyy, säröilee ja räsähtelee, on kovaa ja taipumatonta, hä? Näkyy läpi?

Millainen villi-ihmisen kuontalo pitäisi olla, että tohtisitte sitä kerrostaa, saatikkaa antaa säilyttää tukan pitkänä? Ihan hatusta vedätte näitä.

Miksette voi kertoa asiakkaalle ennen hiusten leikkuutta, mitä aiotte tehdä? Kai se olis neuvottelun paikka, jos ette kerta suostu antamaan asiakkaalle hänen toivomaansa ja maksamaansa palvelua, vaan teettekin taas ihan just sitä mitä itte tykkäätte? Jos taksikuskikin ajaisi mut rautatieaseman sijaan lentokentälle, ja vasta perillä sanoisi että no kuulkaas kun lentokoneella pääsette paljon nopeemmin perille.

Hius (HUOM. hius) on ohut, liukas, helposti katkeileva luiru jossa ei pysy mikään ja joka vaan roikkuu päässä ilman mitään volumea. Itselläni on lähes sen vastakohta, yks kampaaja totesi että mun hiukset on melkeen ku hevosen häntää käsittelis eli karvat on paksut, suhteellisen karkeat ja ne ei katkea helposti.

No mun lasimainen hius ei kyllä katkeile, mutta muuten joo siis yksittäinen hius on ohut, niitä voi sitten kappaleena olla vähemmän tai enemmän, mikä vaikuttaa koko kuontalon paksuuteen. Käsittely on vaikeaa, jakaus ja pyörteet on just siinä missä ne luonnostaan on. Niitä on mahdoton kihartaa lämpörullilla tms. 

Miettikää kiinalaisten hiuksia, siinä malliesimerkki lasimaisesta hiuksesta. 

Vierailija
52/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä leikkaaja saa ohuemmastakin tukasta runsaamman näköisen. Paksu tukka voi usein olla tosi liukas ja itsepäinen, mitä hennompi hiuslaatu ei välttämättä ole. Löytäisitpä hyvän leikkaajan.

Vierailija
53/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vihoviimeinen, ei vihon viimeinen. Herranjestas teidän suomea.

Herranjestas? Hyvää suomea?

Vierailija
54/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa suunne kampaajalla ollessanne heti jos tulos ei miellytä. Ei se auta, että täällä palstalla valittaa. Itse olen kerran sanonut kun ei miellyttänyt ja kampaaja otti palautteeni positiivisesti ja aloitti työn uudelleen eikä laskuttanut enempää. Tulos oli hyvä ja edelleen samalla kampaajalla käyn.

En tiedä miksi se on niin vaikeaa. Kai tuntuu, että ei näistä minun hiuksista sitten vaan saa tämän parempia... Sitäpaitsi, usein sen huomaa vasta kotona, pesun jälkeen kun itse yrittää asetella, että onko mieleinen.

Kerran leikattiin hiukset lyhyeksi ja jätettiin päältä tosi pitkäksi, kampaajalla se asettui nätisti, mutta nimenomaan olin pyytänyt helppoa mallia, kun en jaksa itse laitella yhtään. Suihkun jälkeen se lipare ei asettunut mitenkään, silloin menin takaisin kampaajalle että ei nyt tullut sellainen mitä olin pyytänyt, eli helppo. Hän suostui mukisematta muotoilemaan leikkauksen uudelleen, ei ollut ongelma muuta kuin itselleni, kun siinä perisuomalaiseen tapaan pyytelin anteeksi hankaluuttani... :D

Vierailija
55/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyn New Yorkissa työmatkalla niin käyn illemmalla vapaa-ajalla kampaajalla, ja siellä koulutettu coloristi-kampaaja tekee minulle tällaisen moniulotteisen vaalennuksen joka saa ohuet hiukseni näyttämään todella paksulta, ja siellä tasoitetaan myös latvojani hieman;

https://i.pinimg.com/originals/0b/5f/3e/0b5f3eba41f0f43bb43ecd0db54181a…

Suomessa saan vain tämän tyylisiä keltavaalennuksia ja latvat kynitään ohuen näköisiksi, miksi?!?!?!

http://3.bp.blogspot.com/-ymAjaLOU6LY/Ud6rsRMPY6I/AAAAAAAARW8/XyBLLu5O7…

Ovatko suomalaiset kampaajat jämähtäneet jonnekin 80- tai 90-luvulle? USAssa nimenomaan kampaajat sanoneet että kun minulla tyypillinen pohjoiseurooppalainen (maantienvärinen) hiuslaatu niin sen vaalentaminen on todella helppo homma ja että kaikki monisävyt saadaan hyvin kohdalleen!

Vierailija
56/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin käynyt kampaajalla. Leikkaan itse ja pidän tukan kiinni. Aina sai itku kurkussa lähteä kampaajalta.

Vierailija
57/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet sais parturissa tällaista palvelua kuin naiset kampaamossa, niin johan tulisi säpinät! :D

Vierailija
58/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paras ikinä kampaaja

Olen silti ohuet hiukset oman värisenä hiirenhäntä ponnarilla

Ei ole rahaa hiustenpidennyksiin

Itkettää kun katsoo kuvia 6 kk sitten...

Miksi kalju nainen saa peruukin

mutta klonkku nainen saa olla harvoine karvoineen...

Vierailija
59/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 3 kommenttia on kyllä täyttä kuraa. Kehtaavatkin kirjoittaa noin tietämättä mitään esim. ap:n hiuslaadusta.

Itselläkin on huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä. Viimeksi kun kävin, toivoin ylipitkää otsatukkaa ja kampaaja kysäisi kesken leikkauksen, että leikataanko kulmakarvojen yläpuolelle (!?) Huudahdin "EI!" siinä kohtaa ja katsoin kampaajaa epäuskoisesti. Liian lyhythän siitä tuli, onneksi ei kuitenkaan niin lyhyt, kuin kampaaja aikoi tehdä.

Nykyään leikkaan itse, koska en jaksa maksaa enää paskoista leikkauksista.

Paras kampaajakokemukseni oli lukion jälkeen, kun kaverini sisko, joka opiskeli silloin kampaajaksi, leikkasi hiukseni kotonaan. Muistan, että tykkäsin lopputuloksesta paljon. Siitä onkin jo ainakin 8 vuotta ja sen jälkeen on ollut vain surkeita kampaamokokemuksia.

Oma tukkani on melko paksu, mutta yksittäiset hiukset ovat ohuita, niitä vain on paljon. Hiukset ovat pehmeät ja sileät. En tiedä on nämä juuri lasimaiset, mutta eipähän ole karkeat hevosenjouhetkaan.

Vierailija
60/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvä leikkaaja saa ohuemmastakin tukasta runsaamman näköisen. Paksu tukka voi usein olla tosi liukas ja itsepäinen, mitä hennompi hiuslaatu ei välttämättä ole. Löytäisitpä hyvän leikkaajan.

haista paksu pitkä ja ruskea

itsellä ohuttakin ohuempi vaalea karva , jota pidän ponkkarilla

ainoa vaihtis hiustentuuhennokset (ei oo rahaa)

tai tosi lyhyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi