Vihon viimeinen kerta kun menen kampaajalle
Miksi Suomen kampaajat ovat niin osaamattomia? Taas sain lähteä itku kurkussa kun kuvan kera pyysin tälläistä:
https://goo.gl/images/RHEokL
Ja lopputulos on suurinpiirtein tällainen:
https://goo.gl/images/GyV15W
Tuntuu siltä etteivät kampaajat juurikaan edes vilkaise tuomiani kuvia ja jotenkin saavat tuntemaan että on suorastaan noloa tulla kuvien kera. Jännä juttu on myös se miten eri kampaajat luovat eri versioita samasta kuvasta mutta koskaan ei tule sitä mitä siinä kuvassa on.
Olen käynyt nyt läpi sen verran monta kampaajaa ja aina kuva tai pari mukana ja parhaani mukaan yritän selittää että mitä haluan mutta aina leikataan ihan mitä sattuu ja välillä sooloillaan oikein kunnolla.
Pyysin pitkää sivuotsista ja sain epäsymmetrisen otsatukan jonka lyhyin kohta on toisen kulmakarvan yläpuolella vaikka kuvassa on nimenomaan pitkä otsis. Voisiko joku selittää että mikä Suomalaisia kampaajia oikein mättää?
Tästä lähtien leikkaan itse omat hiukseni, vaikken ole millään tavalla taiteellinen. Tuskinpa olen kovin paljoa huonompi kuin tyypillinen Suomalainen kampaaja.
Kommentit (123)
Tästäkin keskustelusta poistuu tekstejä. Eikö hiuksistakaan saa enää keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kampaajilla oikein käytte? Paikkakunta ja hyvä vai huono?
Parturi-kampaamo annina savilepo Tampereella on tosi hyvä, kyselee asiakkaan mielipiteet kyllä ja lopputulos on aina ollut mieluinen. Miinus on todella syrjäinen paikka
No sinne pääsee keskustasta näppärästi busseilla 28 ja 90.
Anniina on kyllä hyvä ja huolellinen. Tampereen alueelta kyllä mulle mieluisin paikka.
Minä teen itse nuo monivärivaalennusraidat täällä Suomessa, koska en raaski käydä Jenkkilässä kovin usein.
Minulla on tumman vaaleat melko värittömät hiukset jotka tarvitsee raidoista tukea ja ulottuvuutta pysyäkseen joten kuten tuuheina.
Ostan marketista paketin Schwarzkopfin raita-ainetta. Leikkaan talouspaperista sopivan kokoisia suorakaiteen muotoisia liuskoja jotka taitan valmiiksi niin että jokaisen hiuksen johon tulee raitaa saa helposti sujautettua sen sisään. Teen niistä pitempiä, keskikokoisia ja lyhyitä.
Levitän sitten pikkupensselillä raita-ainetta hiussuortuvanippuun juuresta alas latvaan päin ja sopivin välimatkoin, ja käärin paperin sen ympärille (että jää littana kääre "makaamaan" päätä vasten) ja yksi kerrallaan.
Ensin teen niitä raitoja noin 30 kpl ja annan vaikuttaa 40 min.
Viikon päästä teen niitä raitoja 20-30 kpl ja annan vaikuttaa 30-35 min.
Kun pesen hiuksia hopeashampoolla (Fanola No Yellow-hopeashampoolla joka paras, saa tilattua eleven.fi) raidoitusten jälkeen niin niistä 40 min vaikuttaneista tulee hieman viileän tuhkaisia ja niistä 30 min vaikuttaneista tulee neutraalin vaniljaisia. Jos siihen haluaisi vielä kolmanneksi vaalean kultaisia niin kannattaa pitää raita-ainetta noin 20-25 min.
Tuota on jatkossa helppo ylläpitää laittamalla niitä raitoja lähinnä vaan tyveen.
Ensin kannattaa tehdä noita omia raitoja kasvojen ympärille ja katsoa että miltä vaikuttaa.