Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihon viimeinen kerta kun menen kampaajalle

Ugh
13.06.2018 |

Miksi Suomen kampaajat ovat niin osaamattomia? Taas sain lähteä itku kurkussa kun kuvan kera pyysin tälläistä:
https://goo.gl/images/RHEokL
Ja lopputulos on suurinpiirtein tällainen:
https://goo.gl/images/GyV15W
Tuntuu siltä etteivät kampaajat juurikaan edes vilkaise tuomiani kuvia ja jotenkin saavat tuntemaan että on suorastaan noloa tulla kuvien kera. Jännä juttu on myös se miten eri kampaajat luovat eri versioita samasta kuvasta mutta koskaan ei tule sitä mitä siinä kuvassa on.

Olen käynyt nyt läpi sen verran monta kampaajaa ja aina kuva tai pari mukana ja parhaani mukaan yritän selittää että mitä haluan mutta aina leikataan ihan mitä sattuu ja välillä sooloillaan oikein kunnolla.
Pyysin pitkää sivuotsista ja sain epäsymmetrisen otsatukan jonka lyhyin kohta on toisen kulmakarvan yläpuolella vaikka kuvassa on nimenomaan pitkä otsis. Voisiko joku selittää että mikä Suomalaisia kampaajia oikein mättää?

Tästä lähtien leikkaan itse omat hiukseni, vaikken ole millään tavalla taiteellinen. Tuskinpa olen kovin paljoa huonompi kuin tyypillinen Suomalainen kampaaja.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa suunne kampaajalla ollessanne heti jos tulos ei miellytä. Ei se auta, että täällä palstalla valittaa. Itse olen kerran sanonut kun ei miellyttänyt ja kampaaja otti palautteeni positiivisesti ja aloitti työn uudelleen eikä laskuttanut enempää. Tulos oli hyvä ja edelleen samalla kampaajalla käyn.

Opetelkaa kuuntelemaan asiakasta, sen pälättämisen ja juotuoamisen asemesta.

Mikä hyöty yrittää asiakkaan kommunikoida jos kampaaja nirhaisee rutiinilla saman pituuden ja mallin - joka asiakkaalle. Niistä toiveista huolimatta. Kun oli taas niin ohuet, huonokuntoiset ja lasimaiset hiukset.

Vierailija
82/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa suunne kampaajalla ollessanne heti jos tulos ei miellytä. Ei se auta, että täällä palstalla valittaa. Itse olen kerran sanonut kun ei miellyttänyt ja kampaaja otti palautteeni positiivisesti ja aloitti työn uudelleen eikä laskuttanut enempää. Tulos oli hyvä ja edelleen samalla kampaajalla käyn.

Opetelkaa kuuntelemaan asiakasta, sen pälättämisen ja juotuoamisen asemesta.

Mikä hyöty yrittää asiakkaan kommunikoida jos kampaaja nirhaisee rutiinilla saman pituuden ja mallin - joka asiakkaalle. Niistä toiveista huolimatta. Kun oli taas niin ohuet, huonokuntoiset ja lasimaiset hiukset.

Siinä oli silkkaa asiaa nasevasti ilmaistuna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon. Viimeisen 20 vuoden aikana olen käynyt kampaajalla ehkä 5 kertaa, ja aina olen joutunut kotona korjailemaan. Eli leikkaan nykyään kokonaan itse. Tämä on poikinut sukulais- ja ystäväpiiristä useita pyyntöjä leikkailla muidenkin hiuksia, eli jälkikin on ilmeisesti ihan siedettävää.

Ja minulla on siis todella paksu, suora ja hyväkuntoinen tukka, olen nuorempana ollut hiusmallina muutaman kerran ja aina on hiuslaatua ja määrää kehuttu. Kampaajat eivät vaan osaa.

Vierailija
84/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun käyn New Yorkissa työmatkalla niin käyn illemmalla vapaa-ajalla kampaajalla, ja siellä koulutettu coloristi-kampaaja tekee minulle tällaisen moniulotteisen vaalennuksen joka saa ohuet hiukseni näyttämään todella paksulta, ja siellä tasoitetaan myös latvojani hieman;

https://i.pinimg.com/originals/0b/5f/3e/0b5f3eba41f0f43bb43ecd0db54181a…

Suomessa saan vain tämän tyylisiä keltavaalennuksia ja latvat kynitään ohuen näköisiksi, miksi?!?!?!

http://3.bp.blogspot.com/-ymAjaLOU6LY/Ud6rsRMPY6I/AAAAAAAARW8/XyBLLu5O7…

Ovatko suomalaiset kampaajat jämähtäneet jonnekin 80- tai 90-luvulle? USAssa nimenomaan kampaajat sanoneet että kun minulla tyypillinen pohjoiseurooppalainen (maantienvärinen) hiuslaatu niin sen vaalentaminen on todella helppo homma ja että kaikki monisävyt saadaan hyvin kohdalleen!

Upea kuva!  Ma en kay NY, mutta asun Lontoossa ja luulen etta taallakin on monenlaista kampaajaa.  Milla nimella noi moniulotteiset vaalennukset kulkee, vois alkaa googlettelemaan?  Pitaako olla joku colorist- nimella kulkeva kampaaja/asiantuntija?   En ole kaynyt vuosiin kampaajalla silla en saa ikina hyvaa tulosta :(    Mulla on oma tuhkanvaalea hiusvari ollut vuosia mutta on tosi tylsa... Ja ihan perusleikkaus silla tukkani on ohuehko, mutta samalla kihartuva

Vierailija
85/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin joskus, että kampaaja tasoittaisi latvani ja leikkaisi minulle etuhiukset. Näytin kuvankin sellaisesta otsatukasta jonka halusin. Kampaaja vaan tasoitti latvat ja totesi että valmis! Jouduin sanomaan, että mites ne etuhiukset ja muisti vasta siinä vaiheessa että ai niin, nekin piti leikata... 

Vierailija
86/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut otsis 8 vuotta ja se on yksi haastavimmista osuuksista leikata hiuksissa. Miksi? Koska otsis muuttaa ilmettä niin valtavasti, jos sen leikkaa väärään malliin.

En siis koskaan anna kampaajan leikata otsatukkaani, sillä haluan ottaa vastuun siitä itse. Hiuslaatuni on hieman taipuisaa => leikatessa hius nousee kaarelle ja otsis lyhenee entisestään. Tätä on vaikea siis leikata ilman kokemusta hiusten käyttäytymisestä juuri minun päässäni. Muuten annan kyllä leikata pidempiä, painavampia hiusosuuksia sillä ne eivät "villiinny" niin herkästi.

Ne kerrat kun vielä nuorena annoin kampaajien leikata otsistani, niin lopputulokseksi aina tuli tuo hirveä vino ja graafinen liukuotsis 😑. Se ei todellakaan sovi jykeviin kasvoihini. Pitkä otsis sen sijaan pehmentää niitä ja leikkaankin sen itse kotona.

Jättäkää siis mielummin otsatukka vähän pitkäksi jos asiakas ei muuta erikseen pyydä. Se lyhyt ja graafinen on aika ankara ja sopii lähinnä siroille kasvoille.

Vierailija
87/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla on usein eri ammattinimikkeet eri osaajille.

Hiusmuotoilija leikkaa, coloristi värjää, sitten oli vielä joku erikoisnimike henkilölle joka tekee erikoispermanentteja tai suoristuksia. Oppilaat pesevät hiukset tai föönaavat.

Toisaalta on hienoa käydä tuollaisessa kun parhaat osaajat saavat näyttää parhaat puolensa, ja lopputulos on niin upea että siitä viitsii maksaakin :)

Eiks siel ulkomailla oo niin halpaa et koko satsi maksaa vain 50 eur:)?

Vierailija
88/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun käyn New Yorkissa työmatkalla niin käyn illemmalla vapaa-ajalla kampaajalla, ja siellä koulutettu coloristi-kampaaja tekee minulle tällaisen moniulotteisen vaalennuksen joka saa ohuet hiukseni näyttämään todella paksulta, ja siellä tasoitetaan myös latvojani hieman;

Suomessa saan vain tämän tyylisiä keltavaalennuksia ja latvat kynitään ohuen näköisiksi, miksi?!?!?!

Ovatko suomalaiset kampaajat jämähtäneet jonnekin 80- tai 90-luvulle? USAssa nimenomaan kampaajat sanoneet että kun minulla tyypillinen pohjoiseurooppalainen (maantienvärinen) hiuslaatu niin sen vaalentaminen on todella helppo homma ja että kaikki monisävyt saadaan hyvin kohdalleen!

Upea kuva!  Ma en kay NY, mutta asun Lontoossa ja luulen etta taallakin on monenlaista kampaajaa.  Milla nimella noi moniulotteiset vaalennukset kulkee, vois alkaa googlettelemaan?  Pitaako olla joku colorist- nimella kulkeva kampaaja/asiantuntija?   En ole kaynyt vuosiin kampaajalla silla en saa ikina hyvaa tulosta :(    Mulla on oma tuhkanvaalea hiusvari ollut vuosia mutta on tosi tylsa... Ja ihan perusleikkaus silla tukkani on ohuehko, mutta samalla kihartuva

Tosi huono tukka..ei sille voi tehdä mitään

vain allah voi sinut huivilla pelastaa

Vierailija
89/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 3 kommenttia on kyllä täyttä kuraa. Kehtaavatkin kirjoittaa noin tietämättä mitään esim. ap:n hiuslaadusta.

Itselläkin on huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä. Viimeksi kun kävin, toivoin ylipitkää otsatukkaa ja kampaaja kysäisi kesken leikkauksen, että leikataanko kulmakarvojen yläpuolelle (!?) Huudahdin "EI!" siinä kohtaa ja katsoin kampaajaa epäuskoisesti. Liian lyhythän siitä tuli, onneksi ei kuitenkaan niin lyhyt, kuin kampaaja aikoi tehdä.

Nykyään leikkaan itse, koska en jaksa maksaa enää paskoista leikkauksista.

Paras kampaajakokemukseni oli lukion jälkeen, kun kaverini sisko, joka opiskeli silloin kampaajaksi, leikkasi hiukseni kotonaan. Muistan, että tykkäsin lopputuloksesta paljon. Siitä onkin jo ainakin 8 vuotta ja sen jälkeen on ollut vain surkeita kampaamokokemuksia.

Oma tukkani on melko paksu, mutta yksittäiset hiukset ovat ohuita, niitä vain on paljon. Hiukset ovat pehmeät ja sileät. En tiedä on nämä juuri lasimaiset, mutta eipähän ole karkeat hevosenjouhetkaan.

pitkä paksu ja silkkinen

mua alko panettaa....

Vierailija
90/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit menee kampaajalle lisäketukkakuvien kans ja vaatii omaan liruhiukseen samaa mallia ja volyymia. Rahallahan saa, mutta pelkällä leikkauksella se harvoin onnistuu. 

Vierailija
91/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vihoviimeinen, ei vihon viimeinen. Herranjestas teidän suomea.

Stick to the point or SHUT THE FUCK UP!

Vierailija
92/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajalla käymisen muutama vuosikymmen sitten, kun ei auttanut vaikka millä tavalla olisi sanonut että haluaa 10 cm pois, niin aina lähti vain pari senttiä ja selitys oli sama: "en raaskinut leikata enempää kun ovat niin hyvässä kunnossa, sinua kuitenkin kaduttaisi". Sitten kampaajat kuitenkin vaativat täyttä hintaa vaikka leikkasivat vain neljäsosan pyydetystä, vaikka eihän sellaisesta kukaan maksaa enempää kuin neljäsosan hinnasta jos saa vain neljäsosan palvelustakin.

Vierailija
93/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa tänne vanhasta ketjusta aivan nerokas vastaus, kiitos makoisista nauruista Pyramidipää!

”pyramidipää kirjoitti:

Kun tätä armottomien hiuskuontaloiden vuonna 2005 aloitettua ketjua on selannut15 sivua sieltä täältä on pakko kysyä: eikö kampaajien asiakkailla ole mitään kuluttajansuojaa? Siis jos pitkä tukka on sellaista materiaalia, että sen pätkäisystä voisi saada jonkun satasen myymällä aitoa hiusta pidennyksiä varten niin eikö ole rangaistavaa naksaista asiakkaan hiuksista vuosien kasvatustulos?

Onko Suomessa kuluttajalla tosiaan niin onneton tilanne, että paikan tasosta riippumatta hiustenleikkuun, permanentin tai kampauskäsittelyn tulos voi olla mitä vain ja on kampaamosta kiinni missä määrin tehty kämmi korvataan. Eihän automekaanikkokaan saa räveltää asiakkaan autoa hajalle, elektroniikkaliikkeen myyjä pudottaa asiakkaan puhelinta lattialle, kauppa myydä mätää jauheNlihaa tai leipomo myydä vehnäsämpylää gluteenittomana.

Asiakkaan hiuksia saa sen sijaan raastaa, riipiä veitsellä, polttaa kynttilällä ja vetyperoksidilla, kähertää 1700-lukulaiseksi lampaanperuukiksi, sävyttää säväyttäväksi kikertävänkukertavaksi punakeltavihreäksi hirvitykseksi, kammata ja kähertää rumille letille ja muille kivoille kiepautuksille, jotka näyttävät edustavilta sukulaismummojen hyllyjen päälle aseteltavissa hääkuvissa ja föönata muuten vain maan painovoimaa uhmaavaksi kypäräksi.

Asiakkaan pitäisi ilmeisesti haistella ilmasta ja katsella kristallipallosta voiko jollekin hiustennyrhijälle mennä, selittää haluamansa kuin lapselle, vahtia parin peilin kanssa piilarit päässä (jos on huono näkö) kuin haukka mitä täti tekee siinä saksien kanssa, ohjaistaa ja neuvoa jos sakset menevät vähänkään väärään suuntaan, sanoa vastaan kun kampaaja sättii leikkuun menevän pilalle huonon tukan vuoksi, väitellä kampaajan kanssa hiustenhoidosta kun kampaaja ei ymmärrä ohutta tukkaa, piikkisuoraa tukkaa, luonnonkiharaa tukkaa, pitkää tukkaa, lyhyttä tukkaa ja muuten vain tukkaa kun kampaaja on too sexy for her or his job eikä hänen tarvitse selittää mitään jollekin juntille, jonka ottaa armosta kiusattavaksi tuoliinsa.

Ja kun se pää on lopulta valmis ja asiakkaalla on itku silmässä, raivari tuloillaan ja vaikeuksia pysyä rauhallisena pitäisi silloin osata reklamoida tavalla, jolla saa edes 10 prosenttia toimenpiteen hinnasta pois ja kertoa arvon kampaajalle miksi se nyt ei ole hyvä, että puoli tukkaa on lattialla kun piti lähteä sentti tai miksi ei ole mukavaa, että puoli tukkaa on lattialla kun päästä piti lähteä vain raidoitushuppu.

Sitten se asiakas menee toimenpiteen jälkeen kotiinsa saksimaan, värjäämään ja repimään hiuksia päästään kun ei tahdo toiste enää mennä, ties minkä itsesuojeluvaiston johdosta, hiustentuhoom...kampaamoon ja kirjoittaa vihaista palautetta suoraan nettiin niille, jotka kuuntelevat, eli vauvapalstan vertaistukiryhmälle. Ja siellä joku kampaaja aina väliin kirjoittaa hoonolla soomella miten niiden asiakkaiden tulisi osata vain avata suunsa, hyppiä päällään, syödä vitamiineja tai muita syitä, jotka lisäisivät kampaajien ammattitaitoa ja tekisivät hiustenhoidosta helpompaa.”

Vierailija
94/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mun oli pakko tallettaa toi eka kuva sen varalle, jos joskus vielä uskaltaudun kampaajalle!!

Viimeksi olen käynyt 9v sitten, pyysin lumenvalkoisia raitoja, sain tuollaisen pään kuin sun toka kuva.... sen jälkeen olen värjännyt ite sen mitä väriään ja mies tasoittaa pitkien hiusten latvat. Haaveilen ihanasta kampaajakäynnistä.

Vierailija
95/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut Tampereella yli 10v. Enkä vieläkään löytänyt luottokampaajaa.. :/ Onko se oikeasti niin hiton vaikeeta, mulla sentään on hyvin epäsuomalainen hiuslaatu ettei ainakaan siitä ole kiinni.

Vierailija
96/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö Suomessa sentään pitäisi osata käsitellä nimenomaan sitä suomalaista hiuslaatua...

Eikä tehdä mitä sattuu ja kuitata se sillä että kun sullahan on näin surkea tukka, no can do. Laiskaa, vähättelevää ja aliarvioivaa.

Vierailija
97/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mun oli pakko tallettaa toi eka kuva sen varalle, jos joskus vielä uskaltaudun kampaajalle!!

Kyllä saa Suomestakin mutta pitää siitä sitten maksaakin, vastaavasta kuin tuo eka maksoin lähemmäs kaksisataa, mutta kannatti.

Vierailija
98/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä ilmiö. Paljon tästä puhutaan ja silti reilusti yli kymmenellä kampaajalla elämässäni käyneenä, mulle ei ole koskaan käynyt näin. Toki minä kerron yksityiskohtaisesti, mitä haluan, näytän useita kuvia ja leikkauksen aikanakin keskustelemme kampaajan kanssa pituudesta yms, enkä istu tuppisuuna siinä ja mieti, että mitähän kamalaa se saa aikaiseksi.

On myös täysin totta, että kaikkiin hiuksiin ei vaan saa kaikkia malleja. Usein netistä löydetyissä kuvissa on todella paksu ja runsas hius. Suomalaisilla harvoin sellaista on. Toki se ei huonoa jälkeä oikeuta, mutta vaikea silti uskoa, että kaikki suomen kampaajat olisi todella ammattitaidottomia. Luulenpa, että vikaa on molemmissa päissä.

Vierailija
99/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa Suomestakin mutta pitää siitä sitten maksaakin, vastaavasta kuin tuo eka maksoin lähemmäs kaksisataa, mutta kannatti.

Kertoisitko missä? :)

Maksaisin joskus mielelläni sen parisataa jos voisin olla suht varma, että lopputulos olisi kiva (tai edes siedettävä!)

Vierailija
100/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut itse hiukseni monta vuotta, se on ihan helppoa, myös ohennus onnistuu hyvin. Kampaajalla käydessä olen katsonut miten eri tavoin voi käyttää saksia ja bueno sehän sujuu. Vaikka haastetta tuo takahiusten leikkaus, siis jos ne ovat lyhyet. Mutta sekin on onnistunut. Säästää rahaa ja hermoja. Miksi teen näin on että kyllästyin myös siihen että aina kun tulin kampaajalta teki mieli itkeä tai raivota. Ikinä ei kuunneltu. Jos sanoin tummia raitoja, tuli punaisia vaikka sanoin että hiuksissa on punapigmenttia eli Lämpimät sävyt ei sovi. Niin kampaaja vaan että ohhoh tuli eri värinen kuin piti, olit näemmä oikeessa. Samoin kaikki poltetut permanentit, mummokampaukset ja epäonnistuneet leikkaukset jotka olen saanut vaikka maksanut täyden hinnan. Opetelkaa leikkaamaan ja käsittelemään myös luonnonkiharaa hiusta. Se vaatii eri tekniikan. Ehkä jossain on kampaaja joka osaa, mutta tulee liian hermoille käyväksi löytää sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän