Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
241/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparitouhu on mennyt liian raskaaksi. UFFin riistäjiäkään en halua rikastuttaa, joten roskiin menee vanhat vaatteet ja lelut

Typerys todellakin.

Vierailija
242/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten ette saa myytyä kirpparilla. Itse otan aina parin vuoden välein pöydän ja saan myytyä lähes kaiken. Minulla on kaksi lasta ja tavaraa kertyy. Vaatetta ja tavaraa on todella paljon ja hinnoittelen edullisesti. Sisävaatteet 0,50-3 e. Ulkovaatteet 3-10 e kunnosta riippuen. Juhlavaatteet 2-5 e ja kengät 2-5 e. Aina olen saanut lähes kaiken myytyä. Loput laitan puoleen hintaan. Varaan pöydän kahdeksi viikoksi, koska tavaraa niin paljon. Voittoa tulee joka kerta 200-300 e. Ei hirveästi, mutta kannattaa silti :)

Noilla hinnoilla tavara lähteekin. Itselläni on myös ideana se että kamasta pääsee eroon, enkä todellakaan kuvittele että joku haluaisi maksaa jostain vanhoista kengistä useita kymppejä, vaikka ne oliskin maksaneet uutena 200e. Tai että joku pulittaisi 10 vuotta vanhoista pokkaridekkareista useamman euron/kpl, HAH! Mulla on kerran vuodessa pöytä muutaman viikon, jokseenkin kaikki myytävä 0,50-5e ja tuotto aina 300-500e siltä ajalta. Jonkun mielestä ehkä ihan pikkuraha eikä kannata vaivautua, mutta kyllä mulle kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun näitä merkkituotteita varastetaan tai ihan vaivasen 2 euron tavaraa, niin menee hermo. Pitäisi vääntää niskat nurin näiltä.

Vierailija
244/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään kävin kirppiksellä. Ihan hirveästi lastenvaatetta hintaan 0,5-4€. Siis näitä perus H&M jne. Mutta nukkaisia, haalistuneita, yksissä collegehousissa jopa isot reiät molemmissa polvissa ja hintaa 3€. Mietin vain, että ovatko näidenkin tuojat ajatelleet, että ovat vielä siistejä ja käyttökelpoisia? Ja ihmettelevät miksei kauppa käy.

Joku Fisher Pricen auto oli myös, niin täynnä sitä moskaa ja aivan likainen, että inhotti. Kannattaa varmaan pestä lelut ennen myyntiä? Yksi lelu oli myös sellainen, josta oli poistettu patterikotelo. Eli alunperin ollut pattereilla toimiva lelu, mutta poistettu se äänitoiminto.

Olen myös törmännyt tähän ilmiöön. Reikäisiä vaatteita yritetään myydä, mitä ihmettä?! Ymmärrän sen, jos vaikka hälyttimestä on tullut pieni reikä, mutta kulutuksesta johtuva reikä...

Vierailija
245/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne vaatteet nyt sitten kannattaa lahjoittaa? En omista autoa ja en jaksaisi julkisilla lähteä aina yhtä jätesäkkiä kerrallaan raahaamaan. Uffin piste on varmaan jossain 5km päässä ja siitä olen kuullut huonoa. 

Vierailija
246/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kirpparille vain ehjiä, puhtaita ja ajanmukaisia vaatteita. Sellaisia mitä itsekin voisin ostaa. Ei kukaan halua niitä 2000-luvun alun leveälahkeisia vauvan tai lasten collegehousuja! Mulla päättyi eilen 12 päivän kirppispöytä. Myynnissä oli italialaisia ja espanjalaisia naisten merkkivaatteita, muutamia kotimaisia käsityöläisten vaatteita ja paria muuta aikuisten naisten merkkiä. Muuten oli ihan tavallisia vaatteita. Koot M-XL.

Kengistä meni ainoastaan Ted Bakerin käyttämättömät tennarit. Muut kengät oli kerran tai pari käytettettyjä, mutta eivät menneet. Korkkarit kuin uusia kun kerran pidetty sisätiloissa. Mulla jalka leveni raskaudessa niin paljon, että monet kengät myyntiin sen takia. Mitään kahta kertaa enemmän käytettyjä en edes kehtaisi laittaa myyntiin!

Vauvanvaatteet oli suurin osa perus newbie, lindex, tutta ja nameit hintaan 0,5 -2€. Muutama näistä jäi, vaikka oli todella vähän käytettyjä. Sitten oli po.p vaateita 3-4€ ja Metsolaa 6-8 €. Reiman haalarit 8-10€. Sitten merkkivaatteita vähänkäytettyjä tai käyttämättömiä hintaan 6-15€, nämä kaikki meni.

Pöytävuokran, ylimääräisten lappujen ja hälytivuokrien jälkeen jäi n. 360€.

Kirpparille kuljin bussilla ilmaiseksi lastenvaunujen kanssa joten periatteessa kulkemisesta ei tullut kustannuksia.Ihmetyttää kyllä miten ihmiset kehtaa repiä vaatteet henkareista ja jättää vaan kasaan pöydälle. Ja siistit vauvanvaatepinot aina yhdessä sekavassa mytyssä. Millaisia nämä ihmiset on? Ei tulis itselle mieleenkään tehdä tuollaista. Tekevätkö vaatekaupassa samaa, repivät vaatteet henkarista ja heittävät lattialle? Kerran päivässä kävin järjestelemässä, alun pari päivää kaksi kertaa kun tavaraa oli paljon enemmän. Omia vaatteitani ei lähtenyt muihin pöytiin kuin yksi, mutta oma pöytäni oli lähellä kassaa ja täten kaatopaikka niille vaatteille joita ei sitten viimehetkellä halunnutkaan ostaa. Siis vähintään 5 vaatetta per päivä vein pöydästä omalle paikalleen ja laputtomat kassalle. Joten juu, näin kotihoidontuella olevana riittävän hyvä saldo, että tuota viitsin tehdä. En tiedä viitsiskö jos samaan aikaan pitäisi töissä tai koulussa käydä. Mahdollisesti lomaikana voisi. Torissa en jaksa ruveta vaatteita myymään, rattaita yms. lasten tarvikkeita olen siellä myynyt, facebookia en käytä joten ei ole niidenkään netrikirppikset mahdollisia. Jotenkin helpompi kuitenkinnviedä kaikki kerralla samaan pöytään, ei tarvitse mittailla ja kuvailla vaatteita ja sopia postituksia, noutoja ja vientejä sadalle eri päivälle ohareineen. Tiedän kyllä, että vauvan vaatteista olisi saanut enemmän nettikirppiksillä, mutta olen tyytyväinen tähän saldoon.

Vierailija
247/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän lastenvaatteiden myyntiin vain kirpparia, joka on erikoistunut lastentarvikkeisiin ja otan sieltä ns. täyspalvelun. Maksaa toki ja provikkaa menee, mutta käytännössä ei juuri mitään jää käteen, kun vien vain siistit ja ajanmukaiset. Pikkuvikaiset annan tuttavalle, jolle ne kelpaa varavaatteiksi (tosin minusta näyttää, että ihan jopa ykkösvaatteiksi menee).

Omat (merkki)vaatteet myyn netissä, muut kierrätän sukulaisille tai vien H&M:n keräykseen.

Lelut yritän myydä netissä tai vien tuonne lastentarvikekirpparille.

Muusta onkin sitten hankalampi päästä eroon. Otin keväällä kirppispöydän, jonne vein astiaa (Arabiaa), kirjaa, DVD:tä ja sisustustavaraa. Hinnat oli tosi alhaiset ja lopuksi vielä laitoin -50%. Aika paljon sain kantaa takaisin...

Vierailija
248/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää tyypit, jotka yrittävät myydä niitä merkkivaatteitaan kivijalkakirppareilla. Mä en maksaisi ikinä koskaan mistään kirpparilla yli viittätoista euroa. Miksikö? Koska kirppareita harrastavana mua ei kiinnosta merkkivaatteet, ei sitten millään tavalla. Se että jossain lukee "Guess" ei merkitse mulle mitään. Mä näen vaan liian ison hintalapun.

Miksei niitä myydä jossain missä ne tavoittaisivat ostajana? Nykyään törmää pöytiin, jossa kaikki on hinnoiteltu yli kympin. En voi käsittää. Ja varmaan on turhaa työtä ja varmana varastetaan.

Mietin aivan samaa! Merkkivaatteille on omat nettikirpparinsa joissa voi pyytää kovia hintoja ja ihmiset ostavat mielellään. Jossain Malminkartanon lähiökirppiksellä tuskin kukaan tulee satasen budjetilla shoppailemaan muutamaa Guessin paitaa vaikka alkuperäinen ostohinta olisi ollut niin ja niin korkea. Välillä näkee ihan perus H&M- tai lindex-luokan paitoja kirpparilla joka sinänsä ovat hyväkuntoisia mutta pyyntihinta 10-15 euroa. Kolmen vuoden takaisen malliston vaatteista joiden ostohinta on ollut 20-40 euroa?? Mielummin pistän sen pari kymppiä lisää ja haen ihan uuden ja käyttämättömän sieltä halpisliikkeestä. 

Vierailija
249/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskin omalle kohdalle sattunut löytö oli vajaa paketti pikkuhousunsuojia 😄 Eurolla olisi lähtenyt mutta jätin väliin 😁

Oliko eräs kirppari Tampereelta? Itse satuin paikalle kun myyjä oli järjestelemässä tavaroita. Sain tinkastua tuosta eurosta vielä puolet pois. Sain paketin 50 sentillä. Hyvä löytö.

Suojia olen pessyt ja kuivattanut niin ovat kestäneet jo monta kuukautta.

Vierailija
250/589 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö kirjat enää kirppiksillä ollenkaan ja jos niin millaiset? Mietin kannattaako alkaa roudaamaan niitä sinne lainkaan.

Minä olen löytänyt Kierrätyskeskuksesta monta hyvää ja tosi hyväkuntoista kirjaa tosi edullisesti. Näillä nurkin on Kierken lisäksi myös UFF, Fida ja Kontti. Kaikissa kierrän myös kirjaosaston läpi.

Minä olen vienyt omat kiertoon joutavat tavarat ja vaatteet Fidalle, Konttiin ja Kierkeen. Risat H&M:lle. Lahjakortin olen usein antanut siskontytölle. Kirppupöydän pitoon en jaksa ryhtyä.

Vierailija
251/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka myytte pikkurahalla 400 euron voittoa, saatte sen tavaran mahtumaan? Mulla ei edes ole noin paljon tavaraa, mitä myydä. Loosi on nyt ihan täynnä ja tulee 30-40 euroa voittoa viikossa, vaikka myyntihinnat on keskimäärin euron. Kirjoja on eurolla ja 50 sentillä, menee kirja päivässä. Kuitenkin ihan tunnettuja kirjailjoita ja siistejä kirjoja. Vaatteita menee pari päivässä, hintoina euro tai 50 senttiä. Mutta 20 euron takki on myyty. Tuntuukin, että juuri ne kalliimmat tuotteet menevät paremmin. Ihmiset hakevat näköjään merkkitavaraa edullisesti, halvat perustavarat eivät mene. Lelut menisi, mutta niitä ei ole. Ne menivät jo ekalla kerralla kaikki. Lastenvaatteita menee jossain määrin.

Vierailija
252/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te, jotka myytte pikkurahalla 400 euron voittoa, saatte sen tavaran mahtumaan? Mulla ei edes ole noin paljon tavaraa, mitä myydä. Loosi on nyt ihan täynnä ja tulee 30-40 euroa voittoa viikossa, vaikka myyntihinnat on keskimäärin euron. Kirjoja on eurolla ja 50 sentillä, menee kirja päivässä. Kuitenkin ihan tunnettuja kirjailjoita ja siistejä kirjoja. Vaatteita menee pari päivässä, hintoina euro tai 50 senttiä. Mutta 20 euron takki on myyty. Tuntuukin, että juuri ne kalliimmat tuotteet menevät paremmin. Ihmiset hakevat näköjään merkkitavaraa edullisesti, halvat perustavarat eivät mene. Lelut menisi, mutta niitä ei ole. Ne menivät jo ekalla kerralla kaikki. Lastenvaatteita menee jossain määrin.

Kyllä minulla menee 20-30 vaatetta päivässä. Juuri noita 0,50-1 e vaatteita. Mutta myyn pääasiassa lastenvaatteita. Siihen päälle sitten 5-10 e ulkovaatteita pari. Yleensä kyllä otan parin viikon ajalle pöydän.

Vierailija
253/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekenkiinnosta kysymys, kun kirppispöydän juuro itse varasin, että kehtaako laittaa uudenveroiselle lastenhaalarille 10€ hinnaksi?

Lapsi kerkesi siis yhtä haalaria käyttää lopputalvena vain pari kertaa, ennenkuin ilmat lämpeni.

Entä paljonko kannattaa pyytää lasten Kuoma -kengistä? Yhden uudenveroiset, ja toiset vähän käytönjälkiä keränneet mutta ehjät.

Vierailija
254/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miekenkiinnosta kysymys, kun kirppispöydän juuro itse varasin, että kehtaako laittaa uudenveroiselle lastenhaalarille 10€ hinnaksi?

Lapsi kerkesi siis yhtä haalaria käyttää lopputalvena vain pari kertaa, ennenkuin ilmat lämpeni.

Entä paljonko kannattaa pyytää lasten Kuoma -kengistä? Yhden uudenveroiset, ja toiset vähän käytönjälkiä keränneet mutta ehjät.

Minulla meni 10 e talvihaalari. Mutta paljon riippuu merkistä. Jos on Reima, Ticket to heaven, varmasti menee. Kaupan omat merkit ei niinkään. Uudenveroisista Kuomista olen pyytänyt 5 e ja sillä mennyt heti. Olisiko käytetyistä sitten se 2,50 e?

Vierailija
255/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni 10 e talvihaalari. Mutta paljon riippuu merkistä. Jos on Reima, Ticket to heaven, varmasti menee. Kaupan omat merkit ei niinkään. Uudenveroisista Kuomista olen pyytänyt 5 e ja sillä mennyt heti. Olisiko käytetyistä sitten se 2,50 e?

Kesällä eivät mene talvivaatteet. Kokeiltu on.

Vierailija
256/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä eivät mene talvivaatteet. Kokeiltu on.

Alkusyksyksi varasin pöydän.

Vierailija
257/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jotkut saa myytyä. Vasta kävin lisäämässä tavaraa, mutta heikkoa on menekki. En pidä paikkaa itselleni, vaan paikka on järjestötoiminnan hyväksi. Varmaan iso osa tavarasta on juuri sitä, mitä muut ei ole saaneet kirpparilla myytyä. Tällä kirpparilla pystyy seuraamaan myyntiään, jos hinnoittelee netissä. Tänäänkin on auki. Myyntiä on tullut huimat 1,50, vaikka väkeä oli yllättävän paljon. Hintalapusta, johon mahtuu 30 tuotetta, pitää maksaa 50 senttiä.

Nuo tänään myydyt tuotteet on olleet jo useamman viikon. Ajattelin, että tuolla kirpparilla menee, kun väkeä käy, mutta ei, johtunee siitä, että siellä sitä tavaraa on valtavasti. Hintataso on muilla pääasiassa kallimpaa ja kaikki tavarat on ehjiä ja puhtaita, pesen ja silitän itse, jos lahjoitustavara on ollut likaista tai ryppyistä.

Kiinnostaiskin tietää, minkä kokoisissa kaupungeissa ja millä kirppareilla myytte? 25 euroa viikossa on paljon rahaa, jos myyntiä tulee vain muutama euro päivässä. Menee suurin osa kirpparille, provikka tulisi edullisemmaksi.

Vierailija
258/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplaa hintasi ja sitten kohta laita ale 50%

Info-lapuista voisi olla apua: merkkituote! Vastaava uutena x€! Lähes käyttämätön! ym.

Tämä -50%,! Itse sain kirppikseltä viimeiseltä myyntiviikolta tuplasti sen, mitä aiemmilta viikoilta, kun laitoin pöytään -50%- lapun. Mietinkin pitäisikö ensi kerralla laittaa kovemmat hinnat ja tuo-50% ale melkein heti alussa. 😁

Vierailija
259/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat pitää olla alhaiset oli merkkivaate tai ei

Vierailija
260/589 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä köyhä ei merkkituotteista paljoa piittaa ja yli 5 e paitoja en osta kirpparilta. omat vanhat vaatteet vien vaatekeräykseen mutta ne onkin niin huonossa kunnossa ettei niitä voisi myydä edes 50 centin kappalehintaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi