Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on "oikea työ"?

Vierailija
13.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta. Usein kuuluu puhuttavan oikeasta työstä ja siitä, miten toimistotyötä tai vastaavaa tekevät eivät sitä ymmärrä. Olen itse ei-fyysisessä työssä, joka kuitenkin on todella vaativaa ja stressaavaa. Onko se oikeaa työtä? Millainen työ ei ole oikeaa? Kuinka paljon siinä pitää olla fyysistä työtä mukana?

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen, raskas työ on oikeaa työtä. Ei toimistotyö, jossa vain istutaan koneella ja naputellaan.

No mitä minä sitten mielestäsi teen. Minä en istu koneella ja naputtele kuin ehkä 1 päivän viikossa. Muun ajan seuraan mitä muut tekevät, sen jälkeen pähkäilen kuinka se tehtäisiin entistä laadukkaammin, nopeammin ja vähemmällä porukalla. Olenkin mahdollistanut tänäkin vuonna sen että sama tuotos kuin viimevuonna tehtiin, pystytään tekemään 15% pienemmällä henkilömäärällä.

Onneksi meidän työpaikalla ei ole tuollaista kyttääjää.

Ehkäpä pitäisi olla. Tehottomuutta on aivan valtavasti työelämässä. Ainakaan minua ei kiinnosta tehdä työtä jolla ei ole tarkoitusta.

Käytätkö työaikaa av-palstalla kirjoittamiseen?

Vierailija
42/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiähän palkataan nykyään vaikka millaisiin hommiin, oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Ihan oma mielipiteeni on sellainen, että ns. oikean työn ei tarvitse välttämättä olla konkreettista fyysistä työtä, mutta kyllä mulle vaikka joku hemmetin sijoitus-alalla oleva on enemmän haittaeläin kuin oikea työläinen. :D Samaten tuntuu tyhmältä monet markkinointiin liittyvät duunit, sori vaan. Arvokysymyksiä vain.

Ei se mitään!

Nimim: itsensä sijoituksilla viimeiset 20v elättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen, raskas työ on oikeaa työtä. Ei toimistotyö, jossa vain istutaan koneella ja naputellaan.

No mitä minä sitten mielestäsi teen. Minä en istu koneella ja naputtele kuin ehkä 1 päivän viikossa. Muun ajan seuraan mitä muut tekevät, sen jälkeen pähkäilen kuinka se tehtäisiin entistä laadukkaammin, nopeammin ja vähemmällä porukalla. Olenkin mahdollistanut tänäkin vuonna sen että sama tuotos kuin viimevuonna tehtiin, pystytään tekemään 15% pienemmällä henkilömäärällä.

Ehkäpä pitäisi olla. Tehottomuutta on aivan valtavasti työelämässä. Ainakaan minua ei kiinnosta tehdä työtä jolla ei ole tarkoitusta.

En, olen kesälomalla tämän viikon. Ja sitten 2 viikkoa töissä ja sitten pidempi pätkä.

Vierailija
44/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiähän palkataan nykyään vaikka millaisiin hommiin, oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Ihan oma mielipiteeni on sellainen, että ns. oikean työn ei tarvitse välttämättä olla konkreettista fyysistä työtä, mutta kyllä mulle vaikka joku hemmetin sijoitus-alalla oleva on enemmän haittaeläin kuin oikea työläinen. :D Samaten tuntuu tyhmältä monet markkinointiin liittyvät duunit, sori vaan. Arvokysymyksiä vain.

Ei se mitään!

Nimim: itsensä sijoituksilla viimeiset 20v elättänyt.

Ei se ole oikeaa työtä jos ei hiki valu ja pska lennä!

Vierailija
45/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, olen kesälomalla tämän viikon. Ja sitten 2 viikkoa töissä ja sitten pidempi pätkä.

Kesälomat ovat turhaa tehottomuutta, ne pitää lopettaa.

Vierailija
46/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea työ on jotain muuta kuin jonkin turhan tavaran kauppaamisen markkinointipäällikkönä pelehtiminen. Siis se, mitä ne audityypit elehtii.

Vierailija
47/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse olen koodari it-alan yrityksessä ja minusta kyllä tuntuu että työni on erittäinkin oikeaa työtä. Olen usein työpäivän jälkeen ihan loppu, aivoista kaikki kapasiteetti imetty loppuun niin että pystyn vapaa-ajalla vain istumaan yksin pimeässä ja hiljaisessa huoneessa.

Mutta kaikki ei pidä tällaista työtä minään työnä koska "vain istutaan perseellään tietokoneen ääressä, miten se muka voi uuvuttaa". Ja osa tosiaan luulee että rennosti kahvitellaan ja palaveerataan ja jutellaan suuri osa aikaa, vaikka yleensä tosiasiassa on niin kiire ettei tahdo normaalit työpäivät riittää kaiken tekemiseen mikä on tehtävä.

Vähän jotain C++ kieltä, copy paste silmukka ja silmät lupsuu. Tossa hommassa ei enää tarvita aivoja. Sori, näin se nyt vain menee. Te ette missään nimessä ansaitse ökypalkkaanne - 900 e kuukaudessa on todellinen arvonne hakottelevat nörtit

Vierailija
48/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesälomat ovat turhaa tehottomuutta, ne pitää lopettaa.

Ei ole. ne ovat tarpeen palautumiseen, jotta jaksaa painaa taas syksyllä.

Vierailija
49/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen kuullut puhuttavan "oikeasta työstä" naisia vähättelevässä yhteydessä.

Miehet tekevät oikeita ja merkityksellisiä töitä, jotka tuottavat osakkeenomistajille voittoa tai pelastavat Suomen, naiset vaan koristelevat ja puuhastelevat. Määritelmä vaihtuu aina tarvittaessa. Jos mies on kirjallisuustutkija, se on huippuälykkyyttä vaativaa yhteiskunnallisesti tärkeää tutkimustyötä. Nainen samoissa töissä on huuhaahumanisti, joka ei ymmärrä oikeista töistä mitään.

Vierailija
50/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olen kuullut puhuttavan "oikeasta työstä" naisia vähättelevässä yhteydessä.

Miehet tekevät oikeita ja merkityksellisiä töitä, jotka tuottavat osakkeenomistajille voittoa tai pelastavat Suomen, naiset vaan koristelevat ja puuhastelevat.

Näin juuri. Miehet vientiyrityksissä tuovat kansantalouteen rahaa, naiset verovaroin kustannetuissa hoivapalveluissa törsäävät sen. 

Vierailija
51/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea työ on jotain muuta kuin jonkin turhan tavaran kauppaamisen markkinointipäällikkönä pelehtiminen. Siis se, mitä ne audityypit elehtii.

Tämä!

Paperi, laivat, koneet ja kännykkäverkot menevät kaupaksi itsestään ilman markkonointia -kaikki elämäm koululaisethan tämän tietävät.

Vierailija
52/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla ei ihan oikeesti ole ainuttakaan oikeeta työtä.

Fyysinentyö sopii niille jotka niitä tekee.

Oikeissa töissä sinulla on vastuu omista töistäsi ja tuotat mieluiten vientieuroja kansainvälisesti kilpaillulla alalla.

Vierailija
53/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen amk-ope. Me puhumme usein, että ”silloin kun olimme oikeissa töissä”. Eivät ne koskaan fyysisiä olleet.

Vierailija
54/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät oikeita ja merkityksellisiä töitä, jotka tuottavat osakkeenomistajille voittoa tai pelastavat Suomen, naiset vaan koristelevat ja puuhastelevat.

Näin juuri. Miehet vientiyrityksissä tuovat kansantalouteen rahaa, naiset verovaroin kustannetuissa hoivapalveluissa törsäävät sen. 

Miehillä pitää kiirettä jumalallisessa luomistyössä. Onneksi he eivät koskaan sairasta, joten eivät tarvitse höpöhöpölääkäreitä tai valtion rahoja törsääviä hoitajia. Naiset kehtaavat miehiä synnyttäessään kuluttaa valtion eli miesten ikiomaa kassaa. Phyi! Miehet, housut jalkaan niin loppuu tämä huutava vääryys!

Vierailija
55/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät oikeita ja merkityksellisiä töitä, jotka tuottavat osakkeenomistajille voittoa tai pelastavat Suomen, naiset vaan koristelevat ja puuhastelevat. Määritelmä vaihtuu aina tarvittaessa. Jos mies on kirjallisuustutkija, se on huippuälykkyyttä vaativaa yhteiskunnallisesti tärkeää tutkimustyötä. Nainen samoissa töissä on huuhaahumanisti, joka ei ymmärrä oikeista töistä mitään.

Minä taas olen kuullut lähinnä wt-porukan käyttävän termiä oikeat työt vastakohtana koulutettujen ihmisten tekemistä töistä. Ei se ole sukupuolta katsonut vaan koulutustustaa.

Vierailija
56/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Paperi, laivat, koneet ja kännykkäverkot menevät kaupaksi itsestään ilman markkonointia -kaikki elämäm koululaisethan tämän tietävät.

Sinulla jäi ymmärtämättä "turhan tavaran".

t.  Akateeminen loppututkinto ja koulutusta vastaava työ on

Vierailija
57/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeissa töissä sinulla on vastuu omista töistäsi ja tuotat mieluiten vientieuroja kansainvälisesti kilpaillulla alalla.

Sales Development Manager, Startup CEO, Business Consultant ja Marketing Manager ovat oikean työn titteleitä. Poliisi, lääkäri, opettaja ja kaivinkoneenkuljettaja sen sijaan eivät.

Vierailija
58/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen fyysisesti raskaimmassa ammatista (virallisesti) työskennelleenä  ja hoitsuna sekä toimistorottanakin olleena  voin sanoa että oikeaa työtä on työ, joka tuottaa jotain. Kaikenlainen paperien pyörittely ja ATK homma ei maailmaa muuta.

Ainoat työt, joita tarvitaan on ruoan tuotanto ja asuminen. Loppu työ on turhaa ja perustuu vain kulutuksen lisäämiseen jotta eräät rikastuvat... ja ihmiskunta saastuttaa sillä planeetan. 

Ihmiset eivät tee työtä vaan ovat markkinatalouden orjia. Nykyaivoilla ihminen rakentaisi talon vuodessa ja kuluttaisi ruokaansa parituntia päiv'ässä. Loppuaika jäisi läheisille. Elinikä olisi lyhyempi, mutta onnelisempi.

Katsokaa alkuperäiskansojen ja heimojen videoita mm eteläamerikan metsistä. He hymyilevät aina ja ovat aina yhdessä. Katso sitten valokuvaa helsingin keskustasta ja mieti heidän läheisyyttään....

Vierailija
59/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Sinulla jäi ymmärtämättä "turhan tavaran".

t.  Akateeminen loppututkinto ja koulutusta vastaava työ on

Sinäkö määrittelet mikä tavara on turhaa? Miksi kukaa valmistaisi jotain tavaraa, jos se olisi turhaa?

Vierailija
60/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella työskentelevänä olen kuullut tämän omaperäisen vitsin aika usein mutta herranjestas mikä hätä ja valitus alkoi asiakkailla, kun jouduin yllättäen viikoksi sairauslomalle. Ihme juttu, kun en kerran kuitenkaan tee mitään...?