Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on "oikea työ"?

Vierailija
13.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta. Usein kuuluu puhuttavan oikeasta työstä ja siitä, miten toimistotyötä tai vastaavaa tekevät eivät sitä ymmärrä. Olen itse ei-fyysisessä työssä, joka kuitenkin on todella vaativaa ja stressaavaa. Onko se oikeaa työtä? Millainen työ ei ole oikeaa? Kuinka paljon siinä pitää olla fyysistä työtä mukana?

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat, että ei-fyysistä työtä tekevä vain istuskelee ja juo kahvia ym. Heillä ei ole mitään käsitystä siitä työstä, siitä johtuu harhakuvitelmat.

Vierailija
2/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse olen koodari it-alan yrityksessä ja minusta kyllä tuntuu että työni on erittäinkin oikeaa työtä. Olen usein työpäivän jälkeen ihan loppu, aivoista kaikki kapasiteetti imetty loppuun niin että pystyn vapaa-ajalla vain istumaan yksin pimeässä ja hiljaisessa huoneessa.

Mutta kaikki ei pidä tällaista työtä minään työnä koska "vain istutaan perseellään tietokoneen ääressä, miten se muka voi uuvuttaa". Ja osa tosiaan luulee että rennosti kahvitellaan ja palaveerataan ja jutellaan suuri osa aikaa, vaikka yleensä tosiasiassa on niin kiire ettei tahdo normaalit työpäivät riittää kaiken tekemiseen mikä on tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet luulevat, että ei-fyysistä työtä tekevä vain istuskelee ja juo kahvia ym. Heillä ei ole mitään käsitystä siitä työstä, siitä johtuu harhakuvitelmat.

Tämä. Itselläni lukee käyntikortissa tittelinä Consultant loppuinen termi. Moni vitsailee tästä ja ajattelee että olen ammattipaskanpuhuja. Minun konsultin työni vaan on sitä, että alani vaikeimmissa teknisissä ongelmissa jotka ei tahdo ratketa firmojen omilla resursseilla, minut tai kaltaisiani tilataan ratkaisemaan käytännön ongelmat. Ja paskaa puhumalla ei selviä, kun hommat täytyy saada ihan käytännössä toimimaan.

Vierailija
4/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea työ on fyysistä suorittavaa, mieluiten yksityisen sektorin, työtä.

Vierailija
5/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä kunnan hallinnossa. Voi niitä kertoja kun olen kuullut tuon saman lausahduksen. Mutta nyt mä käytän sitä jo itsekin ja ehdin iskemään ensin. Eli heitän asian vitsiksi jos tulee vaikka lomalla puhetta töistä, tällöin voin todeta, että onhan se kiva kun on teitä, jotka teette "oikeita töitä", mähän vaan käyn juomassa kahvia työpaikalla ja välillä kiusaan kuntalaisia jos jaksan :)

Vierailija
6/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs Oikea Tyämiäs oli sitä mieltä, että suurten yhtiöiden toimitusjohtajat viettävät kaikki työpäivänsä tietokonepasianssia pelaillen.

Vierailija
7/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea työ on tuottavaa työtä, josta hyötyy kaikki. Esim. jos sinä tutkit merkimerkkien vaikutusta silakan sukupuoli ketä se hyödyttää?

Vierailija
8/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle anoppi sanoi kerran "mene oikeisiin töihin" vaikka olin silloin siivoojana, niinkuin anoppikin.

Vierailija
9/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Eikö vieläkään ole haukuttu kansanedustajia?

Vierailija
10/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen, raskas työ on oikeaa työtä. Ei toimistotyö, jossa vain istutaan koneella ja naputellaan.

Vierailija
11/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen ystäväni mielestä ainoa työ on olla perushoitaja.

Kyseinen perushoitaja ei oikeasti tunnu ymmärtävän, että on muitakin oikeita työpaikkoja kuin Kustaankartanon vanhainkoti.

Vierailija
12/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, mistä saa palkkaa.

Vierailija
13/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ja osa tosiaan luulee että rennosti kahvitellaan ja palaveerataan ja jutellaan suuri osa aikaa, vaikka yleensä tosiasiassa on niin kiire ettei tahdo normaalit työpäivät riittää kaiken tekemiseen mikä on tehtävä.

Palaveeraus on se rasittavin osa työstä. Siitä kun pääsisi eroon. Kahvittelun tapaisista sosiaalisista tilanteistakaan en piittaa. Voi kun saisikin vain tehdä sitä itse työtä!

Vierailija
14/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen, raskas työ on oikeaa työtä. Ei toimistotyö, jossa vain istutaan koneella ja naputellaan.

Sitä raskasta oikeaa työtä ei olisi jollei joku ensin istuisi koneella ja naputtelisi. Minulla ei ainakaa olisi yhtään tilausta ja työkuvaa :D

Vierailija
16/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksityö on oikeaa

Vierailija
17/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lähihoitajan työ on sitä oikeaa työtä, jos itse siitä tykkää. Lapseni suorastaan patistettiin käymään tuo koulu vaikka työtä olisi ollut kotonakin. Hän kuitenkin ihastui hoitamaan vanhoja ihmisiä. Ei tykännyt harjottelusta päiväkodissa, koska siellä oli kaikki ihan päin vaikka mitä. Lapsia ei hoidettu kunnolla.

Vierailija
18/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukua tälle on "oikeasta elämästä" puhuminen. "Oikeasta elämästä" ei kuulemma tajua mitään, jos ei ole käynyt läpi päihdeongelmia, huostaanottoja, perheväkivaltaa tai muita vastaavia ongelmia.

Vierailija
19/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni näki, että pieni poika pakotettiin syömään puuronsa. Hän ei myös osannut pissiä pottaan ja poikaa pidettiin koko päivän märissä vaipoissa.

Vierailija
20/201 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän palkataan nykyään vaikka millaisiin hommiin, oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Ihan oma mielipiteeni on sellainen, että ns. oikean työn ei tarvitse välttämättä olla konkreettista fyysistä työtä, mutta kyllä mulle vaikka joku hemmetin sijoitus-alalla oleva on enemmän haittaeläin kuin oikea työläinen. :D Samaten tuntuu tyhmältä monet markkinointiin liittyvät duunit, sori vaan. Arvokysymyksiä vain.