Naiset, miksi meikkaatte/laittaudutte runsaasti vaikka useimpia "ällöttää ulkonäkökeskeisyys"?
Jotenkin en näe logiikkaa siinä, että naiset kritisoivat miehiä ja mediaa (naisissa ei tietenkään syytä ole?) siitä, että naisia pidetään objekteina / lihanpaloina ja samaan aikaan naiset laittautuvat, meikkaavat ja panostavat omaan ulkonäköön aivan järjettömästi. Tiedän vaikka kuinka paljon naisia joilla suurinpiirtein elämä=ulkonäön kehittäminen/muuttaminen. Jatkuvasti uusia vaatteita, koruja, meikkiä, kosmetiikkaa, kampaajaa sekä pi**ukarvavahausta. Ja silti ulkonäkökeskeinen maailma on heistä kamalaa, miehet ja vaatimukset on kamalia. Naisissa ei vikaa ole!
Kommentit (30)
Jos nainen haluaa esittää vahvaa, niin silloin nainen meikkaa vain itseään varten. Jos taas nainen haluaa uhriutua ja lähteä mukaan feministiseen hilpan tiltuttamiseen, on yhtäkkiä meikkaamisen syynä pinnalliset miehet.
Naiset meikkaa ja laittautuu itseään varten!
Ulkonäkökeskeisyys on kyllä joidenkin osalla mennyt liiallisuuksiin ja ulkonäkö hallitsee jo koko elämää. Ennen meikkasin aina ennen kauppaanlähtöä tai menin ihan mihin vaan. Nyt ikää ollessa 24, olen mielestäni paljon kauniimpi ilman meikkiä eikä mun edes tarvitse meikata kun lähden jonnekkin. Iho on kunnossa ja mulla jopa on kulmakarvat ja ripset ihan luonnostaan, toisin kuin monella muulla nykyään. Ensimmäistä kertaa elämässäni voin sanoa olevani kaunis ilman meikkiäkin ja se on minusta aika suuri saavutus siitä mitä joskus ajattelin.
Ehkä tämä kysymys koski tosiaan vain runsaasti meikkaavia, mut vastaan silti. Meikkaan jottei vastaantulijoiden tartte yökätä ;) Eli olen huomaavainen lähimmäisiä kohtaan.
N48
Meikkaan koska näytän syöpäpotilaalta ilman mitään. Ha silloin porukka kyylää
Kyllä ne joiden mielestä ulkonäkökeskeisyys on ällöttävää eivät runsaasti meikkaa eivätkä asenna itseensä muovisia lisäosia jne. Naisia on erilaisia, jotkut (yleensä nuoret) meikkaavat koska ovat ulkonäkökeskeisiä kun elämässä ei oikein vielä muuta ole, etsitään sitä kumppania ja työpaikkaa jne. Sitten on niitä naisia joilla on elämässä jo tullut se vaihe että ulkonäöllä ei juurikaan ole väliä, mies on saatuna, lapset tehtynä, työpaikka on... ei tarvitse koristautua ketään varten ja itsetunto ei tarvitse pönkitystä tekoripsillä ja tekohiuksilla.
Tällä palstalla huomaa sen että täällä kirjoittelee monia nuoria poikia asioista jotka koskevat lähinnä näkyvintä nuorta naisryhmää, kun kaupungilla kiinnittää huomion vain niihin laittautuneimpiin nuoriin naisiin ja sama somessa, niin ei huomaa sitä että kaikki nuoret naiset ei juurikaan laittaudu, eikä suuri osa vanhemmista naisista. Varmasti 60% naisista meikkaa kevyesti töihin ja juhliin ja siinä se, 20% meikkaa paljon ja 20% ei koskaan.
Ja suhde on varmasti sama myös vaatteiden ja muiden "kaunistautumisten" kanssa, lähes kaikki käy jonkun kerran vuodessa vähintäänkin leikkauttamassa hiuksiaan, mutta harvemmin kuin keskiverto miehet.
En meikkaa tai laittaidu. En vahaa karvoja. En kulje muodin mukana. Kukaan ei kiusaa minua, vaikken olekaan kuin nuo muut.
Mä meikkaan jos joku pääsen muuallekin kodista kuin kauppaan (olen lapseton, mutta työtön), koska meikkaaminen on kivaa. Kuitenkin meikkaan niin, että edes mieheni, joka ei pidä meikeistä, ei osaisi sanoa, että mulla on meikkiä. :D
Nyt kesällä on vähemmän, koska iho näyttää hyvältä ilmankin.
Talvella, töissä, väsyneenä, on pakko meikata, koska muuten joutuu vastaamaan lähes päivittäin, että ei, en ole sairas. Kun on se kummallinen oletus siitä, että nuori nainen on aina heleä ja kaunis. Newsflash: Ei ole.
En myöskään ajele karvojani ja käy kampaajalla. Näillä palstoilla ensimmäisestä saa melkoista vihaa etenkin miehiltä. Long hair don't care <3
En käytä tissiliivejäkään useimmiten. Ja kyllä, miehenikin on aika hippi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys on kyllä joidenkin osalla mennyt liiallisuuksiin ja ulkonäkö hallitsee jo koko elämää. Ennen meikkasin aina ennen kauppaanlähtöä tai menin ihan mihin vaan. Nyt ikää ollessa 24, olen mielestäni paljon kauniimpi ilman meikkiä eikä mun edes tarvitse meikata kun lähden jonnekkin. Iho on kunnossa ja mulla jopa on kulmakarvat ja ripset ihan luonnostaan, toisin kuin monella muulla nykyään. Ensimmäistä kertaa elämässäni voin sanoa olevani kaunis ilman meikkiäkin ja se on minusta aika suuri saavutus siitä mitä joskus ajattelin.
Mä yritin lopettaa meikkaamisen (tai ainakin vähentää) ja ajattelin että kyllä siihen omaan naamaan tottuu kun olen kuitenkin ihan nätti. Ja paskanmarjat :D Mulla on kyllä ihan terveet kulmat ja ripset, ovat vaan niin vaaleat ettei niitä näytä olevan ollenkaan, lisäksi olen aika pyöreäkasvoinen ja suupielet kääntyy hivenen alaspäin. Ilman meikkiä näytän surulliselta pikkutytöltä, pakkelit naamassa taas näytän vakavalta mutta kauniilta.
Muistan kyllä kun teininä ei pystynyt edes roskia viemään ilman meikkiä :D
Nyt tuli niin aggressiivinen viesti että taidat sinä olla se jolta on meikkipussit ja puuterit pöllitty.
-ei ap