Kanamuna vai kananmuna?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna, lausutaan "kanammuna"
Kananmuna uttalas kananmuna. Det skrivs pÄ samma sÀtt.
Se kirjoitetaan kanaNmuna, mutta ÀÀntÀmys on toki suomeksi ennemminkin kanammuna (joku muu varmaan muistaa, mikÀ tuon ÀÀnneilmiön nimi on).
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan kanaNmuna, mutta ÀÀntÀmys on toki suomeksi ennemminkin kanammuna (joku muu varmaan muistaa, mikÀ tuon ÀÀnneilmiön nimi on).
Totaalinen regressiivinen (takaisinpÀin vaikuttava) assimilaatio (edeltÀvÀ konsonantti, tÀssÀ n, dentaalinasaali, muuttuu labiaalinasaaliksi m, koska sen kategorian nasaali seuraa vÀlittömÀsti tuota dentaalinasaalia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna, lausutaan "kanammuna"
Kananmuna uttalas kananmuna. Det skrivs pÄ samma sÀtt.
Du Àr rÀtt, in a way, men most people uttalar ordet "lazily", med a sandhi assimilation...
Kanammuna se on.
Mutta joskus luin pĂ€ikys kirjaa parikolmevuotiaalle tytölle. SiinĂ€ oli kananmunan kuva, ni tĂ€mĂ€ osoitti sitĂ€ ja hihkaisi kovalla ÀÀnellĂ€ "kanammulukku!" đ
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kanammuna se on.
Toi on mansejjuntti ÀÀntÀmys, vÀhÀn niinku 'nys se tulee' (nyt se [onnikka] tulee)... ; )
Muna kuin muna, kunhan on mahdollisimman ISO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totaalinen regressiivinen (takaisinpÀin vaikuttava) assimilaatio (edeltÀvÀ konsonantti, tÀssÀ n, dentaalinasaali, muuttuu labiaalinasaaliksi m, koska sen kategorian nasaali seuraa vÀlittömÀsti tuota dentaalinasaalia).
TÀtÀ olin juuri sanomassa.
Vierailija kirjoitti:
Kanammuna se on.
Toi on mansejjuntti ÀÀntÀmys, vÀhÀn niinku 'nys se tulee' (nyt se [onnikka] tulee)... ; )
Manse...? Manse?! đ MĂ€ oon etelĂ€pohojalaane! đ
Tampereella sanottiin ennen kanammuna. Mutta kananmuna se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kanammuna se on.
Juntti mikÀ juntti - samaan laariin kaikki vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanammuna se on.
Juntti mikÀ juntti - samaan laariin kaikki vaan :)
Se o hyvĂ€ laari!! đ€©đ
Vierailija kirjoitti:
Juntit tÀÀllÀ neuvomassa ÀÀntÀmisestÀ :D Tunkekaa ne murteenne perseeseenne.
Siten kuin on oikein.