Tinder on nykyään täynnä miehiä feikkiprofiililla. Miksi?
Jokin mielenterveyden ongelmahan heillä on, mutta miksi pitää pyrkiä kontaktiin ihmisten kanssa? Elävät hetken jonkun toisen elämää? En ymmärrä.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko hetkeäkään, että kyse on kiusaamisesta. Siellä muutama raukka kaipaa niin kovasti saada jokin yhteys naiseen, että sortuvat huijaamiseen tai oikeastaan näyttelevät roolia. Sen hetken se on heille todellisuutta vaikka kohta karahtaakin kiville. Hetki jonkun toisen, kauniin ihmisen elämää. Hirmu surullista.
Surullista ja niin turhaa. Joko tässä tai toisessa tinder-aiheisessa keskustelussa yksi kirjoittaja jo sen totesikin, että sosiaalisten miesten ei tarvitse jäädä ilman naista. Eli kyllä nämä naisettomat miehet sen oikeasti tietävät, ettei kyse ole kirurgileuasta ja laatikkokalsareista. Kyse on ujoudesta, sosiaalisten taitojen puutteesta, nepsy-puolen ongelmista, introversiosta ja joillakin koulukiusaus-taustasta. Mutta kun ei ole halua yrittää tehdä asioille mitään, niin on helpompaa vaatia naisia muuttumaan, ja kun naisilla ei ole mitään syytä muuttua niin nämä miehet kaivavat sitä omaa kuoppaansa entistä syvemmäksi katkeroitumalla, jumittumalla naisvihaan ja alkamalla pelleillä feikkiprofiileilla.
Mikä sitten selittää sen, että monilla miehillä on paljon naispuolisia ystäviä, mutta eivät saa parisuhdetta mitenkään? Mielestäni nuo mainitsemasi asiat johtavat siihen, että myös naispuolisia ystäviä on hankala saada (tai ystäviä ylipäänsä)
Kerro lisää niistä tuntemistasi miehistä, joilla on paljon naispuolisia ystäviä mutta eivät saa parisuhdetta. Itselleni ei tule mieleen omasta tuttavapiiristäni yhtään sellaista miestä.
Fiksuja ja usein kouluttautuneita. Luonteeltaan pohdiskelevia, luotettavia ja tunnollisia. Eivät pidä meteliä itsestään, mutta osaavat keskustella eivätkä välttele sosiaalisia tilanteita. Harrastukset usein vähän nörttimäisiä
Kaikki ikinä tapaamani aikuiset miehet jotka ovat tuollaisia, ovat olleet pitkissä parisuhteissa. He ovat juuri niitä hyviä miehiä, joita naiset haluavat, mutta joita on vaikea saada, koska eivät vapaudu toiselle kierrokselle. Itselläni on sellainen ollut jo kohta 25 vuotta ja todellakin pidän kiinni.
Eli joko maailma on muuttunut tässä välissä asian osalta tai tuo piirreyhdistelmä ei selitä eroavuutta vaan selittävänä tekijänä on jokin muu esim. ulkonäkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko hetkeäkään, että kyse on kiusaamisesta. Siellä muutama raukka kaipaa niin kovasti saada jokin yhteys naiseen, että sortuvat huijaamiseen tai oikeastaan näyttelevät roolia. Sen hetken se on heille todellisuutta vaikka kohta karahtaakin kiville. Hetki jonkun toisen, kauniin ihmisen elämää. Hirmu surullista.
Surullista ja niin turhaa. Joko tässä tai toisessa tinder-aiheisessa keskustelussa yksi kirjoittaja jo sen totesikin, että sosiaalisten miesten ei tarvitse jäädä ilman naista. Eli kyllä nämä naisettomat miehet sen oikeasti tietävät, ettei kyse ole kirurgileuasta ja laatikkokalsareista. Kyse on ujoudesta, sosiaalisten taitojen puutteesta, nepsy-puolen ongelmista, introversiosta ja joillakin koulukiusaus-taustasta. Mutta kun ei ole halua yrittää tehdä asioille mitään, niin on helpompaa vaatia naisia muuttumaan, ja kun naisilla ei ole mitään syytä muuttua niin nämä miehet kaivavat sitä omaa kuoppaansa entistä syvemmäksi katkeroitumalla, jumittumalla naisvihaan ja alkamalla pelleillä feikkiprofiileilla.
Mikä sitten selittää sen, että monilla miehillä on paljon naispuolisia ystäviä, mutta eivät saa parisuhdetta mitenkään? Mielestäni nuo mainitsemasi asiat johtavat siihen, että myös naispuolisia ystäviä on hankala saada (tai ystäviä ylipäänsä)
Kerro lisää niistä tuntemistasi miehistä, joilla on paljon naispuolisia ystäviä mutta eivät saa parisuhdetta. Itselleni ei tule mieleen omasta tuttavapiiristäni yhtään sellaista miestä.
Fiksuja ja usein kouluttautuneita. Luonteeltaan pohdiskelevia, luotettavia ja tunnollisia. Eivät pidä meteliä itsestään, mutta osaavat keskustella eivätkä välttele sosiaalisia tilanteita. Harrastukset usein vähän nörttimäisiä
Eli heillä on paljon naispuolisia ystäviä, muutenkin laajat ystäväpiirit, paljon sosiaalisia menoja ja aktiviteetteja ja hyvät sosiaaliset taidot? Eiku... sinähän kirjoitit pohdiskelevia, eivät välttele sosiaalisia tilanteita, nörttimäisiä. Siis loppujen lopuksi kyse ei ollutkaan aktiivisesti ihmisten pariin hakeutuvista hauskoista, sosiaalisista ihmisistä. MOT.
Todistus näemmä jätettiin lukijalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, autismiinko päädyitte?
No pelkästään autistisia miehiä Suomessa on noin 40 000. Naisia hyvin paljon vähemmän. Jos miehiä on se 60 000 enemmän, tuosta jo häviää autisteina puolet. Sitten kehitysvammaiset, joita on myös miehissä enemmän, niin enää mitään eroa ei edes ole.
Sinä olet kyllä hirveä ja empatiakyvytön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pelkästään autistisia miehiä Suomessa on noin 40 000. Naisia hyvin paljon vähemmän. Jos miehiä on se 60 000 enemmän, tuosta jo häviää autisteina puolet. Sitten kehitysvammaiset, joita on myös miehissä enemmän, niin enää mitään eroa ei edes ole.
Sinä olet kyllä hirveä ja empatiakyvytön ihminen.
Mitä? Selitätkö vähän?
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu että palstamiesten pitää koettaa saada ne kaikkein vaikeimmat naiset. Väkivaltaisista narsisteista viehättyvät, linnakundeille kirjoittelijat, nigerialaisille rahaa lähettävät.... Miksi ei käy tavallainen suomalainen nainen?
Koska tavallinen, suomalainen nainen ei kelpuuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa miehet sydäntä vain niille naisille jotka oikeasti kiinnostaa. Kiitos.
Miten voi muka edes "oikeasti kiinnostua" jonkun kuvan ja lyhyen kuvauksen perusteella? Kyllä se nyt ainakin jokusen viestin vaatii, ja noita viestejä kun ei pääsee lähettämään, ellei ensin anna sydäntä (mikä sitten ehkä johtaa matchiin).
Karkeasti yleistettynä homma menee näin:
Tavismiehet laittavat sydäntä naiselle, jolla ei ole kuvan ja tekstin perusteella selkeitä vikoja (esim. sairaalloinen ylipaino, lapsi, elämämkoulu) eli aika monelle, koska vasta juttelun ja mahdollisen tapaamisen jälkeen selviää voiko jutusta tulla mitään
Tavisnaiset laittavat sydäntä miehelle, jossa on "sitä jotain" eli yleensä ulkonäköön liittyvää. Tykkäystä saavat vain harvat ja valitut ja usein käy niin, että sydämet kasaantuvat pienelle miesjoukolle. Eli tiivistettynä:
"jatkoon jos ei ole mitään poissulkevaa" vs. "ei jatkoon ellei ole jotain sykähdyttävää"
eri
Ja kumman menetelmä toimii? Kumpi porukka on tehnyt valittamisesta itselleen elämäntehtävän? Kokeile sinäkin joskus istua alas ja miettiä kuka naisista sykähdyttäisi.
Kumpi? Hmm, kysy APlta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen pari tuollaista, tai tunsin nuoremapana kun nykyään ovat hieman muuttuneet. Näille oli yhteistä tietynlainen itseluottamuksen puute nimenomaan naisten saralla ja se että kummankin käytös ja kehonkieli oli hyvin sukupuoletonta, nimenomaan naisten kanssa keskustellessa. Ei tosiaankaan mitään flirttailua eivätkä kyllä itsekään varmaan tajunneet jos joku heille flirttaili tai oli kiinnostunut. Tiedän että toisesta oli yksi tuttava kiinnostunut, mutta ei saanut vietyä asiaa eteenpäin kun koki ettei mies ole yhtään kiinnostunut muuten kuin kaverina.
Tämä!
Olin tuollainen nuorena, en tiennyt miten naisten kanssa pitää olla. Olin kiinnostunut, mutta en osannut ilmaista sitä mitenkään, myös heikko itsetunto vaikutti hirveästi tuohon.
Koin, että minulla ei ole mitään annettavaa naiselle/suhteelle, ja miksi kukaan nainen olisi kiinnostunut minusta? Ei kukaan ollut koskaan mitenkään ilmaissut kiinnostuksensa, tai sitten en vaan tajunnut hienovaraisia vihjeitä.
Ympärillä näin miten "pahikset" sai paljon huomiota tytöiltä, enkä ymmärtänyt miksi ihmeessä, koska just nämä samat pahikset kohteli tyttöjä kun kulutustavaraa, ja kertoi pojille kuka tytöistä on hyvä sängyssä, ottaa suihin jne jne. Kaikki tarinat ei varmaan pitänyt paikkansa, mutta se asenne......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu että palstamiesten pitää koettaa saada ne kaikkein vaikeimmat naiset. Väkivaltaisista narsisteista viehättyvät, linnakundeille kirjoittelijat, nigerialaisille rahaa lähettävät.... Miksi ei käy tavallainen suomalainen nainen?
Koska tavallinen, suomalainen nainen ei kelpuuta
Toisaalta on ihan ymmärrettävää ettei myöskään yllä mainitut kelpuuta. Jos tulee kriisitilanne, kumman kanssa selviää, väkivaltaisen narsistin, linnakundin vai asuntoonsa linnoittautuneen narukäsierakon? Narsisti ja linnakundi voittaa. Nigerialainen taas saa naisen tuntemaan itsensä ihanaksi ja halutuksi, jolloin taas naisen esineeksi lajitteleva erakko häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen feikkiprofiileista: uskotaan, että joku sairas saa niistä vahingoniloa. Mutta jos hän on jo luovuttanut naisten ja yhteisen elämän suhteen, miksi hän edelleen hakee ilonsa naisista? Häärää ja tarkkailee, mietiskelee ja käyttää paljon energiaa aiheeseen ”nainen”. Maailmassa on paljon muutakin. Miksei sitten vain unohda? Miksi pitää väen vängällä hakeutua kontaktiin, kun ei edes pidä naisista? Eikö muualla muiden asioiden parissa olisi mukavampaa?
ApNäillä ei taida olla sellaisia mukavia asioita joihin liittyisivät muut ihmiset ja näiden kanssa jutteleminen.
On muutakin kuin muut ihmiset. Urheilu, työ, opiskelu, kirjallisuus, teatteri, pelit, elokuvat, matkat... Ja on muitakin ihmisiä kuin naiset romanttisessa ja eroottisessa mielessä. Esim. perhe, muu suku, naapurit, työkaverit, opiskelukaverit, kaverit. Eivätkö nämä katkerat naisettomat voisi perustaa kerhoa, jossa tapaisivat? Sääntönä olisi, että naisista ei saa puhua.
Eihän semmoisia kerhoja sallita, joihin naisilla ei ole pääsyä. Feministit yrittävät kieltää. Börsklubben jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe oli feikkiprofiilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe oli feikkiprofiilit.
Tuo oli vastaus aikausempaan viestiin, joten aiheesta oli poikettu jo ihan eri viestissä.
Alfa= tarkoittaa susiurosta, jos ette idiootit tajua sitä. Beeta = tarkoittaa beetasalpaajaa. Salpa= taas on lukko. Voi kissan nenä teidän typerysten kanssa:)
Ei ihmiset kategorisesti hyljeksi autismin kirjolla olevia, se on seurausta siitä ettei heillä ole riittäviä sosiaalisia taitoja tai mahdollisesti edes edellytyksiä hankkia niitä. Ja yleensä ei mitään mielenkiintoa yrittää kehittää näitä puolia itsessään, ainakaan täällä esiintyvillä henkilöillä. En tiedä paljonko asialle voi ylipäänsä tehdä, mutta kun asenne on tuo, eipä juuri ole toivoakaan että tilanne paranisi.
Voi apua, autistit valtasi ketjun.
Huomasin viimeksi Tinderissä pyöriessäni saman ilmiön, onneksi vainuan feikkiprofiilit kuin hai veren. Silti minullekin taisi eksyä mätseihin pari jonkun ihan tavis-suomihemmon kuvat varastanutta feikkiä (naisia??), ja huomasin, että sama mies jututtaa minua kahdella eri profiililla ilmeisesti testaillakseen jotain. En viitsinyt alkaa vihamieliseksi, koska varmuutta ei ollut, mutta ko. mies/miehet oli jutuissaan niin outo ja asenteellinen, että keskustelu tyrehtyi muutenkin.
Pointtini oli, että juna kulkee molempiin suuntiin. Olen perusnätti hyväkroppainen nainen ihan ok taustalla, mutta ymmärrän minäkin, että ei tällä markkina-arvolla saalisteta prinssejä tai jalkapalloilijoita :) Minä vain hyväksyn sen, enkä ala trollaamaan niitä prinssejä ja jalkapalloilijoita jonkun alusvaatemallin kuvilla ja haukkumaan vielä jossain palstalla. Koska olen onnellinen ihminen, joka vetää puoleensa ihan vilpittömästi minun ulkokuoresta ja luonteesta viehättyneitä, elämäänsä tyytyväisiä miehiä. Trollaavat feikkimiehet tuskin säteilevät hyvää karmaa ja puhdasta auraa, joka vetäisi tasapainoisia naisia puoleensa. Ja törkeyksiä puhuvat miehet lentää mulla Tinderissä roskakoriin ja tosielämässä saavat turpaansa, näyttivät vaikka David Beckhamilta ;)
Ja mitä tulee siihen, että komealle miehelle naiset saattavat olla seksuaalisesti avoimempia: jos törkeän kuuma nainen ehdottaa seksiä perusjampalle X, ajatteleeko jamppa että tässä on elämäni tilaisuus ja hyppää spontaanisti? Entä jos ulkoisesti ei-viehättävä nainen ehdottaa seksiä, kiinnostuuko jamppa? Itse olin joskus hetken Tinderissä, koska riitelimme ja olimme miehen kanssa tauolla. Halusin vain seksiä ja nopeasti ilman mitään lässytyksiä. Etsin ulkoisesti mukiinmeneviä miehiä ja juttelin heille. Heistä parhaimman näköinen oli itsevarmimman oloinen ja hänellä oli likaisin huumori. Päädyin ehdottamaan tälle suorasti sänkyyn hyppäämistä. Muut miehet olivat mukavia hekin, mutta jotenkin aistin, että suoran ehdotuksen edessä he jäätyisivät ja seksistä tulisi kiusallista. Tai että he pitivät minua naapurintyttömäisenä vaimomatskuna ja olisivat syvästi järkyttyneet lorttomaisesta puolestani. Olen etsinyt seksiseuraa Alaston Suomesta ja tiedän, että tietynlainen ujous tai päin vastoin ylikompensoiminen puheissa korreloi sen kanssa, että seksi ja koko kohtaaminen on todellisuudessa vaivaannuttavaa ja miehellä ei ehkä edes seiso.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tullut todella monta matchia naurettavan hyvännäköisten miesten kanssa että on ollut pakko kysyä onko kyseessä feikki. Ovat kyllä heti myöntäneet tämän. Jotkut laittaneet sitten pyynnöstäni oman kuvan ja ihan järkyttävän näköisiä olleet kaikki! Uskon etteivät yhtään matchia saisi omalla kuvallaan.
Ajattele, että olen mennyt treffeille sellasen kanssa joka ei ollutkaan kuvan oleva henkilö. Siihen se mies tuli sovittuun aikaan ja paikkaan. Kysyin kuka sinä olet. No, minä olen se Mikko. Otin puhelimeni ja katsoin niitä kuvia. Ahaa, no oletpas sä muuttunut vuorokaudessa kovin melkoisesti. Sanoin, että tulin tämän kuvan takia, en tämän kuvan takia minkä nyt edessäni näen. Valehtelit minulle olevasi jotain aivan muuta ja nyt odotat, että olen valmis sinun kanssasi menemään tohon raflaan. JA niin tämä palikka oletti. Siitä annan pisteet, että kehtasi tulla paikalle. Lähdin pois siitä takaisin kotiin ja laitoin hänelle viimeisen viestin. Laitoin hänelle Suomen Mielenterveysseuran osoitteen ja puhnumeron. Sit meni estot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tullut todella monta matchia naurettavan hyvännäköisten miesten kanssa että on ollut pakko kysyä onko kyseessä feikki. Ovat kyllä heti myöntäneet tämän. Jotkut laittaneet sitten pyynnöstäni oman kuvan ja ihan järkyttävän näköisiä olleet kaikki! Uskon etteivät yhtään matchia saisi omalla kuvallaan.
Ajattele, että olen mennyt treffeille sellasen kanssa joka ei ollutkaan kuvan oleva henkilö. Siihen se mies tuli sovittuun aikaan ja paikkaan. Kysyin kuka sinä olet. No, minä olen se Mikko. Otin puhelimeni ja katsoin niitä kuvia. Ahaa, no oletpas sä muuttunut vuorokaudessa kovin melkoisesti. Sanoin, että tulin tämän kuvan takia, en tämän kuvan takia minkä nyt edessäni näen. Valehtelit minulle olevasi jotain aivan muuta ja nyt odotat, että olen valmis sinun kanssasi menemään tohon raflaan. JA niin tämä palikka oletti. Siitä annan pisteet, että kehtasi tulla paikalle. Lähdin pois siitä takaisin kotiin ja laitoin hänelle viimeisen viestin. Laitoin hänelle Suomen Mielenterveysseuran osoitteen ja puhnumeron. Sit meni estot päälle.
Sama käynyt minullekin, jotenkin etäisesti nainen muistutti kuvia. Saattaa olla että oli lainannut siskon/serkun kuvia. Kuviin verrattuna ikää oli +10v ja paino +40kg. Iho ei ollut läheskään yhtä sileä kun kuvissa, hiustyyli oli muuttunut kouvolatukkaan (mainitsi kyllä viesteissä että sillä uusi hiustyyli nykyään)
En tosin kehdannut haukkua tätä naista, juotiin kahvit ja totesin että tästä ei taida tulla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hauskaa leikkiä feikkiprofiileillä koska:
Jotkut 3-6 arvosanan lihavat kanatkin oikeasti luulevat että heillä olisi saumaa johonkin ysin tai kympin nuoreen komeaan robin-lauri tilkkaiseen. Jotkut vannovat rakastuneensa jo parin päivän keskustelun jälkeen mutta vaan sen takia koska miehellä on niin ihana luonne. Se että mies on 188cm ja sillä on komea naama on vaan sattumaa. Sanoisin että n. 60-80% naisista luulevat että kelpaavat parhaimmalle prosentille miehistä.
On huvittavaa miten se moraali heiltä unohtuu heti. Jollekin tavis miehelle ei helposti heru, ja sitten taas kun joku komistus aloittaa "moi, mä haluaisin panna sinua. pääsisitkö tänään?" niin vastaus on joo kyllä se sopii. Joku tavis kun heittää tuollaista niin ollaan olevinaan niin loukkaantuneita ja itketään meetoo. Ei väliä vaikka muija on naimisissa ja lapsia, kyllä ne pettää jos tarpeeksi hyvä tarjous lyödään pöytään. (Tosin tuskin se "vanha" tinder profiili olisi jäänyt päälle jos ei olisi taipumuksia pettämiseen)
Ovat todella ystävällisiä komeille miehille, mutta vain kaikista parhaimmille. Jopa semikomeat joutuvat kaikenlaisten paskatestien kohteeksi. Jotkut jopa yrittävät myös tehdä paskatestejä kaikista komeimmille mutta perääntyvät heti kun huomaavat ettei toimi. Kaikista komeimmat voivat sanoa ihan mitä tahansa paskaa tahansa ja naiset vaan ottavat sen huumorimielellä vastaan. Myös suoranaista loukkaavaa herjaa.
Kehottaisin jokaista miestä tekemään kyseisen harjoituksen. Siinä oppii naisten todellisen luonteen. Se että naiset olisivat se siveellisempi tai moraalisempi sukupuoli on vain niitten luoma mielikuva. Ihan omien intressien mukaan ne toimii antaen pilluuu salassa kaikille komeille miehille ja samalla valehtelevat ja vähättelevät seksikokemuksiaan jotta maine ei menisi lauman silmissä.
Ihan samalla tavalla ne miehet käyttäytyvät kympin naisen kohdalla. Häntä yrittää kaikki 0-10 tason miehet, eikä siinä lapset ja vaimo paljoa paina. 10 nainen voi sanoa mitä tahansa ja maksattaa melkein mitä vaan ja mies suostuu, jos saa vaan sen 10. naisen sänkyyn. Se siitä moraalista.
Ainoat erot ovat, että sen 10 naisen lisäksi, 0-10 tason mies yrittää naisissa kaikista muistakin tasoista. Sekä 10. nainen ole niin helppo kuin 10. mies, joka paneskelee vähän kaikkia ja joka tason naista.
En tiedä kertoiko joku jo, mutta todellisuudessa ns kympin naisia ei lähestytä edes puolet sitä, mitä kasin ja ysin. Suurin osa miehistä luovuttaa mahdottomana, ennen kuin aloittavatkaan.
Pointtiasi en siis yritä kumota.