Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.
Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.
Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.
Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.
Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne pari kymppiä olisi anopin taloutta kohentaneet?
Kaukana olet arjen realismista, jollei sinulle 20 € ole rahaa.
Jep, 20 eurolla saa aika paljon ruokaa kaupasta. Kassillinen ruokaa, mutta eihän se ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:tilanteen,raskaana ja lääkärin määräyksestä vuodelevossa. Se nyt vain on niin, että teinityttö on varmasti laiska, pilalle hemmoteltu pissis joka ei ole tainnut koskaan edes pessyt ikkunoita. Palkka olisi ollut ok amatöörille. Ja nämä täällä ap:tä moittivat ovat äitejä joilla on samanlainen teinilapamato laiskiainen kotona makaamassa.
Juuri näin.
Mammat kasvattavat tulevia kunnan elättejä ja työnantajien kauhuja.
Kyllä minä veljen siskolle olisin enemmän maksanut, kun kyseessä on sukulainen. Eri asia vieraan lapsi.
Tuleehan sitä muutenkin annettua rahaa muuten vaan.
Semmosia ne nuoret tuntuu nykyään olevan. Itse just pyörittelin silmiä omalle 17-vuotiaalle siskolleni. Joudutaan ensi viikolla lähtemään lapsen leikkauksen vuoksi eri kaupunkiin ja ollaan siellä 2 viikkoa, ehkä enemmänkin, riippuu lapsen toipumisesta.
Pyysin järjestelmäkameran säästävää siskoani, että jos hän tulisi meille vahtimaan kissoja ja kasteleen kukat. Lupasin, että maksan siitä satasen per viikko, maksan ruuat ja jätän bussikorttini jolla pääsee keskustaan. Sisko totesi, että ei hän jaksa. Äiti hänelle oli tästä sanonut, että hän on tyhmä ja käski soittaa mulle, että onko tarjous vielä voimassa. (Ei ole, ehdittiin jo pyytää miehen serkun tytär, joka tulee mielellään.)
Ja tiedoksi teille, jotka tulette kuitenkin huutamaan ettei 17-vuotias voi olla yksin paria viikkoa niin mun vanhemmat ja sisko asuu alle kilometrin päässä meistä, joten siksi vanhemmatkin hänet päästäis yksin meille pariksi viikoksi. Pääsee vaikka joka päivä kotiin syömään ja jos on joku ongelma vanhemmilla menee maksimissaan 5 minuuttia kävellä paikalle.
Siivooja saa ikkunanpesusta saman 12€/h kuin muistakin töistä. Miksi lukiolaiselle pitäisi maksaa 25€/h?????? Aloittaja kysyi, ei kelvannut. Jatkossa älä ko henkilölle enää töitä tarjoa. Hankkikoot rahansa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja saa ikkunanpesusta saman 12€/h kuin muistakin töistä. Miksi lukiolaiselle pitäisi maksaa 25€/h?????? Aloittaja kysyi, ei kelvannut. Jatkossa älä ko henkilölle enää töitä tarjoa. Hankkikoot rahansa muualta.
Koska kertaluontoinen homma ja kyseessä on sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin todella huono ikkunanpesijä, vaikka olen ihan aikuinen. Pesen kyllä ikkunan ihan säännöllisesti mutta tuos on ihan paska. Vaikka kuinka pesen hyvien ohjeiden kumaan huonoa jälkeä tulee. Ja sitten vielä, jos pitäisi toiselle mennä pesemään!
Hei ei se kyllä mitään rakettitiedettä ole. Voi herrajestas sentää 😂😂😂😂😂
Ei se ikkunanpesu rakettitiedettä ole. Mutta jos itse pesee harvoin, niin eipä siinä minkäänlaista taitoa pääse muodostumaan kun joku kerta joutuu vähän alusta asti opettelemaan ja tekemään ne samat virheet.
Toista se on kun ammattilainen pesee. Liikkeet ovat todella sulavat ja jälki priimaa. Siitä kannattaa jo vähän maksaakin.
Tuollaiselle laiskalle sukulaistytölle ei hyödytä ikkunanpesusta maksaa. Asenne on väärä ja luultavasti jälkikin olisi mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teinit saa rahaa kesätyöstä, kuinka moni saa sen 20-25€? Eiköhän suurimmalla osalla lähempänä sitä 10-15€.
Mun 17-vuotias sai nyt ekan kerran kesätöitä ja palkka on 2000€/kk. Minusta tuo on ihan lottovoitto, mutta eihän tuo tee tuntipalkaksi kuin 12,4€. Moni tekee töitä paljon pienemmälläkin palkalla. Kaupungin kesätöissä palkka on vain 1000€/kk ja kuitenkin täyttä työpäivää tekevät. Ja niitä töitäkin on vain kuukaudeksi, kun halutaan antaa mahdollisimman monelle tilaisuus päästä töihin edes vähäksi aikaa.
Tuttua.. Eipä teini liikahda mihinkään, jollei ole satasia jaossa. Joku 20e ei ole mitään.
Äiti ja isi maksaa.
Minulla vaativassa asiantuntijatyössä tuntipalkka on jotain 28-29e, en muista senttejä. Ja teinille pitäisi maksaa 25e puhtaana käteen ikkunanpesusta? Just.
Olisin tarjonnut 50 euron urakkapalkkaa. Tulee kuitenkin halvemmaksi, jos firman tilaa paikalle.
Riistopalkkaa paskaduunista. Fiksu kun ei suostu, etenkin kun saa bensat ja safkat muutenkin. Esimerkillinen nuori.
Meidän 9v pesee parhaillaan ikkunoita ja saa siitä rahaa minkä saa käyttää mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä veljen siskolle olisin enemmän maksanut, kun kyseessä on sukulainen. Eri asia vieraan lapsi.
Tuleehan sitä muutenkin annettua rahaa muuten vaan.
10 euro per tunti on hyvä. Mikään ei estä antamasta extraa sen jälkeen, kun työ on tehty. Ja entä jos työssä meneekin reilusti aikaa tyyliin 1 ikkuna tunnissa jos sitäkään. Silloin 10 euroa per tunti on jo tosi hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Nykymeininki teineillä. Ei kelpaa raha jos joutuu työtäkin tekemään sen eteen.
No näinhän se. Oma 16v teini paimentaa nyt kesäkuun aluksi kaksi viikkoa 20:tä ekaluokkalaista kesäleirillä 8h/pvä. Palkka 350e. Ja sitten kahdeksi viikoksi kauppaan hyllyttämään, sama 8h/pvä, sama 350e käteen. Itse hommasi kummankin duunin, kumpaankaan ei siis käytetty vanhempien suhteita hyväksi. Paskalaiskojahan nuo....
10 euron tuntipalkka on ihan normaalia tasoa ammatikseenkin siivoojana työsketelevälle.
Minua niin sylettäisi pestä toisten ikkunoita. Poikkeuksena sadan euron maksu työstä, sitten voisin harkita.
Mä voin tulla! Sillä ehdolla tosin, että joku hoitaa ensin hämähäkit pois ikkunalasien välistä. Terveisin hämähäkkikammo :D
Ei pidä yleistää että kaikki teinit olisivat laiskoja ja ahneita. Eivät ole. 10e/h palkka on kyllä ihan kelpo korvaus ikkunanpesusta.
Kaukana olet arjen realismista, jollei sinulle 20 € ole rahaa.