Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.

Vierailija
11.06.2018 |

Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.

Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.

Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.

Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä parin tunnin ja parinkympin työ olisi pelastanut anopin talouden? Kuinka jaloa.

Palkkaa ammattilainen tai maksat sille tytölle kunnon palkan myös.

Ihme shaibaa ja ulinaa taas.

Olis oltu valmiit maksamaan enemmänki mutta ei halua tulla sama mitä maksetaan koska haluaa lomailla ja olla kavereiden kanssa, ja yhä edelleen, olisi voinut kulkea kesällä enemmänki esim imurointi apuna tmv mutta ei kiinnosta.

Olishan se anoppia vähän helpottanut ku olis saanut edes bensa rahoja tyttö, päivät kyllä rälläilee. Mutta enpä lotkauta enää korvaani heidän talous ahdingolleen.

Imurointiapu, bensaraha, talousahdinko.

Vierailija
62/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä korkeudella kyseiset ikkunat ovat? Jos on korkean paikan kammo, joku huimaussairaus tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kummallisia asenteita. 

Veljen perheessä on tuollainen tilanne ja pidetään täysin sopivana, ettei sukulaistyttö tule auttamaan. Meillä autetaan sukulaisia aina kun voidaan. Tässähän tapauksessa vielä maksetaan aivan käypä palkka työstä. 

Vierailija
64/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan terveysalan amk-koulutuksella n. 14 €/h ja työtahti on kova. Siivoustyötä tein 0-tuntisopimuksella vuonna 2006 7 €/h. Sanoisin että tuo 10 €/h koulutusta vaatimattomasta työstä on ihan hyvä palkka.

Vierailija
65/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että kieltäytymisessä on kyse on jostain ihan muusta kuin työn luonteesta tai palkasta. Onko henkilökemiat kunnossa? Itse olen maksanut tuttavien teineille tuon kympin tunnissa mm pihahommista, juhlien kahvinkeittohommista yms. Pimeänä, lyhyitä muutaman tunnin hommia. Aina on tekijä löytynyt eikä kukaan ole moittinut kymppiä tunnissa liian pieneksi. Joku jo mainitsi Hesen noin 8 e tuntipalkan, ja huvipuistoissa aloituspalkka on vielä pienempi - ilta- ja pyhälisät tietysti sitten jonkun verran kasvattavat palkkapottia. En ymmärrä miksi kukaan kuvittelisi että työkokemusta vailla olevan ammattitaidottoman nuoren pitäisi löytää paikka josta tienaisi vähintään parikymppiä tunnissa.

Vierailija
66/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään lähtisi kympin tuntipalkalla pesemään kenenkään ikkunoita ja silloin tällöin imuroimaan. 3km pyöräilyä, imurointia puoli tuntia. 5 euroa käteen. Ikkunoiden pesu, pari tuntia, käteen parikymppiä. Olen sitten varalla koko kesä odottamassa, että koska käsky käy. Äkkiä pyörän selkään, pitää tiskikone tyhjentää ja keittiö siivota. 20 minuuttia työtä, 4 euroa.

En sitoutuisi tuollaiseen, vaan mieluummin lomailisin minäkin.

Jos raskana oleva miehen sisko pyytäisi minut 16-vuotiaana ikkunan pesuun, niin voisin tehdä sen ilmaiseksi. Lapsenvahtina tulikin oltua monesti ilman korvausta.

Vierailija
67/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kummallisia asenteita. 

Veljen perheessä on tuollainen tilanne ja pidetään täysin sopivana, ettei sukulaistyttö tule auttamaan. Meillä autetaan sukulaisia aina kun voidaan. Tässähän tapauksessa vielä maksetaan aivan käypä palkka työstä. 

Mulla oli tapana antaa veljen lapsille 50 euroa silloin tällöin vaikka eivät mitään työtä tehneetkään. 

Heillä oli kuitenkin tiukkaa, joten halusin auttaa.

Nyt kaikki ovat kuitenkin töissä ja pärjäävät ihan hyvin. 

Vierailija
68/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin todella huono ikkunanpesijä, vaikka olen ihan aikuinen. Pesen kyllä ikkunan ihan säännöllisesti mutta tuos on ihan paska. Vaikka kuinka pesen hyvien ohjeiden kumaan huonoa jälkeä tulee. Ja sitten vielä, jos pitäisi toiselle mennä pesemään!

Reippaat otteet, ja kunnon kuivauslasta, idioottikin osaa.

Just. Näin mäkin neuvoin miestä ja sitten olikin ikkuna rikki. Oli vähän turhan reippaat otteet. Uusi ikkuna maksoi muutaman satasen ja nykyään siivousfirma hoitaa ikkunanpesun.

Vierailija
69/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tarjonnut jotain könttäsummaa. Vähintään vaikka 50 euroa. Tarjous olisi ehkä houkuttanut enemmän. 

Vierailija
70/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen työn ohessa siivouskeikkaa tutuilla mutta ikkunoidenpesua inhoon enkä suostu siihen melkein ikinä :D Mutta se nyt ei oo pointti vaan piti kertoa että meillä yhdet tutut pyysi mun 17 vuotiasta tyttöö heille lapsenvahdiksi, kuulemma varsinainen lapsenvahtiaika on 21-04 mutta vois tulla paikalle jo aiemmin illalla katsomaan vähän lasten perään ja voi olla aamuun jos haluaa mutta vain neljään asti maksetaan palkka. Tilanne perhessä on sellainen että yöksi kotiin jää teinitytöt 12 ja 13 v, viisivuotias ja vuoden vanha lapsi. Mun tyttöä on pyydetty vahtimaan tuota vuoden vanhaa mutta on tietenkin vastuussa siellä kaikista noista muistakin. On aiemmin ollut samalle perheelle lapsenvahtina siten että kotona on ollut vain tuo nyt viisivuotias ja silloin on maksettu palkkaa 20-30 e illasta/yöstä. Nyt tytär ehdotti että palkka olisi 40 e koska pienempiä lapsia on kaksi mutta se on kuulemma liikaa koska häntä on pyydetty vain yhtä lasta hoitamaan. 

Perheen äiti jättäisi lapset kuulemma keskenään nukkumaan mutta pelkää että jos joku hämminki tuleekin (kahdella nuorimmalla on ollut paljon terveysongelmia, vaikeat allergiat, astmaa yms) niin joku taho tekee lasun ja siksi siellä tarvisi olla se joku tässä tapauksessa lähes aikuinen joka olisi muista vastuussa. 

Mutta en ihan ymmärrä että miten se mun tyttären palkkaa pienentää että he kokee ettei sitä lapsenvahtia oikein edes tarvittaisi ja on nyt vaan pakko ottaa ettei tule ongelmia? Ihannetilanteessa siellä ei yön aikana kukaan lapsi herää mutta toisaalta molemmat nuoremmat saattavat herätä useita kertoja. Lapsenvahti on palkkansa ansainnut oli kummin vaan. Ärsyttää kun tämä äiti nyt lähettelee minulle tai oikeastaan lapsen isälle joka on heidän parempi kaverinsa viestejä koko ajan että eikö se tyttö nyt yhtään halvemmalla voisi tulla kun on niin kallista ja ei sitä oikeastaan edes tarvita. 

Vierailija
71/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 13 e tunti maarakennusalalla. Lisäksi teen satunnaisesti siivouskeikkaa 10 e tunti. Ihan aikuinen olen ja raha kelpaa. Taidan tästä lähin ilmottaa työnantajille: Ja vitut. En tule enää tuollasilla palkoilla. Se on 20-25 e tunti. Muuten mielummin makaan kotona ja lomailen. Tuo on nimittäin työntekijän hyväksikäyttöä!

Vierailija
72/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ittekään en pidä ikkunoiden pesemisestä. Olen lyhyt ja se tikkailla kurkottelu rasittaa ja pelottaakin. Yritit hyväksikäyttää lapsityövoimaa. Kokeneelle aikuiselle se ei ole homma eikä mikään mutta osaamattomalle lapselle vaikeaa. Ihan oikein ettei tullut piiaksi sulle. Turmelit kyllä välinne jos kehtasit pyytää . Meneppäs sinä siivoomaan sen pas#% at nyt . Hän on lomansa ansainnut.

Meillä kaikki ok-talon ikkunat saa pestyä sisältä käsin ilman tikkaita.

Minusta tämä olisi ollut työkokemusta ja (verotonta) rahaa vailla olevalle koululaiselle ihan passeli lyhytharjoittelu. Jos perheenjäseneni olisi vastaavassa tilanteessa, tarjoutuisin itse avuksi - ja olisin tarjoutunut lukioikäisenäkin. Meillä maalla työnteko kesällä oli itsestäänselvää ja koski kaikenikäisiä. Kesän lopussa sai sitten muutaman kympin taskurahaa. Palkkaa sai naapurin sokerijuurikkaan harvennuksesta - kotona siitä ei maksettu.

Nolo lukioikäinen ja huono kasvatus ja asenne. Työelämässä arvostetaan työvalmiutta, nopeaa reagointia ja joustavaa asennetta. Tähän kiinnitetään huomiota jo TET-harjoittelijoista alkaen. Työstä tavalla tai toisella kieltäytyjien on turha toivoa jatkossa töitä, vaikka olisi valmistuttu ammattiin ja siis olisi muodollisesti pätevä hakemaan haussa olevaa tointa. Jos opiskelijaharjoitteluajasta on jäänyt päällimmäiseksi mieleen valikoivuus työtehtävien suhteen, se kyllä muistetaan.

Vierailija
73/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia vastauksia. Siis täysin ällistyttäviä. 10 e on hyvä palkka teinille kesätyöstä. Omiani olen kehoittanut ottamaan vastaan tuollaisia taskurahan ansaitsemiskeikkoja aina jos vain saa. Minusta hieno ele ap:lta. Miksi pitäisi väheksyä edes sitä kahtakymppiä? Kyllä sillä jo aika paljon bensaa saa skootteriin.

Ja omat tytöt tosiaan aloittivat 14-15 -vuotiaina tuttavien autoja, ikkunoita jne pesemällä. Oppivat hyvin mistä raha tulee, ja mikä tärkeintä, kerryttivät työkokemusta jonka avulla saivat myöhemmin parempia duuneja. Lukion kävivät mutta onneksi eivät olleet niin viisaita että olisivat halveksineen 10e/h työkeikkoja :/ Toinen opiskelee yliopistossa, toinen kirjoitti nyt keväällä ja kesätyön löytämisessä ei ole ollut vaikeuksia niillä cvillä.

Vierailija
74/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kieltäytyminen johtuukin työnantajasta, eikä lomahaluista?

No, lukio-opiskelija olisi voinut samalla harjoitella töissäoloa ja sopeutumista yhdenlaiseen työnantajaan, jos perhetunnetta puuttuu.

Vierailija
75/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään lähtisi kympin tuntipalkalla pesemään kenenkään ikkunoita ja silloin tällöin imuroimaan. 3km pyöräilyä, imurointia puoli tuntia. 5 euroa käteen. Ikkunoiden pesu, pari tuntia, käteen parikymppiä. Olen sitten varalla koko kesä odottamassa, että koska käsky käy. Äkkiä pyörän selkään, pitää tiskikone tyhjentää ja keittiö siivota. 20 minuuttia työtä, 4 euroa.

En sitoutuisi tuollaiseen, vaan mieluummin lomailisin minäkin.

Uskoisin, että työajoista voitaisiin tuossa tilanteessa sopia hyvin joustavasti.

Ellei rahaa tarvitseva lukiolainen käy muuallakaan töissä, on hän kyllä raskas elätettävä talouden kanssa kipuilevalle äidilleen. Pienikin palkka olisi helpotus äitinsä kukkarolle, puhumattkaan, että teini olisi saanut kokea olevansa hyödyksi.

Vierailija
76/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia vastauksia. Siis täysin ällistyttäviä. 10 e on hyvä palkka teinille kesätyöstä. Omiani olen kehoittanut ottamaan vastaan tuollaisia taskurahan ansaitsemiskeikkoja aina jos vain saa. Minusta hieno ele ap:lta. Miksi pitäisi väheksyä edes sitä kahtakymppiä? Kyllä sillä jo aika paljon bensaa saa skootteriin.

Ja omat tytöt tosiaan aloittivat 14-15 -vuotiaina tuttavien autoja, ikkunoita jne pesemällä. Oppivat hyvin mistä raha tulee, ja mikä tärkeintä, kerryttivät työkokemusta jonka avulla saivat myöhemmin parempia duuneja. Lukion kävivät mutta onneksi eivät olleet niin viisaita että olisivat halveksineen 10e/h työkeikkoja :/ Toinen opiskelee yliopistossa, toinen kirjoitti nyt keväällä ja kesätyön löytämisessä ei ole ollut vaikeuksia niillä cvillä.

Ja miksihän tätä on alapeukutettu? Kiinnostaisi.

Vierailija
77/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennyksellä palkkaat ammattilaisen siihen puuhaan. Hinta voi olla hyvinkin 40-45 e/h, mutta jos et itse sitä viitsi tehdä, niin turha valittaa.

En viitsis itteni ja lapsen terveyttä riskeerata.

Ap

Miksi alapeukut, kun ap on lääkärin määräyksestä vuodelevossa? - Ei ole hauska olotila, vaikka epäilemättä siellä ruutujen takana joku kadehtiikin ap:n keskenmenovaaraa (se todennäköisin syy, miksi raskaanaoleva laitetaan vuodelepoon).

Vierailija
78/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi mennyt veljen kotiin ikkunoita pesemään tuolla palkalla. Veljen vaimo oli tai on edelleen epämiellyttävä ihminen. Mitä vähemmän tekemisissä, sen parempi. Muuten kyllä tuli tehtyä kaikenlaisia hanttihommia opiskelijana.

Vierailija
79/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e/h puhtaana käteen on hyvä palkka. Miettikää jos tekisi koko päivän tuolla rahalla hommia (8h), sillä tienaisi 80e. Siis 80e, joka on ihan helv*tisti. Siinä olisi mennyt yhden työpäivän verran, ja teinille olisi jäänyt silti aika paljon lomapäiviä.

Vierailija
80/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä parin tunnin ja parinkympin työ olisi pelastanut anopin talouden? Kuinka jaloa.

Palkkaa ammattilainen tai maksat sille tytölle kunnon palkan myös.

Ihme shaibaa ja ulinaa taas.

Olis oltu valmiit maksamaan enemmänki mutta ei halua tulla sama mitä maksetaan koska haluaa lomailla ja olla kavereiden kanssa, ja yhä edelleen, olisi voinut kulkea kesällä enemmänki esim imurointi apuna tmv mutta ei kiinnosta.

Olishan se anoppia vähän helpottanut ku olis saanut edes bensa rahoja tyttö, päivät kyllä rälläilee. Mutta enpä lotkauta enää korvaani heidän talous ahdingolleen.

Voi helvetti, nyt kun oot vuodelevossa niin opettele edes yhdys sanat!!!