Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.

Vierailija
11.06.2018 |

Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.

Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.

Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.

Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen on toki lomansa ansainnut, mutta kuinka kauan lukiolaiselta olisi mennyt ikkunoiden pesussa? Yksi päivä, joitakin tunteja? Kyllä sen verran voi olla lomailematta, kun vielä tienaakin. 

Ikkunoiden pesemisessä on monen mielestä kova työ muun arjen ja työn pyörittämisen ohella. Kun nopsasti laskin, niin suurin osa tuttavaperheistä on ulkoistanut sen joko siivousfirmoille tai lapsille tai kavereille (jotka oikeasti tykkäävät pestä ikkunoita, ja ovat siinä hyviä). 

Niin kauan kuin lukiolaisen äiti maksaa harrastukset ja skootterin bensat, lukiolainen viettää kesälomansa makoillen. Se ei tee sielulle eikä aivoille hyvää. 

Vierailija
142/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olennaista on auttaminen, ei tuo palkka (joka on ihan kelpo). 

Jos lähisukulainen joutuu olemaan vuodelevossa, niin tietenkin autetaan... 

Eli pääpointti on ihmissuhteet suvussa, ei mitkään työehtosopimukset.

Ikkunanpesu tuskin ap. on tullut ylläyksenä ja akuutina työtehtävä, kun hänellä itsellään on ollut miehensä kanssa aikaa pestä niitä monta kuukautta, itse pesin jo maaliskuussa.

Minusta se on toisen hyväksikäyttöä ja nyt ap. vetoaa loppuraskauteensa.

Ap. kuulostaa ihan mun siskolta, joka käytti häikäilemättömästi hyväksi kotitöissä ja lastenhoidossa vuosia. Olin vain niin kiltti ja hiljainen piika.

Viimeinen niitti oli kun hän vaihtoa asuntoa ja ilmoitti, että voi mennä seuraavana päivänä tekemään huoneistoon loppusiivouksen, kun huoneisto on tyhjä. Hyväksikäytölle ei tullut loppua, ennen kuin katkaisin välit kokonaan.

Samaa hyväksikäyttöä yritti myös serkkuni, kun hän piti itsestään selvänä teini-ikäisen tyttäreni olevan ilmainen piika ja hänen käskytettävissään, mutta poikani jätti rauhaan, eikä edes pyytänyt apua.

Ja nuo muutaman euron tuntipalkat tiedetåän, kun ne eivät kata edes matkakustannuksia tai välipalaa.

Ja missä on miehet - ap. mies, isä, veljet ja muut, tuskin ap. on mainittunut edes asiasta heille ja pyytänyt ikkunapesutalkoisiin.

Tämän päivän naiset polkevat ihan itse perheen tasa-arvoa, ei ihme jos miehet eivät tee kotitöitä ja kanna vastuuta perheestään.

Jo pienestä pitäen tytöiltä odotetaan piikomissta, jos et auta, hyökätään kimppuun ja syyllistetään laiskaksi kermaperseeksi. Ja tekijänä on toinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, jos sattuu olemaan raskaana, voi hyvillä mielin jättää ajallaan pesemättä ikkunat ja pyykit ja kun viimeistä puhdasta vaatetta viedään, niin voi hälyttää suvun teinit tekemään kotityöt ja vedota loppuraskauteen.

Ap. Ja miehellä olisi ollut aikaa pestä ikkunat yli 3kk. Kovin kiireiseltä kuulostaa myös ap. mies.

Vierailija
144/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta 10e/tunti on todella vähän! Katsopas paljon ammattilaiselle maksetaan ja mieti summaa uudestaan. Omalle lapselle voisinkin kyseisen summan maksaa, en kenellekään muulle.

Tosin voi olla että johtuu ap:sta, siis se miksi teini ei halua tulla apuun.

Vierailija
145/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on hyvä korvaus. Heti pitäisi maksaa johtajan palkkaa vai? Älä AP pyydä enää tätä teiniä. Olisiko naapurissa teinejä auttamaan?

Itse alakoululaisena pesin ikkunoita, autoja ja leikkasin nurmikkoa. Tein koska se oli kivaa. Eikä siitä mulle mitään maksettu, koska perheen juttuja.

Vierailija
146/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta 10e/tunti on todella vähän! Katsopas paljon ammattilaiselle maksetaan ja mieti summaa uudestaan. Omalle lapselle voisinkin kyseisen summan maksaa, en kenellekään muulle.

Tosin voi olla että johtuu ap:sta, siis se miksi teini ei halua tulla apuun.

Ammattilainen maksaa enemmän syystäkin. Täällä taas järjenjättiläisiä.

Vierailija
147/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo nirppanokka.

Olisi voinut auttaa ilmaiseksikin.

Ilmeisesti perheen rinssessa. Muistuttaa elävästi ex-kälyäni.

Otan osaa.

Eikös lukiolainen ole missään kesäduunissa?

Mä olin joka kesä kuten myös kaverit.

Tässä hyvä esimerkki, kun mikään ei riitä ja ole tarpeeksi, vaikka suku yrittää kuinka auttaa. Kiitokseksi saa vain haukkumisen ja syyllistämiseen.

Ei ihme jos auttajat kaikkoavat, kun asenne on tuo.

Vierailija
148/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikkunanpesu tuskin ap. on tullut ylläyksenä ja akuutina työtehtävä, kun hänellä itsellään on ollut miehensä kanssa aikaa pestä niitä monta kuukautta, itse pesin jo maaliskuussa.

Minusta se on toisen hyväksikäyttöä ja nyt ap. vetoaa loppuraskauteensa.

Ap. kuulostaa ihan mun siskolta, joka käytti häikäilemättömästi hyväksi kotitöissä ja lastenhoidossa vuosia. Olin vain niin kiltti ja hiljainen piika.

Viimeinen niitti oli kun hän vaihtoa asuntoa ja ilmoitti, että voi mennä seuraavana päivänä tekemään huoneistoon loppusiivouksen, kun huoneisto on tyhjä. Hyväksikäytölle ei tullut loppua, ennen kuin katkaisin välit kokonaan.

Samaa hyväksikäyttöä yritti myös serkkuni, kun hän piti itsestään selvänä teini-ikäisen tyttäreni olevan ilmainen piika ja hänen käskytettävissään, mutta poikani jätti rauhaan, eikä edes pyytänyt apua.

Ja nuo muutaman euron tuntipalkat tiedetåän, kun ne eivät kata edes matkakustannuksia tai välipalaa.

Ja missä on miehet - ap. mies, isä, veljet ja muut, tuskin ap. on mainittunut edes asiasta heille ja pyytänyt ikkunapesutalkoisiin.

Tämän päivän naiset polkevat ihan itse perheen tasa-arvoa, ei ihme jos miehet eivät tee kotitöitä ja kanna vastuuta perheestään.

Jo pienestä pitäen tytöiltä odotetaan piikomissta, jos et auta, hyökätään kimppuun ja syyllistetään laiskaksi kermaperseeksi. Ja tekijänä on toinen nainen.

Samaa mieltä asiasta. Ikävää kun ei olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa mutta sitten kun tulee perheenlisäystä ja tarvitaankin edullista kodin- tai lastenhoitajaa niin tulee mieleen se sukulaistyttö joka ei muten kelvannut.

Vierailija
149/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko tytöllä muita kesä työ tehtäviä muualla? Ap:n kirjoittama työ todistus varmasti olisikin kaikki ovet avaava aarre. Sitäpaitsi tässä on vain ap:n versio asiasta (saattaa olla provo?), mutta kyllä silti hänelle riittää hyysäreitä ja puolustelijoita ja yhtälailla tuntemattomalle tytölle haukkujia, nimittelyä, paheksuntaa ja dissausta.

Kun nuori hakee kesätöitä, harjoittelupaikkaa, sivaripaikkaa, kyllä ne aiemmat vähäisetkin työkokemukset otetaan huomioon ja niistä ollaan kiinnostuneita, koska muita 'todisteita' hänen työhaluistaan ei vielä ole. Jos sieltä historiasta löytyy lapsenvahtikeikkaa, siivousta, ostoskärryjen palautusta ym., kertoo se rekrytoijalle, ettei nuori halveksi työntekoa vaan on valmis tarttumaan erilaisiin tehtäviin.

Pimeitä töitä ei voi mainita CV:ssä

Vierailija
150/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsi Tuksukin esim. strategiset mittansa, suuret pisaran muotoiset (silikoni)rintansa, nukkemaiset kasvonsa, parisuhteensa keston ja mitä vielä epäolennaista. XD

Vierailija
151/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ulisette siitä 10 tuntiliksasta? Mistä hommasta täysin ummikko saa KÄTEEN vastaavan rahan?

Ja muutenkin, vaikkapa viiden tunnin työllä (50 euroa) ajaa skootterilla jo helposti 2000 kilometriä. Eli varmaan kesän ajoihin bensarahat noinkin helpolla. Kumma kun ei kelpaa

Vierailija
152/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö haluaisi siivoojaksi, löytyy työtä paremmallakin palkalla.

Palkkaa oikea ikkunanpesijä, jos on oikeasti niin tärkeä juttu.

Sen sijaan pidit itsestäänselvyytenä että sukulaistyttö tulee teille töihin pienestä rahasta, vain koska kyseessä on sukulainen ja SINUN mielestäsi tämä on vätys joka ansaitsee kaiken mitä sulla on annettavana.

Olisin minäkin kieltäytynyt vaikka palkka olisi isompi.

Nää on tytön viimeisiä nuoruusvuosia, entäs sitten jos haluaa viettää ne miten haluaa?

Tytölle, jolla ilmeisestikään ei ole muuta kesätyötä, on tarjottu mahdollisuus pieniin tienesteihin. Tuskin hänen viimeiset nuoruusvuotensa olisivat tästä pikkukeikkailusta merkittävästi vähentyneet.

Tytön äidille tietysti koituu enemmän rasitusta noiden muutamankin kympin tienaamisesta nuoruusvuosien viettäjän menoihin.

Tulevaa työnantajaa aina kiinnostaa työnhakijan aiempi historia. Jos tyttö jo ensi keväänä pääsisi työhaastatteluun mahdollista kesätyötä varten, hän olisi voinut mainita, että on edellisenä kesänä tehnyt kotitaloustyötä veljensä vaimon sairausloman aikana. Käly tästä varmasti olisi työtodistuksenkin kirjoittanut ihan mielellään.

Kälyn källi: Työ todistus.. LMFAO

Vierailija
153/160 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin, että jollet mitenkään saa niitä ikkunoita itse pestyä, olkoot paskasina, siihen ei kukaan kuole.

Vierailija
154/160 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sanojen yhteen kirjoitus apu surkeammin tarpeen.

Vierailija
155/160 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko on?

Vierailija
156/160 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko pitäis tulla ilmaiseksi, sen verran on velkaa ja lattiat pitäis luututa myös.

Vierailija
157/160 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa sulle vai kenelle?

Vierailija
158/160 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi ap? Opitko jo yhdyssanat vai vieläkö on tarvetta ikkunan pesu avulle? 

Vierailija
159/160 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olisi yhdyssanat opittu abc-ap?

Vierailija
160/160 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up side down.