Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.

Vierailija
11.06.2018 |

Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.

Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.

Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.

Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennyksellä palkkaat ammattilaisen siihen puuhaan. Hinta voi olla hyvinkin 40-45 e/h, mutta jos et itse sitä viitsi tehdä, niin turha valittaa.

En viitsis itteni ja lapsen terveyttä riskeerata.

Ap

Luuria käteen sitten ja ammattilainen paikalle. Sitten kaivat kuvettasi ja lopetat sukulaisten haukkumisen. Luulen todellakin, että sinä et ole työnantajana se mieleisin ja sen takia tyttö ei teille halua tulla. Mikä muuten estää miestä pesemästä ikkunoita? Onko hänkin raskaana?

Mikä minussa okisi huonoa työnantajana?

Ei se, että sinusta ei siihen olisi tarkoita sitä että muista ei olisi.

Enpä sen kummemmin haukkunut ole, ihmetttelen vain. Ja miksi itkeä rahapulaa sitten jos teinin opettaa, että rahan eteen ei tarvi mitään tehdä.

Ap

Vierailija
42/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tyttö teille tulisi töihin kun kerran saa äidiltään rahaa ilmaiseksikin? Mitä jos ehdotat anopillesi ettei kustanna likan skootterin bensoja, niin saattaisi tyttöä alkaa parin tunnin homma kiinnostelemaankin. Tarjoat vaikka ruuan kaupan päälle.

Jos olisin tytön äiti, niin neuvoisin tyttöä kieltäytymään tuollaisesta työtarjouksesta heti. Raha on ok, mutta ruoka - sitä saa ihan varmasti kotonakin, eihän tyttö nyt nälkää näe! :D Nolo ajatuskin tarjota jotakin ruokaa...

Ap voi sanoa, että tyttö voi kysyä ikkunoiden pesuun halukkuutta joltakin kaveriltaan. Sukulaiset ja ystävät ovat yrittäjällekin huonoimmat mahdolliset asiakkaat, mutta hieman kauempaa kysyttynä halukkuutta voi löytyäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Minä vaadin palvelua, minä vaadin muiden hyppivän juuri minun pillini mukaan.

Samalla haukun kaikki tässä sivussa, miehen sukulaiset ja nykynuoret.

Hyppää kaivoon ap

Vierailija
44/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennyksellä palkkaat ammattilaisen siihen puuhaan. Hinta voi olla hyvinkin 40-45 e/h, mutta jos et itse sitä viitsi tehdä, niin turha valittaa.

Tuskin ne vähennyksellä tulee pesemään, varmaan haluavat ihan rahaa.

Sinkkumies

Oletko hieman tyhmä?

Vierailija
45/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Minä vaadin palvelua, minä vaadin muiden hyppivän juuri minun pillini mukaan.

Hyppää kaivoon ap

Minäpäs lähden kaivoa etsimään niin saat paremman mielen.👍 Jopas otti tunteisiin sulla alotus. Koita kestää.❤

Ap

Vierailija
46/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunoiden pesut mieluiten urakkapalkalla.

Itse pesen tunnissa 5 ikkunaa (4 lasipintaa/ikkuna).

Ei siinä paljon lohduta joku kymppi taskussa.

Aina tähän aikaan vuodesta kaduttaa tämän talon osto. Mikäs tuossa 20 pintaa pestessä, mutta meillä on 156. Eikä ole mikään kartano vaan keskikokoinen okt jonka rakennuttaja on tykännyt ikkunoista 😁

Vierailija
47/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tyttö tiedä aloittajan ihanan luonteen, ja siksi kieltäytyi.

Seuraavaksi pitäisi siivota koko talo ja hoitaa lapset makoilevan marttyyrin puolesta orjapalkalla

Paljonko teinit saa rahaa kesätyöstä, kuinka moni saa sen 20-25€? Eiköhän suurimmalla osalla lähempänä sitä 10-15€.

.

Hesburger  maksaa liki 18-vuotiaalle  8,20 tunnilta.

Tuosta pidätetään työntekijän osuus vakuutusmaksuista = 8,25% ja

tietty verot, mikäli ansaitsee vuodessa yli 0%-rajan.

10 euroa on ihan hyvä tuntipalkka, 15:sta eurosta puhumattakaan.

Vierailija
48/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ammattilainen tai maksat sille tytölle kunnon palkan myös.

Pitäisikö mielestäsi amatöörille maksaa saman verran kuin ammattilaiselle? Miksi? 

Vierailija
49/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne pari kymppiä olisi anopin taloutta kohentaneet?

Vierailija
50/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne pari kymppiä olisi anopin taloutta kohentaneet?

Kerran vielä, olisi saanut olla meillä vaikka koko kesän apuna palkkaa vastaan niin paljon ku haluaa. Ap

Vierailija
51/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jos joku mies pesee,naiset ei osaa pestä ikkunoita nopeasti ja hyvin.

Ikkunan pesuun tarvitaan sieni ja lasta,ei mitään muita rättejä tuppoja ja trasseleita.

Vierailija
52/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tilanteen,raskaana ja lääkärin määräyksestä vuodelevossa. Se nyt vain on niin, että teinityttö on varmasti laiska, pilalle hemmoteltu pissis joka ei ole tainnut koskaan edes pessyt ikkunoita. Palkka olisi ollut ok amatöörille. Ja nämä täällä ap:tä moittivat ovat äitejä joilla on samanlainen teinilapamato laiskiainen kotona makaamassa.

Vierailija
53/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppää kaivoon ap

Minä minä minä haluan lomailla ja saada rahaa mutta en tee mitään sen eteen

Vierailija
54/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten tästäkin saatiin 4- sivuinen haukkumisketju aikaan...

Ihan asiallinen tuntipalkka käteen teinille, meidän 16- vuotias ei onnistunut saamaan kesätöitä ja tekee nyt puutarhatöitä (nurmikonleikkuuta ja aitojen maalausta lähinnä) kun laittoi ilmoituksia eri paikkoihin, sai itse hinnoitella työnsä ja päätti pyytää 8e/tunti, hommia on riittänyt niin paljon kuin jaksaa tehdä...

ps. jos aloituksen olisi tehnyt teinin näkökulmasta, "en viitsi lähteä siivousduuniin veljen perheeseen kun maksaisivat vain kympin tunti", niin takuulla olisi haukuttu teini ahneeksi ja laiskaksi.

Vierailija
55/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi pitäisi siivota koko talo ja hoitaa lapset makoilevan marttyyrin puolesta orjapalkalla

Paljonko teinit saa rahaa kesätyöstä, kuinka moni saa sen 20-25€? Eiköhän suurimmalla osalla lähempänä sitä 10-15€.

Meillä työnantaja on ottanut vakuutuksen ja maksaa sivukulut. Palkka verokortilla, vaikka veroja ei tarvitse maksaa.

Vierailija
56/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tästäkin saatiin 4- sivuinen haukkumisketju aikaan...

Ihan asiallinen tuntipalkka käteen teinille, meidän 16- vuotias ei onnistunut saamaan kesätöitä ja tekee nyt puutarhatöitä (nurmikonleikkuuta ja aitojen maalausta lähinnä) kun laittoi ilmoituksia eri paikkoihin, sai itse hinnoitella työnsä ja päätti pyytää 8e/tunti, hommia on riittänyt niin paljon kuin jaksaa tehdä...

ps. jos aloituksen olisi tehnyt teinin näkökulmasta, "en viitsi lähteä siivousduuniin veljen perheeseen kun maksaisivat vain kympin tunti", niin takuulla olisi haukuttu teini ahneeksi ja laiskaksi.

8 e/h+ alv vai miten tuo ottaa palkkansa? Tekee toiminimellä vai pimeästi?

Vierailija
57/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seura tyhmentää, eli ei voi lukiolaistyttö ottaa riskiä, ettei pääse edes kokeista saati kirjoituksista läpi, jos altistuu bimbo-ap:lle ja taantuu kaltaisekseen. Sitä ei millään 10€:n haista kukkanen -palkalla korvata.

Vierailija
58/160 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta taitaa vaan harmittaa ihan ittensä puolesta kun ei saanutkaan edukkaasti ikkunoitaan puhtaaksi. Samalla halusi esittää hyväntekijää :/ En tykkää ap:n asenteesta, vaikka ajatus oli sinänsä ihan hyvä. Tyhmää lähteä haukkumaan, kun ei mennyt jokin pikku asia kuten hän halusi.

Siitä miehen siskosta en voi sanoa juuta eikä jaata kun ei tiedä varmasti hänen oikeita syitään kieltäytymiseen.

Vierailija
59/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kysäisin sisarus ryhmässäni jaksaako joku tulla joskus vähän apuun ja pesisi ikkunat.. Sieltä aikoo nyt sitten tulla äiti ja kaksi perheellistä siskoani päiväksi apuun, ilman palkkaa, matkaa heille tulee yhteensä vajaa 200km.

Ja en itkenyt, kiukunnut, martyyroinut saadakseni apua, enkä varmaan kirjoittanut jokaista yhdyssanaakaan oikein. (koska tästähän se show nyt alkaa)

Mutta meillä nyt on vaan ollut tapana että jos jollakin vaikeaa, autetaan porukalla sen mitä pystyy.

Kiitos asiallisista vastauksista, huomaa, että he keiden teinit kesätyössä, suhtautuu asiaan asillisesti, miten lie näiden haukkujien laitan, toivottavasti eivät teineistään ainakaan samalaisia muiden ihmisten haukkujia kasvata kuin ovat itse.

Ihmettelin nykyteini meininkiä, joo olisi voinut varmaan vähä asiallisemmin aloituksen kirjoittaa mutta tunteisiin meni suurimmalla osalla aloitus. Kukin katsokoon peiliin ja miettii miksi.😉

Yrittäkää mielensäpahoittajat saada surunne nyt pois pyyhittyä ja kiitos luonne diagnooseista, tehän te parhaat asiantuntijat olette ja teksteistänne kyllä kuvastuu että itse ootte ilmeisesti just sitä miksi toisia haluatte haukkua. Toivottavasti osaatte naaamatusten ihmisten kanssa olla asiallisempia ja kasvatatte viisaampia teinejä kuin kirjoutuksenne antaa teistä ymmärtää.❤

Vierailija
60/160 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Hesburger  maksaa liki 18-vuotiaalle  8,20 tunnilta.

Tuosta pidätetään työntekijän osuus vakuutusmaksuista = 8,25% ja

tietty verot, mikäli ansaitsee vuodessa yli 0%-rajan.

10 euroa on ihan hyvä tuntipalkka, 15:sta eurosta puhumattakaan.

Mutta tuo on kokopäivätyötä. Kyllä tuollaisesta kertaluontoisesta keikasta pitää enemmän maksaa. Olisi nyt tarjonnut edes 25 euroa tunti.