Miksi tykkään enemmän keitetyistä munista kuin paistetuista, vaikka ihan samaa tavaraa ne on?
Kommentit (10)
Minä tykkään enemmän paistetusta pizzasta kuin keitetystä, vaikka ihan samaa tavaraa ne on.
Niin minäkin, tosin nyt pidän taukoa munista kun monena päivänä peräkkäin söin viiskin munaa.
No on maussa eroa. keitetty maistuu vain munalta ja paistettu sillä millä on paistettu ja pystytty maustaa jo valmistusvaiheessa. Pelkkä suolakin ja öljy tekee ihan erilaisen maun. Itse pidän paistetusta kun keitettyjen munien kuorien kanssa on aina ongelmia. Voishan sitä tehdä uppomunan mutta en tykkää keltuaisesta jos se valuu.
Spagetti ja ranskanleipä on myös ihan sama asia. Kypsennettyä vehnäjauhoa.
Paistaessa syntyy Maillard-reaktio, eli se kananmuna ruskistuu. Tämä muokkaa raaka-aineen makua ja koostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Sama, mutta en koskaan jaksa keittää kun aina paistan. Keittämisessä menee kauemmin.
Keittäminen on nopeampaa jos haluaa kypsentää paljon munia. Voi keittää vaikka sata munaa kerralla!
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään enemmän paistetusta pizzasta kuin keitetystä, vaikka ihan samaa tavaraa ne on.
Ei nyt kovin verrannollista mutta ok
Sama, mutta en koskaan jaksa keittää kun aina paistan. Keittämisessä menee kauemmin.