Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.
Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.
Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.
Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.
Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.
Kommentit (160)
Käytkö yhdys sana haasteinen ap sitten itse töissä? Kävitkö teininä? Edes silloin kun et makaa maha pystyssä vai onko paksunaolo oletusolotilasi?
Missäköhän töissä nykymaailmassa pärjäisi noin tampio, ettei edes oppivelvollisuuden taitoja osaa?
Pahinta tuossa vielä se, että nämä taidot ovat se työkalu, jonka avulla opitaan kaikki muukin oppi ja sivistys.
Jos tyttö haluaisi siivoojaksi, löytyy työtä paremmallakin palkalla.
Palkkaa oikea ikkunanpesijä, jos on oikeasti niin tärkeä juttu.
Sen sijaan pidit itsestäänselvyytenä että sukulaistyttö tulee teille töihin pienestä rahasta, vain koska kyseessä on sukulainen ja SINUN mielestäsi tämä on vätys joka ansaitsee kaiken mitä sulla on annettavana.
Olisin minäkin kieltäytynyt vaikka palkka olisi isompi.
Nää on tytön viimeisiä nuoruusvuosia, entäs sitten jos haluaa viettää ne miten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä parin tunnin ja parinkympin työ olisi pelastanut anopin talouden? Kuinka jaloa.
Palkkaa ammattilainen tai maksat sille tytölle kunnon palkan myös.
Ihme shaibaa ja ulinaa taas.
Voi kulta pieni! Eihän tässä ole sen kummemmasta kuin taskurahojen ansaitsemisesta kyse ja siitä vakavammasta jutusta ettei työnteko kiinnosta.
10€ tunti on kelpo palkka kevyestä työstä.
Shaibaa ja ulisemista tulee ainostaan sinulta, btw....
Työnantajillakin on keskinäistä kilpailua, eivätkä huonot ja kitsaasti palkkaa (tyhjistä lupauksistaan huolimatta) maksavat luonnollisesti saa parhaimpia työntekijöitä.
Ap apukoulun pudokas ei tosin mikään oikea työnantaja olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin todella huono ikkunanpesijä, vaikka olen ihan aikuinen. Pesen kyllä ikkunan ihan säännöllisesti mutta tuos on ihan paska. Vaikka kuinka pesen hyvien ohjeiden kumaan huonoa jälkeä tulee. Ja sitten vielä, jos pitäisi toiselle mennä pesemään!
Reippaat otteet, ja kunnon kuivauslasta, idioottikin osaa.
Minäkin olen siis tyhmempi kuin idiootti (= vaikeasti kehitysvammainen, äo alle 35), aina jää jotain ihme varjoja ja viiruja ikkunoihin.
Ap yritti esiintyä pyyteettömänä Äiti Teresana (alentaen, riistäen, hyväksikäyttäen) mutta eipä mene läpi. Järjenköyhä olet ainakin ja sydämen sivistys sinulta puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Ap yritti esiintyä pyyteettömänä Äiti Teresana (alentaen, riistäen, hyväksikäyttäen) mutta eipä mene läpi. Järjenköyhä olet ainakin ja sydämen sivistys sinulta puuttuu.
Vain aaveella sekopää ämmän mielestä
Ikkunanpesu työhön pyytäminen on alentamista ja hyväksikäyttöä ja 10€ tuntipalkka riistoa😂
Aika moni nuori olisi todella iloinen moisesta työstä, jopa omani mutta kyllä taas huomaa millain jotkut kasvattaa lapsiansa. Opetetaan heti että alle 25€ ei tarvi persettään nostaa..
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla! Sillä ehdolla tosin, että joku hoitaa ensin hämähäkit pois ikkunalasien välistä. Terveisin hämähäkkikammo :D
Tiedän tunteen - mulla on 12 ikkunaa edessä ja tiedän, että varsinkin metsän puoleisten yläosissa odottaa muutama hirviö. Ei ne pienet mitään, mutta niiden vanhemmat sukulaiset :(
Mutta tuolla oli erään kommentoijan 9-vuotias ikkunanpesijä jo toimessa. Vanhimmat lapsenlapset voisivatkin jo vuoden päästä saada mahdollisuutensa merkittäviin tienesteihin - ainakaan kaikki eivät ole perineet tätä fobiaani :)
Vierailija kirjoitti:
Käytkö yhdys sana haasteinen ap sitten itse töissä? Kävitkö teininä? Edes silloin kun et makaa maha pystyssä vai onko paksunaolo oletusolotilasi?
Missäköhän töissä nykymaailmassa pärjäisi noin tampio, ettei edes oppivelvollisuuden taitoja osaa?
Pahinta tuossa vielä se, että nämä taidot ovat se työkalu, jonka avulla opitaan kaikki muukin oppi ja sivistys.
Kun sinulla on nyt yhdyssanat hallinnassa, voisit keskittyä siivistykseen. Moinen arvailu ja olettaminen ap:n elämäkerrasta, saati tuntemattoman ihmisen nimittely, eivät valitettavasti puhu kirjoittajan sivistyksestä erityisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö haluaisi siivoojaksi, löytyy työtä paremmallakin palkalla.
Palkkaa oikea ikkunanpesijä, jos on oikeasti niin tärkeä juttu.
Sen sijaan pidit itsestäänselvyytenä että sukulaistyttö tulee teille töihin pienestä rahasta, vain koska kyseessä on sukulainen ja SINUN mielestäsi tämä on vätys joka ansaitsee kaiken mitä sulla on annettavana.
Olisin minäkin kieltäytynyt vaikka palkka olisi isompi.Nää on tytön viimeisiä nuoruusvuosia, entäs sitten jos haluaa viettää ne miten haluaa?
Tytölle, jolla ilmeisestikään ei ole muuta kesätyötä, on tarjottu mahdollisuus pieniin tienesteihin. Tuskin hänen viimeiset nuoruusvuotensa olisivat tästä pikkukeikkailusta merkittävästi vähentyneet.
Tytön äidille tietysti koituu enemmän rasitusta noiden muutamankin kympin tienaamisesta nuoruusvuosien viettäjän menoihin.
Tulevaa työnantajaa aina kiinnostaa työnhakijan aiempi historia. Jos tyttö jo ensi keväänä pääsisi työhaastatteluun mahdollista kesätyötä varten, hän olisi voinut mainita, että on edellisenä kesänä tehnyt kotitaloustyötä veljensä vaimon sairausloman aikana. Käly tästä varmasti olisi työtodistuksenkin kirjoittanut ihan mielellään.
Mistä sen tietää onko tytöllä muita kesä työ tehtäviä muualla? Ap:n kirjoittama työ todistus varmasti olisikin kaikki ovet avaava aarre. Sitäpaitsi tässä on vain ap:n versio asiasta (saattaa olla provo?), mutta kyllä silti hänelle riittää hyysäreitä ja puolustelijoita ja yhtälailla tuntemattomalle tytölle haukkujia, nimittelyä, paheksuntaa ja dissausta.
Vierailija kirjoitti:
Nuori varmaan kaipaisi opastusta. Ikkunoiden pesu ei ole helppoa. 10 eur/tunti on aika vähän. Itse maksan ikkunoiden pesusta noin 25 eur/h.
Tuossa onkin kyse lukiolaisesta eli opiskelijasta joka olisi saanut taskurahaa. Tuo 10 euroa on mielestäni hyvä palkka noin helposta työstä. Mutta nykyisin ei näköjään mikään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori varmaan kaipaisi opastusta. Ikkunoiden pesu ei ole helppoa. 10 eur/tunti on aika vähän. Itse maksan ikkunoiden pesusta noin 25 eur/h.
Tuossa onkin kyse lukiolaisesta eli opiskelijasta joka olisi saanut taskurahaa. Tuo 10 euroa on mielestäni hyvä palkka noin helposta työstä. Mutta nykyisin ei näköjään mikään kelpaa.
Ei todellakaan ole hyvä palkka edes lukiolaiselle. Olet tosi pihi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää onko tytöllä muita kesä työ tehtäviä muualla? Ap:n kirjoittama työ todistus varmasti olisikin kaikki ovet avaava aarre. Sitäpaitsi tässä on vain ap:n versio asiasta (saattaa olla provo?), mutta kyllä silti hänelle riittää hyysäreitä ja puolustelijoita ja yhtälailla tuntemattomalle tytölle haukkujia, nimittelyä, paheksuntaa ja dissausta.
Kun nuori hakee kesätöitä, harjoittelupaikkaa, sivaripaikkaa, kyllä ne aiemmat vähäisetkin työkokemukset otetaan huomioon ja niistä ollaan kiinnostuneita, koska muita 'todisteita' hänen työhaluistaan ei vielä ole. Jos sieltä historiasta löytyy lapsenvahtikeikkaa, siivousta, ostoskärryjen palautusta ym., kertoo se rekrytoijalle, ettei nuori halveksi työntekoa vaan on valmis tarttumaan erilaisiin tehtäviin.
Ei kai se tytön syy ole jos äitinsä valittaa. Heillä ei sitäpaitsi välttämättä oikeasti ole taloudellisesti tiukkaa, mutta jotkut valittavat muiden mukana tavan vuoksi ja siksi ettei kateelliset aikaansaamattomat ap:t kadehdi niin julmetusti ja esimerkiksi luule, että ovat voittaneet lotossa tms.
Toisille kyylille ja nokkansa toisten asioihin tunkeville tosiaan valittamattomuus riittää, että luulevat ja kaikenlaista sekä keskenään juoruavat seläntakana.
Huvittava ketju. Juuri kukaan ei puhu ap:n aloittamasta aiheesta eli siitä, onko sukulaistytön rahan vinkuminen taloudellisissa vaikeuksissa olevilta vanhemmiltaan oikein samalla kun tyyppi itse ei suostu tekemään työtä rahansa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesin 5-henkisen perheen eli oman kodin ikkunat joka vuosi lukion taksvärkissä. Vanhemmat siis maksoi 50mk minkä vein kouluun. Tuli opittua ikkunanpesu varsin hyvin. Tapahtui 90-luvulla.
Oot upea! Kolme kertaa jopa pessyt ikkunat. Mykistävää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju. Juuri kukaan ei puhu ap:n aloittamasta aiheesta eli siitä, onko sukulaistytön rahan vinkuminen taloudellisissa vaikeuksissa olevilta vanhemmiltaan oikein samalla kun tyyppi itse ei suostu tekemään työtä rahansa eteen.
Ap tarjoili trollinsa väärästä näkökulmasta.
Onhan tuo naurettavan vähän kertaluontoisesta keikasta. Olisit nyt tarjonnut edes 15 euroa tunnilta tai jonku kunnon könttäsumman.
Minulle olisi nuorempana yh-äidin lapsena kelvannut. Ei perhe kyllä köyhältä kuulosta kun skootterit lapsilla. Ottaisin nytkin vastaan ikkunanpesukeikkaa jos tarjotaan.