Kysyin miehen siskoa ikkunan pesu apuun meille.
Ja vastaus on ei, olisi maksettu 10€tunti suoraan käteen, halutessaan olia saanut olla enemmänki.
Mutta ei kuulemma kiinnosta, haluaa lomailla. Lukiolainen.
Ja sitte anoppi valittaa, että ku menee skootterin bensoihin, vaatteisiin yms nii paljo rahaa. Ja heillä oikeasti taloudellisesti tiukkaa.
Ittepä muksunsa kasvattaa. Sapettaa vaan se valitus sitte.
Kommentit (160)
Kotitalousvähennyksellä palkkaat ammattilaisen siihen puuhaan. Hinta voi olla hyvinkin 40-45 e/h, mutta jos et itse sitä viitsi tehdä, niin turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kieltäytyminen johtuukin työnantajasta, eikä lomahaluista?
Niin se taitaa johtua ku en hallitse 100% yhdyssanoja enkä jaksa jokaista jumittaa😉
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä parin tunnin ja parinkympin työ olisi pelastanut anopin talouden? Kuinka jaloa.
Palkkaa ammattilainen tai maksat sille tytölle kunnon palkan myös.
Ihme shaibaa ja ulinaa taas.
Ymmärrättekö te mitä tarkoittaa "halutessaan olisi saanut enemmänkin"?
Hyväntahdon ele Ap:ta. Nyt palkan lisäksi jäi teiniltä oppimatta 1. Ikkunanpesu ja 2. puolensa pitäminen palkkaneuvotteluissa.
No en minäkään lähtisi kympin tuntipalkalla pesemään kenenkään ikkunoita ja silloin tällöin imuroimaan. 3km pyöräilyä, imurointia puoli tuntia. 5 euroa käteen. Ikkunoiden pesu, pari tuntia, käteen parikymppiä. Olen sitten varalla koko kesä odottamassa, että koska käsky käy. Äkkiä pyörän selkään, pitää tiskikone tyhjentää ja keittiö siivota. 20 minuuttia työtä, 4 euroa.
En sitoutuisi tuollaiseen, vaan mieluummin lomailisin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennyksellä palkkaat ammattilaisen siihen puuhaan. Hinta voi olla hyvinkin 40-45 e/h, mutta jos et itse sitä viitsi tehdä, niin turha valittaa.
En viitsis itteni ja lapsen terveyttä riskeerata.
Ap
Eiköhän tyttö tiedä aloittajan ihanan luonteen, ja siksi kieltäytyi.
Seuraavaksi pitäisi siivota koko talo ja hoitaa lapset makoilevan marttyyrin puolesta orjapalkalla
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään lähtisi kympin tuntipalkalla pesemään kenenkään ikkunoita ja silloin tällöin imuroimaan. 3km pyöräilyä, imurointia puoli tuntia. 5 euroa käteen. Ikkunoiden pesu, pari tuntia, käteen parikymppiä. Olen sitten varalla koko kesä odottamassa, että koska käsky käy. Äkkiä pyörän selkään, pitää tiskikone tyhjentää ja keittiö siivota. 20 minuuttia työtä, 4 euroa.
En sitoutuisi tuollaiseen, vaan mieluummin lomailisin minäkin.
Saahan sen asian noinki hankalasti ajatella. Minkälainen ihminen liene olet.🤔
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi pitäisi siivota koko talo ja hoitaa lapset makoilevan marttyyrin puolesta orjapalkalla
Jos sinä sellanen olet, ei tarkoita että minä olisin.👍😁
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teinit saa rahaa kesätyöstä, kuinka moni saa sen 20-25€? Eiköhän suurimmalla osalla lähempänä sitä 10-15€.
Täytyy kyllä sanoa, että ikkunanpesuun en olusi tuossa iässä suostunut mistään hinnasta vaikka kuinka olisi ollut rahapula. Se on vaan niin pahuksen hankalaa saada niin siistiä jälkeä, että toiselle kehraisi tehdä. Vieläkään en pesisi muiden ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
ikkunan pesu apu on yhdyssana ikkunanpesuapu!
Mielensäpahoittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin todella huono ikkunanpesijä, vaikka olen ihan aikuinen. Pesen kyllä ikkunan ihan säännöllisesti mutta tuos on ihan paska. Vaikka kuinka pesen hyvien ohjeiden kumaan huonoa jälkeä tulee. Ja sitten vielä, jos pitäisi toiselle mennä pesemään!
Reippaat otteet, ja kunnon kuivauslasta, idioottikin osaa.
Ohis: Joo, idioottikin osaa, mutta sinunkaan työnlaatusi ei välttämättä ole sitä mikä minulle kelpaisi. Meillä on uudehkot ikkunat, mutta osa on aika korkealla ja osa on hyvin vaativassa paikassa niin, että yksikin raita ketuttaa. Ikkunoita on paljon ja minullakin menee hyvillä aineilla (ei fairy..) ja välineillä (ammatti välineet) hyvinkin kuusi tuntia.
Miksi se tyttö teille tulisi töihin kun kerran saa äidiltään rahaa ilmaiseksikin? Mitä jos ehdotat anopillesi ettei kustanna likan skootterin bensoja, niin saattaisi tyttöä alkaa parin tunnin homma kiinnostelemaankin. Tarjoat vaikka ruuan kaupan päälle.
Ikkunoiden pesut mieluiten urakkapalkalla.
Itse pesen tunnissa 5 ikkunaa (4 lasipintaa/ikkuna).
Ei siinä paljon lohduta joku kymppi taskussa.
Tyttö on jo kieltäytynyt, joten so what?
Tilaa ammattilainen, tai kyselepäs niitä omia sukulaisia ja ystäviäsi apuun.
Hieman puistattaa että tuollainen muiden dissaaja on monen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsis itteni ja lapsen terveyttä riskeerata.
Ap
Luuria käteen sitten ja ammattilainen paikalle. Sitten kaivat kuvettasi ja lopetat sukulaisten haukkumisen. Luulen todellakin, että sinä et ole työnantajana se mieleisin ja sen takia tyttö ei teille halua tulla. Mikä muuten estää miestä pesemästä ikkunoita? Onko hänkin raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden pesut mieluiten urakkapalkalla.
Itse pesen tunnissa 5 ikkunaa (4 lasipintaa/ikkuna).
Ei siinä paljon lohduta joku kymppi taskussa.
Täytyy kysyä olisko kenelläkään innokasta opiskelijaa tulemaan urakka palkalla.👍
Anopin rahapulaan en lotkauta enää korvaanikaan, eikä aijo ukkokaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne vähennyksellä tulee pesemään, varmaan haluavat ihan rahaa.
Sinkkumies
Jos kieltäytyminen johtuukin työnantajasta, eikä lomahaluista?