Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zero waste

Vierailija
11.06.2018 |

Onko täällä tyyppejä, jotka on kokeillut vähentää roskaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu zero tässä muovijätteen maailmassa... Itse olen yrittänyt vähentää siten, että käytän kestokasseja enkä pakkaa hedelmiä tai vihanneksia muovipusseihin kaupassa, ja pesen ja käytän muovirasiat uudelleen. Mulla on myös kanoja, koira ja komposti, jotka aika tehokkaasti tuhoaa mun biojätteen. Muovi ja sekajäte edelleen ongelmana. 

Vierailija
2/4 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa, eikä aina edes paras vaihtoehto ympäristön kannalta. Esim. ruuantuotanto on sen verran kuormittavaa ympäristölle, että jos hävikkiä saadaan vähennettyä pakkaamalla tuote paremmin, lopputuloks on parempi ympäristölle. Esimerkkinä mainittakoon, että yhden kinkkuleikkeleviipaleen tuottaminen kuluttaa yhtä paljon kuin sen koko muovisen leikkelepakkauksen.

Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö pakkauksiakin olisi hyvä miettiä, ja karttaa ylipakattuja tuotteita. Mutta aina se minkä intuitiivisesti ajattelisi olevan huonompi ei olekaan se pahin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon, että pienilläkin valinnoilla on vaikutusta siihen millaisen maailman jätämme lapsillemme.

Vierailija
4/4 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia luonnonmukaisista materiaaleista vaatteet, kengät, huonekalut ja mielellään käytettynä ja käyttää myös loppuun.