Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
1021/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei pyöri niiden ympärillä jotka eivät kestä hajusteita. Mutta OMAT häät on sellainen juttu joihin saa kyllä asettaa erikoistoiveita ja vieraiden on kohteliasta niitä noudattaa tai jäädä kotiin.

Tuoksut voi olla myös ihania ja toki niistä tulee myös ihania muistoja jne. Mutta sadan vieraan tuoksut yhtä aikaa voi olla ihan liikaa.

Itse joudun poistumaan usein paikalta juhlissa. Omista häistäni en mielellään poistuisi kesken oireiden takia.

Missäpäin Suomea on kuvailemaasi porukkaa, joka kilpailee kuka käyttää eniten hajusteita? En ole ollut yksistäkään suvun tai jonkun muun kutsumana häissä yms., joissa olisi kaiken ilman täyttävä hajusteiden kakofonia. Liioitteletko? Jos niin, et edistä asiaasi yhtään vaan kohtaat vastustusta. Kohtuullisuutta!!

Vierailija
1022/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän hyvin mietoja hajusteita, joiden ei ole tarkoituskaan tuoksua monen metrin päähän, vain ainoastaan ihmiselle jolla on naama kiinni minun paljaassa ihossani. Enkä ajatellut kyllä lopettaa käyttöä, sori siitä.

Sama. On ihana kuulla toisen sanovan, että tuoksut hyvälle. Joskus joku on sanonut, että tuoksut aina niin puhtaalle.

Myös kotonani on hyvä tuoksu. Siivoan säännöllisesti, tuuletan matot ja ryijyt, pesen tekstiilit, vaihdan lakanat 2 kertaa kuukaudessa, ikkunani on auki ja sisällä tuoksuu puhtaalta ja raikkaalta, aavistukselta ruusua.

En käytä kemikaaleja, pesen pyykit hajusteettomalla pesuaineella ja ruusun tuoksuisella pyykkietikalla. Siivoamiseen käytän vain tolua ja fairyä.

Muuten hyvä, mut mulla on Mielen pyykkikone ja kuivausrumpu. Valmistaja ei suosittele pyykkietikkaa, koska se syövyttää putkia.

Käytännössä etikka ei syövytä mitään vahingollisesti koneen elinkaaren aikana. Sitäpaitsi se ehkäisee kalkkisaostumia koneessa. Paljon vahvempia happoja käytetään koneenpuhdistusaineissa. Automaattiannostelijoissa ongelman voisi aiheuttaa se, että etikka pitkiä aikoja annostelijassa seisoessaan haihtuu ja saattaa pienissä määrissä päätyä automaattiannostelijan piirilevylle, jota se sitten hapettaisi vuosien saatossa. Jos tuosta on huolissaan niin ongelmaa ei ole kun lisää etikan manuaalisesti huuhteluainelokeroon jos sellainen koneesta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän hyvin mietoja hajusteita, joiden ei ole tarkoituskaan tuoksua monen metrin päähän, vain ainoastaan ihmiselle jolla on naama kiinni minun paljaassa ihossani. Enkä ajatellut kyllä lopettaa käyttöä, sori siitä.

Sama. On ihana kuulla toisen sanovan, että tuoksut hyvälle. Joskus joku on sanonut, että tuoksut aina niin puhtaalle.

Myös kotonani on hyvä tuoksu. Siivoan säännöllisesti, tuuletan matot ja ryijyt, pesen tekstiilit, vaihdan lakanat 2 kertaa kuukaudessa, ikkunani on auki ja sisällä tuoksuu puhtaalta ja raikkaalta, aavistukselta ruusua.

En käytä kemikaaleja, pesen pyykit hajusteettomalla pesuaineella ja ruusun tuoksuisella pyykkietikalla. Siivoamiseen käytän vain tolua ja fairyä.

Muuten hyvä, mut mulla on Mielen pyykkikone ja kuivausrumpu. Valmistaja ei suosittele pyykkietikkaa, koska se syövyttää putkia.

Käytännössä etikka ei syövytä mitään vahingollisesti koneen elinkaaren aikana. Sitäpaitsi se ehkäisee kalkkisaostumia koneessa. Paljon vahvempia happoja käytetään koneenpuhdistusaineissa. Automaattiannostelijoissa ongelman voisi aiheuttaa se, että etikka pitkiä aikoja annostelijassa seisoessaan haihtuu ja saattaa pienissä määrissä päätyä automaattiannostelijan piirilevylle, jota se sitten hapettaisi vuosien saatossa. Jos tuosta on huolissaan niin ongelmaa ei ole kun lisää etikan manuaalisesti huuhteluainelokeroon jos sellainen koneesta löytyy.

Pyykkietikka on ihan turha kemikaali ihan yhtä lailla kuin joku huuhteluaine. Kuivausrumpu ajaa saman asian ilman turhia kemikaaleja tai hajuja.

Vierailija
1024/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkietikka on ihan turha kemikaali ihan yhtä lailla kuin joku huuhteluaine. Kuivausrumpu ajaa saman asian ilman turhia kemikaaleja tai hajuja.

Se etu siitä on, että etikka neutraloi emäksiset pesuainejäämät ja etikkaahan pyykkiin ei jää, koska se mitä etikasta jää pyykkiin, haihtuu kuivattaessa pyykkiä kokonaan pois. Myös kone pysyy puhtaampana. Muuten tietty kuivausrumpu ajaa asian niiden pyykkien pehmentämisen osalta, jotka sinne voi laittaa.

Vierailija
1025/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se etu siitä on, että etikka neutraloi emäksiset pesuainejäämät ja etikkaahan pyykkiin ei jää, koska se mitä etikasta jää pyykkiin, haihtuu kuivattaessa pyykkiä kokonaan pois. Myös kone pysyy puhtaampana. Muuten tietty kuivausrumpu ajaa asian niiden pyykkien pehmentämisen osalta, jotka sinne voi laittaa.

Kone pysyy ihan hyvänä kun välillä käyttää 90 asteen pesun. Vaikka liinavaatteita pestessä.

Vierailija
1026/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan huomioon ne, jotka mulle kauniisti kertovat, että jokin asia on heille ongelmallinen. Sen sijaan ne, jotka tulevat määräilemään ja kertomaan miten mun kuuluu olla ja elää, mitä saan tehdä ja mitä en, heitä en huomioi lainkaan, ihan periaatteesta. Saatan jopa ihan kiusallani tehdä enemmän sitä heitä haittaavaa asiaa.

Kannattaa vähän miettiä sitä omaakin asennetta miten puhutte ja suhtaudutte muihin silloin kun haluatte heidän tekevän jotain teidän eteenne.

Tämän ketjun perusteella on ihme, että kukaan uskaltaa sanoa hajusteyliherkkyydestään yhtään mitään kenellekään. En sano minäkään, liukenen mahdollisimman pian pois paikalta ja jatkossa yritän vältellä kyseistä henkilöä parhaani mukaan.

No jos sulle on vaikeaa sanoa, että hei anteeksi, sun hajuvetesi aiheuttaa mulle migreeniä (tai mitä nyt ikinä aiheuttaakaan), niin sitten on ihan hyvä ettei olla tekemisissä. Jos ainoa tapa sulle kommunikoida on alkaa vihaisesti käskyttää muita olemaan käyttämättä hajuvesiä, niin en haluakaan olla sun kanssa tekemisissä, ja mitä kauempana pysyt, sen parempi.

Tuohon ensimmäiseen mun reaktio olisi että ai kauhea, anteeksi, menen vessaan ja katson saisko sitä pyyhittyä yhtään pois, enkä jatkossa käytä.

En vaan voi sietää ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja siihen, että muut taipuvat ties mille mutkille heidän takiaan. Pyytää saa, käskeä ei. Mutta täällä tuntuu olevan näitä ihmisiä keillä on oikeutus elää niin, ettei mikään ikinä aiheuta heille mitään negatiivista, ja jos näin pääsee käymään, heillä on oikeus suuttua ja käskyttää sitä haitan aiheuttajaa pitämään huolen, ettei niin enää ikinä käy.

Kun on sen muutaman sata kertaa ihan nätisti kertonut, että minulla on hyvin hankala astma ja menen hajusteista ihan tukkoon eikä sillä ole mitään vaikutusta, niin ei vaan enää jaksa samaa uusien ihmisten kohdalla. Vastaukseksi saa vain etten minä näistä luovu tai pistin vaan ihan vähän. Ei siinä tarvitse kuin pari pahaa astmakohtausta niin tajuan vältellä.

Vierailija
1027/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kone pysyy ihan hyvänä kun välillä käyttää 90 asteen pesun. Vaikka liinavaatteita pestessä.

Näin tietty on, en itse etikkaa käytä, mutta en näe siinä varsinaista haittaakaan, jos se on hajusteeton. Itse puhdistan koneen silloin tällöin sitruunahapolla, mutta etikka tietty poistaisi sen tarpeen.

Vierailija
1028/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisellä työpaikalla yksi nainen käytti todella voimakkaita hajuvesiä vaikka työpaikalla oli pyydetty, että ei hajusteita töihin. Välttelin häntä parhaani mukaan. Tauoille menin reilusti sen jälkeen, kun hän oli ollut taukohuneessa. Kieltäydyin palavereista, joissa hän oli mukana. Työt oli yhtä tuskaa, koska myös osa porukasta tuoksui, mutta ei yhtä pahasti. Minulla meni ääni, yskitti, hengitys oli vaikeaa ja päätä särki hapenpuutteesta. Se vaikutti työtehoon ja työn jälkeen, virheitä tuli paljon. Kerran joku kysyi, miksi olen töissä niin hiljainen. Pyörittelin silmiäni vastaukseksi.

Minkä ikäinen olet, jos nätisti kysyttäessä vain pyörittelet silmiäsi, sinä epäkohtelias? Työpaikalla pitää osata avata suunsa, jos jotain kysytään tai toivot johonkin asiaan muutosta. Sinua taatusti pidetään vaikeasti lähestyttävältä kummajaiselta, jolta kukaan ei enää kysy yhtään mitään. Siinäpä pyörittelet silmiäsi vaikka koko työpäivän.

Vierailija
1029/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusuntuoksuinen pyykkietikka voi olla jollekulle ongelma. Tolu ja Fairy ovat kemikaaleja ja niissä on tuoksut myös. Lakanoiden vaihto 2 krt kuukaudessa on minimi, parempi olisi vaihtaa viikon välein. Mulla ainakin alkaa naama kukkia jos noin harvoin vaihtaa.

Minä ilman allergioita, mutta raikasta sänkyä haluavana vaihdan lakanat kerran viikossa ja tarvittaessa useammin. Niin ja tietty lakanoiden vaihdon yhteydessä petivaatteet yksitellen käy rummussa tuuletusohjelmalla 20 min/tyyny yms. Tyynyliina vaihtuu joka päivä, ah sitä onnea mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan!

Vierailija
1030/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusuntuoksuinen pyykkietikka voi olla jollekulle ongelma. Tolu ja Fairy ovat kemikaaleja ja niissä on tuoksut myös. Lakanoiden vaihto 2 krt kuukaudessa on minimi, parempi olisi vaihtaa viikon välein. Mulla ainakin alkaa naama kukkia jos noin harvoin vaihtaa.

Minä ilman allergioita, mutta raikasta sänkyä haluavana vaihdan lakanat kerran viikossa ja tarvittaessa useammin. Niin ja tietty lakanoiden vaihdon yhteydessä petivaatteet yksitellen käy rummussa tuuletusohjelmalla 20 min/tyyny yms. Tyynyliina vaihtuu joka päivä, ah sitä onnea mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan!

Olisipa itselläkin jaksamista tähän, kiva nukkua puhtaissa lakanoissa. Hyvin usein vaan se lakanoiden vaihtoväli venyy sinne 2-3 viikkoon.

Vierailija
1031/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisellä työpaikalla yksi nainen käytti todella voimakkaita hajuvesiä vaikka työpaikalla oli pyydetty, että ei hajusteita töihin. Välttelin häntä parhaani mukaan. Tauoille menin reilusti sen jälkeen, kun hän oli ollut taukohuneessa. Kieltäydyin palavereista, joissa hän oli mukana. Työt oli yhtä tuskaa, koska myös osa porukasta tuoksui, mutta ei yhtä pahasti. Minulla meni ääni, yskitti, hengitys oli vaikeaa ja päätä särki hapenpuutteesta. Se vaikutti työtehoon ja työn jälkeen, virheitä tuli paljon. Kerran joku kysyi, miksi olen töissä niin hiljainen. Pyörittelin silmiäni vastaukseksi.

Minkä ikäinen olet, jos nätisti kysyttäessä vain pyörittelet silmiäsi, sinä epäkohtelias? Työpaikalla pitää osata avata suunsa, jos jotain kysytään tai toivot johonkin asiaan muutosta. Sinua taatusti pidetään vaikeasti lähestyttävältä kummajaiselta, jolta kukaan ei enää kysy yhtään mitään. Siinäpä pyörittelet silmiäsi vaikka koko työpäivän.

Olen kertonut asiasta ja jokainen taatusti tietää sen. Jos minulla on hengitys vaikeaa eikä ääntä tule, niin vaikea siinä on ruveta samaa asiaa sadatta kertaa käymään läpi.

Voit kokeilla tätä niin, että ensin ravistelet jauhopussin irtonaiseksi, pistät naaman pussiin ja vedät henkeä voimakkaasti sisään. Kokeile sitten, miten helppoa on hengittää ja puhua. Tuollaisia ne minun työpäivät usein on.

Vierailija
1032/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

On tuoksuttomia vaihtoehtoja. Me käytämme hajusteettomia tuotteita tai hyvin mietotuoksuisia, koska minulle iskee tuoksuista migreeni. Haasteellista esim. töissä, kun jotkut työtoverit käyttää kunnon "migreenituoksuja", vaikka meillä sotealalla ohjeena, että "tulethan tuoksutta".

Niin, mutta mitä jos minä haluan kotonani käyttää tuoksuvia tuotteita? Minä henkilökohtaisesti rakastan tuoksuja, yritetäänkö multa nyt kieltää yksi mun elämäni tärkeimmistä nautinnoista sen takia että kaupassa tai toimistolla saattaa ehkä ollu joku tuoksuherkkä samaan aikaan kun minä? En siis laita hajuvettä toimistolle, mutta kyllä mun hiuksissa hoitoaineen tuoksukemikaaleja on, samoin vaatteissa pyykinpesuaineesta.

Et rakasta Kukaan ei rakasta tuoksuja. Tykätä voi kyllä. Rakkaus tarkoittaa ihan erilaisia asioita.

Vierailija
1033/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*ska vieras olet, jos et noudata pyyntöä. Noin joka kolmas suomalaisista oireilee tuoksuista jonkinasteisesti, joten on hyvin todennäköistä, että jokaisissa häissä ja muissa tilaisuuksissa on tuoksuista oireilevia. Ei pelkästään tuoksuyliherkät oireile, vaan myös mm. astmaatikot voivat saada astmakohtauksen tuoksuista tai migreenipotilaat migreenikohtauksen. Tämä on myös esteettömyyskysymys. Nykyaikana pitäisi olla jo ihan perusjuttu, että huomioidaan kanssaihmiset olemalla tuoksuttomia ihmisten ilmoilla. Parfyymit ym. voimakkaat hajusteet ovat pahimpia, mutta oireita voi aiheuttaa myös hajustetun pyykinpesu/huuhteluaineen haju vaatteissa, hajustetut deodorantit, hajustetut hiuslakat, partavedet, shampoot, saippuat, meikit, rasvat, siivousaineet, tupakan haju, autosta vaatteisiin tarttunut wunderbaumin haju, ilmanraikastimet jne. Olisi suotavaa, että ihmiset ylipäätään siirtyisivät käyttämään hajusteetonta pyykinpesuainetta ja hajusteetonta kosmetiikkaa, ja jättäisivät tuoksuilla lotraamisen kotioloihin ja sellaisiin pienen porukan tilaisuuksiin, joista varmuudella tietävät ettei kukaan oireile tuoksuista. Tämä auttaisi jo paljon. Jos haluat, että kotonasi vierailevat eivät oireile, niin vaihda myös kodinpuhdistustuotteet ja tiskiaineet hajusteettomiin, äläkä käytä wc-raikastimia, huonetuoksuja tms. Hajusteettomia vaihtoehtoja on nykyään paljon tarjolla mm. LV, Erisan, Pirkan ja Rainbown hajusteettomat vaihtoehdot, mitkä ovat myös edullisia. Samalla myös luontoon päätyvä kemikaalikuorma vähenee. Sairaaloissa, hammaslääkäreissä jne. on ollut jo pitkään "tulethan tuoksutta" -kylttejä, toivottavasti tämä laajenee muuallekin yhteiskuntaan. Juuri olin itse elokuvissa missä tuoksui parfyymi ja sain päänsäryn ja hengitystieoireita, ja päätin että enpä kehtaa toiste mennä.

Vierailija
1034/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden suihkaus voisi laittaa monta tunteja ennen menoa. En voi sietää savukkeiden kun saan migreenikohtauksia ja hikien hajuja. Ei houkuta syömään mitään koska maistuu suolalta kaikesta ruuasta juuri jonkun hien tuoksun takia. Minulla on hajuherkkä. Hajuvedet eivät häiritse mitään. Juuri tämän takia en osallistu kutsuihin hirveästi koska tupakoitsijat ja yleensä olen ainoa joka ei polta. Harmittaa kun savukkeista saan rajuja migreenikohtauksia niin oksentelua, hikoilua, silmät särkevät ja tärisellä sekä aivo jyskyttää. Tupakoitsijat ovat naureskelleet vaikka näkivät kohtauksia ja kärsin kovasti. Savukkeista on tehty elämästäni vaikeaa/helvettiä koska monet polttelevet pysäkillä ja kaikilla. Lääkkeitä eivät auta. Tupakotsijat eivät ota toista huomioon mitenkään.

Mitäs, jos keksitään savuton tupakka. Saisitko oireita silloinkin? Tai tupakka, joka näyttää tikkarilta eikä savua?

Syötävä tupakka olisi paras vaihtoehto.

Jep, joku vitsiniekka tuo töihin leipomuksiaan, joihin on piilotettu syötävää tupakkaa ja nauraa makeasti.

Vierailija
1035/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hajusteiden käyttämättömyys on aivan normaalia nykypäivänä. Monet työpaikatkin on savuttomia sekä hakusteettomia. Ja on hyvä pyytää hajusteettomuutta häissä mikäli jotku/joku saa niistä oireita. Tuntuu ettei osalle mene tämä ymmärrykseen kun suihkitaan vähän liiankin kanssa tuoksuja.

Vierailija
1036/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Kaikkien pitäisi tajuta ettei kaikki kestä hajusteita. Se onkin ihan kamalaa edes tämän kerran tyytyä hajusteettomiin tai hyvin mietoihin dödöihin? Ne suojaa ihan yhtä hyvin. 

Sehän on ihan sama homma tupakoitsijoilla kuin hajusteiden lotraajilla, että ei välitetä muista ihmisistä. Meidän taloyhtiössä valitti eräs leskirouva, että tupakointipiste oli aivan liian lähellä hänen asuntonsa. Ratkaisuna oli se, että se piste siirrettiin erään nuoren miehen parvekkeen alle. Tämä nuorukainen polttaa itse omalla parvekkeellaan, niin ei ehkä ole häiriintynyt tupakointipisteen läheisyydestä, mutta myytyähän ei tuolla varustuksella kämppäänsä saa, jos semmonen juttu tulisi ajankohtaiseksi.

Mikäs ongelma tuo muka on? Myy sen kiitolliselle tupakoitsijalle.

Vierailija
1037/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden suihkaus voisi laittaa monta tunteja ennen menoa. En voi sietää savukkeiden kun saan migreenikohtauksia ja hikien hajuja. Ei houkuta syömään mitään koska maistuu suolalta kaikesta ruuasta juuri jonkun hien tuoksun takia. Minulla on hajuherkkä. Hajuvedet eivät häiritse mitään. Juuri tämän takia en osallistu kutsuihin hirveästi koska tupakoitsijat ja yleensä olen ainoa joka ei polta. Harmittaa kun savukkeista saan rajuja migreenikohtauksia niin oksentelua, hikoilua, silmät särkevät ja tärisellä sekä aivo jyskyttää. Tupakoitsijat ovat naureskelleet vaikka näkivät kohtauksia ja kärsin kovasti. Savukkeista on tehty elämästäni vaikeaa/helvettiä koska monet polttelevet pysäkillä ja kaikilla. Lääkkeitä eivät auta. Tupakotsijat eivät ota toista huomioon mitenkään.

Mitäs, jos keksitään savuton tupakka. Saisitko oireita silloinkin? Tai tupakka, joka näyttää tikkarilta eikä savua?

Syötävä tupakka olisi paras vaihtoehto.

Jep, joku vitsiniekka tuo töihin leipomuksiaan, joihin on piilotettu syötävää tupakkaa ja nauraa makeasti.

Tuollainen vitsi tulee vitsiniekalle kalliiksi.

Vierailija
1038/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Kaikkien pitäisi tajuta ettei kaikki kestä hajusteita. Se onkin ihan kamalaa edes tämän kerran tyytyä hajusteettomiin tai hyvin mietoihin dödöihin? Ne suojaa ihan yhtä hyvin. 

Sehän on ihan sama homma tupakoitsijoilla kuin hajusteiden lotraajilla, että ei välitetä muista ihmisistä. Meidän taloyhtiössä valitti eräs leskirouva, että tupakointipiste oli aivan liian lähellä hänen asuntonsa. Ratkaisuna oli se, että se piste siirrettiin erään nuoren miehen parvekkeen alle. Tämä nuorukainen polttaa itse omalla parvekkeellaan, niin ei ehkä ole häiriintynyt tupakointipisteen läheisyydestä, mutta myytyähän ei tuolla varustuksella kämppäänsä saa, jos semmonen juttu tulisi ajankohtaiseksi.

Ei kukaan halua asuntoa tupakointipaikan vierestä, ei vaikka itse polttaa.

Vierailija
1039/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa tupakoijistakaan ei halua savua kotiinsa niin voi olla todella vaikea myytävä, ainakin myyntihinta tippuu reilusti

Vierailija
1040/1807 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan huomioon ne, jotka mulle kauniisti kertovat, että jokin asia on heille ongelmallinen. Sen sijaan ne, jotka tulevat määräilemään ja kertomaan miten mun kuuluu olla ja elää, mitä saan tehdä ja mitä en, heitä en huomioi lainkaan, ihan periaatteesta. Saatan jopa ihan kiusallani tehdä enemmän sitä heitä haittaavaa asiaa.

Kannattaa vähän miettiä sitä omaakin asennetta miten puhutte ja suhtaudutte muihin silloin kun haluatte heidän tekevän jotain teidän eteenne.

Tämän ketjun perusteella on ihme, että kukaan uskaltaa sanoa hajusteyliherkkyydestään yhtään mitään kenellekään. En sano minäkään, liukenen mahdollisimman pian pois paikalta ja jatkossa yritän vältellä kyseistä henkilöä parhaani mukaan.

No jos sulle on vaikeaa sanoa, että hei anteeksi, sun hajuvetesi aiheuttaa mulle migreeniä (tai mitä nyt ikinä aiheuttaakaan), niin sitten on ihan hyvä ettei olla tekemisissä. Jos ainoa tapa sulle kommunikoida on alkaa vihaisesti käskyttää muita olemaan käyttämättä hajuvesiä, niin en haluakaan olla sun kanssa tekemisissä, ja mitä kauempana pysyt, sen parempi.

Tuohon ensimmäiseen mun reaktio olisi että ai kauhea, anteeksi, menen vessaan ja katson saisko sitä pyyhittyä yhtään pois, enkä jatkossa käytä.

En vaan voi sietää ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja siihen, että muut taipuvat ties mille mutkille heidän takiaan. Pyytää saa, käskeä ei. Mutta täällä tuntuu olevan näitä ihmisiä keillä on oikeutus elää niin, ettei mikään ikinä aiheuta heille mitään negatiivista, ja jos näin pääsee käymään, heillä on oikeus suuttua ja käskyttää sitä haitan aiheuttajaa pitämään huolen, ettei niin enää ikinä käy.

Kun on sen muutaman sata kertaa ihan nätisti kertonut, että minulla on hyvin hankala astma ja menen hajusteista ihan tukkoon eikä sillä ole mitään vaikutusta, niin ei vaan enää jaksa samaa uusien ihmisten kohdalla. Vastaukseksi saa vain etten minä näistä luovu tai pistin vaan ihan vähän. Ei siinä tarvitse kuin pari pahaa astmakohtausta niin tajuan vältellä.

No mutta, noin ikäviä ihmisiä kannattaakin vältellä. Välttelen minäkin porukkaa jotka aiheuttavat minulle ikävän olon esim. puhumalla ikävään sävyyn tietyistä vähemmistöistä. Juntti mikä juntti.