Mies, miksi petät hyvässä liitossa?
Lähinnä miehille kysymys, saa naisetkin vastata. Jos sinulla on ns hyvä liitto, miksi petät?
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä12242 kirjoitti:
Kontulan tutkimusten mukaan korkeasti koulutetut ihmiset, myös naiset, pettävät enemmän kuin matalammin koulutetut. Syynä lienee osittain tarjoutuvat mahdollisuudet, mutta myös se, että päämäärätietoiset ihmiset ovat tottuneet ottamaan sen, minkä haluavat.
Harvemminpa vuosikymmenten liitto voi tarjota samaa hetken huumaa kuin vieraampi kumppani. Siksi laskelmoivat ihmiset hankkivat elämäänsä nautintoa käymällä vieraissa, mutta pitäen samalla liiton pystyssä.
Eikä kysymys ole välttämättä edes siitä, että liitto olisi onneton. Seksi on vain jossain muualla parempaa.
Tämä pitää ainakin omalla kohdallani paikkansa: olen korkeasti koulutettu, ystäväni on korkeasti koulutettu, eikä hänen liittonsa ole mitenkään onneton. Yhteinen seksi on kuitenkin hauskempaa kuin avioseksi, ja osaamme kumpikin suhtautua tilanteeseen hyvin "järkevästi". Tähän mennessä tästä ei ole kyllä kärsinyt kukaan, mutta iloa ja nautintoa on ollut paljon.
Mikä kumma teidän seksistänne tekee parempaa kuin "avioseksi"?
Onko avioseksi automaattisesti huonompaa, tylsempää tms kuin joidenkin muiden seksi?
Pitääkö salarakasta säännöllisesti vaihtaa, urautuu kai seksi salarakasta kanssa pitkään jatkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tästä sitten ylpeä, mutta rehellinen vastaus:
Petän sen vuoksi, että nainen passivoitui liikunnallisesti/elämäntavallisesti ja lihoi vuodessa liki kymmenen kiloa. Kuin eri ihminen, johon aikanaan tutustuin ja en yksinkertaisesti koe enää seksuaalista vetoa häneen. Kaunis kasvoista ja hieno persoona hän on edelleen, mutta en yksinkertaisesti voi tälle fyysiselle tunteelle mitään. Yritän yleensä vältellä seksiä.
Yrittänyt kyllä vuoden verran tukea muutokseen, mutta sitäkin on lopulta vaikea tehdä, ettei sitä tulkita painostamiseksi. Siis että tuot kaupasta salaattia ja raejuustoa, niin kommentti on "ai olenko mä sun mielestä liika läski?" Saman tyyppinen vastaus voi tulla jos pyydät kävelylle metsään. Tai sitten voi marttyyriksi uhriutua, kun palaan lenkiltä ja hän ei "ehtinyt".
Varsinaisia keskusteluja on aiheesta joskus ja toinen vetäytyy nopeasti siilipuolustukseen. Varsinaista eroprosessia en haluaisi tästä aloittaa, mutta pakostakin tästä tilanteesta jatkuessaan on ulos päästävä.
Salasuhde tuli tavallaan (ennen yhteisen) liikuntaharrastuksen kautta: eronnut nainen, joka juuri nyt ei kaipaa mitään muuta kuin seksiä ja hetken iholla oloa. Kummallakaan ei romanttista tunnetta pelissä, mutta seksuaalisten himojen sammutus onnistuu hyvin. Eivät tunne toisiaan, mikä oli itsellekin raja, mitä en olisi ylittänyt.
Surullista. Tahdot tai et, teidän suhteenne tekee kuolemaa. Jos sulla on vielä pienikin halu jatkaa, tunnusta tekosi. Jos nainen ei enää haluaa jatkaa, voitte sitten yrittää. Ja jos sulla ei ole enää haluakaan jatkaa suhteessa, eroa, ettet loukkaa naistasi enempää. Reilu peli.
Olin joskus tuollainen sinisilmäinen idealisti, mutta elämä on opettanut kyllä karvaasti, ettei tuollainen avoimuus aina ole tie onneen. Olen itsekin ollut petetyn roolissa, eikä se tieto hieromalla päin kasvoja mitenkään ainakaan minua auttanut. Millaisia oikean elämän kokemuksia itselläsi on tästä?
Eli en kyllä aio tunnustaa. En edes tiedä missä fantasiamaailmassa tuo oikeasti voisi parantaa asioiden tolaa?
Haluaisin mieluiten entisen naiseni takaisin semmoisena kuin hän oli ja himoita häntä taas. Jos se ei kertakaikkiaan onnistu, niin eroamme. Minun ei tarvitse rikkoa toista enempää hieromalla asiaa kasvoille, varsinkin koska syyt pettämiseeni ovat sinänsä pinnalliset.
Olen viisikymppinen idealisti. Elämä on opettanut kaikenlaista, esimerkiksi sen, että mitä enemmän parisuhteelle antaa, sitä enemmän siitä saa. Ja mitä rehellisemmin uskaltaa lähestyä itseä sitä rehellisemmin myös toista. Ja kyllä, olen ollut lähellä pettää muutamankin kerran, mutta onneksi en ole pettänyt. Ja kyllä, minua on petetty. Pahinta pettämisissä on ollut valehtelu ja tiedon pimittäminen. Tämä on oma kokemukseni. Niin kuin muutkin ovat toistaneet, ei pahinta ole seksi toisen kanssa, vaan valehtelu ja luottamuksen pettäminen.
Peukutin ja tykkäsin, mutta valitettavasti parisuhteet ei mene aina 1:1 ja en usko, että tässä tapauksessa olisi rehellisyydellä kovinkaan positiivisia seurauksia. Jonkun toisen kanssa varmasti toimisikin avoimella meiningillä. Vaimoni ei kuitenkaan ole se.
Ja kun joku tuossa sanoi, ettei olisi mitään menetettävää, niin kyllä siinä sosioekonomisia menetyksiä tapahtuu väistämättä, jos perhe hajoaa. Olen se harrastuksiin osallistuva ja kuskaava, kentän tai maneesin laidalla päivystävä (tämäkin oli ennen yhteistä, tuli vaan mieleen) isä.
Kyllä minä käymistäni keskusteluista tiedän, että naisillakin himot sammuu, kun mies ei osallistu ja alkaa muuttamaan muotoaan ulkoisesti huonompaan suuntaan. Ei tässä lopulta siitä mitään siitä poikkeavaa ole. Tai no, ehkä nainen on yleensä pettäessään romantiikan nälkäisempi, kun taas itse koen olevani aika lailla puhtaasti seksuaalisten halujeni perässä.
Valitettavasti et tunnu kirjoittamasi perusteella arvostavan vaimoasi, joten kaikesta (= lapsista) huolimatta ero olisi paras vaihtoehto. Jos et siis halua yrittää ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Se ei onnistu ilman omien virheittesi ja pettämisen tunnustamista vaimolle.
Millä tavalla elämämme (minun, vaimon ja lasten näkökulmasta) konkreettisesti voisi muuttua paremmaksi jos eroamme?
Tuohon kun nämä "kerro puolisollesi" tyypit vastaisivat. Olisi täydellisen turhaa kertoa asia, minkä tietää satuttavan. Siksi ei kerrota, että ei haluat satuttaa toista ja rakastaa ja arvostaa toista puolisona, jota ei halua satuttaa, vaikka hän ei pystyisikään seksuaalisesti tyydyttämään toista.
Se petetty puoliso ei tiedä, millaisessa parisuhteessa hän on. Kertomatta jättäminen on puolison puolesta päättämistä, että on ihan ok, kun suhteeseen tulee uusi aikuinen mukaan. Mitä pitempään sivusuhde kestää, sitä pahemmin se loukkaa toista, kun asia tulee ilmi. Miksei pettäjä anna vaimon päättää, miten hän haluaa jatkaa. Ties vaikka miehen sivusuhde on naisesta ihan hyvä juttu.
No ihan samalla tavalla esim pihtaava puoliso päättää seksin määrästä kysymättä toiselta. Mitä eroa? Usein kun tuo on se pettämisen syy
Mies ja mies, naiset pettää ihan yhtä paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se petetty puoliso ei tiedä, millaisessa parisuhteessa hän on. Kertomatta jättäminen on puolison puolesta päättämistä, että on ihan ok, kun suhteeseen tulee uusi aikuinen mukaan. Mitä pitempään sivusuhde kestää, sitä pahemmin se loukkaa toista, kun asia tulee ilmi. Miksei pettäjä anna vaimon päättää, miten hän haluaa jatkaa. Ties vaikka miehen sivusuhde on naisesta ihan hyvä juttu.
No ihan samalla tavalla esim pihtaava puoliso päättää seksin määrästä kysymättä toiselta. Mitä eroa? Usein kun tuo on se pettämisen syy
Ei se ole pettämisen syy se pihtaava puoliso. Täytyy erottaa SYY ja SELITYS.
Selitys on aina sille Toiselle, että oma parisuhde on kuraa ja puoliso pihtaa. Paremmin heruu, jos voi asettaa sänkykumppanin pelastajan asemaan.
Pettämiseen johtaa se, ettei oteta puheeksi omaa tyytymättömyyttä.
Aina ei syynä ole se, ettei seksi olisi hyvää tai riittävää. Varsinainen syy on kaivata suhteen alun jännitettä ja uutuudenviehättymistä.
Varsinaiset pitkälliset pettämissuhteet alkavat aina henkisenä pettämisenä ja luottamuksen voittamisena. Siinä pitää osata mustamaalata oma parisuhde, jotta tilaa toiselle tulee. Tiedän Toisen Naisen, jonka maailma hajosi kun hän oli halunnut "auttaa" tuttavamiestä jonka kotona peti kylmennyt. Mies oli kuvaillut suhdetta vaimoonsa "kämppäkaveruutena". Tosiasiassa aviopari otti lemmenlomia tuon tuosta ja Toinen oli se arkinen työpäivän piristys. Toinen Nainen oli kuvitellut olevansa parhaassa turvassa, lohduttajana ja maalaillut romanttista tulevaisuutta jo pitkälle. Mutta hän oli itse pahiten pelattu koko kuviossa, joka paljastui, kun vaimo tuli onnellisesti raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin nykyisen puolisoni hyvin nuorena. Takana pitkä liitto ja lapset pian aikuisia. Kaikki on tai oli ”hyvin”, mutta tapasin (klisee, klisee) sielunkumppanini tai jotain. Naisen, jonka haluaisin, jota ajattelen ihan liikaa. Suhteemme ei ole fyysinen halailua lukuunottamatta, mutta pidän jatkuvaa yhteydenpitoa pettämisenä. Miksi en lähde nuivahtaneesta liitosta? En tiedä. Mukavuudenhalu, yhteinen omaisuus, helppous, velvollisuus.
Mukavuudenhaluinen= laiskuus ja monet edut joita suhteessa on
Yhteinen omaisuus= ahneus
Helppous= saamattomuus
Velvollisuudentunto = itsepetos jolla selitetään edellisiä
Totta osin ainakin. Välillä toivon, että vaimoni tekisi aloitteen eroon, kun minusta siihen ei ole. Säälittävää, kyllä. Surullista, kyllä.
Joopajoo, sitten kun vaimosi hakee eroa, sinä itket palstalla, miten se nyt noin yllättäen hyvän miehen hylkäsi. Ja palstamiehet nyökyttelevät, itsekkäät naiset hakevat kaikki erot, on ne pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitys on aina sille Toiselle, että oma parisuhde on kuraa ja puoliso pihtaa. Paremmin heruu, jos voi asettaa sänkykumppanin pelastajan asemaan.
Aina ei syynä ole se, ettei seksi olisi hyvää tai riittävää. Varsinainen syy on kaivata suhteen alun jännitettä ja uutuudenviehättymistä.
Varsinaiset pitkälliset pettämissuhteet alkavat aina henkisenä pettämisenä ja luottamuksen voittamisena. Siinä pitää osata mustamaalata oma parisuhde, jotta tilaa toiselle tulee. Tiedän Toisen Naisen, jonka maailma hajosi kun hän oli halunnut "auttaa" tuttavamiestä jonka kotona peti kylmennyt. Mies oli kuvaillut suhdetta vaimoonsa "kämppäkaveruutena". Tosiasiassa aviopari otti lemmenlomia tuon tuosta ja Toinen oli se arkinen työpäivän piristys. Toinen Nainen oli kuvitellut olevansa parhaassa turvassa, lohduttajana ja maalaillut romanttista tulevaisuutta jo pitkälle. Mutta hän oli itse pahiten pelattu koko kuviossa, joka paljastui, kun vaimo tuli onnellisesti raskaaksi.
Eihän tuo vaimo sitten ollut pihtari.
Tarkoitin sitä ettei se (todellinen) pihtarikaan kerro miksi pihtaa, miksi pettäjän pitäisi kertoa tekemisistään?
Tiedän suhteita joissa on pihdattu vuosikausia ja toinen on yrittänyt puhua asiasta satoja kertoja tuloksetta. Sitten päätynyt pettämään, jopa sivusuhteeseen. En tosiaankaan osaa tuomita tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä12242 kirjoitti:
Kontulan tutkimusten mukaan korkeasti koulutetut ihmiset, myös naiset, pettävät enemmän kuin matalammin koulutetut. Syynä lienee osittain tarjoutuvat mahdollisuudet, mutta myös se, että päämäärätietoiset ihmiset ovat tottuneet ottamaan sen, minkä haluavat.
Harvemminpa vuosikymmenten liitto voi tarjota samaa hetken huumaa kuin vieraampi kumppani. Siksi laskelmoivat ihmiset hankkivat elämäänsä nautintoa käymällä vieraissa, mutta pitäen samalla liiton pystyssä.
Eikä kysymys ole välttämättä edes siitä, että liitto olisi onneton. Seksi on vain jossain muualla parempaa.
Tämä pitää ainakin omalla kohdallani paikkansa: olen korkeasti koulutettu, ystäväni on korkeasti koulutettu, eikä hänen liittonsa ole mitenkään onneton. Yhteinen seksi on kuitenkin hauskempaa kuin avioseksi, ja osaamme kumpikin suhtautua tilanteeseen hyvin "järkevästi". Tähän mennessä tästä ei ole kyllä kärsinyt kukaan, mutta iloa ja nautintoa on ollut paljon.
Mikä kumma teidän seksistänne tekee parempaa kuin "avioseksi"?
Onko avioseksi automaattisesti huonompaa, tylsempää tms kuin joidenkin muiden seksi?
Pitääkö salarakasta säännöllisesti vaihtaa, urautuu kai seksi salarakasta kanssa pitkään jatkuessaan.
Ystäväni avioliitto on jo kestänyt parikymmentä vuotta, seksiä on harvoin eikä puoliso suostu moneenkaan juttuun, jotka ovat minun mielestäni tosi mukavia. Emme tapaa ystäväni kanssa kovin usein, ja tapaamiset ovat usein eri paikoissa ja jopa eri maissa. Sen vuoksi rutiineja ei pääse niin helposti muodostumaan. Toki avioseksikin voi olla hyvää, mutta tässä tapauksessa aika on tehnyt tehtävänsä eikä puolison taholta ole siihen juuri minkäänlaista kiinnostusta. Enää.
Käyttäjä12242 kirjoitti:
Tämä vastaa täydellisesti omia havaintojani elämästä, että uskon 100%. Lisäisin myös omana havaintona, että korkeammin koulutetut jäävät petettynäkin osapuolena herkemmin lopulta yhteen punnitessaan etuja ja tulevaisuutta rationaalisesti.
M35: Lähtisitkö kanssani jätskille rantaan?
<3 kirjoitti:
M35: Lähtisitkö kanssani jätskille rantaan?
Missä tämä ranta sijaitsee?
M35
Vaimo ei osaa ottaa suihin, siksi. Mut torstaina taas kaluani imetään ahnaasti
En saanut mieheltä koskaan seksiä. Puhuin asiasta suoraan, huutaen, raivoten, nätisti, kauniisti, rakentavasti, olin välillä puhumatta koko asiasta, en yrittäny tehdä mitään aloitetta, olin välinpitämätön ym ym.. Mikään ei auttanut. Lopulta kyllästyin ja sanoin että haluan erota. Mies alkaa märisemään. Siis ihan oikeasti märisemään niinku pikku lapsi. "Yyyyyh en halua erota, miksi ihmeessä haluat erota??", kun kerron syyksi seksittömyyden niin aina alkoi se sama virsi "Yyyyh lupaan muuttua rakas", no sitten taas jatkettiin.. Seksiä ei vaan edelleenkään koskaan tullut.. Koitin taas puhua asiasta mutta ei mies kuunnellut, ei kiinnostanut.. Taas sama juttu.. Aloin puhumaan erosta.. Ja mies taas märisee.. Voi nyyhky..
Lopulta petin. Harrastin seksiä toisen miehen kanssa. Kerroin tästä omalle miehelleni suoraan. Ero tuli. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
En saanut mieheltä koskaan seksiä. Puhuin asiasta suoraan, huutaen, raivoten, nätisti, kauniisti, rakentavasti, olin välillä puhumatta koko asiasta, en yrittäny tehdä mitään aloitetta, olin välinpitämätön ym ym.. Mikään ei auttanut. Lopulta kyllästyin ja sanoin että haluan erota. Mies alkaa märisemään. Siis ihan oikeasti märisemään niinku pikku lapsi. "Yyyyyh en halua erota, miksi ihmeessä haluat erota??", kun kerron syyksi seksittömyyden niin aina alkoi se sama virsi "Yyyyh lupaan muuttua rakas", no sitten taas jatkettiin.. Seksiä ei vaan edelleenkään koskaan tullut.. Koitin taas puhua asiasta mutta ei mies kuunnellut, ei kiinnostanut.. Taas sama juttu.. Aloin puhumaan erosta.. Ja mies taas märisee.. Voi nyyhky..
Lopulta petin. Harrastin seksiä toisen miehen kanssa. Kerroin tästä omalle miehelleni suoraan. Ero tuli. Ja hyvä niin.
Ja olen siis itse nainen :D Sori, tässä kysyttiin että mies miksi petät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin Toinen Nainen ihan omasta aloitteestani niinä vuosina, kun hoidin miestäni. Rakastajan otin pelkän seksin vuonsi, siihen valikoitui tuttu mies. Ensimmäisenä kielsin häntä satuilemasta mitään vaimostaan, ihan sama minulle. Hyvin sopivat muutkin ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kanssa yksi naurettavan typerä stereotypia, mitä asiasta täysin tietämättömät naiset jakelee :D Mulla on ollut suhteita useamman naimisissa olevan miehen kanssa ja yksikään ei mustamaalaa omaa parisuhdettaan eikä yksikään ole väittänyt, että ei ole seksielämää :D
En minä ainakaan tollasta jankutusta jaksaisi. Hyvän ja toimivan SEKSI(sivu)suhteen perusta on se, että molemmat ovat tahoillaan onnellisessa parisuhteessa.
Eräs rakastajani sai suhteemme aikana pari lasta ja meni naimisiin, minä olin ensimmäinen joka raskauksista sai tietää pariskunnan jälkeen ja iloitsin heidän onnestaan :)
Nykyinen rakastajani kertoo lomistaan ihan itse minulle ja tiedän, että seksiäkin heillä on.
Ja koulutus ja pettäminen... niin, tottahan se on, että usein pettäjäksi valikoituu korkeasti koulutettu. Se ei johdu sinänsä koulutuksesta, koska samalla tavalla ne alemman koulutustason duunarit samoilla sivuilla netissä vonkaa seksiä, kuin nuo korkeastikoulutetutkin. Mutta ero on nimenomaan siinä, että duunarit vonkaa sitä seksiä.
Alemman koulutustason miehet eivät siis ole sen "uskollisempia" moraaliltaan kuin korkeasti koulutetutkaan, mutta etenkin sivusuhteen saaminen on miehelle huomattavan paljon vaikeampaa niin nuo duunarit jäävät nuolemaan näppejään, kun naiset voivat valita ne korkeasti koulutetut ja fiksummat tyypit, jotka osaavat sanoa muutakin kuin "näytät hyvältä, kyllä mä sua panisin"
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta petän puolisoani ja se, kenen kanssa petän, pettää omaa puolisoaan. Miksikö? Koska se on kivaa ;)
Omasta suhteesta ei saa sellaista seksiä, mitä kaipaisi, vieraalta saa.
Olisi äärimmäisen itsekästä jättää puoliso ja lapset siksi, että kaipaa seksielämältään enemmän. Miksi rikkoa perhe, kun voi saada molemmat?
En kuitenkaan siksi jätä elämättäkään, että olen valinnut kumppanin, kenen kanssa jakaa elämäni.
Tää kuulostaa kyllä järkyttävän paradoksaaliselta. Siis haluat jakaa elämäsi jonkun kanssa mutta et kuitenkaan koe eläväsi tämän kanssa? Sinä rikot perhettäsi tälläkin hetkellä, ihan sama mitä oikeutuksia koitat käytöksellesi keksiä.
Mulla on profiili 24:ssa, ollut viikon. Kuvaton, tietoja niukasti, mutta pitkä lista kriteerejä miehelle. En olisi ikinä uskonut miten suosittu tuollainen profiili ja nainen sen takana voisi olla. Teksti on kirjoitettu suht tylysti ja vaativasti, mutta vetää puoleensa erityisesti varattuja miehiä, viestejä tulee parikymmentä uutta päivässä. Miehen logiikka...🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kanssa yksi naurettavan typerä stereotypia, mitä asiasta täysin tietämättömät naiset jakelee :D Mulla on ollut suhteita useamman naimisissa olevan miehen kanssa ja yksikään ei mustamaalaa omaa parisuhdettaan eikä yksikään ole väittänyt, että ei ole seksielämää :D
En minä ainakaan tollasta jankutusta jaksaisi. Hyvän ja toimivan SEKSI(sivu)suhteen perusta on se, että molemmat ovat tahoillaan onnellisessa parisuhteessa.
Eräs rakastajani sai suhteemme aikana pari lasta ja meni naimisiin, minä olin ensimmäinen joka raskauksista sai tietää pariskunnan jälkeen ja iloitsin heidän onnestaan :)
Nykyinen rakastajani kertoo lomistaan ihan itse minulle ja tiedän, että seksiäkin heillä on.
Minustakin tuntuu siltä, että nämä moraalisaarnoja jyrisevät uskollistakin uskollisemmat sankarivaimot eivät oikein ymmärrä kupletin juonta eli sitä, että sivusuhde saattaa toimia ihan hyvin varsinaisen suhteen rinnalla ilman, että siitä kukaan kärsii. Vaikka toinen sivusuhteessa olijoista olisikin sinkku, ei hän välttämättä halua vaimoksi vaimon paikalle, vaan hänellä on omat syynsä olla sivusuhteessa. Varatun vaimoon tai mieheenkin voi suhtautua ystävällisen kiinnostuneesti, ja toisen perhetapahtumista voi iloita hänen kanssaan aivan aidosti. Tähän tarvitaan kuitenkin jonkin verran avarakatseisuutta, jotta se onnistuisi.
Tässä ei nyt ollut samasta naamasta kysymys...