Ihmiset jotka seisovat paikoillaan keikoilla!!
Korkeintaan nyökyttelevät musiikin tahtiin ja usein eivät sitäkään.
Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?
Kommentit (248)
Myös mummotyyli naisilla sitten taputtaa mukana oli kappale sitten mikä tahansa?
Mö olen tämmnen viiskymppinen mamma, mutta ainakin mulla yleensä keikoilla musiikki panee liikehtimään ja olen ajatellut, että niin käy muillakin, mutta he syystä tai toisesta pyrkivät hillitsemään itsensä. Osa hillinnästä on luullakseni perua siitä käsityksestä, että tanssi olisi syntiä.
Saa tanssia tai olla tanssimatta. Taputtaa pitää, se on kohteliasta.
Mä kuuntelen pääasiassa raskaampaa musiikkia ja käyn paljon keikoilla (parikymmentä vuodessa keskimäärin). Itselläni on tapana seisoa äänidekin vasemmalla puolella, koska siinä on paras äänenlaatu. Jalkaa taputan ja päätä heilutan. Joskus festareilla saatan äityä jorailemaan enemmän.
Eniten *ituttaa:
Känniääliöt. Hevimpi juominen suoritetaan keikan jälkeen.
Kovaan ääneen keskustelijat. Olkaa hiljaa tai menkää muualle, muut yrittää kuunnella keikkaa. Näille käyn joskus sanomassa että pää kiinni. Että huudatteko te myös konserteissa, oopperassa ja teatterissa kesken esitystä?
Kuvaajat. Lopettakaa. Ketään ei kiinnosta teidän tuhruiset kuvat ja on ihan tanan ärsyttävää katsoa lavan sijaan viittätoista näyttöä kirkkaimmalla asetuksella. Se on sitäpaitsi erittäin epäkunnioittavaa artistia kohtaan. Jos nyt yhden kuvan räppäsee näyttö himmeänä biisien välissä, niin menköön, mutta järkkärit ja videoijat on ihan p*rseestä.
Ryysääjät ja etuilijat.
Festareilla yleisön keskellä polttajat - jos ei jaksa tuntia olla polttamatta, mene hoitoon. Tai sivummalle savuamaan. Poltan itsekin, mutta ei sitä tarvi joka paikassa olla käryämässä.
on ihan tallentunut videolle asti.Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
Anna Abreu ainakin suuttuu jos ihmiset eivät nosta ja heiluta käsiään hänen käskystään. Alkaa huutaa "v*ttu missä teidän kädet on?" Ja vastaavia solvauksia yleisölle.
Suomessa on maailman ankein tunnelma keikoilla ja urheilutapahtumissa.
Hävettää tämä junttikansa.
Jos olen maksanut keikasta sen pitäisi riittää, ei artisti odota että heiluisin hulluna ja vielä(pä) taputtaisin käsilläni rytmiä kuin joku idiootti apina.
Siksi siis, koska voin. Vastaus alkuperäiseen kyssäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudan aina suoraa huutoa koko konsertin ajan ja kiipeän lavalle kähmimään artisteja, koska kunnioitan heitä.
Tässä on kaksi ääripäätä. Toinen on tuo ja toinen se, että seisoo kuin patsas eikä edes taputa käsiään kun artisti näyttää. Kumpikaan ei ole hyväksyttävä.
Missä ihmeen ohjeessa sanotaan, että artistin totteleminen ei ole hyväksyttävää? Minä maksan lähes 100 e siitä, että pääsen keikalle kuuntelemaan musiikkia, ei se artisti silloin määrää, koska taputan ja koska en. Vain pelokkaat itsetunnottomat taputtavat käskystä, koska hakevat hyväksyntää.
Ei määräkään, mutta on outoa että maksat noin paljon konsertista jos et arvosta artistia lainkaan
Olen konsertissa musiikin takia,en miellyttämässä artistia.
Sorry, mutta kuulostaa ns maksetulta rakkaudelta.
"Olen maksanut aktista ja teen ihan mitä huvittaa, kunhan käytän kumia. Artistin tehtävä on miellyttää minua! Pois kaikki ajatukset molemminpuoleisesta vuorovaikutuksesta!"
Huohh..ilmankos suomalaiset keikkamuusikot alkoholisoituvat nopeasti, kun antaa saa, mutta energiavirta ei toimi molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Mö olen tämmnen viiskymppinen mamma, mutta ainakin mulla yleensä keikoilla musiikki panee liikehtimään ja olen ajatellut, että niin käy muillakin, mutta he syystä tai toisesta pyrkivät hillitsemään itsensä. Osa hillinnästä on luullakseni perua siitä käsityksestä, että tanssi olisi syntiä.
Mielenkiintoinen ajattelutapa. Koska sinä, niin kaikki muutkin. Ei ole tullut mieleen, että kaikkia se musiikki ei vaan heiluta ja se ei vaadi sen kummempaa hillintää.
AP ei sitten kertonut tarkemmin minkälaisesta keikasta oli kyse vai oliko tämä vain yleinen havainto. Olen itse käynyt sadoilla keikoilla eri keikkapaikoissa ja nähnyt monenlaisia esityksiä ja yleisöjä.
Keikkapaikalla on suuri merkitys ja katsottavan esiintyjän tunnettavuus. Jos ollaan konserttisalissa niin ihmiset eivät kehtaa nousta etteivät peitä muiden näkyvyyttä. Festareilla taas hurmos on keikoilla kuin keikoilla yleensä läsnä. Toki jälleen festareilla päästään siihen, että moni saattaa olla uteliaisuuttaa katsomassa. Sama pätee ilmaiskeikkoihin ja paikkoihin missä on useampi esiintyjä.
Jos taas esiintyjä on suomessa tai maailmalla tunnettu on hänellä yleensä oma yleisönsä. Se porukka jotka tulee varta vasten katsomaan ja nauttii. Jos on joku tuntemattomampi tyyppi niin harva siinä alkaa jammailemaan. Tietysti jos esiintyjä saa yleisön antautumaan musiikille. Persoonalla on merkitystä.
Suomen sisällä on yleisöissä ihan selviä eroja. Pohjois-Suomessa jengi ei lähde yhtä nopeasti mukaan, kun taas etelässä bileet on melkeinpä jo etukäteen pystyssä.
Annetaan kaikkien nauttia omalla tavallaan. Alkoholia voi juoda, mutta se kännissä eturiviin pyrkiminen ja muiden päälle heiluminen on idioottimaista.
Olin eilen Hollywood Vampiresin keikalla Kaisaniemessä ja voi hyvää päivää sitä ihmisten kännistä örvellystä. Päätavoite on tulla vetämään perseet ja käyttytyä sen mukaan. Ihan hirveen näköistä. Vanhat mammat rääkyy ja sylkee kuorossa. Ei kiitos. Mielummin katson paikoillaan seisovia, muita ihmisiä kunnioittavia ihmisiä
Hih, mulla on kaveri joka on aina hillityn hallittu keikoilla. Kun hän diggaa bändistä niin naputtaa jalkaa musan tahdissa.
Silloin tietää, että nyt on hyvä meno 😂
Toki seisoo sivummalla eikä pönötä keskellä lattiaa...
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen Hollywood Vampiresin keikalla Kaisaniemessä ja voi hyvää päivää sitä ihmisten kännistä örvellystä. Päätavoite on tulla vetämään perseet ja käyttytyä sen mukaan. Ihan hirveen näköistä. Vanhat mammat rääkyy ja sylkee kuorossa. Ei kiitos. Mielummin katson paikoillaan seisovia, muita ihmisiä kunnioittavia ihmisiä
Voi hyvä tavaton! Alice Cooper & co ei ole mitään pikkurillinvispausmusiikkia. Seuraavan kerran sitten esim Anne Mattilaa niin jää parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
Anna Abreu ainakin suuttuu jos ihmiset eivät nosta ja heiluta käsiään hänen käskystään. Alkaa huutaa "v*ttu missä teidän kädet on?" Ja vastaavia solvauksia yleisölle.
Yleisöä solvaavat artistit ei vät saa kunniotustani lippumaksun muodossa. Mutta mikä siinä jos joku tykkää olla solvattavana ja pompitettavana. Suomi on onneksi vapaa maa.
Abreun keikalta olen monen pikkulapsen nähnyt lähteneen itkien pois kun artisti on "huutanut heille". Abreu varmasti turhautuu kun 10-v ei laula mukana hänen "pane mua kaikkein pyhimpään" -sanoituksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisöä solvaavat artistit ei vät saa kunniotustani lippumaksun muodossa. Mutta mikä siinä jos joku tykkää olla solvattavana ja pompitettavana. Suomi on onneksi vapaa maa.
Abreun keikalta olen monen pikkulapsen nähnyt lähteneen itkien pois kun artisti on "huutanut heille". Abreu varmasti turhautuu kun 10-v ei laula mukana hänen "pane mua kaikkein pyhimpään" -sanoituksia...
Niin ja siinä uudessa biisissä about "jalkovälistäni sulle aamiaista tarjoan".
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?
Kaikki musiikki ei ole tanssimusiikkia. Jos joku säestää itseään vain akustiselle kitaralla tai soittaa pianolla hitaan ja mahtipontipontisen balladin, niin ei silloin ole tarkoitus hyppiä musiikin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Rock-tähdet, nuo kapinallisuuden ruumiillistumat, käskevät että nyt kaikkien täytyy käyttäytyä tietyllä tapaa. Ja suuttuvat jos joku ei tottele kun käsketään?
Mä en ainakaan kehtaa. Hävettää mitä muut ajattelevat mun muuveista. Häpeän sitä. Tahtoisin kyllä tanssia ja hetkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä musiikista voi nauttia miten itse tahtoo.
Tietenkin voi, mutta jos yleisö vaan seisoo paikallaan se syö keikan tunnelmaa sekä muilta yöeisöläisiltä että bändeiltä. Keikka on hyvä vain silloin, jos bändi ja yleisö ovat molemmat ihan liekeissä. Ja bändinkin on vaikeaa olla liekeissä jos yleisö ei ole.
Etkö ymmärrä, että "ihan liekeissä" voi olla ilman mitään heilumista ja hyppimistä vaan keskittymällä kuuntelemaan sitä musiikkia?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on erittäin suomalainen juttu! Ja jumankeikka sitä äkäisen mulkoilun määrää kävos tanssimaan ja nauttimaan erehdyt
Enemmän ärsyttää tyypit jotka alkoholista tai jostain muusta syystä heiluvat ja melkein kaatuilevat toisten päälle. Tekisi mieli tönätä voimalla kumoon sellainen pässi.