Ihmiset jotka seisovat paikoillaan keikoilla!!
Korkeintaan nyökyttelevät musiikin tahtiin ja usein eivät sitäkään.
Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?
Kommentit (248)
Jos haluaisin pomppia niin menisin vaikka superparkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudan aina suoraa huutoa koko konsertin ajan ja kiipeän lavalle kähmimään artisteja, koska kunnioitan heitä.
Tässä on kaksi ääripäätä. Toinen on tuo ja toinen se, että seisoo kuin patsas eikä edes taputa käsiään kun artisti näyttää. Kumpikaan ei ole hyväksyttävä.
Missä ihmeen ohjeessa sanotaan, että artistin totteleminen ei ole hyväksyttävää? Minä maksan lähes 100 e siitä, että pääsen keikalle kuuntelemaan musiikkia, ei se artisti silloin määrää, koska taputan ja koska en. Vain pelokkaat itsetunnottomat taputtavat käskystä, koska hakevat hyväksyntää.
Ei määräkään, mutta on outoa että maksat noin paljon konsertista jos et arvosta artistia lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudan aina suoraa huutoa koko konsertin ajan ja kiipeän lavalle kähmimään artisteja, koska kunnioitan heitä.
Tässä on kaksi ääripäätä. Toinen on tuo ja toinen se, että seisoo kuin patsas eikä edes taputa käsiään kun artisti näyttää. Kumpikaan ei ole hyväksyttävä.
Käännös: aiempi kirjoitukseni oli ivaa. Toivon, että ymmärsit/-te.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina katsonut näitä käskystä taputtajia vähän säälien. He hakevat idolinsa hyväksyntää eivätkä tajua, että ei se artisti välitä heistä lainkaan. En taputa, kun käsketään, mutta ei minua silti sieltä ole järjestysmies pois kantanut.
Mistäpä tiedät, ettei artisti välitä :D
Onko joku tangotrubaduuri Keijo Kankkunainen twiitannut, että "oli se maar niin lystiä, kun tyhmät orjat siellä nostelivat käskystä käsiä, eikä tajunnu, että pelkän rahan takia mä tätä teen" :D
Kokeilepa joskus esiintymistä, vaikka ihan lähikuppilapohjalta aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen ohjeessa sanotaan, että artistin totteleminen ei ole hyväksyttävää? Minä maksan lähes 100 e siitä, että pääsen keikalle kuuntelemaan musiikkia, ei se artisti silloin määrää, koska taputan ja koska en. Vain pelokkaat itsetunnottomat taputtavat käskystä, koska hakevat hyväksyntää.
Ei määräkään, mutta on outoa että maksat noin paljon konsertista jos et arvosta artistia lainkaan
Olen konsertissa musiikin takia,en miellyttämässä artistia.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että esiintyjää kuuluu kunnioittaa joraamalla musiikin tahtiin? En minä kotonakaan heilu ja tanssi musiikkia kuunnellessani, miksi keikoilla tekisin niin? Se ei ole minulle ominainen tapa reagoida musiikkiin, mieluummin suljen silmäni ja päästän mieleni liikkeelle musiikin mukana.
Kunnioitan esiintyjää ostamalla levyn ja keikoille liput. Keikan aikana keskityn kuuntelemaan ja katsomaan, sopivissa kohdissa taputan aplodit. En mölyä enkä häiriköi, en ravaa juottopisteellä ja vessassa ja röökillä kesken keikan.
Anna kun arvaan, naisystäväsi on lievästi ylipainoinen, et myönnä kannattavasi mitään poliittista ideologiaa, sinulla ei ole tatuointeja ja pidät väkivaltaa aina huonona asiana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
Niin, tai taputtavat käsiään edessään niin ettei edes näe kun muut taputtavat kunnolla pään yläpuolella
No kukin tyylillään
Mikä rikos tuo on? Mä en edes saa liikuntavamman takia nostettua käsiä pääni yläpuolelle.
Joraatteko te sitten täysillä jonkun melankolisen musiikin tahdissa? En minä ainakaan, vaan haluan keskittyä kuuntelemaan artistin välittämää tunnetta ja kuunnella joka solullani.
Enemmän mua ketuttaa nää kännykän läpi keikan tuijottavat kuvaajat.
Ei voi jortsuta, kun pitää varoa vierustoverin kännykkää, ettei vahingossa tönäse...
Turha seistä paikallaan, kun ei mitään näe sen kännykkähemmon käden ja puhelimen takaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
Anna Abreu ainakin suuttuu jos ihmiset eivät nosta ja heiluta käsiään hänen käskystään. Alkaa huutaa "v*ttu missä teidän kädet on?" Ja vastaavia solvauksia yleisölle.
En viitsi edes seisoa vaan mieluummin istun hyvällä paikalla ja keskityn musiikkiin ja seuraamaan lavashowta.
Vituttaa kaikki käsientaputtelukäskyt ja yleisön huudatukset. Artisti on siellä keikalla viihdyttämässä asiakasta palkkiota vastaan. Minä en ole keikalla viihdyttämässä artistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Abreu ainakin suuttuu jos ihmiset eivät nosta ja heiluta käsiään hänen käskystään. Alkaa huutaa "v*ttu missä teidän kädet on?" Ja vastaavia solvauksia yleisölle.
Kuka tuollaista paskaa nyt muutenkaan menisi katsomaan.
Kunnioitan artistia tulemalla keikalle ja maksamalla pääsymaksun. Niiden artistien keikoille en tule, joiden musiikista en pidä ja joita en kunnioita. Uskon, että artisti arvostaa sitä kun saa minulta lipputulot ja sitä, että kuuntelen heidän musiikkiaan maksua vastaan verkosta tai musiikkitallenteita ostamalla.
Muutamat kerrat vieressä kiljuva ja riehuva ap on pilannut keikkani. Onneksi he usein tunkevat eturiviin, minä valkkaan paokan taempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisöä solvaavat artistit ei vät saa kunniotustani lippumaksun muodossa. Mutta mikä siinä jos joku tykkää olla solvattavana ja pompitettavana. Suomi on onneksi vapaa maa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle "näytettiin mitä tulee tehdä" ihan tarpeeksi jo päiväkodissa ja ala-asteella.
Nykyään voin ihan itse valita, taputanko vai en.
Enkä välttämättä koe tarvetta taputtaa, vaikka joku artisti sellaista toivoisikin.
Koen oikeudekseni olla sitten vaikka taputtamatta, koska olen pääsylippuni maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ketuttaa nää kännykän läpi keikan tuijottavat kuvaajat.
Ei voi jortsuta, kun pitää varoa vierustoverin kännykkää, ettei vahingossa tönäse...
Turha seistä paikallaan, kun ei mitään näe sen kännykkähemmon käden ja puhelimen takaa.
Tämä! Parhaimmillaan siinä sometetaan niitä videoita koko keikan ajan johonkin snäppiin ja lähetellään ystäville, yms. Hirveän pahoja mulkaisuja vaan saa, jos ei seiso hievahtamatta siinä vieressä, ettei videot mee pilalle.
Kiva olisi saada tähän keskusteluun artistienkin mielipiteitä.
Olen varma, että esiintyminenkin on paljon mukavampaa ja nousee uudelle tasolle, kun lavalla olija aistii yleisön olevan mukana. Eikä sillä ole mitään tekemustä minkään "käskyttämisen" halun ja "tottelemisen" kanssa.
Eri asia on, jos artisti todella soittaa niin huonosti, ettei minkäänlaista vipinää synny. Silloin paikallaan kivettyneenä möllöttäminen on tehokas viesti. Poikkeuksena tietysti istumapaikat klassisissa ja kirkkokonserteissa.
Juuri tuosta syystä en käy keikoilla. Haluan kuunnella ja kuulla sitä musiikkia,mutta eri tavoin hetkuttelevat, kiljahtelevat ja riekuvat musiikista nauttivat vievät minulta koko kokemuksen. Musiikki on visuaalinen kokemus,mutta lihava hikeä pukkaava tanssiksi huitomistaan kutsuva katsoja vie koko elämyksen väärään suuntaan.