Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka seisovat paikoillaan keikoilla!!

Vierailija
10.06.2018 |

Korkeintaan nyökyttelevät musiikin tahtiin ja usein eivät sitäkään.

Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?

Kaikki musiikki ei ole tanssimusiikkia. Jos joku säestää itseään vain akustiselle kitaralla tai soittaa pianolla hitaan ja mahtipontipontisen balladin, niin ei silloin ole tarkoitus hyppiä musiikin mukana.

Tästä tulikin mieleen Ismo Alangon huikean upea yksin -kiertue. Aivan mahtava tunnelma vaikka ihmiset istuivat paikoillaan. Sitä nämä tanssijat eivät ehkä pysty ymmärtämään.

Vierailija
122/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punk-keikat on ainoita joissa ymmärrän heilumisen ja hillumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin Täältä sinne-tourin keikalla yli-innokkaasti tanssinut nainen kaatui omaan syliini, että ehkä aina ei tarvitse niin rajusti bilettää. 

Vierailija
124/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki musiikki ei ole tanssimusiikkia. Jos joku säestää itseään vain akustiselle kitaralla tai soittaa pianolla hitaan ja mahtipontipontisen balladin, niin ei silloin ole tarkoitus hyppiä musiikin mukana.

Tästä tulikin mieleen Ismo Alangon huikean upea yksin -kiertue. Aivan mahtava tunnelma vaikka ihmiset istuivat paikoillaan. Sitä nämä tanssijat eivät ehkä pysty ymmärtämään.

Minkä takia pitää tahallaan ymmärtää väärin? Tietysti riippuu artistista ja esiintymispaikasta miten yleisö käyttäytyy. Minä olen tanssija, mutta osaan myös olla paikallani, kun paikka tai musiikki niin "vaatii". Tietenkään istumapaikoilla ei käydä villisti joraamaan tai akustisen, rauhallisen kappaleen aikana möykätä ja tanssita.

Asia nyt vain on niin, että artistille on iso asia miten yleisö käyttäytyy. Jos seisotaan kädet ristissä ilman, että yhtään innostutaan keikasta niin ei se ole helppo artistin yrittää esittää, et kaikilla on kivaa. Jos musiikin tahdissa taputtaminen tai heiluminen on mielestänne riehumista (?!) niin voi luoja miten jäyhää porukkaa. Ja jos olette sitä mieltä, että pyytämällä taputtamaan artisti "käskyttää alaisiaan" niin olette siellä keikalla väärässä paikassa. Ihan käsittämätön ajatusmaailma.

Vierailija
125/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin Ismon keikat meni niin, että batiikkihameet vaan pyörivät villisti ympyrää, kun rytmi valtasi kuulujat.

Istumapaikkakeikat ovat sitten oma keikkatyyppinsä. Ismo A on jopa joskus haastattelussa maininnut ns konserttisalikeikkojen olevan artistille haasteellisia tunnelman kannalta.

Kaksi aivan eri maailmaa. Eli istu syventyen tuolissasi tai heittäydy rytmin vietäväksi koko kropallasi, kun sen aika on.

Vierailija
126/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?

Siten, että toisessa kädessä on laukku, puhelin tai tuoppi. 

Vierailija
127/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen keikalle katsomaan ja kuuntelemaan artistia, en muuta yleisöä tai itseäni. Helpompi keskittyä, kun ei hypi.

Vierailija
128/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen keikalle katsomaan ja kuuntelemaan artistia, en muuta yleisöä tai itseäni. Helpompi keskittyä, kun ei hypi.

Kuka on puhunut hyppimisestä? Esim. Chisun tai Jenni Vartiaisen keikalla on mukava tanssia ja/tai laulaa mukana ja kyllä se nyt artistille on miellyttävämpää esiintyä, kun yleisökin on mukana eikä seiso paikallaan reagoimatta mitenkään. Mutta suomalaisen mielestä se on hyppimistä ja riehumista, jos heiluu musiikin tahdissa mukana, saati sitten että ottaisi pari tanssiaskelta. Silloinhan olisi helvetti irti, kun niin oikein villiintyisi.

Vierailija
129/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan sitä keikkojen joukkohurmio-tunnetilaa! On ihanaa laulaa, taputtaa ja tanssia 60 000 muun ihmisen kanssa!! Tietenkään siellä yleisössä ei hilluta tuoppien tai palavien röökien kanssa, vaan käyttäydytään muita kunnioittavasti, vaikka pidetäänkin hauskaa.

Kyllähän tämä "tullaan eturiviin seisomaan tumput suorina kun me NAUTITAAN MUSIIKISTA" -ilmiö on aika lailla suomalainen, muualla maailmassa sinne eturiviin haluavat ne, jotka haluavat elää keikan mukana. Ihan huippufiilis tulee siitä, kun yleisö (joka on kiertänyt keikkoja enemmänkin) on kehittänyt biisiin jonkun oman "koreografian" eli koska taputetaan ja miten ja mitä muuta käsillä tehdään. Se on huippua! Paras keikkayleisö käymistäni maista on mielestäni Italiassa, he kun osaavat eläytyä hyvin, mutta yllättäen myös hiljentyä silloin, kun on tarvetta. Ovat myös kohteliaita, eivät töni vaikka tanssivat, laulavat ja taputtavatkin.

Toki kaikilla on oikeus nauttia keikoista juuri siten, kun haluavat, mutta jos haluaa vaan pönöttää paikallaan, miksei voi jäädä taaemmas vaan pitää ängetä paraatipaikalle yrittämään pilata muiden ilo?

Mikä ihmeen paraatipaikka se eturivi on jos haluaa joukkohurmiosta nauttia? Silloin kannattaa olla taaempana, näkee samaan aikaan yleisöön ja lavalle.

Vierailija
130/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on puhunut hyppimisestä? Esim. Chisun tai Jenni Vartiaisen keikalla on mukava tanssia ja/tai laulaa mukana ja kyllä se nyt artistille on miellyttävämpää esiintyä, kun yleisökin on mukana eikä seiso paikallaan reagoimatta mitenkään. Mutta suomalaisen mielestä se on hyppimistä ja riehumista, jos heiluu musiikin tahdissa mukana, saati sitten että ottaisi pari tanssiaskelta. Silloinhan olisi helvetti irti, kun niin oikein villiintyisi.

Vierailija
131/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö saa keikalla nauttia musiikista ja tunnelmasta haluamallani tavalla? On siis väärin seistä paikoillaan ja fiilistellä, naputtaa jalkaa musiikin tahtii, Ja joo, käden nousee ilmaan tarvittaessa ja taputan kyllä, en vain ole iloluontoinen tanssahtelija- lisäksi olen keikoillakin usein selvinpäin.

Muiden bailaaminen oleminen ei mua häiritse, kunhan et tule tanssimaan helikopteria eteeni niin että sinua pitää väistellä. Kannattaisiko keskittyä siihen omaan keikkakokemukseen eikä ihmetellä muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Ai- niin minulle ei myöskään tarvitse tulla kännissä keikalla kertomaan että  minun pitäisi tanssia ja irrotella. 

Vierailija
132/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan OK seistä paikallaan ja keskittyä kuuntelemaan musiikkia. Samoin on OK taputtaa, heiluttaa käsiä, tanssia yms. Itse teen molempia, yleensä vielä saman keikan aikana.

Vierailija
133/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanotaan, että esiintyjää kuuluu kunnioittaa joraamalla musiikin tahtiin? En minä kotonakaan heilu ja tanssi musiikkia kuunnellessani, miksi keikoilla tekisin niin? Se ei ole minulle ominainen tapa reagoida musiikkiin, mieluummin suljen silmäni ja päästän mieleni liikkeelle musiikin mukana.

Kunnioitan esiintyjää ostamalla levyn ja keikoille liput. Keikan aikana keskityn kuuntelemaan ja katsomaan, sopivissa kohdissa taputan aplodit. En mölyä enkä häiriköi, en ravaa juottopisteellä ja vessassa ja röökillä kesken keikan.

Anna kun arvaan, naisystäväsi on lievästi ylipainoinen, et myönnä kannattavasi mitään poliittista ideologiaa, sinulla ei ole tatuointeja ja pidät väkivaltaa aina huonona asiana

Tämä on varmaan koko ketjun hämmentävin viesti...

Vierailija
134/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👆 no hienoa, nostat kädet ilmaan ja taputat tarvittaessa eli no problem.

Tässä oli kyse lähinnä siitä, että artisti saa jotain feedbackiä esiintyessään. Ettei just vaan mennä sinne eturiviin p*skajäykkinä kyttäämään, soitetaanko bassokuviot, kuten levyllä. (Alun hyvä esimerkki)

Vierailija
135/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ottaa muutkin huomioon. En siis töni, hypi varpaille, hakkaa muita päälläni jne.

Lisäksi jos tupakoisin, tekisin sen muualla. Vieressä voi seistä astmaatikko tai muuten savua sietämätön ihminen.

Vierailija
136/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon keskusteluun taputuksesta tulee, olen itse soittanut bändissä ja esiintynyt n. parin sadan hengen yleisölle. Osa taputti biisin aikana ns. taputuskohdassa, osa ei. En nähnyt mitään ongelmaa tässä tai kokenut sitä mitenkään epäkunnioittavana.

Olettaisin, että ammattimuusikoilla on keskimäärin parempi eikä huonompi itsetunto kuin minulla.

En toki kiistä sitä, etteikö innokas yleisö lisäisi tunnelmaa. Mutta se on vain plussaa, ei mikään itseisarvo.

Vierailija
137/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?

Rock-tähdet, nuo kapinallisuuden ruumiillistumat, käskevät että nyt kaikkien täytyy käyttäytyä tietyllä tapaa. Ja suuttuvat jos joku ei tottele kun käsketään?

Sä oot tosi nokkela, oikeen supersupersupersuper nokkela kun tollasen keksit!

Nobelpalkinto sulle

Vierailija
138/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
139/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rock-tähdet, nuo kapinallisuuden ruumiillistumat, käskevät että nyt kaikkien täytyy käyttäytyä tietyllä tapaa. Ja suuttuvat jos joku ei tottele kun käsketään?

Sä oot tosi nokkela, oikeen supersupersupersuper nokkela kun tollasen keksit!

Nobelpalkinto sulle

Toihan on täys pässi

Vierailija
140/248 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että olen ollut keikoilla, joilla tekee mieli mossata ja riehua. Se kuuluu asiaan, musiikki vie mukanaan. Jollain keikoilla bändi kuulostaa kuin soitto tulisi playbackina. Silloin parempi keskittyä kaljan juontiin ja pitää bändi taustamusiikkina.

Eräs bändi muuten yritti käskyttää, porukan kuulemma pitäisi mennä kyykkyyn heidän edessään. Istuin muutenkin baatijakkaralla joten ei vaikuttanut. Osa porukasta lähti saman tien ulos ja laulaja naureskeli ylimielisesti. Eipä siitä bändistä mitään ole kuulunut, 15 vuotta sitten nouseva tähti. Asenne ratkaisee.

Flaming Sideburns?