Ihmiset jotka seisovat paikoillaan keikoilla!!
Korkeintaan nyökyttelevät musiikin tahtiin ja usein eivät sitäkään.
Ihmettelen noita tyyppejä. Eikö heillä ole kunnioitusta esiintyvää artistiakaan kohtaan?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi en käy keikoilla. Haluaisin nauttia musiikista ja visuaalisesta showsta päässäni. Ei kiinnosta kreisibailaus, enkä ole vetämässä mitään soidintanssia. Ymmärrän muiden motiivit, mutta tuntuu, että minä taas en saisi kuluttaa livemusaa omalla tavallani.
Itselläni ei kävisi mielessäkään jäädä pois keikoilta siksi että joku ei tykkää tavasta jolla siellä olen. Mitä väliä?
Juuri noin. Minä varmasti tanssin ja laulan monesti liikaa (vaikka pyrin pitämään äänen useimmiten hiljsena), mies taas seistä jököttää, koska ei vain ole tanssivaa lajia (taputtaa sentään mukana, kun kuuluu).
Mutta kyllä me kaikki sinne keikkapaikoille mahdutaan nauttimaan ihan omalla tavallamme.
Liikuntarajoitteisena keskityn seisomiseen. Toki nautin musiikista ja kunnioitan artistia.
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta ettekö tunne musiikkia kehossanne?
Tunnen toki, mutta en yritä häätää sitä pois huitomalla ja hyppimällä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
No, minulla ei toimi kädet kunnolla, siksi en taputa. Miten sinulla on pokkaa pohtia tuntemattomien ihmisten asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne tyypit jotka eivät esim. taputa käsiään silloin kun artisti näyttää että niin tulee tehdä. Miten on pokkaa?
Älä, mitä edes tekevät keikalla?
Kuuntelevat musiikkia?
Vierailija kirjoitti:
Joku ehkä nauttii tahdottomana käsinukkena olemista ja totteluvaistosta. Toiset taas ovat yksilöitä.
Käsinuket taitaa muutenkin olla täysin vietävissä puhelinmyyjien johdatuksessa.. tykkäätkä kesästä? -jo.. Tykkäätkö jätskistä JOoo Haluatko ostaa sähköisen ananaskuorijan vain 399,95? JOOOOOO!!!
Eiköhän jokaisella ole oikeus nauttia keikoista omalla tyylillään. Joillekin nyt vaan ei ole luontevaa tanssia ja hyppiä. Joku voi olla estyneempi luonteeltaan tai kärsiä vaikka jostain kivusta. Joku taas haluaa keskittyä musiikin kuunteluun. Tuskinpa kukaan esiintyjä jaksaa kauheasti mieltään pahoittaa jostain seisoskelijasta, joten älä sinäkään stressaa päätäsi moisilla ajatuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelevat musiikkia?
Bändi/artisti tulee esiintymään mahdollisesti toiselta puolelta maapalloa eikä edes käsiä viitsi taputtaa?
Mina vituttaa lyhyehkönä, 160cm, se että pitkät tyypit menee siihen lavan eteen eturiviin SEISOMAAN kädet puuskassa ja kuuntelee tiukasti että soittaako kitaristi/basisti/rumpali just niin kuin levyllä.
He ei siis edes heilu tms vaan katsovat silmä kovana miten soitto sujuu.
Blokkaavat samalla siis näköalan meiltä lyhyemmiltä tyypeiltä :-\
He näkis kyllä ihan yhtä hyvin riviä taaempana mun pään yli ne tärkeät sormen liikkeet, mutta ei, eteen ei missään nimessä voi päästää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelevat musiikkia?
Bändi/artisti tulee esiintymään mahdollisesti toiselta puolelta maapalloa eikä edes käsiä viitsi taputtaa?
Vierailija kirjoitti:
Tympeä suomalaisyleisö
Vaikka ei aina noin kovaa pomppimista olisikaan, niin kokenut esiintyjä kyllä aistii koska on hyvä meno. Itse en Madonnan keikalla hyppinyt vaikka eturivissä olinkin. Pari kertaa kohdisti katseensa jopa minuun. Tuskin kuitenkaan pahaa ajatteli. Olin kuitenkin maksanut lipustani, jonottanut paikkaani tuntikausia eikä naamakaan nyt ihan norsun vitulla ollut vaikka en hyppinytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelevat musiikkia?
Ei ne ilmaiseksi tule, ihan saavat kunnon korvauksen. Minä kyllä taputan, kun antavat 50 e.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen yleisö todellakin kuuntelee musiikkia, eikä riehu ja rymyä ja häiritse muiden kokemusta. Myös metallikeikoilla, vaikka satunnainen moshpittikin saattaa yhtäkkiä revetä ;) Luulenpa, että artisti viisveisaa, kunhan rahat tulee tilille ja saa tehdä sitä mistä tykkää, eli esiintyä.
Minä kuuntelen musiikkia ja keskityn konserttiin, sinä näköjään yleisötapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen niitä, jotka tottelevat. Mitä kaikkea olet valmis tekemään, kun sinulle tuntematon ihminen käskee? Ja miksi ihmeessä tottelet, kun artisti näyttää, että nyt taputetaan? Sinä olet asiakas, hän on pelkkä esiintyjä, jolle maksetaan. Hypitkö kaupassa villisti, kun lihamestari käskee?
Mulle se ei ole luontevaa. Viimeksi eilen kävin Sidewaysissa muutamallakin todella kovalla keikalla, mutta ei kyllä tullut mieleenkään hyppiä ja huutaa niillä. Sen sijaan vitutti kyllä, kun takanani oli todella kännissä oleva mimmi, joka huitoi ja riehui koko keikan ajan siten, että iski mua useita kertoja päähän ja tiputti mekkooni röökinsä tulipään ---> mekkoon paloi reikä ja sain kylkeeni vesikellon.
Musta on ihanaa kun ihmiset fiilistelee keikoilla, mutta pitäis myös ottaa muut huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mina vituttaa lyhyehkönä, 160cm, se että pitkät tyypit menee siihen lavan eteen eturiviin SEISOMAAN kädet puuskassa ja kuuntelee tiukasti että soittaako kitaristi/basisti/rumpali just niin kuin levyllä.
He ei siis edes heilu tms vaan katsovat silmä kovana miten soitto sujuu.
Blokkaavat samalla siis näköalan meiltä lyhyemmiltä tyypeiltä :-\He näkis kyllä ihan yhtä hyvin riviä taaempana mun pään yli ne tärkeät sormen liikkeet, mutta ei, eteen ei missään nimessä voi päästää....
Kyllä pitää pituusjärjestyksessä asettua riveihin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai taputtavat käsiään edessään niin ettei edes näe kun muut taputtavat kunnolla pään yläpuolella
No kukin tyylillään
Miksi niin tulee tehdä? Muistelen erästä aikakautta, jolloin porukka totteli ja teki, mitä käskettiin - jälkikäteen ihmetellään, miksi na ts it teki mitä teki. Osa teki siksi, että käskettiin. Ensin taputtamaan käsiä, sitten tervehtimään tietyllä tavalla, sitten...
En koskaan lähde mukaan joukkohysteriaan. Se alkaa todella pienestä!