Kihloissa ja naimisissa olevat hoi! Millaisissa tilanteissa otat sormuksen pois sormesta?
Olenkohan ainoa, joka riisuu vihkisormuksen ennen nukkumaan menoa?
Kommentit (57)
Uimaan mennessä otan pois jos vain muistan. Samoin silloin harvoin jos leivon tmv. Pari kertaa on käsi röntgenkuvattu jolloin piti ottaa pois. Loppu raskaudesta en pitänyt sormusta ollenkaan koska oli lämmin elo/syyskuu ja sormet tuppasivat turpoamaan, synnytyssalissa ennen synnytystä pistin takaisin sormeen ja sen jälkeen on aika harvakseltaan pitänyt ottaa pois. Ja minulla siis vain vihkisormus, pidin ja pidän ajatusta kihlasormuksesta niin typeränä etten sellaista itselleni suostunut ottamaan.
Laihduin 65 kg, sormus ihan liian iso. Säästän sormuksen muokkaukseen. Haluan piennennyksen ja muitakin muutoksia. Yksi iso timantti mutta haluan ympärille muutakin.
Sormuksen puuttuminen ei kerro yhtään mitöän
Meillä molemmat ottaa yöksi pois. Ja tavallisena arkena en välttämättä muutenkaan pidä sormusta kotona, koska tuntuu, että se on helposti tiellä esim. kotitöitä tehdessä (sormuksessa on isoja koristeita, vaikka se onkin suht edullinen Kalevala Koru). En myöskään laita sormusta sormeen esim. tallille lähtiessä, koska sielläkin se olisi vain tiellä ja riskissä kadota/vaurioitua.
Ennen kihlojen hankkimista en "osannut" ollenkaan käyttää sormuksia, mikä varmaan näkyy vieläkin tässä:D Mietinkin aika tarkkaan, haluanko edes kihlasormusta. Naimisiin menin samalla sormuksella. Eipä samaan sormeen olisi edes sopinut toista.
Otan vihkisormuksena käyttämäni sileän ja pelkistetyn sormuksen pois heti kun tulen kotiin, siinä käsienpesun yhteydessä ja jätän sen pienelle tassille vessan kaappiin. Käytän sitä vain kun lähden jonnekin "ihmisten ilmoille".
Varsinaista kivellistä vihkisormusta käytän vain juhlissa joskus ja ehkä jouluna, muuten se on aina rasiassaan. Se oli lähinnä heräteostos.
Leipoessa otan pois. Ja muutama vuosi sitten, kun lapsi sairasti syövän, niin silloin oli sormukset pois; sen takia, että jatkuvasti sai olla pesemässä ja desinfioimassa käsiä enemmän kuin laki sallii. Alkoi nahat sormusten alta lähtemään pois, joten sormukset olivat pois. Ja pienellä paikkakunnalla asutaan, niin ihmiset alkoivat puhumaan, että nyt ne "Virtaset" ovat eroamassa, kun rouva Virtanen kulkee ilman sormuksia, arghh..
En ota. Viimeistelin homman paiskaamalla auton oven sormilleni. Joko sormukset tai nivel otti pysyvää osumaa. Katkaisu kultasepällä, jos joskus tarvitsee.
No mieluumminkin multa voisi kysyä, milloin laitan sen sormeen. Laitan sen sormeen julkisissa tilaisuuksissa (häissä, hautajaisissa, työpaikan edustustilaisuuksissa jne.) tai jos lähden tyttöjen kanssa ulos. Kotona, lenkillä, salilla ja arkisin töissä (tietävät kyllä siviilisäätyni) en käytä sormusta. Musta sormukset on aina tuntuneet sormissa pahoilta ja vihkisormus on ainoa sormus jonka olen koskaan omistanut.
Nyt olen ollut ilman jo pitkään kun ei mahdu sormiin. Tai vihkisormus mahtuu jo aika hyvin mutta näyttää silti liian pieneltä niin en ole vielä pitänyt. Raskausaikana jäi pieneksi.
Jos parin kuukauden päästä näyttäisi hyvältä 😊
Ja sitten kun ne mahtuu niin pois en ota paitsi uimahallissa tms.
Töihin kun palaan niin siellä ei voi aina pitää. Silloin on pois työpäivän ajan.
En käytä vihki-ja kihlasormuksia koskaan, en arkena enkä pyhänä, en töissä enkä vapaalla.
Kun tulen töistä kotiin, otan heti kaikki sormukset pois, ml. vihki- ja kihlasormukset. En tykkää pitää kotona. Olen ns. koruihminen, minulla on paljon koruja, mutta kotona tykkään olla ilman.
En pidä töissä sormusta vaikka korujen käyttö onkin sallittua. En halua sanoa mitään yksityiselämästäni töissä enkä kertoa että olen naimisissa. Ei kuulu työkavereille eikä asiakkaille.
Silloin kun rasvaan käsiäni tai kun pesen sormukset.
En ota kihlasormusta koskaan pois. Tai no joskus lapsi haluaa sillä leikkiä niin annan tutkittavaksi, mutta esim. nukkuessa ja kokatessakin on sormessa. Vihkisormusta käytän vain juhlissa jos muistan, sillä se on vähän hankalan tuntuinen sormessa.
Mies taas ei käytä omaansa ollenkaan.
Töissä pois, työturvallisuusriski nääs.
En pidä ollenkaan. Töissä ei saa pitää ja kotona en muista enkä jaksa laittaa.
Mulla on sormet niin turvonneet, että ei sormukset lähde pois sitten millään. Joskus kun turvotus vähän laskee, niin silloin jos oikein toden teolla yritän ja pyöritän pyörittämästä päästyäni niitä sormuksia, niin että sormet ovat ihan punaiset, niin saatan saada sormukset pois yksi kerrallaan. Mutta tähän menee aikaa nopeimmillaankin noin 15 minuuttia, itsekseen ne eivät lähde.
Aina kun tulen kotiin. Mua ärsyttää pestä käsiä, kun on sormukset sormissa.
Pidän töissä ettei tule puheita, muuten on useimmiten kotona hyllyllä.
Mä oon pienestä pitäen tottunut kattelemaan vanhempieni käsiä ( :D ) joissa en ole koskaan nähnyt sormuksia vaikka ovat olleet naimisissa jo pitkään ennen mun syntymää. Suvussakaan moni ei ole naimisissa tai ovat maalaisia, jotka eivät korusta välitä, niin mulle on syntynyt sellainen mielikuva, että.ei kukaan niitä sormuksia pidä, ne on vaan elokuvia jossa ihmiset pitää niitä, tai sitten nuoret ihmiset jotka haluu innoissaan muille osoittaa että ovat kihloissa. Ja sitten kun kaikki muutki saman ikäset alkaa olla naimisissa ja oma tilanne vakiintunut vuosia sitten, sormukset jätetään pois ku ei oo enää uutuudenviehätystä.
Musta on aina jotenkin outoa tajuta, että ihmiset oikeesti pitää jotai sormusta koko ajan. Itseä ällöttäisi, en itse pidä mitään korua päivää pidempää (ne on mulle vain asusteita joita käytän jos tilanne sitä vaatii)
Silloin kun vuosia vuosia sitten sormet kasvoivat ulos sormuksesta.