Kihloissa ja naimisissa olevat hoi! Millaisissa tilanteissa otat sormuksen pois sormesta?
Olenkohan ainoa, joka riisuu vihkisormuksen ennen nukkumaan menoa?
Kommentit (57)
Itse en ota pois kuin salille mennessä, leipoessa tai muussa vastaavassa, jossa se sormus nyt olisi tiellä. Mies ottaa yöksi pois, sillä sormus aiheuttaa pientä ihottumaa. Liekö allergiaa?
Minä en riisu vihkisormusta, mutta kihlasormus (iso kivi) on pakko ottaa joka yö pois, etten raavi itseäni tai miestä verille unissani.
Muuten en ota kumpaakaan sormusta pois, paitsi käsienpesun ajaksi ja uimaan mennessä.
Itse olen ottanut viime aikoina yöksi pois, sormet ovat aika turvoksissa olleet lämpiminä päivinä. Aamulla takaisin sormeen, on orpo olo ilman.
Töihin mennessä. Töissä ei saa pitää koruja.
Laitan ne sormeen vain kotoa lähtiessä (tai kotona jos tulee vieraita), aina en silloinkaan jos lähden esim. kalaan.
Töissä aina, hoitoalalla ei saa pitää käsissä koruja. Leipoessa myös.
Silloin, jos kädet pitää pistää taikinaan tai pesen kylppärin lattiakaivoa.
Ei meillä ole kummallakaan sormuksia.
Pois otin 5v jälkeen. Edelleen ollaan naimisissa, syyskuussa tulee 22 vuotta. Nainen
Meillä ei ole sormuksia lainkaan juuri siitä syystä ettei tykätä käyttää.
Pikemminkin milloin käytän sormuksia... Matkoilla, juhlissa kyllä, arkisin en. Teen niin paljon kaikkea, missä sormukset ärsyttää tai on tiellä joten turha vekslailla sormeen ja pois jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottanut viime aikoina yöksi pois, sormet ovat aika turvoksissa olleet lämpiminä päivinä. Aamulla takaisin sormeen, on orpo olo ilman.
Samasta syystä riisun omanikin pois ja aamulla takaisin vasempaan nimettömään. Ap
Ei mulla ole sormusta mutta varmasti riisuisin sen tullessani kotiin koska ei ole järkevää pitää sormusta esim. kokatessa.
Laitan sormukset jos lähden kotoa johonkin, riisun heti kun tulen enkä esim. mökkireissuille ota ollenkaan.
Oltu naimisissa kohta 36 vuotta.
Käytän sormusta lähinnä vain juhlissa. Se on ihan liian hieno ja kallis arkikäyttöön, pelkään hukkaavani sen. Onneksi muistan olevani naimisissa ilman sormustakin.
Töissä. Eli olen sairaalassa töissä.
Ja kotona kun teen jotain missä sormukseni helmi voi vaurioitua (mulla helmisormus missä myös timantteja). Eli siivoushommissa, ruoanlaitossa, yms. Ja aina yöksi. Mokoma mölkyrä voi raapia naamani tai mieheni yöllä.
Siinä vaiheessa, kun mies oli muuttanut ja ero oli selvä.