Tämä muuttaa maailman kuvasi kokonaan
Maalaisjärki ja havainnointimme kertovat Maan olevan laaja litteä tasanko käsityskykymme mukaan. Maa on liikkumaton käsityskykymme mukaan. Lisäksi taivaankappaleet kiertävät ympärillämme käsityskykymme mukaan. Jos meille ei kerrottaisi muuta, olettaisimme loogisesti Maan olevan litteä ja liikkumaton, taivaankappaleiden kiertäessä yllämme. Asia on toteennäytettävissä myös Horisontilla, sillä noustessa ylöspäin, ei ole väliä kuinka korkealle nouset, vaikka Mount Everestin (Muinaisen Jättiläispuun kanto) huipulle, tai pallolla yhä korkeammalle. Meillä on riippumattomia harrastelijoiden palloja, jotka ovat menneet ylös kameran kanssa ja horisontti pysyy tasaisena ja viivasuorana ympäriinsä koko nousun ajan ja kohoaa kameran tai katsojan silmän tasolle. Tämä on yksi todiste, että Maa on laaja litteä tasanko. Jos Maa olisi pallo, riippumatta kuinka iso se olisi, tulisi horisontin olla pallon kaari.
Kommentit (63)
Maailmankuva on yhdyssana.
T. Pilkunnussija
Olen aika yllättynyt että tässäkin maassa missä satun asumaan on noita jotka... No helppohan se on niin uskoa jos ei ole oikeasti ajatellut koko maan muotoa. Jos maa muutettaisiin vaikka keilapallon mittakaavaan, pitäisi olla kyllä todella tehokas mikroskooppi että ihmisiä näkisi. Ja tavallisen reittilentokoneen näkeminen pinnan yläpuollella olisi yhtä haasteellinen tehtävä.. Kannattaa siis muistaa että miten iso pallo meillä on ja miten pieniä itse ollaan.. Ei bakteerikaan joka keilapallon päällä liikkuu pysty hahmottamaan sitä palloksi omilla aisteilla.
Mutta että täälläkin voidaan noin ajatella.. luulisi että meidän kierto auringon ympäri kaikkineen avaisi silmät ja ymmärryksen.
Ja uskonota nyt ei kannate tähän selittää..Kuka voi olla varma kuinka paljon siinä on ihan ihmisen itse lisäämää? Missään ei sanota kenen kommentteja on ujutettu sekaan.
"Minulla on lapsia seitsemässä huonekunnassa" viittaako ufoihin?.. tuo iso kirja.
Mutta nykyisin on jokaisen mahdollisuus ostaa lippu avaruuslentoon tai lyhyeen loikkaan.. joten jokainen voi käydä sen varmistamassa ihan omin silmin miten se on.
En usko, että ap:kaan voi olla niin tyhmä, että uskoo tuollaista huuhaata. Enemmänkin huolestuttaa hänen mielenterveytensä, kun jaksaa kirjoittaa tuollaisia kilometriviestejä pelkästään provoilumielessä. Toivottavasti hän saa tarvitsemaansa apua.