Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naiselle paljon lihasta? Käytättekö lisäravinteita tms? Vinkkejä pliis

Vierailija
07.06.2018 |

Niin, haluaisin oikein kunnolla lihasta. Naisellehan se on vaikeaa. Käyn salilla ja yritän tehdä isoilla painoilla. Olen samalla laihduttanut, tämä on varmasti tässä yksi ongelma. Ylipainoinen olen yhä.
Kertokaa, mitkä lisäravinteet tms auttaisivat?
Reidetkin vain ohenee vaikka haluaisin ihanat isot reidet. Pylly ei kasva niin kuin haluaisin. Se olikin litteä alun perin.
Salin jälkeen juon aina heraproteiinisheikin. Yritän syödä muutenkin enemmän proteiinia kuin ennen.
Vinkit tervetulleita!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lihakset lisäänny, vaikka kuin käyt salilla.

Vierailija
2/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteet eivät auta. Vaan kova treeni ja paljon raaka-aineista peräisin olevaa proteinia. Ei sellasta höttö lisäravinnetta kannata kokeillakkaan.

Itsellä niin hyvät geenit että saan jo kotitreenilla lihasta näkymään muutamassa kuukaudessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heraproteiini on turhake. Alun perin ylijäämäainetta jota alettiin myymään ravintolisinä. Saat riittävästi ja sitäkin laadukkaampaa proteiinia lihasta, kalasta ja kananmunista. Banaani riittää palkkariksi.

Oletko varma ettei lihasta ole tullut lisää? Jos olet ylipainoinen, reitesi kapenevat koska rasvaa palaa nopeammin kuin lihakset kasvavat. Oletko merkittävällä kalorivajeella? Se vaikuttaa myös asiaan.

Syyt miksi lihas ei kasva ovat tyypillisesti seuraavat:

- et vedä sarjoja loppuun asti. Viimeisen toiston pitäisi olla ns. failureen asti

- et purista toistoja riittävän hitaasti, lihas kasvaa parhaiten näin

- et aktivoi oikeita lihaksia. Treenaatko tangolla vai vimputtimilla?

- ei riittävästi ravintoa ja/tai lepoa

Vierailija
4/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten syöt/treenaat? Lihaksen kasvatus ja laihdutus ei onnistu, pitää olla +kaloreilla

Vierailija
5/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lihakset toki kasvaneet, on niitä enemmän kuin lihavana ollessani, mutta haluaisin oikein kunnolla lisää. Esim. niin, että lihakset täyttäisivät surkean tyhjäksi jääneen nahan.

Treenaan lähinnä vimputtimilla, yritän lisätä painoa.

Tuo olis varmasti hyvä vinkki, että tehdä toiston tarpeeksi hitaasti.

Onko siis toivotonta kasvattaa lihasta ja laihduttaa samalla? Pitääkö eka tehdä laihdutus valmiiksi? Ap

Vierailija
6/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis toivotonta kasvattaa lihasta ja laihduttaa samalla? Pitääkö eka tehdä laihdutus valmiiksi? Ap

Kyllä. Jos haluat näkyviä tuloksia ni ei onnistu dieetillä.

Vierailija
7/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole myös kärsivällinen. Lihasta on hidasta kasvattaa. Keskity nauttimaan treenistä niin tulokset näkyy kyllä ajan kanssa. Netissä pyörii paljon muodonmuutoksia jotka on joko muokattuja kuvia ja videoita tai henkilö on hakenut vahvempia apuja "lisäravinteista". Keskity siihen että omat tuloksesi on nousujohteisia.

Vierailija
8/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys - miksi pluskalorit? Eikä silloin voi yhtä hyvin lihoa kuin saada lihasta? Ap

Vierailija
9/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän testosteronia ja partakin kasvaa.

Vierailija
10/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieetti ja lihasmassan lisäys samaan aikaan on ihan mahdollista, (eli korvata fläsä lihaksella). Tässä pari esimerkkiä:

http://www.superfitme.fi/onnistuuko-rasvanpoltto-ja-lihasten-kasvatus-samanaikaisesti/ 

"Usein aloittelijoilla lihasten kasvatus ja rasvanpoltto samanaikaisesti onnistuu kaikista helpoiten. Tällöin kroppa ei ole tottunut voimaharjoitteluun, ja uusista ärsykkeistä saadaan kaikki teho irti. Siinä vaiheessa kun rasvaprosentti alkaa laskemaan alle 20% (poikkeuksia voi olla, tämä luku ”heitetty” yleisluku), voi lihasmassan kasvatus kuitenkin vaikeutua, ja kaloreita kannattaakin nostaa, jos lihasten kasvatus on prioriteetti nro 1."

http://a-rou.indiedays.com/2016/01/12/lisaa-lihasmassaa-ilman-bulkkia/ "Siihen miten kannattaa tankata ennen ja jälkeen, vaikuttaa toki myös se, mitä on menossa tekemään ja kuinka pitkäksi aikaa, mutta näin yleisesti ajateltuna, treenin ympärillä nautittava ravinto kannattaa pitää aika vähärasvaisena, sillä rasva hidastaa muiden ravinteiden imeytymistä. Treenin aikana ja sen jälkeen nopea imeytyminen taas on hyvin tärkeää."

Eli treenin ympärillä ehdottomasti kannattaa muistaa myös hiilihydraatit. Monet aloittelijat tekee sen virheen, että vetävät pelkkää proteiinia. Itse syön yleensä joko glutamiinia tai BCAAta treenipäivinä, olen huomannut sen auttavan palautumiseen, eli sen takia jaksan treenata enemmän.

En usko että ammattilais-fitness tai bodari-tyypit myöskään vetää plussakaloreilla ennen kisoja, ja silti heillä palaa rasvaa ja lihasmassa paranee. Menee jo tosin hifistelyksi.

Tää on sulle ihan väärä palsta kysellä tämmösistä kun joka mammalla on oma, absoluuttisen oikea mielipiteensä :P Kokeile vaikka pakkotoisto.comia tai muscleforumia, jos haluat vastauksia ihmisiltä jotka tietää näistä.

Mm. Mika Nyyssölän ja Lihastohtorin palstaa kannattaa lueskella. Niissä on monipuolisesti asiaa treenistä, ruokavaliosta ja lisäravinteista.

Onnea sulle, älä ahnehdi liikaa kerralla :)

Vierailija
11/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa myytävissä lisäravinteissa on yleensä hintalaatu-suhde melkoisen huono, kannattaa satsata vaikka luomukananmuniin mieluummin kuin muutamien ylihintaisten merkkien proteiinijauhoihin.

https://www.google.fi/search?rlz=1C1ASUT_fiFI580FI580&biw=1366&bih=662&…

Vierailija
12/65 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta puntteja vähintään 2x päivässä. (urheilijatkin treenaa 2-3 kertaa päivässä, ihan syystä) Kuten mainittua tee kaikki sarjat kunnolla. Nosta painoja koko ajan lisää.

Älä odota nopeita tuloksia, vaan luota pitkäjännitteisyyteen.

Sinkkumies

Vierailija
13/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja minulle ongelma on että lihakset kasvavat tosi helposti ja nopeasti:/ Aloitin muutama viikko sitten uuden urheiluharrastuksen jonka vetäjä arvosteli aluksi sitä miltä harjoitteluni näyttää. Ei arvostele enää, ihmettelee vaan mistä mulle näin nopeasti pompsahti näkyvät ja melko kookkaat lihakset. Perimällä on oma osansa tuossakin asiassa:)

Vierailija
14/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minulle ongelma on että lihakset kasvavat tosi helposti ja nopeasti:/ Aloitin muutama viikko sitten uuden urheiluharrastuksen jonka vetäjä arvosteli aluksi sitä miltä harjoitteluni näyttää. Ei arvostele enää, ihmettelee vaan mistä mulle näin nopeasti pompsahti näkyvät ja melko kookkaat lihakset. Perimällä on oma osansa tuossakin asiassa:)

Juu ei.

Vierailija
15/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet nyt harjoitellut? Ei se nimittäin hetkessä käy, vaan siihen menee vuosia. Ja kai siinä on jokin sijansa myös geeneillä. Itselläni on aina ollut pyöreä perä ja vahvat jalat ja nyt voimaharjoittelun kautta juuri ne ovat entisestään vahvistuneet helpoiten.

Vierailija
16/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet miinuskaloreilla, lihaksella ei ole ravintoa kasvattaa itseään. Saatat jopa menettää lihaksia.

Syö, syö, nosta, syö, lepää.

Vierailija
17/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen valmentajaa! Tai vähintäänkin jotain pätevää nettivalmennusohjelmaa, jotta sinulla on saumat onnistua. Tällöin pitäisi kuitenkin varmistaa, että suoritustekniikkasi on ok ja intensitetti riittävä.

Naisille voi olla hankalaa saada lihasta jo luonnostaan, mutta 98% treenaa ja syö väärin siihen päälle. Salaattia närppimällä ja pienillä (treenistä toiseen samoilla!) panoilla heiluttelemalla ei mitään lihaskehitystä tapahdu. Monet lisää vielä juoksun yms. kuluttavan harjottelun treeniin samanaikaisesti, jolloin lihaskasvatuksen epäonnistuminen on taattu.

Vierailija
19/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi isot painot on todella tärkeä juttu. Jos pystyt aina tekemään sarjat loppuun on rautaa tangossa liian vähän! Laita välillä painoa niin, että saat tehtyä vain yhden toiston.

Tee vain muutamaa yksinkertaista perusliikettä: maastaveto, penkkipunnerrus, pystypunnerrus, kyykky.

Tangossa pitää aina olla painoa niin paljon, että saat kerralla enintään 15 toistoa tehtyä. Miellellään alle kymmenen.

Vierailija
20/65 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli vuoden käynyt salilla. Välillä oli pt, mut se on hirveen kallis. En osaa maastavetoa, kukaan ei oo koskaan näyttänyt enkä uskalla omin päin.

Tarviipa kokeilla tota että vain yksi toisto.

Painoa oli pakko pudottaa, olin niin ylipainoinen. Jäi tyhjää nahkaa, mikä on ongelma. Olisi hienoa kun saisi täytettyä sitä lihaksella. Muutenkin tykkäisin kovasti, näyttää kivalta.

En yhtään tykkää kun jotkut saliohjaajat on itsekin semmosia tikkuja. Haluisin pyöreen kunnon pyllyn ja ihanat vahvat reidet. Käsissä sais levossakin erottua lihakset.

Oon hyvin naisellinen ja nättikin, enkä pelkää, että näyttäisin miehekkäältä tai että lihasta voisi naiselle edes tulla liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme