Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdun poisto lapsettomalta nuorelta

Vierailija
07.06.2018 |

Onko edes mahdollista kohdun poisto, jos ei ole lapsia ja ikääkin vasta 20. Itselleni aivan turha ja jos lapsia haluan tulevaisuudessa niin adoptio aina mahdollisuus ja tulevan partnerin kohtu todennäköisesti toimii, jolloin hän pystyisi kantamaan lapsemme.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luettelemistasi syistä.

Vierailija
2/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa, ulkomailla luulisi onnistuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveeltä ihmiseltä poistella sisäelimiä huvin vuoksi. Voi herranjestas teidän nuorten kanssa.

Vierailija
4/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole trans, niin ei.

Vierailija
5/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Olet vasta pieni lapsi vielä, mieli ehtii muuttua. Ja sitten vetäisit itkupotkuraivarit ja syyttäisit lääkäreitä että miksi ne tuhosi sun elämän. :D

Vierailija
6/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kohdussa niin häiritsee? Jos kuukautiset, niin voit syödä kolmekin laattaa peräkanaa ja ottaa vastaan vain muutamat kuukautiset vuodessa. Lepakkokin voi käyttää ehkäisypillereitä. 

Vierailija
7/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kunnon perusteita, esim TODELLA kivuliaita kuukautisia johtuen epänormaalin paksusta kohdun seinämästä tms poistoa ei saa. Sitäpaitsi kohdunpoisto aiheuttaa tietysti hormonitasapainoon häiriöitä minkä johdosta joutuisit syömään korvaavia hormooneita todennäköisesti sinne luonnolliseen vaihdevuosi-ikään asti, ellet halua että koko kroppa mummoutuu samantien.

Suomessa pitäisi kyllä sterilisaation ikärajaa laskea, kolmekymppiseksi odottaminen on kyllä tuskaista jos tietää ettei lapsia tule haluamaan. Itse vihdoin parasta aikaa jonossa.

Vierailija
8/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen? Ap on nainen ja seurustelee naisen kanssa. Mihin ihmeeseen se tarvitsee kohdun poistoa? 

Vierailija
9/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Ruotsia muutaman vuoden päästä. Suomessa mahdollista vasta kun olet lähemmäs 30 ja silloinkin vain erikoistapauksissa.

Vierailija
10/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 29v. ja kärsin pahasta endometrioosista, lapsia en halua ja tuskin edes saisin. 10v. olen ehdottanut kohdunpoistoa koska elämä on yhtä helvettiä joten ihmettelen suuresti jos sinä noilla perusteilla saat..

Vierailija
11/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa poisteta terveitä elimiä minkään ikäisiltä.

Vierailija
12/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kannata, jos ei aivan pakko!  Kohdunpoistolla on lukuisia huonoja vaikutuksia kaikkeen, moni ei ymmärrä asiaa.

Ja adoptio on tosi vaikea ja kallis prosessi Suomessa.

Vierailija
13/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Ruotsia muutaman vuoden päästä. Suomessa mahdollista vasta kun olet lähemmäs 30 ja silloinkin vain erikoistapauksissa.

No ei Suomessa kohdunpoistoon mennä tuosta vaan tilauksesta missään iässä. 

Vierailija
14/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman kunnon perusteita, esim TODELLA kivuliaita kuukautisia johtuen epänormaalin paksusta kohdun seinämästä tms poistoa ei saa. Sitäpaitsi kohdunpoisto aiheuttaa tietysti hormonitasapainoon häiriöitä minkä johdosta joutuisit syömään korvaavia hormooneita todennäköisesti sinne luonnolliseen vaihdevuosi-ikään asti, ellet halua että koko kroppa mummoutuu samantien.

Suomessa pitäisi kyllä sterilisaation ikärajaa laskea, kolmekymppiseksi odottaminen on kyllä tuskaista jos tietää ettei lapsia tule haluamaan. Itse vihdoin parasta aikaa jonossa.

Aloittaja tuskin on harkinnut asiaa mitenkään vakavasti, koska noin minuutin googlauksella löytyisi tämäkin tieto. Vaikka kuukautiset ovat ärsyttävät ja itse kohtu elimenä tuntuu tarpeettomalta niin ennenaikaiset vaihdevuodet eivät taitaisi olla mukava vaihtoehto sekään...

Vierailija
15/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jos luulet että kohdunpoisto on naisella sama kun sterilointi niin suosittelen tutustumaan aiheeseen lisää. Jos taas olet trans ja haluat mieheksi niin se nyt on eri asia.

Vierailija
16/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tuskin on harkinnut asiaa mitenkään vakavasti, koska noin minuutin googlauksella löytyisi tämäkin tieto. Vaikka kuukautiset ovat ärsyttävät ja itse kohtu elimenä tuntuu tarpeettomalta niin ennenaikaiset vaihdevuodet eivät taitaisi olla mukava vaihtoehto sekään...

Ohiksena vaan, että kohdunpoisto ei aiheuta mitään ennenaikaisia vaihdevuosia jos ne munasarjat jätetään.

N48, kohtu poistettu 8 vuotta sitten.

Vierailija
17/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä poistata kohtuasi edes ulkomailla. Se voi olla että mieli muuttuu ja haluat ehtaa joskus miehen kanssa ja perheenkin

Vierailija
18/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne oo munasarjat jotka niitä hormoneja säätelee. Ei kohtu ? Ei kohdun poisto ennen aikaista menopaussia aiheuta jos on munasarjat ja ne toimii.

Syöpä on varmaan ainoa syy jonka takia kohdusta pääsee eroon suomessa. Edes paha endometrioosi ei riitä syyksi. Jenkeissä kyllä onnistuisi jos on rahaa.

Vierailija
19/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vaan, että kohdunpoisto ei aiheuta mitään ennenaikaisia vaihdevuosia jos ne munasarjat jätetään.

N48, kohtu poistettu 8 vuotta sitten.

Kyllä aikaistaa vaihdevuosia monella + kaikki muut negatiiviset vaikutukset, mitä monelle tulee - etenkin jos ei jää yhtään kohdunkaulaakaan.   Orgasmit heikkenevät tosi vaisuiksi, p:n ominaistuoksu lähtee, moni ei tunne itseään enää naiseksi, ei fyysisesti, eikä henkisesti - erilaiset suolisto- ja tukirakenneongelmat, sillä kyseessä myös lantion ja suolistonkin tukirakenne.  Moni mies kavahtaa kohdutonta naista jne.

Ja tietysti ei saa enää lapsia.

Vierailija
20/27 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne oo munasarjat jotka niitä hormoneja säätelee. Ei kohtu ? Ei kohdun poisto ennen aikaista menopaussia aiheuta jos on munasarjat ja ne toimii.

Syöpä on varmaan ainoa syy jonka takia kohdusta pääsee eroon suomessa. Edes paha endometrioosi ei riitä syyksi. Jenkeissä kyllä onnistuisi jos on rahaa.

Päinvastoin Suomessa tehdän kohdunpistoja enemmän kuin muualla - koska varsinkaan vanhenevien naisten naiseudelle ja seksuaalisuudelle ei anneta mitään arvoa...

Negatiivisista vaikutuksista ei kerrota avoimesti missään terveyssivuilla, vaan ne joutuu moni karvaasti itse kohtaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi