Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan miehen tapaa tulkata sanomiseni lapsille

Vierailija
07.06.2018 |

Jos sanon että pitää laittaa paksu fleece koska mennään saareen, mies selittää selkokielellä lapselle (iso lapsi) että merellä tuulee enemmän kuin maalla ja siksi siellä on kylmä.

Jokaikiseen asiaan tunkee selittämään tieteellisesti tai tulkkaamaan toisilla sanoilla sen mitä sanon. Ihan kuin valvoisi pomona ympärillä.

Raivostuttavaa!

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mistä ihan oikessti viiraa? Sinun huonosta itsetunnostasi? Toivottavasti et auo päätäsi lapselle isän kommenteista, itse sain kuunnella äidin ivaa isästä ihan koko lapsuuden. Lähinnä vastenmielistä.

Vierailija
62/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on valtakamppailu menossa suhteessa. Se kumpi antaa periksi eikä enää jaksa sanoa on hävinnyt. Sitten alkaa taistelu seuraavasta asiasta ja tätä jatkuu niin pitkään että vahvempi mieli on päällä ja heikompi ei enää uskalla sanoa mitään.

Eikö mitä. Mies on vilpittömästi oma itsensä ja puhuu omalla tavallaan. Ap:lla taas tuntuu tämän ketjun perusteella iso pyörä heittävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsille selittää asiat niin on vaarana että heistä tulee isona äitiänsä fiksumpia...

Tää lapsi jolle sitä selitettiin on kohta 14 ja asia on käsitelty jo koulussakin. Aamuhässäkässä jatkuva tieteellinen luennointi ja tulkkaaminen ahtaassa eteisessä kiireen keskellä on vain ärsyttävää.

T. Tohtorikoulutuksen saanut ap

Ok, onko kyseinen 14-v erityislapsi kun kohtelette häntä kuin vähä-älyistä? Äiti pukee ja isä vääntää rautalangasta.

Kyllä teini-ikäinen jo tietää että jos ei pue tarpeeksi päälleen niin sitten palelee.

Ei ole.

Enkä minä häntä pukenut. Sanoin eteisessä että tänään mennään saareen, pitää olla lämmintä päällä. Jos olisi tiennyt että mennään saareen, olisi itse jo pukenut sen lämpimämmän fleecen. Nyt haki sitten paksumman ja sillä selvä.

Ap

Miksi sinun piti isolle lapselle paasata lämpimistä vaatteista? Mikset vaan sanonut että olette menossa saareen? Varsinkin kun kerran itsekin olet sitä mieltä, että pelkkä tieto saaresta olisi lapselle riittänyt.

En minä paasannut. Sanoin ”tänään mennään saareen, pitää olla lämmintä päällä”.

Sen jälkeen kuuntelimme aamukiireessä vartin esitelmän aiheesta saaristo, veneellä liikkuminen, sen vaikutus pukeutumiseen ja tilannepukeutuminen.

Vierailija
64/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä samaa opettamista kun tulee muutenkin. Kun täytän tiskikonetta, mies tulee siirtämään ne minun laittamani sentillä. Pyykkejä erottelee ja selostaa lämpötiloja ja paasaa.

En jaksa sitä että se hänen ns osallistumisensa täällä on aina tuossa esimiehen roolissa pätemistä. Sen sijaan että pesisi ne pyykit ja lataisi sen tiskikoneen!

En jaksa sitä että minä teen kaiken ja sen lisäksi vielä niskasssa paasaa ja päivystää tää virallinen valvoja. Ja ei, en tee väärin, en ole huolimaton.

879

Vierailija
65/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, meillä mies seisoo eteisessä valmiina lasten kanssa ja selittää kuinka "äitiä aina odotetaan" juu niin odotetaan, äiti on pistänyt lapsille Aamupalat, pakannut kaikkien tavarat, vaatettanut lapset ja nyt laittaa vielä itsensä. Mies on herännyt ja pistänyt kengät jalkaan. Se on semmosta.

Vierailija
66/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin miehillä on tuollainen tapa.

Muistan kun miehen kanssa seurusteltiin, olin joskus miehen veljen kanssa nuotion ääressä ja mies siinä selitti minulle jostain pahvinpalasen palamisesta siinä nuotiossa meidän silmien edessä. Ihmettelin tätä jälkikäteen miehelle, että miksi veli halusi selittää minulle jotain itsestäänselvää&turhaa.

Mies oli sitä mieltä että luultavasti veli halusi vain keskustella :D Sittemmin olen oppinut että kyseisen veljen sosiaaliset taidot ovat aika keskinkertaiset. Ehkä ap:nkin mies vain osallistuu :)

Vierailija
67/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun miehen kanssa seurusteltiin, olin joskus miehen veljen kanssa nuotion ääressä ja _veli_ siinä selitti minulle jostain pahvinpalasen palamisesta siinä nuotiossa meidän silmien edessä. Ihmettelin tätä jälkikäteen miehelle, että miksi veli halusi selittää minulle jotain itsestäänselvää&turhaa.

Mies oli sitä mieltä että luultavasti veli halusi vain keskustella :D Sittemmin olen oppinut että kyseisen veljen sosiaaliset taidot ovat aika keskinkertaiset. Ehkä ap:nkin mies vain osallistuu :)

Vierailija
68/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllä vaikuttaa siltä, että teillä on miehenne kanssa jo vähän isompiakin ongelmia keskenänne.

Mainitsit jossain että koet että mies kilpaile kanssasi aggressiivisesti ja yrittä murentaa arvovaltaasi lasten silmissä. Alun viestissähän mies nimenmaan kuitenkin komppasi sua lisävaatteen suhteen, ei mitätöinyt milipidettäsi?

Tunteeko mies jotenkin alemmuutta suhteessanne ja koittaa sitä kompensoita tuolla tiedon esittelyllä ja 'opettamisella', koska kokee sen omaksi vahvuudekseen? Että siinä hän ainakinon hyvä? (Onko hän muuten opettaja ammatiltaan? Jos, niin silloin asiasta kannattaisi puhua hänen kanssaan siltäkin kannalta. Muistuttaisi häntä jättämään opettajan roolin kodin ulkopuolelle.)

Oletteko keskustelleet syvemmin tästä ongelmasta silloin kun olette rauhallisia eikä ole mitään tilannetta päällä? Pitäisikö teidän molempien miettiä käytösmallejanne, mistä ne johtuu, mikä tunne siellä takana on, mistä kiukku ja ärsytys kumpuaa?

Meneekö teillä kuitenkin muuten hyvin ja rakastetteko tästä huolimatta toisianne? Onko suhteen pohja kunnossa? Onko miehesi käyttäytynyt aina samalla tavoin vai onko käytös astunut kuvioon vasta jossain vaiheessa elämäänne?

Menikö multa ohi vai pyydettiinkö aloituksessa keittiöpsykologin tulkinta tilanteesta, ap:n ja miehensä parisuhteen tilanteesta, miehen syvimmistä tunnoista jne?

Ap, otaksun?

Tai yhtä kiukkuinen ainakin. Eikös täällä palstalla juuri tuo keittiöpsykologia yksi olennainen asia, varsinkin parisuhteisiin liittyvissä kysymyksissä :D

Mene muualle kiukuttelemaan jos asialliset kommentit ja näkökulmat tai kysymykset ei kiinnosta. Eikä tarvi ottaa niin vakavasti kaikkia pohdintoja ja ehdotuksia. (Vai osuiko vain liian arkaan paikkaan..?)

Vierailija
69/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun miehen kanssa seurusteltiin, olin joskus miehen veljen kanssa nuotion ääressä ja mies siinä selitti minulle jostain pahvinpalasen palamisesta siinä nuotiossa meidän silmien edessä. Ihmettelin tätä jälkikäteen miehelle, että miksi veli halusi selittää minulle jotain itsestäänselvää&turhaa.

Hölmöintä tässä tietenkin se, että mieshän ei edes ollut tulossa sinne saareen. Kunhan nyt ohjeisti meitä idiootteja. Minäkään en varmaan siellä omissa lapsuusmaisemissani ole ennen häntä osannut 30 vuotta liikkua tai pukeutua.

Ap

Vierailija
70/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllä vaikuttaa siltä, että teillä on miehenne kanssa jo vähän isompiakin ongelmia keskenänne.

Mainitsit jossain että koet että mies kilpaile kanssasi aggressiivisesti ja yrittä murentaa arvovaltaasi lasten silmissä. Alun viestissähän mies nimenmaan kuitenkin komppasi sua lisävaatteen suhteen, ei mitätöinyt milipidettäsi?

Tunteeko mies jotenkin alemmuutta suhteessanne ja koittaa sitä kompensoita tuolla tiedon esittelyllä ja 'opettamisella', koska kokee sen omaksi vahvuudekseen? Että siinä hän ainakinon hyvä? (Onko hän muuten opettaja ammatiltaan? Jos, niin silloin asiasta kannattaisi puhua hänen kanssaan siltäkin kannalta. Muistuttaisi häntä jättämään opettajan roolin kodin ulkopuolelle.)

Oletteko keskustelleet syvemmin tästä ongelmasta silloin kun olette rauhallisia eikä ole mitään tilannetta päällä? Pitäisikö teidän molempien miettiä käytösmallejanne, mistä ne johtuu, mikä tunne siellä takana on, mistä kiukku ja ärsytys kumpuaa?

Meneekö teillä kuitenkin muuten hyvin ja rakastetteko tästä huolimatta toisianne? Onko suhteen pohja kunnossa? Onko miehesi käyttäytynyt aina samalla tavoin vai onko käytös astunut kuvioon vasta jossain vaiheessa elämäänne?

Menikö multa ohi vai pyydettiinkö aloituksessa keittiöpsykologin tulkinta tilanteesta, ap:n ja miehensä parisuhteen tilanteesta, miehen syvimmistä tunnoista jne?

Ap, otaksun?

Tai yhtä kiukkuinen ainakin. Eikös täällä palstalla juuri tuo keittiöpsykologia yksi olennainen asia, varsinkin parisuhteisiin liittyvissä kysymyksissä :D

Mene muualle kiukuttelemaan jos asialliset kommentit ja näkökulmat tai kysymykset ei kiinnosta. Eikä tarvi ottaa niin vakavasti kaikkia pohdintoja ja ehdotuksia. (Vai osuiko vain liian arkaan paikkaan..?)

Ilmeisesti oli vain tarkoitus haukkua se mies (ja samalla muittenkin miehiä tietenkin).

Vierailija
71/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuo on ärsyttävää. Mun mies tekee samaa. Just tänään aamulla viimeksi käytiin tämä keskustelu ulos leikkimään lähtevän lapsen kanssa:

Minä:"Onhan sulla takki mukana, siellä tuulee melko kylmästi."

Lapsi: "On. Huivi on kans."

Mies: "Se tuuli tulee tuon sun hupparin läpi, niin se takki pitää olla mukana tai sun tulee kylmä."

Tässä kohtaa lapsi yllätti ja totesi, että eikö hän just sanonut sen olevan mukana ja ei hän ole tyhmä.

Vierailija
72/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, meillä mies seisoo eteisessä valmiina lasten kanssa ja selittää kuinka "äitiä aina odotetaan" juu niin odotetaan, äiti on pistänyt lapsille Aamupalat, pakannut kaikkien tavarat, vaatettanut lapset ja nyt laittaa vielä itsensä. Mies on herännyt ja pistänyt kengät jalkaan. Se on semmosta.

Se on just semmosta millaista käytöstä kumppanile ja lapsille mahdollistaa.

Vierailija
73/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ahdistavaa tuollainen jatkuva vanhempien kilpailu ja ns. valtataistelu.

Vierailija
74/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että tuo on ärsyttävää. Mun mies tekee samaa. Just tänään aamulla viimeksi käytiin tämä keskustelu ulos leikkimään lähtevän lapsen kanssa:

Minä:"Onhan sulla takki mukana, siellä tuulee melko kylmästi."

Lapsi: "On. Huivi on kans."

Mies: "Se tuuli tulee tuon sun hupparin läpi, niin se takki pitää olla mukana tai sun tulee kylmä."

Tässä kohtaa lapsi yllätti ja totesi, että eikö hän just sanonut sen olevan mukana ja ei hän ole tyhmä.

Kuulostaapa tutulta. Meillä mies myös saattoi pysäköidä keskelle eteistä kännykän kanssa ja alkaa todistella asiaa sääennusteen kanssa.

Kun minä olen jo sen sääennusteen katsonut, käyttänyt koiran ulkona, lapsi on tajunnut asian ja kaikki on ihan selvää.

Ap

Vierailija
75/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä teit sillä väin kun mies piti sen 15 min. luennon eteisessä saaristosta ja puheutumisesta?

Jätä se luennoimaan jos ei ole kiire ja tee itse ihan muuta sillä aikaa? Jos haluat jo lähteä, niin sano ihan ystävällisesti, että kyllä me hyvin pärjätään, heippa.

Sovalla samaa muissa tilanteissa.

Vierailija
76/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on valtakamppailu menossa suhteessa. Se kumpi antaa periksi eikä enää jaksa sanoa on hävinnyt. Sitten alkaa taistelu seuraavasta asiasta ja tätä jatkuu niin pitkään että vahvempi mieli on päällä ja heikompi ei enää uskalla sanoa mitään.

Juuri näin. Aptä ärsyttää mies jostain ihan oman elämän syistä. Tällöin mies ärsyttää vaikka hän vain hengittää. Tai kävelee. Ärsytys lähtee omasta mielestä

Vierailija
77/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsille selittää asiat niin on vaarana että heistä tulee isona äitiänsä fiksumpia...

Tää lapsi jolle sitä selitettiin on kohta 14 ja asia on käsitelty jo koulussakin. Aamuhässäkässä jatkuva tieteellinen luennointi ja tulkkaaminen ahtaassa eteisessä kiireen keskellä on vain ärsyttävää.

T. Tohtorikoulutuksen saanut ap

Kuuluuko tohtorikoulutukseen vittuuntumisen opettelu, vai onko se vain sivuoire?

Vierailija
78/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo miehesi tapa on fiksumpi. Syynä fleeceen ei ole itse saari, vaan se että saaressa tuulee enemmän ja siksi on kylmempää.

Kun se lapsi itse tajusi tuosta asian saman tien. Että jos kerran saareen mennään (ei tiennyt tätä aiemmin), hänen pitää ottaa paksumpaa päälle.

Minä ja lapset teemme lähtöä, kaikki toimii. Mies seisoo tiellä tolppana ja joka kerta kun sanon jotain lapsille, hän suomentaa sen hitaasti eri sanoin uudelleen. Tai selittää tieteellisin termein.

Ap

Sulla taitaa olla vähän ongelmia erottaa opittua ja tiedostettua ja empiirisesti omaksuttua tietoa toisistaan?

Onko lapsesi oppinut myös termodynamiikan opittuaan, että saaressa on kylmä?

Vierailija
79/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teit sillä väin kun mies piti sen 15 min. luennon eteisessä saaristosta ja puheutumisesta?

Jätä se luennoimaan jos ei ole kiire ja tee itse ihan muuta sillä aikaa? Jos haluat jo lähteä, niin sano ihan ystävällisesti, että kyllä me hyvin pärjätään, heippa.

Niin, Ap, sinähän voisit vaikkapa halata miestäsi, sulkea hänen luennoivan suunsa suukolla, kuiskata hänen korvaansa ihailevaan sävyyn "oi, sinä olet niin viisas, rakas" ja kadota nopeasti lapsen kanssa ulos.

Vierailija
80/164 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Ap, sinähän voisit vaikkapa halata miestäsi, sulkea hänen luennoivan suunsa suukolla, kuiskata hänen korvaansa ihailevaan sävyyn "oi, sinä olet niin viisas, rakas" ja kadota nopeasti lapsen kanssa ulos.

Ihan kuin muumeissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi