Vanhemmat ei uskalla päästää lapsia ulos susien pelossa
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se hienoa päästä historian sivuille ensimmäisenä suomalaisena ihmisenä yli vuosisataan, jonka susi söi.
Olisi ainakin erikoinen tapa lähteä. Pahoin pelkään ettei meikäläisen myrkkyinen raato kelpaa.
Sudet on upeita eläimiä, ihminen voisi ottaa niistä oppia. Kunnioittavat ja rakastavat perhettään ja ovat lojaaleja loppuun asti.
Kun susi menettää perheensä, se suree ja on avuton kuten ihminenkin, näitä yksinäisiä raukkoja saattaa nähdä, mutta eivät ne mitään tee,. Yleensä kuolevat nälkään, koska ruuan saamiseen vaaditaan yleensä koko perhettä, ja sen on IHMINEN siltä vienyt.
Yleensä se on vain ihminen joka susia tappaa tässäkin maassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pyöräilevät samoilla reiteillä lasten kanssa??
Lapset ovat liittoutuneet susien kanssa xD
Saakelin autocorrect. Lapset pyöräilevät susien kanssa siis. Joku mamma ei tykkää kun lapset ovat susijengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä ylen petoeläinvihamiehistä otsikointia.
Ootteko huomanneet miten ne on lähteneet muutaman hörhönh perusteella aina tekemään näitä otsikoita, millon on karjhut, millon sudet ihmisen pahin uhka.Voi jumalauta. Häkkieläimiä kyllä mainostetaan ja ihaillaan kokoajan, pandoja ja jääkarhuraukkoja betonikuurioissa.. mutta aito villieläin, se on saatanasta Ylelle.
Huomaa että keskusta ja kokoomus vie puljua.Niin ja meillä kyllä lapset liikkuu ulkona ihan normaalisti, meillä ei pelätä susia eikä muutakaan luontoa.
Haista yle vittu.-Juuri näin. Mitähän ne tällä hysterian lietsomisella ajavat. Tietysti lisää kaatolupia metsästysurpoille, niitähän on ylenkin hallitus varmasti täynnä.
Muutama susi Suomessa ja ihme ettei vilku yleinen hätätiedote televisiossa yötä päivää jos joku on kaukaa nähty. Sairasta touhua. Haloo.Esim kun jossain vaikka kuusamossa liikkuu karhu (minne se kuluu, korpeahan riittää), niin koko Suomi saa asiasta hätätiedotteen joka vilkkuu, kjunnes karhu on teloitettu.
Ja näin taas ollaan turvassa pahalta otsolta, jumalauta.Vihaksi pistää.
Eikös Helsingissä just teloitettu metsäkauris tms., kun se voi levittää punkkitautia. Olihan sekin aika sairasta.
Miksi sitten asuvat luonnon lähellä? Ei .uuta kun betonisementtiviidakkoon vaan asumaan. Kauas luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
No ei mua naurattaisi, jos susia liikkuisi pihan lähistöllä. Ymmärrän kyllä huolen. Sudet kuuluvat metsiin ja erämaihin, eivät asutuksen lähelle.
Juu, kun niiden metsien välillä on nykyään aina asutusta. Kyllä sudella on oikeus liikkua metsästä toiseen. Ei ihminen sitä päätä missä susi saa liikkua. Suden on pakko mennä ruuan perässä, ne ei käy citymarketissa.
Ihmiset jotka sutta pelkäävät, eivät tiedä susien käyttäytymisestä yhtikäs mitään.
Ovat kuunnelleet vain liikaa vihapropagandaa susia kohtaan ja lukeneet punahilkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mua naurattaisi, jos susia liikkuisi pihan lähistöllä. Ymmärrän kyllä huolen. Sudet kuuluvat metsiin ja erämaihin, eivät asutuksen lähelle.
Juu, kun niiden metsien välillä on nykyään aina asutusta. Kyllä sudella on oikeus liikkua metsästä toiseen. Ei ihminen sitä päätä missä susi saa liikkua. Suden on pakko mennä ruuan perässä, ne ei käy citymarketissa.
Ihmiset jotka sutta pelkäävät, eivät tiedä susien käyttäytymisestä yhtikäs mitään.
Ovat kuunnelleet vain liikaa vihapropagandaa susia kohtaan ja lukeneet punahilkkaa.
Asia on niin, että Suomessa ei ole enää mitään yhtenäisiä isoja erämaita, joissa susi voisi rauhassa ihmistä häiritsemättä elää, ei ainakaan etelä-Suomessa. Katso vaan Google Mapisilla satelliittinäkymästä niin havaitset kuinka rikkonaista Suomen luonto on. Mihin vaan meetkin niin 2-3 kilometrin säteellä on ihminen asumuksineen vastassa. Tämä tarkoittaa suomeksi sanottuna sitä, että SUSI EI KUULU ENÄÄ SUOMEN LUONTOON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se hienoa päästä historian sivuille ensimmäisenä suomalaisena ihmisenä yli vuosisataan, jonka susi söi.
Mä luulen ettet lähtisi iltaisin lenkkeilemään yksin, jos sun kodin lähellä liikkuisi susilauma, vai mitä? Ehkä on vaike asettua toisen asemaan, jos itsellä ei ole huolta.
Lähtisin kyllä. Susi väistää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta susilaumojen pitää oppia pelkäämään ihmisasutusta sen verran, etteivät tule pihojen lähelle. Nyt sudet ovat levinneet tiheästi asutuille seuduille ja tulevat pihoihin. Se on ongelma. Suomessa on paljon tilaa erämaissa. Sinne sudet kuuluvat. Ja tämä susimäärä mahtuu metsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä ylen petoeläinvihamiehistä otsikointia.
Ootteko huomanneet miten ne on lähteneet muutaman hörhönh perusteella aina tekemään näitä otsikoita, millon on karjhut, millon sudet ihmisen pahin uhka.Voi jumalauta. Häkkieläimiä kyllä mainostetaan ja ihaillaan kokoajan, pandoja ja jääkarhuraukkoja betonikuurioissa.. mutta aito villieläin, se on saatanasta Ylelle.
Huomaa että keskusta ja kokoomus vie puljua.Niin ja meillä kyllä lapset liikkuu ulkona ihan normaalisti, meillä ei pelätä susia eikä muutakaan luontoa.
Haista yle vittu.-Juuri näin. Mitähän ne tällä hysterian lietsomisella ajavat. Tietysti lisää kaatolupia metsästysurpoille, niitähän on ylenkin hallitus varmasti täynnä.
Muutama susi Suomessa ja ihme ettei vilku yleinen hätätiedote televisiossa yötä päivää jos joku on kaukaa nähty. Sairasta touhua. Haloo.Esim kun jossain vaikka kuusamossa liikkuu karhu (minne se kuluu, korpeahan riittää), niin koko Suomi saa asiasta hätätiedotteen joka vilkkuu, kjunnes karhu on teloitettu.
Ja näin taas ollaan turvassa pahalta otsolta, jumalauta.Vihaksi pistää.
Eikös Helsingissä just teloitettu metsäkauris tms., kun se voi levittää punkkitautia. Olihan sekin aika sairasta.
Vissiin, en seurannu tapausta. Ei kyllä uskois että eletään Suomessa, metsäkansan kodissa. Kaikki villieläimet jotka tulee vähänkin ihmisten ilmoille, kuula vaan heti kalloon.
Joku hirvi oli Oulussa eksynyt tässä pari viikkoa sitten sairaalan pihalle, ei kun kuula kalloon.
Tapauksia on varmaan kymmenittäin viikossa, ei niistä vaan missään ilmotella.
Viime kesänä kettu ammuttiin leikkikentälle kun lapset leikki siellä. Kettu oli vain istuskellut ja viettänyt rauhassa päiväänsä, niin ei kun rambo ja rocky tuli jättitykkeineen poliisiautolla lahtaamaan pienen ketun kaikkien lasten edessä. Kai sillekin keksittiin joku turvallisuus-uhka-termi, kun piti se telottaa, varmaan kapi, kaikki ketut on aina kapisia taudin levittäjiä, juu. kyllä on jo miljoona suomalaista kuollu ketun aiheuttamaan tautiin... ehhehehe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuunnelleet vain liikaa vihapropagandaa susia kohtaan ja lukeneet punahilkkaa.Mutta susilaumojen pitää oppia pelkäämään ihmisasutusta sen verran, etteivät tule pihojen lähelle. Nyt sudet ovat levinneet tiheästi asutuille seuduille ja tulevat pihoihin. Se on ongelma. Suomessa on paljon tilaa erämaissa. Sinne sudet kuuluvat. Ja tämä susimäärä mahtuu metsiin.
Kerros nyt missä Suomessa on yhtenäisiä isoja erämaita?
Kyllä ihmiset on täysin luonnosta vieraantuneita ylihysteerikkoja nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen ettet lähtisi iltaisin lenkkeilemään yksin, jos sun kodin lähellä liikkuisi susilauma, vai mitä? Ehkä on vaike asettua toisen asemaan, jos itsellä ei ole huolta.
Se on kuule helppo sanoa että lähtisin. Puheet on kovat, kun kokemusta ei ole. Mutta kun pitäisi oikeasti mennä, niin luulen että alkaisi housun puntti tutisemaan. Mieluummin jäisit kuitenkin sohvalle naputtamaan puhelinta, etkä menisi kokeilemaan että väistääkö.
Eikä se kettu edes istunut leikkikentällä, vaan nurmikolla siinä puistoalueella joka oli leikkarin vieressä, enkä muista oliko viime vai edeslliskesä. Pienen pieni kettu. Varmaan nuori. Ihan terve citykettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule helppo sanoa että lähtisin. Puheet on kovat, kun kokemusta ei ole. Mutta kun pitäisi oikeasti mennä, niin luulen että alkaisi housun puntti tutisemaan. Mieluummin jäisit kuitenkin sohvalle naputtamaan puhelinta, etkä menisi kokeilemaan että väistääkö.
Asun maalla ja enkä ole vieraantunut luonnosta. Tiedän että täällä kun lähtee ulos, voi tulla jopa jotain eläimiäkin vastaan.
Jos nyt otetaan järki käteen. Se ettei susi ole syönyt ketään pitkään aikaan ei tarkoita sitä ettei sitä voisi tapahtua. Sudet on tápettu pihoista tähän mennessä ja siksi ne eivät ketään ole voineet syödä. En lukenut juttua, mutta jos pihalla pyörii susia, en minäkään sinne lapsiani päästäisi.
Ja tämän viestin tarkoitus ei ole sanoa, että kaikki sudet pitää tappáa, vaan muistuttaa, että jos susi on kyennyt tappaá ihmisen 100 vuotta sitten, pystyy se tappámaan ihmisen vieläkin.
Itse uskon jonkun lapsen joutuvan susien uhriksi kun sitä ei osata varoa tarpeeksi. Susi käyttää kyllä tilaisuuden hyväksi jos sellainen tulee eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä lännessä oma lauma, ja olen aina liikkunut ihan normaalisti.
En ole se kelle vastasit. Vaikutat aika hysteeriseltä. Miksi asut paikassa, jossa et uskalla liikkua?
Minä en pelkää muiden kuin ihmisten käyvän kimppuuni, ei tulisi mieleenkään mikään muu skenaario.
Ihmisiä on liikaa ja vain ne ovat vaarallisia ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuunnelleet vain liikaa vihapropagandaa susia kohtaan ja lukeneet punahilkkaa.Mutta susilaumojen pitää oppia pelkäämään ihmisasutusta sen verran, etteivät tule pihojen lähelle. Nyt sudet ovat levinneet tiheästi asutuille seuduille ja tulevat pihoihin. Se on ongelma. Suomessa on paljon tilaa erämaissa. Sinne sudet kuuluvat. Ja tämä susimäärä mahtuu metsiin.
No ei ainakaan taajamissa ja asutusten lähellä. Niin se vain on, että susien ei kuulu tulla pihoihin. Älykäs eläin löytää reitit ja väistää ihmisasutusta, jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan taajamissa ja asutusten lähellä. Niin se vain on, että susien ei kuulu tulla pihoihin. Älykäs eläin löytää reitit ja väistää ihmisasutusta, jos tahtoo.
Mestästäjien tap paman lauman takia, susi saattaa pihaan eksyä etsimään jätteitä ruuaksi, susi ei voi metsästää ilman perhettä. Se kuolee nälkään.
Yleensä kyllä susi on liikkeellä, joutuu vain kulkemaan asutuksen läpi, koska ihminen on vallannut kaikki ´suden elinalueet.
Sitähän hupimetsästäjäkin haluaa, hajottaa lauman ja tuoda avuttoman suden asutukseen, jossa joku pölvästi ilmoittaa asian eteenpäin, ja urpot saavat kaatoluvan ja pääsevät huviharrastuksensa pariin, kiusaamaan sutta ja tap pamaan sen mahdollisimman pirul-lisin keinoin.
Se on muuten kumma, että yleensä ne sudet kiusaavat vain huvimetsästäjien pihoilla ihmisiä, mutta kuvia ei koskaan ole tietenkään otettu todisteeksi, kun susi näyttää keskisormea ja uhkailee tenavia ja isäntää, että syö ne suihinsa. On se kumma, kännykkäkameroiden aikana.
Mutta lehdet on täynnä näitä metsästystä harrastavia isäntiä ja niiden emäntiä, joiden lapset ovat vaarassa ja susi pyörii heidän pihoillaan kuin karusellit..
Saahan sitä kaikkeen uskoa jos haluaa, minä en usko mitään mitä joku huvimetsästäjä susista satuilee, koska tunnen suden, ja tunnen nämä harrastajat... kokemusta on.
Miksei niitä siirretä yhtään tuonne pääkaupunkiseudulle? 3-4 10 suden laumaa kuuluu sinnekin, kehäkolmosen sisään. Onhan ne siellä ammoisina aikoina jo samoilleet. Sitä paitsi susi on hyvä rotta- ja muiden haittaeläinten hävittäjä. Samalla hoituisi citykaniiniongelma.