Miten saan itseni ulos
Tällä hetkellä tekosyy on se, että pitåå siivota vaatehuone. Mulla itsellä on jokin ihme blokki aivoissa, että en voi ulkoilla ennenkuin on siistiä. Ja enpä ole sitten vuosiin koskaan ulkoillut tai harrastanut mitäön muutakaan liikuntaa
Kommentit (11)
Samasta ongelmasta kärsin. Varmaan ei lihaksia enää olemassakaan, kun en saa mitään aikaiseksi.
Pääset käymään useammin ulkona, jos kaupassa käydessä ostat mahd. vähän tarvitsemiasi tuotteita. Niin, että riittävät pariksi päiväksi. Ainakin pääsee useampana päivänä viikossa ulos.
Tykkäät siis kärsiä ja kiduttaa itseäsi . Oletko masokisti tuolla tavalla?
Päätät vaan että nyt mennään. Netti kiinni, ulkovaatteet päälle ja ovesta ulos.
Ulkona on niin siistiä kuin luonto vain voi olla.
En pääse sisään ennen kuin täällä on likaista.
Tee itsesi hämäyssuunnitelma tai aivoillesi. Vie roskis ulos, käy vain pihassa tai ota lähikaupasta jotain pientä, sitten jatkatkin lenkkiä, katso mitä maisemassa näkyy. Pue päälle lämmintä. Tiedät ettei se lenkki kestä kovin kauaa, palaa pian takas. Muutama kilometri on ihan kiva.
Kotonakin voi harrastaa liikuntaa.
Minä taas menen vaikka mieluummin kävelylle kuin siivoan. Näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Minulla on sama juttu, en millään saa itseäni ulos. Kun omistin vielä koiran niin ulkoilu oli mukavaa ja tuli lenkkeiltyä oli sää sitten milalinen tahansa. Nyt koiraa ei enää ole enkä saa itseäni ulos, pelottaa mennä yksin. En pelkää että joku käy kimppuuni tms, on vaikeaa selittää mitä pelkään, sitä yksin oloa ulkona kai ja siellä kävelyä yksin ihmisten ilmoilla.
Ei ole ystäviä joiden kanssa voisin liikkua.
Minulla on ihan sama. Aina ei ole ollut. Jotenkin tuntuu, että kaikki muu pitää saada jotenkin valmiiksi, että voin lähteä lenkille. Tiedän kyllä tämän olevan tosi typerää, mutta ei auta. Keittiön siivous, tiskit koneeseen. Pyykit kuivumaan. Eteisen siivous, että löytyy ne vaatteet edes. Ja sitten olenkin jo niin poikki etten jaksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan sama. Aina ei ole ollut. Jotenkin tuntuu, että kaikki muu pitää saada jotenkin valmiiksi, että voin lähteä lenkille. Tiedän kyllä tämän olevan tosi typerää, mutta ei auta. Keittiön siivous, tiskit koneeseen. Pyykit kuivumaan. Eteisen siivous, että löytyy ne vaatteet edes. Ja sitten olenkin jo niin poikki etten jaksakaan.
Juuri näin. Sinänsä mua hävettää tunnustaa tämä asia, koska ikää on jo todella paljon. Ja mitä enemmän luistan itseni hoitamosesta sitä vaikeammaksi se käy.
Miksi kodin hoitaminen on tärkeämpää kuin itseni hyvinvointi?
T ap
Voisitko pyytää jotain ystävääsi kanssasi kävelyllä ?