Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ei uskalla päästää lapsia ulos susien pelossa

Vierailija
06.06.2018 |

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi susi muka on hyökännyt ihmisen kimppuun? Niinpä.

Niin, että kaupunkilaisten mielestä susi ei ole vaarallinen, mutta pitbullit pitäisi kuitenkin kokonaan kieltää.

Hmmmmm.... 

koira on ihmisen jalostama ja ylläpitämä olento, ei ihme jos se sekoaa.

Sudella ei ole mitään tekemistä ihmisen kanssa, on villieläin jolla polla toimii.

Koiraa ja sutta ei voi enää edes verrata keskenään, koira on kuin vauva henkiseltä tasoltaan.

Mulla ei ole mitään koiria vastaan, vaika näin sanon, koira on ihmisen paras ystävä.

Mutta ei susiakaan vastaan mitään. Susi kuuluu Suomeen enemmän kuin ihminen tai pitbulli.

Olen maalta.

Vierailija
62/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hienoa päästä historian sivuille ensimmäisenä suomalaisena ihmisenä yli vuosisataan, jonka susi söi.

Mä luulen ettet lähtisi iltaisin lenkkeilemään yksin, jos sun kodin lähellä liikkuisi susilauma, vai mitä? Ehkä on vaike asettua toisen asemaan, jos itsellä ei ole huolta.

Tjaa, minä olen lähtenyt ja lähden jatkossakin. Asun susireviirillä. 

Sudet ei pelota, ihmiset kyllä toisinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä susi muka aikuiselle ihmiselle mahtaa? Jos tulee kohti niin potkaisee Bruce Leemäisesti kuonoon.

Vierailija
64/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mua naurattaisi, jos susia liikkuisi pihan lähistöllä. Ymmärrän kyllä huolen. Sudet kuuluvat metsiin ja erämaihin, eivät asutuksen lähelle.

Juu, kun niiden metsien välillä on nykyään aina asutusta. Kyllä sudella on oikeus liikkua metsästä toiseen. Ei ihminen sitä päätä missä susi saa liikkua. Suden on pakko mennä ruuan perässä, ne ei käy citymarketissa.

Ihmiset jotka sutta pelkäävät, eivät tiedä susien käyttäytymisestä yhtikäs mitään. 

Ovat kuunnelleet vain liikaa vihapropagandaa susia kohtaan ja lukeneet punahilkkaa.

Nimenomaan näin! Annetaan suden elää. Pitää olla onnellinen että on susia. ihmisenkin kohtalo nivoutuu siihen, koska ilman avainlajeja olemme mekin kusessa.

Katsokaapa joskus dokumentti miten kävi kun susi hävisi USAssa laajalti, hitsi, nyt en muista sitä mikä hitto se suojeltu paikka on. No jokatapauksessa, se paikka kuoli, koska moni laji hävisi ja kasvit kuivuivat pois. Kun susi palautettiin, joki puhdistui, kasvit heräsi eloon ja lajit palasi. Se oli upeaa. 

Ihminen on niin tyhmä ettei ymmärrä ettei luonnossa mikään laji ole turha, eikä varsinkaan avainlaji, josta monen muun lajin olemassaolo ja hyvinvointi on riippuvainen.

n46

Taisi olla Yellowstonen kansallispuistossa. Muistelen nähneeni sellaisen dokkarin.

Vierailija
65/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin sitten asua keskellä susialuetta. Olen luultavasti myös kaksi sutta nähnyt kauempana( koiria eivät olleet), kun olin koiran kanssa lenkillä. Seisoivat siellä ja katselivat ja itse lähdin äkkiä takaisin. Se oli kyllä aika jännä tilanne ja toisaalta pelkäsin enemmän koirani puolesta. Se onneksi oli hiljaa kerrankin ja vaikka iso onkin niin kyllä sudet voiton veisi. Sen jälkeen en ole susia nähnyt. Uskon kyllä, että nämä olivat susia, koska väritys täsmäsi ja eivät takuulla olleet koiria.

Vierailija
66/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hienoa päästä historian sivuille ensimmäisenä suomalaisena ihmisenä yli vuosisataan, jonka susi söi.

Mä luulen ettet lähtisi iltaisin lenkkeilemään yksin, jos sun kodin lähellä liikkuisi susilauma, vai mitä? Ehkä on vaike asettua toisen asemaan, jos itsellä ei ole huolta.

Hiilikuitumailan ja otsalampun kanssa on hyvä lenkkeillä. Jos tulee susi tai tappajakoira vastaan niin paska lentää.

Taas sinä mailoinesi. Etpä taida mahtaa laumalle mitään.

Ja edelleen puolustan koiraani tuollaisilta hulluilta.

Vierailija
67/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla Pohjois-Pohjanmaalla ja täällä kyllä on näkynyt susia paljonkin. Olen nähnyt suden 2 kertaa lenkkeillessäni koiran kanssa. En pelkää susia, yleensä kyllä karttavat ihmisiä. Koskaan ei ole minkäänlaista uhkatilannetta ollut.

Ei ole mielessäkään käynyt ettenkö uskaltaisi ulos, enkä todellakaan muuta tai jätä lenkkeilyä sen takia että susi on näkynyt :D Koiria tosin en pidä pihalla vartioimatta. 

Vierailija
68/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-Y-S-T-E-R-I-A.

Vierailija
69/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/250601-mediuutiset-tappava-raivotauti-….

Susia enemmän mua huolettaa riskimaista koiria rahtaavat ihmiset.

Rabies tappaa varmemmin kuin susi.

Vierailija
70/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi susi muka on hyökännyt ihmisen kimppuun? Niinpä.

Niin, että kaupunkilaisten mielestä susi ei ole vaarallinen, mutta pitbullit pitäisi kuitenkin kokonaan kieltää.

Hmmmmm.... 

Minä olen maalainen, en kaupunkilainen. Luojan kiitos.

Vierailija
71/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt ihme homma, että kommenttini tähän ketjuun jäi jonnekin seulaan, eikä näköjään läpäissyt tarkastusta. Siinä ei kyllä ollut mitään asiatonta! Vastasin sille aiemmin kommentoineelle kokkolalaiselle, että susien lisääntyminen johtuu niistä (punkkejakin levittävistä) kauriista, joita alueelle on istutettu, ja kirjoitin villisioista.

Vierailija
72/72 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli lehdessä kertomuksia juuri noista 1800 luvun tappaja susista jotka sitten pikkulapsista sai helppoa saalista.Lapset jo paimeneen 4 vuotiaasta alkaen ja sudet veivät lapsia 6 vuotiaaksi asti kooltaan.Myös karskimmat miehet jäljittivät kun eräät ruumiinosat oli samantien purtu poikki kantamisen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme