Akateemiset ihmiset ei yleensä ole järin fiksuja
Kommentit (74)
Akateemikko on arvonimi.
Sen presidenttti myöntää ihmiselle, joka on hyvin työssään suoriutunut kansalainen taiteen tai tieteen alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu tai ei, itse ainakin olen tyytyväinen kaikesta siitä tiedosta ja osaamisesta, joka minulle kertyi maisteriopintojeni aikana. Eikä se, että arvostettu tutkinto on helpottanut työllistymistä sekä ura- ja palkkakehitystä myöskään haittaa.
t. KTM
Et ole oppinut yliopistossa mitään hyödyllistä. Ainoa oikea koulu on elämänkoulu. Eikä sinun pilipalitutkinnolla tavan tallaaja muuta kuin ahterinsa pyyhkäisee.
Selevä 😂 KTM:ksi ei onneksi opiskella ylipistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu tai ei, itse ainakin olen tyytyväinen kaikesta siitä tiedosta ja osaamisesta, joka minulle kertyi maisteriopintojeni aikana. Eikä se, että arvostettu tutkinto on helpottanut työllistymistä sekä ura- ja palkkakehitystä myöskään haittaa.
t. KTM
Et ole oppinut yliopistossa mitään hyödyllistä. Ainoa oikea koulu on elämänkoulu. Eikä sinun pilipalitutkinnolla tavan tallaaja muuta kuin ahterinsa pyyhkäisee.
Siis yliOPISTOSSA piti kirjoittaa 🤣🤣
Koko tämä keskustelu ei ole kovin fiksua. Fiksu ihminen ymmärtää, että yhteiskunta tarvitsee niin putkimiehiä, kokkeja ja roskakuskeja kuin myös insinöörejä, lääkäreitä, opettajia ja tutkijoita.
Vierailija kirjoitti:
amiska kirjoitti:
Ensin opiskellaan 8 vuotta hyödytöntä roskaa ja sen jälkeen itketään kun ei ole oman alan töitä. Paskaduuniin ei kuitenkaan nirppanokka suostu. Turha itkeä muita elättäjäksi, jos valinta on opiskella täysin hyödytön tutkinto. Tehdään huonoja valintoja elämässä ja kun tuet menee leikkuriin niin hallitus on p*ska.
Niin. Kyllä pitäisi ihmisillä olla järkeä kouluttautua ahtaajiksi, lakaisukoneen kuljettajiksi, siistijöiksi, lähihoitajiksi ja metsureiksi. Eipä ole heitä työttöminä yhtään kappaletta, vaan kaikki tienaavat oman leipänsä ja elättävät pienistä palkoistaan vielä nämä laiskottelevat vellihousut ja nirppanokatkin.Ei kukaa mu saa tukia ja käytä yhteiskunnan varoja kuin nuo loisivat akateemikot. Ei Suomessa tarvita korkeakoulutusta tai akateemista tukimusta, vaan kaikkien pitäisi mennä oikeisiin töihin niin maailma pelastuu.
Siis Suomi nousuun ilman tiedettä? Mistä sä aattelit, että se ulkomaille vietävä uusi suomalainen huipputeknologia ja huippuosaaminen syntyy? Ammattikoulusta? Juu, kyllä! Nokia, mobiipelit ja lääketieteen tutkimus oli ihan amislaisten tekosia.
Akateemisten ihmisten fiksuus on varmasti parhaimmillaan sellaisilla tietämyksen alueilla, joita sinä et pienessä mielessäsi osaa edes kuvitella. Joten ymmärrän, että sinun rajoittuneesta näkökulmastasi voivat vaikuttaa hölmöiltä. Ja se tuskin akateemisia kovasti haittaa.
Mikäs vihapuhealoitus nyt taas????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. KTM
Ai? Mitäs tuo sinun KTM tarkoittaa? Minä luulin että olet kauppatieteiden maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä keskustelu ei ole kovin fiksua. Fiksu ihminen ymmärtää, että yhteiskunta tarvitsee niin putkimiehiä, kokkeja ja roskakuskeja kuin myös insinöörejä, lääkäreitä, opettajia ja tutkijoita.
Eieiei. Olet väärässä. Yhteiskunta ei tarvitse nirppanokkaisia ja vellihousuisia akateemikkoja vaan kaikkien pitää tehdä OIKEAA työtä. Oikeaa työtä on vain työ jossa hiki lentää. Humanistiset alat ovat kaikkein pahimpia yhteiskunnan syöpäpesäkkeitä, joten siksi ei kyllä pitäisi kouluttaa ketään hoitoalallekaan, koska siinä on kyse ihmisten eli humaanien otusten hoidosta. Ihan liian läheltä liippaa humanismia se.
Sitä paitsi lääkärit, opettajat ja tutkijat ovat turhia. Eivät tee mitään oikeasti hyödyllistä. Menisivät oikeisiin töihin nekin.
Ja insinöörit nyt vasta tyhmiä ovat. Insinööri kun suunnittelee niin sutta tulee. Toista se on raksaukon tupakkiaskin kanteen suunnittelema pilvenpiirtäjä, siitä tulee kerrasta hyvä.
Akateemiset täällä alapeukuttaa jatkuvasti faktakommentteja eivätkä osaa argumentoida rehellisesti. Ap on siis oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
amiska kirjoitti:
Ensin opiskellaan 8 vuotta hyödytöntä roskaa ja sen jälkeen itketään kun ei ole oman alan töitä. Paskaduuniin ei kuitenkaan nirppanokka suostu. Turha itkeä muita elättäjäksi, jos valinta on opiskella täysin hyödytön tutkinto. Tehdään huonoja valintoja elämässä ja kun tuet menee leikkuriin niin hallitus on p*ska.
Niin. Kyllä pitäisi ihmisillä olla järkeä kouluttautua ahtaajiksi, lakaisukoneen kuljettajiksi, siistijöiksi, lähihoitajiksi ja metsureiksi. Eipä ole heitä työttöminä yhtään kappaletta, vaan kaikki tienaavat oman leipänsä ja elättävät pienistä palkoistaan vielä nämä laiskottelevat vellihousut ja nirppanokatkin.Ei kukaa mu saa tukia ja käytä yhteiskunnan varoja kuin nuo loisivat akateemikot. Ei Suomessa tarvita korkeakoulutusta tai akateemista tukimusta, vaan kaikkien pitäisi mennä oikeisiin töihin niin maailma pelastuu.
Siis Suomi nousuun ilman tiedettä? Mistä sä aattelit, että se ulkomaille vietävä uusi suomalainen huipputeknologia ja huippuosaaminen syntyy? Ammattikoulusta? Juu, kyllä! Nokia, mobiipelit ja lääketieteen tutkimus oli ihan amislaisten tekosia.
Suomi painii mutasarjassa verrattuna esim. Ruotsiin, joten en ole tuosta huippuosaamisesta ihan hirveän vakuuttunut. Enemmän tulosta ja vähemmän tekesin apurahalla tapahtuvaa hyödytöntä puuhastelua. Raha kyllä kelpaa, mutta kun pitäisi jotain tapahtua niin valahtaa paskat punttiin. Sen jälkeen uutta apurahahakemusta vetämään ja innovatiivinen ruletti pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärkeä ja empatiaa, kohteliaisuutta tai edes ystävällisyyttä ei voi opetella. Ne joko on luonnostaan tai ei ole.
Mutta akateemisuuskaan ei poista näitä, jos näitä luonnostaan on. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
amiska kirjoitti:
Kyllä se suomalaisen älyn terävin kärki löytyy tuolta työmiesten keskuudesta. Naiset nyt ovat tyhmiä joka koulutusasteella koska ovat naisia. Mutta ihan turhaa joku tiede, ammattimies kun on asialla niin siinä mitään tiedettä tarvita. Ja ammattimies ei mitään kouluja tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset täällä alapeukuttaa jatkuvasti faktakommentteja eivätkä osaa argumentoida rehellisesti. Ap on siis oikeassa.
Luuletko, että tässä keskustelussa on montakaan akateemista? Noita akateemikkoja saattaa jokunen olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärkeä ja empatiaa, kohteliaisuutta tai edes ystävällisyyttä ei voi opetella. Ne joko on luonnostaan tai ei ole.
Mutta akateemisuuskaan ei poista näitä, jos näitä luonnostaan on. :)
Kyllä poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten kyse älystä vai mistä, mutta satunnaisotannan, eli muutaman läheltä näkemäni humanistimiehen käytännön taidot, talousasiat ym on olleet ala-arvoisesti hoidetut. Edes omaa vessanpönttöä ei pestä, "kun en ajattele, että siivoushommat kuuluisi minulle" ym. Että raskaammanpuoleista asenteellisuutta on havaittu.
Ja olisiko kaupungistuminen, ei nämä kivikyläläiset ole koskaan leikanneet nurmikkoa tai tehneet muuta hyödyllistä, mikä on maalaisille normaalia. Inssit voi olla käytännöllisiä mutta nämä työttömät humanistit, joiden itsetunto saati käytännön taidot on olemattomat. Vaihtoon meni.
Olen siitä omituinen maisteri, että osaan hoitaa myös käytännön hommia: teen pihatyöt, leikkaan nurmikon, pesen wc-pöntöt, siivoan ja laitan ruokaa, sekä hoidan lapsia omia ja vieraita. Olen myös tehnyt ns. paskahommia nuorena ja aina silloin kun ei ole löytynyt oman alan töitä. Talousasiani ovat kunnossa.
Saattaa olla että joku ei arvosta, mutta eipä se minua haittaa.
Jos puhut humanisteista niin olen täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten kyse älystä vai mistä, mutta satunnaisotannan, eli muutaman läheltä näkemäni humanistimiehen käytännön taidot, talousasiat ym on olleet ala-arvoisesti hoidetut. Edes omaa vessanpönttöä ei pestä, "kun en ajattele, että siivoushommat kuuluisi minulle" ym. Että raskaammanpuoleista asenteellisuutta on havaittu.
Ja olisiko kaupungistuminen, ei nämä kivikyläläiset ole koskaan leikanneet nurmikkoa tai tehneet muuta hyödyllistä, mikä on maalaisille normaalia. Inssit voi olla käytännöllisiä mutta nämä työttömät humanistit, joiden itsetunto saati käytännön taidot on olemattomat. Vaihtoon meni.Olen siitä omituinen maisteri, että osaan hoitaa myös käytännön hommia: teen pihatyöt, leikkaan nurmikon, pesen wc-pöntöt, siivoan ja laitan ruokaa, sekä hoidan lapsia omia ja vieraita. Olen myös tehnyt ns. paskahommia nuorena ja aina silloin kun ei ole löytynyt oman alan töitä. Talousasiani ovat kunnossa.
Saattaa olla että joku ei arvosta, mutta eipä se minua haittaa.
Älä yleistä, olet yksittäistapaus.
Sen sijaan minä tunnen yhden maisterin joka ei osaa yhtään mitään joten tästä voi tehdä päätelmän että maisterit ovat kaikki erittäin tyhmiä.
Haha! Mistä ihmiset luulee, että pitäisi olla jotenkin erityisen älykäs, jos on akateeminen? Vähän vaivannäköä ja itsekuria, niin kuka tahansa voi saada akateemisen tutkinnon.
Akateemiset naiset ovat tyhmiä