Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä on aika epäreilua miten meidän työpaikalla jaettiin lomat

Vierailija
04.06.2018 |

Yritimme miehen kanssa järjestellä lomia niin, että lapsilla olisi lähes koko kesän ainakin toinen vanhempi seuranaan. No pieleenhän tuo meni. Molempien lomat on nyt sitten kesäkuussa. Mihin nuo lapset heinäkuussa menevät? Yritin koko kevään korostaa esimiehelle, miten tärkeää olisi minulle saada heinäkuu vapaaksi. Se ei nyt vaan onnistunut, vaan lapseton sai sen heinäkuun vapaaksi. Ei perheellisiä ja lapsettomia saa tietenkään syrjiä, mutta järkeä ja inhimillisyyttä voisi käyttää. Lapseton voi mennä vaikka Thaimaahan syyskuussa, mutta minun olisi oltava kesälomalla lasten kanssa. Minua ärsyttää tämä tilanne ihan hirveästi.

Kommentit (240)

Vierailija
121/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle vaan voi tulla tilanne, että tarvitsisi kipeästi sen loman juuri heinäkuuksi. Syy voi olla lapsen hoito, vanhemman hoito, ihan mikä tahansa. Jos mun työkaveri olisi siinä tilanteessa, ettei millään saisi järjestettyä lastenhoitoa, varmasti auttaisin ja pitäisin lomani elokuussa. Mun mielestä elokuu on nykyisin monesti vielä lämpimämpi kuukausi kuin heinäkuu. 

Mut mä ymmärrän lapsettomien kommentit. Ihmiset on nykyään sellaisia. Jos tiellä sattuu liikenneonnettomuus, niin suurin osa ihmisistä ajaa ohi. Joku voi pysähtyä kuvaamaan tapahtuman kännykällä. Jokainen huolehtikoon itsestään. Niinhän se tänä päivänä on.

Et voi olla tosissasi. Vertaat tasapuolisia lomavuoroja onnettomuuspaikan kuvaamiseen?

Vertaan siihen, että ihmiset eivät nykyään auta toisiaan. 

Auttaminen on eri asia kuin se että lapsettoman pitäisi olla työpaikalla toisen luokan kansalainen, joka aina on se joka joustaa ja uhrautuu. Kuten jo edellä mainittu, moni lapseton on varmasti valmis välillä joustamaan tai vaihtamaan lomia, ihan samalla tavalla kuin mpni perheellinen, mutta se ajatus että lapsettoman pitää aina joustaa, koska hänen elämänsä ei ole yhtä tärkeää on epäreilu.

Niin kuin täällä on moneen kertaan todettu, niin tuo lasten kesähoito koskee lähinnä ekaluokkalaisten vanhempia. Se on siis yksi kesäloma. Mun kokemuksen mukaan nimenomaan lapsettomilla on paljon omia menoja; häitä, festareita, synttäribileitä, lomamatkoja jne. joihin pitää työkavereiden useinkin vaihdella vuoroja. Eli väitteesi ei nyt ihan pidä paikkaansa.

Pirjolle ja Liisalle se on yksi kesäloma. Seuraavana vuonna se on Maijalle yksi kesäloma. Sitä seuraavana vuonna se on jälleen Pirjolle yksi kesäloma. Ja sitä seuraavana vuonna Minnalle yksi kesäloma. Lapsettomalle se on neljä kesälomaa.

Kiertävät lomavuorot on ainoa oikeudenmukainen ratkaisu.

Ei niitä kesälomia yksitellen pidetä. Usein on useampi henkilö heinäkuussa lomilla. Ja myös kesäkuu on koulujen lomakuukausi, eli eiköhän se lapsetonkin saa lomansa pidettyä heinäkuussa. Ja aika huonoa tuuria olisi, että Pirjolla, Liisalla, Maijalla ja Minnalla olisi kaikilla ekaluokkalainen ja he kaikki haluaisivat kesäloman juuri heinäkuuksi, kun hyvin tiedetään, että koululaiset lomailevat myös kesäkuussa.

Saivartelua.

Vierailija
122/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti.

Nämä kitisee lomista vaikka maassa on järkyttä työttömyys.

Jos tuntuu ettei se loma nyt ihan oikealle päivälle sattunut niin irtisanoutukaa, jääkää työttömiksi. Saatte lomailla niin paljon kuin sielu sietää.

Ja joku työtön saa työpaikan.

Se on ihan win-win-tilanne. Kaikki voittaa.

Tervetuloa päähän potkittavaksi! Vai potkijaksi olisit tulossa?

En nyt oikein ymmärtänyt kysymystäsi.

Olen työtön ja saan lomailla koko kesän.

En ole potkinut ketään eikä minuakaan kukaan ole potkinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taas tämä empatia huipussaan. Mulla ei ole vielä ainahan lapsia mutta ymmärrän että kahden lapsen keskenään jättäminen koko päiväksi ei ole ongelmatonta. Toki on niitä jotka pärjäävät mutta kaikki todellakaan eivät. Teen lastenhoitokeikkaa firman kautta välilläja arkitaksa on 33e/h. Tulee heinäkuulle hintaa ainakin tätä kautta. Ymmärrystä peliin ihmiset.

Ja on pahasti on laskusuunnassa. Empatia nimittäin.

Aamulla näin telkkarissa uutisen, joka koski auttamishalukkuutta.

Suomi on ollut viime vuonna sijalla kaksikymmentäjotain ja tänä vuonna sijalla kolmekymmentäjotain.

Aika raju pudotus.

Valitettavasti tulos ei kuitenkaan yllätä.

Tarkkoja lukuja en valitettavasti muista enkä ainakaan lyhyellä googlauksella löydä mitään tietoa.

Mutta itse asiaan. Luulis niiden lapsiperhevihaajien lomailevan mieluimmin silloin kuin perheitä on vähemmän lomakohteissa. Mutta ei. Heidän pitää välttämättä saada lomailla samaan aikaan perheiden kanssa. Ja vaatia lapsettomia hotelleja (kun lapset olemassaolollaan pilaavat näiden kuninkaiden loman).

Niin, kauheaa kun keskitytään vaan omaan perheeseen, eikä auteta vaikka naapuria! Eikä ehditä talkoisiin, kun pitää viedä muksu harrastuksiin. Eikä se raihnainen anoppi meille voi muuttaa, kun Eini ja Onni tarvitsevat omat huoneet.

Ai sinä olet ottanut raihnaisen anoppisi teille asumaan?

Miten se on onnistunut?

Onks teillä kivaa yhdessä?

"Empaattisissa" maissahan tuo on ihan normaalia, Suomessa vaan etenkin perheelliset käpertyvät omiin oloihinsa. Mun tilanne on kyllä onnekas, kaikki sukulaiset pärjäävät vielä itse kotonaan.

Vierailija
124/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle vaan voi tulla tilanne, että tarvitsisi kipeästi sen loman juuri heinäkuuksi. Syy voi olla lapsen hoito, vanhemman hoito, ihan mikä tahansa. Jos mun työkaveri olisi siinä tilanteessa, ettei millään saisi järjestettyä lastenhoitoa, varmasti auttaisin ja pitäisin lomani elokuussa. Mun mielestä elokuu on nykyisin monesti vielä lämpimämpi kuukausi kuin heinäkuu. 

Mut mä ymmärrän lapsettomien kommentit. Ihmiset on nykyään sellaisia. Jos tiellä sattuu liikenneonnettomuus, niin suurin osa ihmisistä ajaa ohi. Joku voi pysähtyä kuvaamaan tapahtuman kännykällä. Jokainen huolehtikoon itsestään. Niinhän se tänä päivänä on.

Et voi olla tosissasi. Vertaat tasapuolisia lomavuoroja onnettomuuspaikan kuvaamiseen?

Auttaminen on eri asia kuin se että lapsettoman pitäisi olla työpaikalla toisen luokan kansalainen, joka aina on se joka joustaa ja uhrautuu. Kuten jo edellä mainittu, moni lapseton on varmasti valmis välillä joustamaan tai vaihtamaan lomia, ihan samalla tavalla kuin mpni perheellinen, mutta se ajatus että lapsettoman pitää aina joustaa, koska hänen elämänsä ei ole yhtä tärkeää on epäreilu.

Niin kuin täällä on moneen kertaan todettu, niin tuo lasten kesähoito koskee lähinnä ekaluokkalaisten vanhempia. Se on siis yksi kesäloma. Mun kokemuksen mukaan nimenomaan lapsettomilla on paljon omia menoja; häitä, festareita, synttäribileitä, lomamatkoja jne. joihin pitää työkavereiden useinkin vaihdella vuoroja. Eli väitteesi ei nyt ihan pidä paikkaansa.

Yksi kesäloma, älä viitsi. Kesäloman lisäksi on vanhempainillat, vasukeskustelut mitkä lie, joulu-, pääsiäis-, isänpäivä-, äitienpäivä-, kevätjuhlat, syys- ja talvilomat, joululomat. Vuorotyössä lapsettomille yritetään nakittaa järjestään kaikki juhlapyhät ja vuoroon pitäisi olla vaihtamassa aamu- ja iltavuoroja, koska lapset. Sitten kun niitä lapsellisia kuningattaria on työpaikalla useampi, homma on vielä veemäisempää.

Yksinhuoltajat on tässä ihan oma lukunsa. Jollain kumman logiikalla he tarvitsevat mahdollisimman vähän viikonloppuja ja iltavuoroja kun kuulemma ydinperheissä se toinen vanhempi voi hoitaa lapset, että kyllä ydinperhen äiti voi olla koulujen lomat töissä. Joopa, kyllä ydinperheellinenkin voi haluta viettää lastensa kanssa yhteistä vapaata, puhumattakaan koko perheen yhteisistä vapaapäivistä. Ja entäs kun puolisokin sattuu olemaan töissä. Mä olen vastannut ettei ole minun ongelmani miten yh lastenhoitonsa järjestää ja pidän puoleni, yhtään ylimääräistä iltaa tai viikonloppua en ole töissä kuin on pakko.

Pari vuotta sitten meidän ekaluokkalainen oli puolet kesästä yksin, kun oma lomani oli syyskuussa ja kukaan ei vaihtanut lomavuoroa. Meillä siis kiertävät lomat. Tänä vuonna olen lomalla heinäkuussa niinkuin vuoroni on ja työkaveri kysyi saman syyn takia vaihtoa syyskuulle. Ei ollut innokkuutta vaihtaa silloin pari vuotta sitten mun kanssa, joten en vaihtanut minäkään. Kiertävät lomat on jees, mutta jos joustoa halutaan niin kannattaa aina miettiä että joskus voit itse olla samassa tilanteessa.

Vierailija
125/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ennen perheelliset varasi parhaat kuukaudet, koululaisten lomaviikot ja silti kitisivät. Onneksi tuli uusi pomo pari vuotta sitten ja sen jälkeen lapsettomatkin saa pitää lomansa kesällä. Ne, joilla on täydet lomaoikeudet pitää yhden viikon touko- tai syyskuussa. Uusi pomo sääti kiertävät lomat, joten nyt kaikki kiertää, jopa koulujen lomaviikoilla on lapsettomillakin mahdollisuus pitää lomaa! Perheelliset kitisi, että kun on jo mökki tai matka varattuna. Pomo käski ensin odottamaan lomien vahvistukset ja vasta sitten varaamaan mökit tai lomamatkat. Kyllä me ennen syrjityt pidetään sitten paljon tästä uudesta pomosta (nainen, jolla on myös lapsia).

Minä olen sitä mieltä, että naisten solidaarisuus ei tarkoita sitä, että kaikki parhaat lomat menee aina perheellisille. Muutenkin naisvaltaisella alalla nämä perheelliset on poissa paljon, kun lapset sairastelee, mikä kuormittaa muita, kun sijaisia ei oteta. Näitä lasten sairastumisia on muutenkin kumman paljon ennen pyhiä tai yksittäisiä työpäiviä alku/loppuviikosta.

Uskon joka sanan mitä kirjoitatte. Mutta ihmettelen onko edelleen niin että lapselliset jyräävät näissä loma-asioissa? Olen itse lapseton 50v nainen, ollut monessa työpaikassa, ja yhdessäkään ei ole tullut vääntöä lapselliset/lapsettomat ja loma-ajat. Olen ollut lähinnä vielä  naisvaltaisissa työpaikoissa, isoissa sekä pienissä. On mahtanut olla melkoinen tuuri kun ei tähän ikään mennessä ole tuota ongelmaa tullut eteen. Vuorottelumenetelmä on toiminut hyvin, meillä ei ole tarvinnut touko eikä syyskuita käyttää ellei työntekijä ole itse toivonut vaikka ruskamatkalle syyskuuta. Mutta ei pakotetusti. Aina on saatu sovittua, nykyisessä työpaikassani noin puolella on alaikäisiä lapsia. 

Vierailija
126/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirjolle ja Liisalle se on yksi kesäloma. Seuraavana vuonna se on Maijalle yksi kesäloma. Sitä seuraavana vuonna se on jälleen Pirjolle yksi kesäloma. Ja sitä seuraavana vuonna Minnalle yksi kesäloma. Lapsettomalle se on neljä kesälomaa.

Kiertävät lomavuorot on ainoa oikeudenmukainen ratkaisu.

Ei niitä kesälomia yksitellen pidetä. Usein on useampi henkilö heinäkuussa lomilla. Ja myös kesäkuu on koulujen lomakuukausi, eli eiköhän se lapsetonkin saa lomansa pidettyä heinäkuussa. Ja aika huonoa tuuria olisi, että Pirjolla, Liisalla, Maijalla ja Minnalla olisi kaikilla ekaluokkalainen ja he kaikki haluaisivat kesäloman juuri heinäkuuksi, kun hyvin tiedetään, että koululaiset lomailevat myös kesäkuussa.

No sittenhän lapseton voi lomailla heinäkuussa, joku muu lapsellinen voi tehdä sen _yhden_ kesän, kun lapsi on ekaluokkalainen!

Vierailija
127/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suurimpaan ääneen joustoa vaativat ovat niitä, jotka itse eivät jousta milliäkään.

Vierailija
128/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosilomalaki,

22 §

Työntekijöiden kuuleminen

Työnantajan on selvitettävä työntekijöille tai heidän edustajilleen vuosiloman antamisessa työpaikalla noudatettavat yleiset periaatteet. Ennen loman ajankohdan määräämistä työnantajan on varattava työntekijälle tilaisuus esittää mielipiteensä loman ajankohdasta. Työnantajan on mahdollisuuksien mukaan otettava huomioon työntekijöiden esitykset ja noudatettava tasapuolisuutta lomien sijoittamisessa.

Oliko tässä jollekulle jotain epäselvää?

Ei ole, mutta lakiteksti ei esim. ota kantaa siihen miten tasapuolisuus toteutetaan. Kiertävät lomavuorot eivät ole mikään lain vaatima asia jos lomista päästään muuten sopuun.

Vierailija
129/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ennen perheelliset varasi parhaat kuukaudet, koululaisten lomaviikot ja silti kitisivät. Onneksi tuli uusi pomo pari vuotta sitten ja sen jälkeen lapsettomatkin saa pitää lomansa kesällä. Ne, joilla on täydet lomaoikeudet pitää yhden viikon touko- tai syyskuussa. Uusi pomo sääti kiertävät lomat, joten nyt kaikki kiertää, jopa koulujen lomaviikoilla on lapsettomillakin mahdollisuus pitää lomaa! Perheelliset kitisi, että kun on jo mökki tai matka varattuna. Pomo käski ensin odottamaan lomien vahvistukset ja vasta sitten varaamaan mökit tai lomamatkat. Kyllä me ennen syrjityt pidetään sitten paljon tästä uudesta pomosta (nainen, jolla on myös lapsia).

Minä olen sitä mieltä, että naisten solidaarisuus ei tarkoita sitä, että kaikki parhaat lomat menee aina perheellisille. Muutenkin naisvaltaisella alalla nämä perheelliset on poissa paljon, kun lapset sairastelee, mikä kuormittaa muita, kun sijaisia ei oteta. Näitä lasten sairastumisia on muutenkin kumman paljon ennen pyhiä tai yksittäisiä työpäiviä alku/loppuviikosta.

Uskon joka sanan mitä kirjoitatte. Mutta ihmettelen onko edelleen niin että lapselliset jyräävät näissä loma-asioissa? Olen itse lapseton 50v nainen, ollut monessa työpaikassa, ja yhdessäkään ei ole tullut vääntöä lapselliset/lapsettomat ja loma-ajat. Olen ollut lähinnä vielä  naisvaltaisissa työpaikoissa, isoissa sekä pienissä. On mahtanut olla melkoinen tuuri kun ei tähän ikään mennessä ole tuota ongelmaa tullut eteen. Vuorottelumenetelmä on toiminut hyvin, meillä ei ole tarvinnut touko eikä syyskuita käyttää ellei työntekijä ole itse toivonut vaikka ruskamatkalle syyskuuta. Mutta ei pakotetusti. Aina on saatu sovittua, nykyisessä työpaikassani noin puolella on alaikäisiä lapsia. 

Meillä on kiertävät lomat kesä-elokuu, touko- tai syyskuulle saa jos haluaa. Koulun aloittavien lasten vanhemmat ovat usein toivoneet lomaa nimenomaa elokuulle ja usein löytyy joku joka suostuu vaihtamaan. Muuten kyllä kun lomien määräytyminen on tiedossa, ei ole pahemmin valitettukaan.

Vierailija
130/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset täällä kinaa ja vääntää ikuisuusasiaa. Oisko miehillä mitään sanottavaa tähän? Loistavat poissaolollaan näistä keskusteluista. Näkee taas kuka todellisen vastuun perheessä kantaa. Aivan. Naiset.

Vierailija
131/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosilomalaki,

22 §

Työnantajan on selvitettävä työntekijöille tai heidän edustajilleen vuosiloman antamisessa työpaikalla noudatettavat yleiset periaatteet. Ennen loman ajankohdan määräämistä työnantajan on varattava työntekijälle tilaisuus esittää mielipiteensä loman ajankohdasta. Työnantajan on mahdollisuuksien mukaan otettava huomioon työntekijöiden esitykset ja noudatettava tasapuolisuutta lomien sijoittamisessa.

Ei ole, mutta lakiteksti ei esim. ota kantaa siihen miten tasapuolisuus toteutetaan. Kiertävät lomavuorot eivät ole mikään lain vaatima asia jos lomista päästään muuten sopuun.

Ainakaan tasapuolisuutta ei toteuteta siten, että lisääntyminen tekisi joidenkin toiveista merkittävämpiä kuin toisten.

Vierailija
132/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset täällä kinaa ja vääntää ikuisuusasiaa. Oisko miehillä mitään sanottavaa tähän? Loistavat poissaolollaan näistä keskusteluista. Näkee taas kuka todellisen vastuun perheessä kantaa. Aivan. Naiset.

Ei täällä päätetä lomista tai hoideta lapsia, ihan turhaa vänkäämistä koko ketju😂 Vastuu kannetaan ihan siellä kodeissa, ei palstalla!

Vierailija
133/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet uskovat kerrasta, kun lomalista julkistetaan. Ei aleta sen jälkeen enää itkeä ja valittaa epäreiluudesta, vaan keksitään ratkaisu.

Vierailija
134/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja :D Kerroppas miten ne perheelliset sitten vastavuoroisesti auttavat lapsettomia?

Minä ainakin olen tehnyt paljon pihatöitä naapuruston mummoille.

Kauppaostoksia olen myös tuonut naapureille, ja jonottanut jotain spesiaalitarjouksia kavereille kun eivät ole itse ehtineet jonottamaan.

Olen jäänyt ylitöihin työkaveria auttamaan kun hänen projektinsa on kaivannut apua.

Olen antanut parkkirahaa työkavereille kun hänellä ei ollut.

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään..

Ei ehkä vastavuoroista auttamista mutta auttamista kuitenkin.

Loma-ajat eivät ole ongelmia minulle aiheuttaneet. Aina olen iloiten ottanut lomat vastaan kun olen lomaa saanut.

Koskaan en ole ongelmaa niistä osannut kehittää. En lapsettomana enkä lapsellisena.

Miten itse olet auttanut lapsettomia tai lapsellisia?

Vastavuoroisesti tai muuten vaan.

Vierailija
135/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja :D Kerroppas miten ne perheelliset sitten vastavuoroisesti auttavat lapsettomia?

Kauppaostoksia olen myös tuonut naapureille, ja jonottanut jotain spesiaalitarjouksia kavereille kun eivät ole itse ehtineet jonottamaan.

Olen jäänyt ylitöihin työkaveria auttamaan kun hänen projektinsa on kaivannut apua.

Loma-ajat eivät ole ongelmia minulle aiheuttaneet. Aina olen iloiten ottanut lomat vastaan kun olen lomaa saanut.

Koskaan en ole ongelmaa niistä osannut kehittää. En lapsettomana enkä lapsellisena.

Noiden sun mainitsemien itsestään selvyyksien lisäksi olen vahtinut tuttujen lapsia, kuskannut, hoitanut kipeänä, auttanut vaikka kuinka monessa asiassa ihan muuten vaan.

Vierailija
136/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden sun mainitsemien itsestään selvyyksien lisäksi olen vahtinut tuttujen lapsia, kuskannut, hoitanut kipeänä, auttanut vaikka kuinka monessa asiassa ihan muuten vaan.

Lisään vielä että en tarvitse suuria palveluksia takaisin haluisin vain joka toinen vuosi pitää loman heinäkuussa. On helvetin törkeää verrata lapsetonta joka haluaa joskus viettää lomansa heinäkuussa henkilöön joka ei auta onnettomuustilanteessa.

Vierailija
137/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä päätetä lomista tai hoideta lapsia, ihan turhaa vänkäämistä koko ketju😂 Vastuu kannetaan ihan siellä kodeissa, ei palstalla!

Vastuun kantaminen yhteisistä lapsista yksinään on raskasta. Pahaa mieltä puretaan ja puidaan täällä. Kunnes taas palataan todellisen äärelle.

T. Äiti-ihminen jonka mies parhaillaankin pelaa tietokonetta, itsellä ruoanlaitto ja pyykkäys palstailun lomassa. Ainii oma syysi, miks olet lisääntynyt (yksin?) sellaisen kanssa, mitäs annat sen pelata oma syysi anna miehen olla mies älä nalkuta. Ei, en nalkuta vaan puran vitutusta palstalla. Joo, ei helpota yhtään. Paskaa tulee päälle teet miten päin tahansa. Ei oo naisena olo helppoa, itseasiassa täysin mahdotonta.

Ja päälle vielä "yhyy yhyy" jonkun palstalassukan toimesta.

Vierailija
138/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet uskovat kerrasta, kun lomalista julkistetaan. Ei aleta sen jälkeen enää itkeä ja valittaa epäreiluudesta, vaan keksitään ratkaisu.

Tarkoitat varmaan että naisensa keksivät ratkaisun, kuten täällä lapselliset juuri yrittää tätä asiaa pohtia.

Vierailija
139/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosilomalaki,

22 §

Ainakaan tasapuolisuutta ei toteuteta siten, että lisääntyminen tekisi joidenkin toiveista merkittävämpiä kuin toisten.

Lakiteksti ei kiellä ottamasta huomioon perhetilannetta tasapuolisuutta punnittaessa.

Vierailija
140/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosilomalaki,

22 §

Meillä koitetaan saada kaikkien toiveet mahtumaan. Jos kuitenkin käy niin, että tietylle kuukaudelle on liikaa tunkua niin arvotaan ketkä saa silloin lomansa. Silloin kaikki on samassa asemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi