Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuolta ärsyttää

Vierailija
04.06.2018 |

Aina kun äitipuoli tällä palstalla kertoo ärtymyksestään puolisonsa lapseen, niin täällä alkaa jumalaton show, jossa kehotetaan äitipuolta väistymään syrjään. "Kun kuitenkin lapsi on aina se ykkönen". Voin kuule kertoa, että ei aina ole ja miksi edes pitäisikään olla.

Minun mieheni tapauksessa hänellä on yhteishuoltajuus lapseen. Lapsi käy meillä vain joka toinen vkonloppu. Jos silloinkaan. Aina silloin lapsi tulee meille, kun lähivanhemmalla on sellainen fiilis. Lapsen oikeuksilla ei ole niin väliä, eikä sillä mitä on yhteisesti sovittu. Äiti ei pyri edistämään yhteistä huoltoa, pimittää tietoa ja yrittää osaltaan vieraannuttaa selittämällä lapselleen, että isä on hylännyt lapsen jne. On täysin selvää, että jos lastaan näkee kuukaudesta sen 4 vrk, jos sitäkään, ei todellakaan ole mahdollista luoda hyvää isä-poika-suhdetta. Aina pojan meillä kyläillessä, aloitetaan aina nollasta. Eli siitä miten meillä ei valehdella, meillä korjataan omat jäljet, meillä ei näprätä kännykkää ruokapöydässä, meillä käydään suihkussa päivittäin ja meillä huomioidaan toiset sanomalla kiitos ja anteeksi. 14-vuotiaan luulisi osaavan, mutta kun ei. Vituttaa katsoa passiivisena sohvalla makaavaa finninaamaa, joka ei mistään yrityksistä huolimatta osoita mitään aktiivisuutta mihinkään. Jos meillä ei kiinnosta vierailla, niin jäisi helvetti kotiin. Olen lopen kyllästynyt tuohon kotiini tunkeutujaan. Miksi minä jaksaisin yrittää, jos toinen ei näe mitään vaivaa. On myöskin turhauttavaa kerätä hänen äitinsä tekemää paskaa kasvatustyön mätähedelmää. Sen ymmärrän, että lapsi ei ole paha, vaan lapsen käytös on peruja kotoa saadusta kasvatuksesta.

En ole vaatinut miestäni hylkäämään lastaan, vaikka henkilökohtaisesti olisin iloinen, jos en enää koskaan näkisi koko kakaraa. Mies kuitenkin itse ilman mitään ilmoitti, että hän arvottaa minut elämässään korkeammalle kuin lapsensa. Suurin osa mammoista täällä alkanee räksyttämään, että onpa kamala mies. Minä ymmärrän. Jos et ole saanut tosiasiallista mahdollisuutta olla isä, niin ei voi odottaa automaattista kiintymystä ja rakkautta vain siksi, että hänessä on kasa samoja geenejä.

Kommentit (408)

Vierailija
321/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa teinin puolesta tuo oikeustaistelu, jos isä voittaa ja poika muuttaa isänsä luo. Miten te sitten jaksatte kun nyt pienillä tapaamisilla on jo vaikeaa.

Oletteko ymmärtäneet ollenkaan. Vaikeudet johtuvat ilmeisesti siitä, että lähivanhempi terrorisoi suoraan ja lapsen kautta. Tilanne varmasti rauhoittuu, kun lapsi teille muuttaa.

Oletko ymmärtänyt ollenkaan. Me emme voi tietää terrorisoiko äiti, meillä on vaan ap.n näkemys joka sekin on vähän kyseenalainen.

Aloituksessa isä on harkinnut, ettei tapaisi poikaa enää ja nyt puhutaankin jo oikeuteen menemisistä.

Mä alan olla vähän sitä mieltä, että nyt pari muuta ihmistä on syyllisiä kuin äiti.

Ap.lla koko ajan kova tarve pestä omia käsiään. Ja toi äidin nimittely... ei anna kypsää kuvaa ihmisestä.

Suhtautuisit varmasti itsekin tyynen rauhallisesti, kun olisitte tehneet suunnitelmia mitä tapaamisvkonloppuna tehdään ja mitään ennalta ilmoittamatta lähivanhempi onkin omin päin halunnut päättänyt, ettei tapaamista ole. Suhtautuisit varmaan tyynen rauhallisesti, kun olet tehnyt lapsivapaalle vkonlopulle suunnitelmia, kun lähivanhempi ilmoittaa lapsen olevan matkalla teille vkonloppukylään. Tämäkin sopimatta, tietenkin. 

Tyynen rauhallisesti jokainen varmasti myös suhtautuisi siihen, että lähivanhempi harjoittaisi laajamittaista isän haukkumista niin kouluun kuin isän sukulaisille. Unohtamatta tietenkään sitä, että lähivanhempi ennen kaikkea mustamaalaa isää lapselle. 

Ihan kivasti senkin kuka tahansa ottaisi, että yhteistyötä yritetään tehdä, jotta lapsen asiat olisi paremmin. Mutta kun se vika on aina jossain muualla kuin siellä lähivanhemman kotona. Kaikki on aina sen pahan isän ja sen vaimon syytä. Tietenkin.

Vierailija
322/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä edes olet paikalla silloin kun isä ja poika viikonloput ovat? voisit vaikka viettää aikaasi omien ystäviesi seurassa, myös omat asunnot ovat aika järkevä sijoitus, jos yhteiseloa ei voi sietää miehen lapsen kanssa.

Aivan uskomaton kommentti. Että minä lähtisin omasta kodistani evakkoon. Not gonna happen.

Mitä uskomatonta siinä on?

Menet jonkun ystäväsi luokse ja keskityt omaan elämääsi. Sen sijaan että pilaat kotona miehesi lapsen elämää.

Jos asunto on ap:n, niin miksi hänen pitäisi sieltä poistua?

Jotta miehensä saa olla lapsensa kanssa.

En ole koskaan pyrkinyt estämään miehen ja hänen lapsensa yhteistä keskinäistä aikaa. Mutta se on tosiaan hieman absurdia, että minun pitäisi poistua omasta kodistani.

Voisit edes muutaman kerran kokeilla. Tilanne voisi rauhoittua, jos teini saisi rauhassa viettää viikonlopun isänsä kanssa kaksin. Tekisivät jotain kaksin, katselisivat vaikka jonkun elokuvan. Ei sen yhdessäolon niin ihmeellistä tarvitse olla. Itselläni on sekä tyttö ja poika. Vaikka meillä on se ydinperhe, niin meillä on ollut äiti-tytär juttuja kaksin, joihin ei perheen miesväkeä ole otettu mukaan. Samoin pojalla ja isällään on ollut isä-poika-juttuja keskenään.  Ydinperheissäkin on näitä naisten juttuja ja miesten juttuja. On myös ollut isä-tytär-juttuja ja äiti-poika-juttuja. Ei sinun joka kerta tarvitse pois kotoasi olla.

He viettävät joka kerta kahdenkeskistä aikaa ilman minua. 

Ai eikö se poika makaakaan haisevana autistina sohvalla koko aikaa?

Vitsi miten hienoa näsäviisastelua. Ole ylpeä itsestäsi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä edes olet paikalla silloin kun isä ja poika viikonloput ovat? voisit vaikka viettää aikaasi omien ystäviesi seurassa, myös omat asunnot ovat aika järkevä sijoitus, jos yhteiseloa ei voi sietää miehen lapsen kanssa.

Aivan uskomaton kommentti. Että minä lähtisin omasta kodistani evakkoon. Not gonna happen.

Menet jonkun ystäväsi luokse ja keskityt omaan elämääsi. Sen sijaan että pilaat kotona miehesi lapsen elämää.

En ole koskaan pyrkinyt estämään miehen ja hänen lapsensa yhteistä keskinäistä aikaa. Mutta se on tosiaan hieman absurdia, että minun pitäisi poistua omasta kodistani.

Voisit edes muutaman kerran kokeilla. Tilanne voisi rauhoittua, jos teini saisi rauhassa viettää viikonlopun isänsä kanssa kaksin. Tekisivät jotain kaksin, katselisivat vaikka jonkun elokuvan. Ei sen yhdessäolon niin ihmeellistä tarvitse olla. Itselläni on sekä tyttö ja poika. Vaikka meillä on se ydinperhe, niin meillä on ollut äiti-tytär juttuja kaksin, joihin ei perheen miesväkeä ole otettu mukaan. Samoin pojalla ja isällään on ollut isä-poika-juttuja keskenään.  Ydinperheissäkin on näitä naisten juttuja ja miesten juttuja. On myös ollut isä-tytär-juttuja ja äiti-poika-juttuja. Ei sinun joka kerta tarvitse pois kotoasi olla.

Patistettuna tekee muuta. Ei tosin silloinkaan kuulemma mitään yhteyttä juuri saa.

Vierailija
324/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi MIKSI te hommaatte miehen jolla on lapsia? On vähän turha valittaa elämän vaikeudesta kun sen on ihan itse valinnut.

En minäkään ala väsäämään aloituksia että "kylläpä vituttaa kun piti lähteä ravintolaan mutta uhmaikäinen sai kahden tunnin raivarit eikä taaskaan voitukaan". Mietitäänpä, minkähänlaisia vastauksia siihen tulisi?? Ehkä jotain sen suuntaista että MITÄS LÄKSIT.

Vierailija
325/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patistettuna tekee muuta. Ei tosin silloinkaan kuulemma mitään yhteyttä juuri saa.

Tekisitkö itse kun ylläsi häälyy kaksi paskaa jotka heti seuraavan tilaisuuden tullen haukkuvat sinua ja äitiäsi?

Vierailija
326/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi MIKSI te hommaatte miehen jolla on lapsia? On vähän turha valittaa elämän vaikeudesta kun sen on ihan itse valinnut.

En minäkään ala väsäämään aloituksia että "kylläpä vituttaa kun piti lähteä ravintolaan mutta uhmaikäinen sai kahden tunnin raivarit eikä taaskaan voitukaan". Mietitäänpä, minkähänlaisia vastauksia siihen tulisi?? Ehkä jotain sen suuntaista että MITÄS LÄKSIT.

Ei vitsi, että isukin pitäisi laittaa elämänsä holdiin siksi aikaa, että lapsi tulee isoksi. Niinkö? Ei kukaan täysipäinen nainen katsele sellaista menoa, että entinen muija saa häiriköidä vapaasti elämää miten tahtoo. Lapsi on noille ämmille pelkkä pelimerkki isälle kostamisessa.

Vierailija
327/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa teinin puolesta tuo oikeustaistelu, jos isä voittaa ja poika muuttaa isänsä luo. Miten te sitten jaksatte kun nyt pienillä tapaamisilla on jo vaikeaa.

Oletteko ymmärtäneet ollenkaan. Vaikeudet johtuvat ilmeisesti siitä, että lähivanhempi terrorisoi suoraan ja lapsen kautta. Tilanne varmasti rauhoittuu, kun lapsi teille muuttaa.

Oletko ymmärtänyt ollenkaan. Me emme voi tietää terrorisoiko äiti, meillä on vaan ap.n näkemys joka sekin on vähän kyseenalainen.

Aloituksessa isä on harkinnut, ettei tapaisi poikaa enää ja nyt puhutaankin jo oikeuteen menemisistä.

Mä alan olla vähän sitä mieltä, että nyt pari muuta ihmistä on syyllisiä kuin äiti.

Ap.lla koko ajan kova tarve pestä omia käsiään. Ja toi äidin nimittely... ei anna kypsää kuvaa ihmisestä.

Suhtautuisit varmasti itsekin tyynen rauhallisesti, kun olisitte tehneet suunnitelmia mitä tapaamisvkonloppuna tehdään ja mitään ennalta ilmoittamatta lähivanhempi onkin omin päin halunnut päättänyt, ettei tapaamista ole. Suhtautuisit varmaan tyynen rauhallisesti, kun olet tehnyt lapsivapaalle vkonlopulle suunnitelmia, kun lähivanhempi ilmoittaa lapsen olevan matkalla teille vkonloppukylään. Tämäkin sopimatta, tietenkin. 

Tyynen rauhallisesti jokainen varmasti myös suhtautuisi siihen, että lähivanhempi harjoittaisi laajamittaista isän haukkumista niin kouluun kuin isän sukulaisille. Unohtamatta tietenkään sitä, että lähivanhempi ennen kaikkea mustamaalaa isää lapselle. 

Ihan kivasti senkin kuka tahansa ottaisi, että yhteistyötä yritetään tehdä, jotta lapsen asiat olisi paremmin. Mutta kun se vika on aina jossain muualla kuin siellä lähivanhemman kotona. Kaikki on aina sen pahan isän ja sen vaimon syytä. Tietenkin.

Lopeta ap. jo! Aloituksessa poika makasi haisevana autistina viikonlopun sohvalla, nyt on jo oikein suunnitelmia.

Eikö isällä ollut munaa puuttua asioihin heti kun niitä muka syytöksiä ja valheita alkoi tulemaan?

Vierailija
328/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse kun ylläsi häälyy kaksi paskaa jotka heti seuraavan tilaisuuden tullen haukkuvat sinua ja äitiäsi?

Kuule meillä ei haukuta lasta, eikä tämän äitiä. 

Vierailija
329/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen hankkii, todellakin panee elämänsä on hold ainakin 20 vuodeksi. Se on sitä vanhemmuutta.

Vierailija
330/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule meillä ei haukuta lasta, eikä tämän äitiä. 

Eipä tietenkään niin. Tehän olette täydellisiä eikä teissä mitään vikaa ole.

Vierailija
331/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ap. jo! Aloituksessa poika makasi haisevana autistina viikonlopun sohvalla, nyt on jo oikein suunnitelmia.

Eikö isällä ollut munaa puuttua asioihin heti kun niitä muka syytöksiä ja valheita alkoi tulemaan?

Mitenkään hänen henkilökohtaista elämää tarkemmin avaamatta, ei ole ollut resursseja siihen taistoon.

Ihan sama, mitä te av-mammat täällä sössötätte. Tilanne menee eteenpäin teidän mielipiteistänne huolimatta.

Kiitän asiallisista kommenteista ja toivotan kaikille samojen ongelmien kanssa painiville tsemppiä! 

Vierailija
332/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsen hankkii, todellakin panee elämänsä on hold ainakin 20 vuodeksi. Se on sitä vanhemmuutta.

Höpöhöpö. Elämässä pitää olla muutakin sisältöä. Jos lapsi on ainoa kiintopiste, ei ole kovin terve lähtökohta.

Vierailija
333/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään hänen henkilökohtaista elämää tarkemmin avaamatta, ei ole ollut resursseja siihen taistoon.

Ihan sama, mitä te av-mammat täällä sössötätte. Tilanne menee eteenpäin teidän mielipiteistänne huolimatta.

Kiitän asiallisista kommenteista ja toivotan kaikille samojen ongelmien kanssa painiville tsemppiä! 

Eihän täällä ole yritetty estää isää paneutumasta. Päinvastoin. Itse väitit ettette halua panna poikaan rahaa.

Sitten yhtäkkiä aloit kinata toisinpäin jne.

Hölmö provo.

Vierailija
334/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Elämässä pitää olla muutakin sisältöä. Jos lapsi on ainoa kiintopiste, ei ole kovin terve lähtökohta.

Ja tällä ns isällähän on. Poika on hänellä vain NELJÄ päivää kuussa!

Vierailija
335/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt persaukisilla yhtäkkiä on jopa perhejuristi.

Jos olisimme persaukisia, saisimme ilmaista oikeusapua. Olemme kuitenkin hyvin toimeentulevia. Oikeusjuttuun kun lähtee, pitää olla valmis maksamaan omien oikeuskulujen lisäksi vastapuolen. Tämä summa on tuhansia euroja. Se on meillekin iso raha.

Itse tiedän tapauksen, jossa isä on taistellut useamman vuoden oikeudessa, ja velkaa on jo lähes 50000. Oikeus oli valehtelevan äidin puolella, vaikka lapsen koulusta oli tehty lasuja ja nähty, että äiti on väkivaltainen. Onneksi yksi ihminen sitten onnistui äidin narauttamaan valheistaan. Lapsi asuu nyt isällään. Mutta velkaa siis on...

Vierailija
336/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt persaukisilla yhtäkkiä on jopa perhejuristi.

Jos olisimme persaukisia, saisimme ilmaista oikeusapua. Olemme kuitenkin hyvin toimeentulevia. Oikeusjuttuun kun lähtee, pitää olla valmis maksamaan omien oikeuskulujen lisäksi vastapuolen. Tämä summa on tuhansia euroja. Se on meillekin iso raha.

Itse tiedän tapauksen, jossa isä on taistellut useamman vuoden oikeudessa, ja velkaa on jo lähes 50000. Oikeus oli valehtelevan äidin puolella, vaikka lapsen koulusta oli tehty lasuja ja nähty, että äiti on väkivaltainen. Onneksi yksi ihminen sitten onnistui äidin narauttamaan valheistaan. Lapsi asuu nyt isällään. Mutta velkaa siis on...

Järkyttävää! Tämä on täysin lapsen oikeusturvan vastaista.

Vierailija
337/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoihhoijaa, ap ihmettelee ihan jo sellaista peruspalikkaa, että miksi lapset pitää laittaa edelle. No siksi ap, koska lapset eivät pysty huolehtimaan vielä itsestään, eikä pitämään omia puoliaan vaan ovat huoltajiensa armoilla. Siksi koska lapsuudessa muodostetaan pohja koko myöhemmälle elämälle ja jos se jotekin laiminlyödään, niin siinä on aikuiseksi kasvaessa helposti sellainen vyyhti se ei siitä tahdo oikein selvitäkään.

Siksi koska lapsena kaikki tapahtuneet asiat menevät ihan eri tavalla syvälle persoonaan, koska se persoona on vasta silloin muodostumassa. Aikuisilla on jo pohja elämälle ja oma itse muodostunut aika pitkälle, joten he kestävät paljon paremmin vastoinkäymisiä, ymmärtävät paremmin, osaavat analysoida asioita, katsoa useammalta näkökannalta ja kaikenkaikkiaan heillä on elämän työkalupakissaan jo kaikenlaisia välineitä ja osaamista käytössään, joita lapsella ei vielä ole. Niitä lapsi siellä lapsuudessa kasvaessaan sinne työkalupakkiinsa koko ajan vasta hankkii. Siksi. Siksi on tärkeää huomioida lapsen etu aina ensin.

Vierailija
338/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoihhoijaa, ap ihmettelee ihan jo sellaista peruspalikkaa, että miksi lapset pitää laittaa edelle. No siksi ap, koska lapset eivät pysty huolehtimaan vielä itsestään, eikä pitämään omia puoliaan vaan ovat huoltajiensa armoilla. Siksi koska lapsuudessa muodostetaan pohja koko myöhemmälle elämälle ja jos se jotekin laiminlyödään, niin siinä on aikuiseksi kasvaessa helposti sellainen vyyhti se ei siitä tahdo oikein selvitäkään.

Siksi koska lapsena kaikki tapahtuneet asiat menevät ihan eri tavalla syvälle persoonaan, koska se persoona on vasta silloin muodostumassa. Aikuisilla on jo pohja elämälle ja oma itse muodostunut aika pitkälle, joten he kestävät paljon paremmin vastoinkäymisiä, ymmärtävät paremmin, osaavat analysoida asioita, katsoa useammalta näkökannalta ja kaikenkaikkiaan heillä on elämän työkalupakissaan jo kaikenlaisia välineitä ja osaamista käytössään, joita lapsella ei vielä ole. Niitä lapsi siellä lapsuudessa kasvaessaan sinne työkalupakkiinsa koko ajan vasta hankkii. Siksi. Siksi on tärkeää huomioida lapsen etu aina ensin.

Lapsen etu ei ole ainakaan mielenterveytensä menettänyt vanhempi, eikä vieraannuttava vanhempi. Ymmärrän hyvin jos joku luovuttaa. Kaikilla ei ole rajattomia henkisiä voimia taistoihin.

Vierailija
339/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se äiti tekee rikosilmoituksen näistä mielenterveysväitteistä.

Vierailija
340/408 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se äiti tekee rikosilmoituksen näistä mielenterveysväitteistä.

Mikäs tunnusmerkistö tässä nyt sitten täyttyy mielestäsi?