Pelkäsin lapsena Karoly Garamia
Esiintyi jossain televisio-ohjelmassa. En muista missä.
Kommentit (65)
AatunKrokotiili kirjoitti:
Pikku Kakkosessa oli. Ja hänellä oli outo tyyli rämpyttää selloa sormilla kuten kitaraa niin että tukka heilui ja sitten hän lauloi huonolla suomenkielellä outoja lauluja. Hän oli pelottava. Toinen pelottava henkilö Pikku Kakkosessa oli Heinä Sirkka joka soitti pianoa ja lauloi. Hyi kauhistus. P Hermannin kepakko ei ollut mitään siihen verrattuna.
Geza Szilvay puhui suomea korostuksella, sekoitatko häneen. Garam asunut Suomessa melkein koko ikänsä ja puhuu ilman ulkomaista korostusta.
Velipuolikuussa esiintyi hahmo nimeltään Kalori Graham.
Mun lapset pelkäsi Mikko Alataloa pienenä. En tiedä johtuiko sinisistä rilleistä vai mistä, mutta joku mätti aina kun tän naama oli telkkarissa. Itse muistan Garamit julkkiksina, musta Karoly on alunperin unkarilainen,ei suomessa syntynyt kuten joku väitti.
Vierailija kirjoitti:
Velipuolikuussa esiintyi hahmo nimeltään Kalori Graham.
Robin Relander esitti kyseistä hahmoa.
Minä pelkäsin Muumilaakson tarinoita. Se oli joku huopaversio, mikä lie. Ei se piirretty, vaan palasista askarreltu.
Aina synkkää ja pimeää ja tulossa joku maailmanloppu, tulva, pyrstötähti, Mörkö, Hattivatit tai Jääkuningatar, angst mikä lie. Ne otuksetkin siellä oli semmoisia omituisia ja rumia.
Karoly Garamin vaimo Sirkka oli omaa sukua Saarikoski, runoilija Pentin sisar.
:) Lapsena ahdisti tyyristyllerö, mörköooppera ja ruotsintunnilla ollut suursyömäri joka lausuttiin ruotsiksi.
Minä taas kammosin Kasper-käsinukkea. Traitrait trallallaa. Tulikohan tv1:n lastenohjelmista, muistaakseni ei ollut pikkukakkosessa.
Ai tämä Garam on näin "tunnettu". Minä vaan hämeenlinnalaisena seurailin, kun ajeli vaimonsa kanssa tandemilla ja pidin pariskuntaa jonain paikallislehtien vakkarikasvoina. Vaimo kuoli jo jokunen vuosi sitten.
En muista että pelkäsin, mutta ne pakkoliikkeet soittaessa olivat hämmentäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kammosin Kasper-käsinukkea. Traitrait trallallaa. Tulikohan tv1:n lastenohjelmista, muistaakseni ei ollut pikkukakkosessa.
Kasper oli yököttävä.
Kuka muistaa Géza Szilvayn ja Viuluviikarit?
Minäkin olin lapsi 70-luvulla, mutta pelkäsin vain Kekkosta. Onneksi Urkki ei ollut vakiokasvo lempiohjelmissani Pikku kakkosessa eikä Myrskyluodon Maijassa.
Tästä voisi ihan oikeasti tulla gradun aihe, että miksi jotain lastenohjelman hahmoa pelätään/inhotaan.
Mun lemppari piirretyistä oli Rosvo Rudolf. Muistan vieläkin miten se tuli viikonloppuna ja katsoin sitä aamuisin. 70-luvulla tämä.
Kuka muistaa venäjänkielen kurssin Ras Dwa Tri telkkarissa 70-luvulla. Täti kirjoitti piirtoheittimen kalvolle kauniilla käsialalla venäjäksi. Se musta käsisiluetin liike oli jotenkin hypnoottista.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset pelkäsi Mikko Alataloa pienenä. En tiedä johtuiko sinisistä rilleistä vai mistä, mutta joku mätti aina kun tän naama oli telkkarissa. Itse muistan Garamit julkkiksina, musta Karoly on alunperin unkarilainen,ei suomessa syntynyt kuten joku väitti.
Karolyn äiti on suomalainen ja Karoly on muuttanut Suomeen alle kouluikäisenä.
Katti Matikainen on aiheuttanut minulle sekä inhon että himon tunteita.
Minäkin taisin pelätä Karolya. Yksi tuttava, hänen oppilaansa sanoi että on mukava mies.