Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin abortti sitten on väärin ??

mietisnyt
02.06.2018 |

Vai onko se ihan ok milloin vain ??
Miksi vastasyntynyttä ei sitten saa tappaa.
Lapsellehan siitä ei olisi enempää haittaa.
Mutta abortti on tietysti salainen. vastasyntynen tappo näkyisi ?? Siinäkä se ero.
Nyt kun ne sadatuhannet abortit tehdään salassa niin ikäänkuin ketään ei tapettaisi.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voi puhua solumöykystä, kun alkiolla/sikiöllä sydän lyö, on selkeästi ihmisen muoto jne. Viikolla 12 se möykky on jo lähes valmis ihminen, minikokoinen vain.

Eli ehkä sinne viikolle 5-6 voidaan puhua solumöykystä, sitten kyseessä on pieni ihmisalku.

Vierailija
42/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on väärin silloin, kun se tehdään ilman raskaana olevan vapaasta tahdosta antamaa suostumusta. 

Miksi se on väärin? Eikö se ollut vain solumöykky?

Nainen saa itse päättää kehostaan.

Onko sikiö naisen keho?

Oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on ihmisoikeus.

Niin. Ehkäisemällä.

Joskus kumman syystä ehkäisykin voi pettää.

Ikävää. Ihan mutulla valtaosa aborteista ei ole niitä, missä oikein käytetty ehkäisy olisi pettänyt.

Näin. Jos kondomi menee rikki tai e pilleri unohtuu, voi ottaa myös jälkiehkäisyn. E pillereiden ehkäisyteho oikein käytettynä! lähellä sataa prosenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällään kasvavan elämän lopettaminen on vasemmiston keksimä "ihmisoikeus". Jos se olisi oikea ihmisoikeus, se lukisi jossain, mutta mitään lähdettä ei ole annettu.

Vierailija
44/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisellä ystävälläni on korkea mahdollisuus saada sairas lapsi (on kantaja). Pariskuntana käyttävät tuplaehkäisyä, mutta niin vain nainen tuli raskaaksi. Tekevät abortin, sillä sairaus hankaloittaa merkittävästi elämää. Heillä on nuorimmainen jo tämän sairauden armoilla (sen myötä kantajuus selvisikin). Eivät halua enää muille lapsille samaa ja eivät varmaan taloudellisesti/henkisesti kestäisi toista niin sairasta lasta.

Hyväksyn heidän aborttinsa täysin. Ja vaikka en hyväksyisikään, niin kukkuakos minun aatokseni siinä painaa.

Eikö tuota sairautta saa selville raskausaikana?

Vierailija
45/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollista vakaumusta näissä abortinvastaisuusjutuissa en ymmärrä. (He) voivat olla tekemättä jos näin haluaa. Turha tulla siitä lässyttämään ateisteille.

Vierailija
46/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa abortti keskustelussa joita täällä on viime aikoina käyty, on kysytty abortin vastustajilta mitä he ovat tehneet hädän ja kärsimyksen alla elävien lasten hyväksi. Ainoatakaan vastausta ei ole näkynyt.

Hirveä meuhkaaminen siitä kuinka kaikilla on oikeus syntyä, olisi sitten vakavasti sairas, raiskauksen tulos tai vain lasta haluamattomat vanhemmat. Mutta kuitenkin se välittäminen näistä lapsista päättyy siihen syntymään. Ihan sama miten heille käy kunhan saavat syntyä.

Vierailija
47/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin aina paitsi jos äidin henki on vaarassa, sikiö paljastuu vakavasti sairaaksi tai kyseessä on raiskaus. Kenties myös hyvin nuorilla henkilöillä abortti voisi olla okei, jos oikeasti ei vaan ole tajuttu raskauden mahdollisuutta.

Vierailija
48/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, joten minulla ei luultavasti ole mitään sanottavaa tähän asiaan. Nainen päättäköön omasta kropastaan ja sen asukeista.

Mitään ei ole kauheampaa kuin psykopaattinainen äitinä.

Vierailija
49/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti on väärin silloin, kun se tehdään ilman raskaana olevan vapaasta tahdosta antamaa suostumusta. 

Täähän se ois.

Vierailija
50/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on väärin? Eikö se ollut vain solumöykky?

Nainen saa itse päättää kehostaan.

Onko sikiö naisen keho?

Se sikiö saa vapaasti jatkaa kasvuaan jossain muualla kuin sen naisen kehossa.

Vierailija
51/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa abortti keskustelussa joita täällä on viime aikoina käyty, on kysytty abortin vastustajilta mitä he ovat tehneet hädän ja kärsimyksen alla elävien lasten hyväksi. Ainoatakaan vastausta ei ole näkynyt.

Hirveä meuhkaaminen siitä kuinka kaikilla on oikeus syntyä, olisi sitten vakavasti sairas, raiskauksen tulos tai vain lasta haluamattomat vanhemmat. Mutta kuitenkin se välittäminen näistä lapsista päättyy siihen syntymään. Ihan sama miten heille käy kunhan saavat syntyä.

Olen lahjoittanut UNICEFille säännöllisesti. Sen lisäksi olen auttanut vähävaraisia lapsiperheitä Suomessa satunnaisesti ja ollut äitien tukitoiminnassa. Minut on kummilapsi Etiopiassa.

En vastusta varhaista aborttia.

Vierailija
52/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näillä vastustajilla on niin hyvä ja helppo elämä, että on oikeus ja kohtuus paheksua muita.

Vierailija
53/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka alkaa olla vähäksi aikaa kyllästynyt tähän aiheeseen?

Vierailija
54/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vastannut useaan. Olen saanut holviini yhden, jota ei onneksi abortoitu. Muillekin löytyisi kyllä vanhemmat. Mielipiteitä saa toisaalta olla, vaikka ei pystyisi ketään auttamaan.

Vierailija
55/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina oikein. Nainen saa päättää kehostaan ja kohtu on osa naisen kehoa. Sikiö kehittyy kohdussa ja nainen saa päättää siitä, kehittyykö hänen kohdussaan lapsi vai ei.

Vierailija
56/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vastannut useaan. Olen saanut holviini yhden, jota ei onneksi abortoitu. Muillekin löytyisi kyllä vanhemmat. Mielipiteitä saa toisaalta olla, vaikka ei pystyisi ketään auttamaan.

Hoiviini

Vierailija
57/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sama juttu, ei viitsi edes yrittää selittää. Paibukaa ja haistakaa pitkä naseva v****.

Ei se muiden vika ole, jos sinä et asiaa ymmärrä, etkä osaa ottaa tietoa vastaan.

No hei, ei ole minunkaan vika että te jauhaatte tätä. Mö olen asian ummärtänyt ja koulussani puhutaan tästä aika hyvin, eli en enäö siis jaksaisi teidön kanssanne puhua töstä, ja jauhaa tästä samaa lässytystä. Siis kuinka moneen v**** kertaan täytyy selittää asia, ennenkuin te tyhmät ymmärrätte abortin idea? Vai pitääkö selvemmin vielä laittaa? Huom! Pikku muistutus että mö olenkin jo käynyt koulun loppuun, olin just ysillä. Pääsin åoi. Mut sitte asiaan, eli abortti ei tidellakaan ole murha. Vaan se tapahtuu silloin kun ei halua lasta, on liian muori, tai vanha, tai sitten on sairaus, tai lapsi on vammainen tai luuletaan että se on keskonen. Tai että jos saadaan tietää että, se ei ole kunnossa. Ja vanhemmat saavat itse jutella, ja päöttäö sen, että pitävätkö vai eivätkö sitä lasta. Ja abortti ei ole laiton, vaan abortti on laillinen.

Suomen tulevaisuus on loistavissa käsissä :)

Vierailija
58/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti on aina oikein. Nainen saa päättää kehostaan ja kohtu on osa naisen kehoa. Sikiö kehittyy kohdussa ja nainen saa päättää siitä, kehittyykö hänen kohdussaan lapsi vai ei.

Se täytyy päättää ennen raskaaksi tuloa. Ja kyllä, sen voi päättää itse. Ellei raiskaus ole kyseessä.

Vierailija
59/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa itse päättää kehostaan. Jos hän ei halua omia lapsia mutta joutuu raiskattavaksi+ ei onnistu estämään tilannetta niin miksi aborttia ei voisi sallia? Pitääkö naisen muuttua äidiksi vasten tahtoaan ilman vakaata parisuhdetta? Millainen elämä tällä lapsella olisi kun saa kuulla että hänen isänsä (jos edes äiti tietää kuka) on laittanut hänet pakolla alulle raiskaamalla äidin.

Vierailija
60/110 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä voi puhua solumöykystä, kun alkiolla/sikiöllä sydän lyö, on selkeästi ihmisen muoto jne. Viikolla 12 se möykky on jo lähes valmis ihminen, minikokoinen vain.

Eli ehkä sinne viikolle 5-6 voidaan puhua solumöykystä, sitten kyseessä on pieni ihmisalku.

Mutta ei se silti ole ihmisen näköinen. Gorillallakin on ihmisen muoto ja sydän lyö, kun se on kohdussa. Ei se siltikään ole ihminen vain sen takia. Elämä alkaa syntymästä.

12 viikkoinen sikiö ei pärjää naisen kehon ulkopuolella. Sen oikeus kehittyä ja syntyä on pienempi kuin olemassa olevan naisen oikeus päättää kehostaan ja kohdussaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi