Milloin abortti sitten on väärin ??
Vai onko se ihan ok milloin vain ??
Miksi vastasyntynyttä ei sitten saa tappaa.
Lapsellehan siitä ei olisi enempää haittaa.
Mutta abortti on tietysti salainen. vastasyntynen tappo näkyisi ?? Siinäkä se ero.
Nyt kun ne sadatuhannet abortit tehdään salassa niin ikäänkuin ketään ei tapettaisi.
Kommentit (110)
Abortti on väärin jos se tehdään ehkäisyn kustannuksella. Oikein jos nainen joutuu raiskatuksi jolloin hän ei voinut päättää omasta kehostaan vaan joku muu päätti väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on väärin silloin, kun se tehdään ilman raskaana olevan vapaasta tahdosta antamaa suostumusta.
Miksi se on väärin? Eikö se ollut vain solumöykky?
Nainen saa itse päättää kehostaan.
Onko sikiö naisen keho?
Oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on ihmisoikeus.
Koen että se on väärin jos yli 12 viikkoinen terve sikiö abortoidaan sosiaalisista syistä. Vielä enemmän nousee karvat pystyyn jos n. 18 -24 viikkoinen abortoidaan vähäisistä syistä. Todellinen ristiriita on mielestäni siinä että 22 - 24 viikkoinen voidaan sekä abortoida ja pelastaa. Ymmärrän sen ikäisen abortoinnin ainoastaan mikäli sikiöllä on paha kehitysvamma tai äidin henki on hiuskarvan varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on väärin silloin, kun se tehdään ilman raskaana olevan vapaasta tahdosta antamaa suostumusta.
Onko sikiö naisen keho?
Oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on ihmisoikeus.
Missä ihmisoikeussopimuksessa lukee noin? :D
missäraja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapetakaan. Se on solumöykky mikä abortoidaan.
Milläs oikeudella sinä sitten sait elää. Solumöykky olet edelleen joten nirri pois vaan
Onko kaikki mikä ei voi itseään puolustaa sulle vain solumöykky.
Koiriakin pelastetaan ja siilejä mutta ihmiset on sulle solumöykkyjä.
Urpo! Se solumöykky ei ole kehittynyt, joten sen voi ihan hyvin abortoida. Minä vastustan kyllä kehittyneen sikiön aborttia, mutta alkion aborttia en. Solumöykky on yhtä kuin spermanroiske viemärissä.
en ole kelle vastasit
Abortin ei toki pitäisi olla ehkäisyn korvike, eli niin, että jätetään ehkäisy kokonaan pois vailla huolta huomisesta. Mutta ei silloinkaan se itse abortti väärin ole, eikä vastuuttomasti toimimisesta pidä rangaista millään niin pysyvällä kuin lapsi, tai ylipäätään raskaus tai synnytys.
Jos sen sikiön saisi pois naisen sisältä niin, että joku muu voisi sen lapsen kantaa ja pitää, olisi tilanne ehkä toinen.
Naurettavaa hihhulointia vastustaa jotain solumöykyn poistoa.
Solumöykky on enintään silloin, kun munasolu vasta vaeltaa kohtuun. Silloin, kun raskaus selviää, on jo ihan muuta. Ei solumöykyillä ole raajoja eikä edes niiden alkuja. Sykkivästä sydämestä puhumattakaan. Sperma sisältää soluja. Ne solut ovat pelkästään soluja. Ihmisen kehittymiseen tarvitaan siittiö ja munasolu. Alkio tai sikiö ei ole äidin kehoa. Meillä on hyvät ja tehokkaat ehkäisykeinot. Aborttia ei ole tarkoitettu ehkäisyksi eikä sen pitäisi olla ihmisoikeus. Sen pitäisi olla vain äärimmäisen hädän viimeinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Seksuaalioikeudet ovat ihmisoikeuksia, jotka kuuluvat jokaiselle. Seksuaalioikeuksiin kuuluvat mm oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Mikä tässä on hauskaa vai oma tietämättömyytesikö sinua naurattaa?
Seksuaali- ja lisääntymisterveyden käsitteet määriteltiin YK:n väestö- ja kehityskonferenssissa Kairossa vuonna 1994. Seksuaaliterveys ja lisääntymisterveys ymmärrettiin lähikäsitteiksi, jotka ovat osin päällekkäisiä. Käsitteisiin sisältyvät myös hyvinvoinnin ulottuvuus sekä seksuaali- ja lisääntymisterveydelliset oikeudet.
Kairon konferenssissa 179 maan edustajat allekirjoittivat 20-vuotisen toimintaohjelman, joka sisältää tavoitteita naisten aseman, sukupuolten välisen tasa-arvon, ihmisten hyvinvoinnin ja yksilöiden oikeuksien parantamiseksi. Toimintaohjelma peräänkuuluttaa erityisesti lisääntymisterveyden ja -oikeuksien takaamista kaikille, kaikkialla. Seksuaali- ja lisääntymisterveydestä alettiinkin tuolloin puhua ensimmäistä kertaa oikeudellisesta näkökulmasta. Oikeus päättää omasta ruumiistaan, lastensa lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on perusvanlaatuinen ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Seksuaalioikeudet ovat ihmisoikeuksia, jotka kuuluvat jokaiselle. Seksuaalioikeuksiin kuuluvat mm oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta.
Viittaa kohtaan, jossa sanotaan, että abortti on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Etkä viitannut. Vastasit viestiin, jossa lukee "Oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on ihmisoikeus."
Jos ei vois tehdä abortteja, luultavasti lapsiin kohdistuva väkivalta kasvaisi. Ainakin heillä jotka olisivat halunneet abortoida. Kostavat sitten tämän lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Niin. Ehkäisemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Niin. Ehkäisemällä.
Joskus kumman syystä ehkäisykin voi pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä viitannut. Vastasit viestiin, jossa lukee "Oikeus päättää omasta kehosta, lasten lukumäärästä ja niiden saamisen ajankohdasta on ihmisoikeus."
Pyysin siis tuon viestin kirjoittajaa viittaamaan kohtaan, jossa sanotaan abortin olevan ihmisoikeus. En ole itse viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tapetakaan. Se on solumöykky mikä abortoidaan.
Nojaa, joskus abortoitava solumöykky on jo pienen keskosen kokoinen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sikiö naisen keho?
Niin. Ehkäisemällä.
Joskus kumman syystä ehkäisykin voi pettää.
Ikävää. Ihan mutulla valtaosa aborteista ei ole niitä, missä oikein käytetty ehkäisy olisi pettänyt.
Läheisellä ystävälläni on korkea mahdollisuus saada sairas lapsi (on kantaja). Pariskuntana käyttävät tuplaehkäisyä, mutta niin vain nainen tuli raskaaksi. Tekevät abortin, sillä sairaus hankaloittaa merkittävästi elämää. Heillä on nuorimmainen jo tämän sairauden armoilla (sen myötä kantajuus selvisikin). Eivät halua enää muille lapsille samaa ja eivät varmaan taloudellisesti/henkisesti kestäisi toista niin sairasta lasta.
Hyväksyn heidän aborttinsa täysin. Ja vaikka en hyväksyisikään, niin kukkuakos minun aatokseni siinä painaa.
No hei, ei ole minunkaan vika että te jauhaatte tätä. Mö olen asian ummärtänyt ja koulussani puhutaan tästä aika hyvin, eli en enäö siis jaksaisi teidön kanssanne puhua töstä, ja jauhaa tästä samaa lässytystä. Siis kuinka moneen v**** kertaan täytyy selittää asia, ennenkuin te tyhmät ymmärrätte abortin idea? Vai pitääkö selvemmin vielä laittaa? Huom! Pikku muistutus että mö olenkin jo käynyt koulun loppuun, olin just ysillä. Pääsin åoi. Mut sitte asiaan, eli abortti ei tidellakaan ole murha. Vaan se tapahtuu silloin kun ei halua lasta, on liian muori, tai vanha, tai sitten on sairaus, tai lapsi on vammainen tai luuletaan että se on keskonen. Tai että jos saadaan tietää että, se ei ole kunnossa. Ja vanhemmat saavat itse jutella, ja päöttäö sen, että pitävätkö vai eivätkö sitä lasta. Ja abortti ei ole laiton, vaan abortti on laillinen.