Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Papa koe ja neitsyys

Vierailija
02.06.2018 |

Tuli kutsu tutkimuksiin ja ajatuksissa on perua se, koska en ole ollut sukupuoliyhteydessä millään tavalla. Siis ei myöskään käsi/genitaali tai suutelemista. Ikää 30. TIedän että ilmainen, mutta silti.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neitsyt ja ottanut hpv-rokotteen, mutta koska halusin e-pillerit, oli papa pakko tehdä. Mikä parasta, pillerit olivat kivuliaisiin kuukautisiin. Kiitos osaava lääkäri...

Vierailija
22/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Kävin, kun luin, että kannattaa, vaikka olisikin neitsyt. Kerroin tän sairaanhoitajalle eikä se siihen muuta sanonut kuin että käyttää pienimpiä välineitä ja koittaa ottaa hellästi. Sattui kyllä niin saatanasti ettei sitä meinannut saada otettua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, että jos ei ole ollut seksiä, ei voi olla hpv:tä eikä siis myödkään kohdunkaulan syöpää. Jos on jotain muita solumuutoksia, niistä ei käytönnössä koskaan tulisi syöpää. Niinpä tutkimus on neitsyelle oikeasti turha.

Joskus 1990-luvulla väitettiin toisin. Sittemmin on huomattu noiden virusten osuus syöpään ja tultu toisiin aatoksiin. Useimmat ikäkausijoukkoseulunnat ei enää edes tutki solumuutoksia vaan nimenomaan virustartuntaa. Ilman sitä ei käytännössä tule (kohdunkaulan) syöpää.

Kuule, syöpä voi tulla mihin kehonosaan tahansa. Miksi joku muu syöpä kuin hpv-alkuinen ei voisi sattumalta löytää hyvää kasvualustaa kohdunkaulasta? Joillain ihmisillä on syöpä vaikka kädessä tai jalassa, ei sekään ole kauhean todennäköistä.

Bob Marleylla oli syöpä.

Niin vain minunkin gyne juuri valaisi, että kohdunkaulan syöpää EI VOI SAADA, jos ei ole hpv:n kantaja.

Vierailija
24/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo yhteensattuma. Tein vähän tähän aiheeseen liittyvän aloituksen tänään klo 19.18. Olen se neitsyt, joka ei mene papa-kokeeseen, ei peru aikaa, eikä maksa peruuttamatta jättämisestä. PISTE.

Tämän aloituksen tekijä ja minä olemme kuitenkin aivan eri henkilöitä, vaikka ny te alatte taas inistä "provo, provo!1!1"

Vierailija
25/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käy turhaan. Kerro kuitenkin miten olet välttynyt seksiltä? Näitä ketjuja on ollut, mutta kaikki +30v ovat olleet miehiä.

En ole ap, mutta toinen +30 neitsyt joka on "välttynyt" seksiltä sillä, etten ole antanut niille vanhoille pulsuille jotka ovat pillua vonganneet, eikä kukaan niistä miehistä joille olisin antanut halunneet puolestaan minua. Yksinkertaista.

Vierailija
26/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin neitsyt ja ottanut hpv-rokotteen, mutta koska halusin e-pillerit, oli papa pakko tehdä. Mikä parasta, pillerit olivat kivuliaisiin kuukautisiin. Kiitos osaava lääkäri...

Lääkärit pitävät tuota käytäntöä huonona. Nuorten naisten papa-kokeet pelkästään ehkäisyn takia ovat turhia. Ne rahat voitaisiin käyttää paljon paremmin.

https://www.iltalehti.fi/terveys/2016073021978935_tr.shtml

Vierailija
27/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyys tuo turhista turhin asia

Vierailija
28/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyt mikään umpinainen ole, kyllä se ohut tikku sinne mahtuu helposti. Ja kannattaa tutkia.

Ei kannata tutkia. Se on neitsyellä ihan turhaa.

Neitsyen kannattaa mielummin käydä hammaslääkärissä, silmälääkärissä ja mitata verenpaine. Nämä vain esimerkkeinä.

Vierailija
29/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käy turhaan. Kerro kuitenkin miten olet välttynyt seksiltä? Näitä ketjuja on ollut, mutta kaikki +30v ovat olleet miehiä.

Ei todellakaan ole kaikki olleet miehiä! Olen tehnyt useammankin ketjun seksinpuutteestani. Monesti miehet ovat poistattaneet ne. Miehet eivät kestä kuulla totuutta omasta nirsoudestaan.

Vierailija
30/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt mä en vieläkään tiedä, kannattaako vai eikö testiin mennä, jos on neitsyt. Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Eikä tää varmaan oikeasti niin älyttömän harvinaista ole, kai nyt vähintään 5 % naisista on neitsyitä vielä tässäkin iässä. Että jos ei tarvitse tulla, niin paljonpa se maksaisi lisätä yksi rivi saatekirjeeseen.

Vierailija
31/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt mä en vieläkään tiedä, kannattaako vai eikö testiin mennä, jos on neitsyt. Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Eikä tää varmaan oikeasti niin älyttömän harvinaista ole, kai nyt vähintään 5 % naisista on neitsyitä vielä tässäkin iässä. Että jos ei tarvitse tulla, niin paljonpa se maksaisi lisätä yksi rivi saatekirjeeseen.

Niinpä. Itsellä sattui olemaan muusta syystä aika gynelle siinä tienoilla kun kutsu tuli, ja häneltä kysäisin asiaa ja sanoi ettei kannata ottaa jos ei ole harrastanut seksiä. Ei ollut tullut sitä ennen mieleenkään että neitsyys vaikuttaisi siihen asiaan.

Vierailija
32/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä. Se on ihan turhaa. Mene mielummin aivokuvaukseen tai sydänfilmiin. Niissä saattaa neitsyelläkin olla jotain piilevää, joka pystytään diagnosoimaan ajoissa, kun huolehdit asiasta. Papa-koe on turha, viet vain ajan joltain oikeasti tarvitsevalta.

Vierailija
33/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin neitsyenä 2krt papakokeessa ihan vaan koska valtio nyt sellaisen tarjoaa. En sanonut tästä mitään eikä kokeen ottajatkaan kommentoineet mitään. Ja sisällä ei ollut käynyt mitään tamponia/kuukuppia isompaa.

Järjetöntä. Kuulut niihin ihmisiin, jotka ostavat  viisi mattoa, jos saa ne yhden hinnalla, vaikka tarvitsisi vain yhden maton olohuoneeseen.

Vierailija
34/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Neitsyys tuo turhista turhin asia

Mikset ollut kommentoimassa minun ketjussani? Vaikutat palstamieheksi poikkeuksellisen laadukkaalta.

Vierailija
35/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen neitsyt ja yli 30. En mennyt kokeeseen. Muutenkin jännitän tuollaisia tilanteita ja menen mieluummin lääkärille tutkimuksiin.

Vierailija
36/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä. Se on ihan turhaa. Mene mielummin aivokuvaukseen tai sydänfilmiin. Niissä saattaa neitsyelläkin olla jotain piilevää, joka pystytään diagnosoimaan ajoissa, kun huolehdit asiasta. Papa-koe on turha, viet vain ajan joltain oikeasti tarvitsevalta.

No okei mä uskon. Tosin en ole menossa mihinkään muihinkaan kokeisiin enkä edes vaihda palovaroittimeen patteria.

Siis toisin sanoen on niin, että vain seksiä harrastaneet ovat millään järkevällä todennäköisyydellä voineet saada kokeessa havaittavan syövän? Entä onko seksikertojen määrällä miten iso merkitys? Jos on harrastanut seksiä pari kertaa ja aina saman kanssa, onko riski edelleen niin pieni, että kannattaa ennemmin ryhtyä palovaroittimen huoltotoimiin?

Vierailija
37/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyt mikään umpinainen ole, kyllä se ohut tikku sinne mahtuu helposti. Ja kannattaa tutkia.

Joo niin kyllä,  mutta kun näytteenottajan pitäisi myös vähän nähdä, mihin sillä tikulla sohii. 

Vierailija
38/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei mä uskon. Tosin en ole menossa mihinkään muihinkaan kokeisiin enkä edes vaihda palovaroittimeen patteria.

Siis toisin sanoen on niin, että vain seksiä harrastaneet ovat millään järkevällä todennäköisyydellä voineet saada kokeessa havaittavan syövän? Entä onko seksikertojen määrällä miten iso merkitys? Jos on harrastanut seksiä pari kertaa ja aina saman kanssa, onko riski edelleen niin pieni, että kannattaa ennemmin ryhtyä palovaroittimen huoltotoimiin?

Jos et vaihda palovaroittimeen patteria, niin miksi edes ajattelet papa-koetta?

Vain seksiä harrastanut voi saada papa-kokeessa havaittavan syövän. Ja kyllä, jos seksikerrat ovat noin vähäisiä, kannattaa ennemmin vaihtaa palovaroittimen patteri.

Vierailija
39/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitä paitsi niitä tikkuja on useampia, eikä niillä kunnon näytettä saa, jos umpimähkään sohii. Kohdunsuu täytyy saada kunnolla näkyviin, joten kyllä sinne aika iso instrumentti täytyy tunkea...

Vierailija
40/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen neitsyt ja yli 30. En mennyt kokeeseen. Muutenkin jännitän tuollaisia tilanteita ja menen mieluummin lääkärille tutkimuksiin.

Olet kyllä rohkea nainen! Uskallat sanoa tuon palstan papahullujen edessä!

Papahullut kuvittelevat papa-kokeen olevan kaikille naisille välttämätön toimenpide. Ei se ole.

Paljon paremmin terveyttään voi hoitaa syömällä kasviksia puoli kiloa päivässä, mittaamalla verenpaineen säännöllisesti ja käymällä riittävän usein hammaslääkärissä.