Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Papa koe ja neitsyys

Vierailija
02.06.2018 |

Tuli kutsu tutkimuksiin ja ajatuksissa on perua se, koska en ole ollut sukupuoliyhteydessä millään tavalla. Siis ei myöskään käsi/genitaali tai suutelemista. Ikää 30. TIedän että ilmainen, mutta silti.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä, turhaa mennä jos on neitsyt.

Vaikka valtio maksaa, niin ei se silti ilmaista ole, veroissa maksamme kaikki testit.

Vierailija
42/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja sitä paitsi niitä tikkuja on useampia, eikä niillä kunnon näytettä saa, jos umpimähkään sohii. Kohdunsuu täytyy saada kunnolla näkyviin, joten kyllä sinne aika iso instrumentti täytyy tunkea...

Näinpä. Papa-koe sattuu minulla aina, vaikka seksielämää on ollut yli 20 vuotta. Eli ei mikään pieni hauska toimenpide kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyt mikään umpinainen ole, kyllä se ohut tikku sinne mahtuu helposti. Ja kannattaa tutkia.

"Ensimmäinen Papa-näyte kannattaa ottaa muutaman vuoden kuluttua yhdyntöjen aloittamisesta."

Aila Tiitinen

naistentautien professori

Ei ole olemassa yhtäkään syytä, miksi neitsyeltä pitäisi ottaa papa-koe. On olemassa syitä, miksi sitä ei pitäisi ottaa. Jokainen papa-koe maksaa, ei mikään ole ilmaista. Sille rahalle on parempaakin käyttöä. Neitsyt myös vie vastaanottoajan sitä oikeasti tarvitsevalta.

Vierailija
44/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt mä en vieläkään tiedä, kannattaako vai eikö testiin mennä, jos on neitsyt. Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Eikä tää varmaan oikeasti niin älyttömän harvinaista ole, kai nyt vähintään 5 % naisista on neitsyitä vielä tässäkin iässä. Että jos ei tarvitse tulla, niin paljonpa se maksaisi lisätä yksi rivi saatekirjeeseen.

Niinpä. Itsellä sattui olemaan muusta syystä aika gynelle siinä tienoilla kun kutsu tuli, ja häneltä kysäisin asiaa ja sanoi ettei kannata ottaa jos ei ole harrastanut seksiä. Ei ollut tullut sitä ennen mieleenkään että neitsyys vaikuttaisi siihen asiaan.

Minkälainen idiootti oikein olet! Yläasteellakin opetetaan, että papa-kokeita ei tehdä neitsyille.

Vierailija
45/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyt mikään umpinainen ole, kyllä se ohut tikku sinne mahtuu helposti. Ja kannattaa tutkia.

"Ensimmäinen Papa-näyte kannattaa ottaa muutaman vuoden kuluttua yhdyntöjen aloittamisesta."

Aila Tiitinen

Ei ole olemassa yhtäkään syytä, miksi neitsyeltä pitäisi ottaa papa-koe. On olemassa syitä, miksi sitä ei pitäisi ottaa. Jokainen papa-koe maksaa, ei mikään ole ilmaista. Sille rahalle on parempaakin käyttöä. Neitsyt myös vie vastaanottoajan sitä oikeasti tarvitsevalta.

Niin, kyllähän se papa maksaa jos käy sen yksityisellä ottamassa. Itse perhesuunnitteluneuvolassa ym, enkä ole maksanut senttiäkään noista tutkimuksista. Ja tulokset on tullut kanta.fi

Vierailija
46/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko kurkannut koskaan sinne rönttöseesi? hikkynainen:D

En ole aloittaja, mutta olen neitsyt, joten saan varmaan vastata? Olen tyydyttänyt itseäni niin kauan kuin muistan, ihan pikkutytöstä lähtien. Ainakin jo 3-vuotiaana tyydytin itseäni, ehkä sitä pienempänäkin, en vain muista sitä. Tänäänkin olen tyydyttänyt itseni kolme kertaa. Joskus on täysin epäseksuaalisia päiviä, mutta harvoin. Tunnen anatomiani varmasti paremmin kuin useimmat parisuhdenaiset. Miehet kiinnostuvat vain siveyden sipuleista, ja sitten valittavat vaimojensa haluttomuutta. Miehet eivät ole kiinnostuneita seksuaalisesti aktiivisista naisista.

Vierailija
47/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aila Tiitinen

Niin, kyllähän se papa maksaa jos käy sen yksityisellä ottamassa. Itse perhesuunnitteluneuvolassa ym, enkä ole maksanut senttiäkään noista tutkimuksista. Ja tulokset on tullut kanta.fi

Voi luoja tätä typeryyttä. Sinun papa-kokeesi eivät ole ilmaisia. Me kaikki maksamme ne verorahoillamme. Turhiin papakokeisiin käytettävä raha voitaisiin käyttää paljon parempiin kohteisiin. Kävisit edes yksityisellä, niin maksaisit edes pienen osan kuluistasi itse. Ja jos olet neitsyt, niin miksi käyt papassa? Eihän siinä ole mitään järkeä!

Vierailija
48/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt mä en vieläkään tiedä, kannattaako vai eikö testiin mennä, jos on neitsyt. Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Eikä tää varmaan oikeasti niin älyttömän harvinaista ole, kai nyt vähintään 5 % naisista on neitsyitä vielä tässäkin iässä. Että jos ei tarvitse tulla, niin paljonpa se maksaisi lisätä yksi rivi saatekirjeeseen.

Niinpä. Itsellä sattui olemaan muusta syystä aika gynelle siinä tienoilla kun kutsu tuli, ja häneltä kysäisin asiaa ja sanoi ettei kannata ottaa jos ei ole harrastanut seksiä. Ei ollut tullut sitä ennen mieleenkään että neitsyys vaikuttaisi siihen asiaan.

Minkälainen idiootti oikein olet! Yläasteellakin opetetaan, että papa-kokeita ei tehdä neitsyille.

Oon ilmeisesti nukkunut sen aiheen ohi ja keskustelusta päätellen en ole ainoa :D

Vierailija
49/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aila Tiitinen

Voi luoja tätä typeryyttä. Sinun papa-kokeesi eivät ole ilmaisia. Me kaikki maksamme ne verorahoillamme. Turhiin papakokeisiin käytettävä raha voitaisiin käyttää paljon parempiin kohteisiin. Kävisit edes yksityisellä, niin maksaisit edes pienen osan kuluistasi itse. Ja jos olet neitsyt, niin miksi käyt papassa? Eihän siinä ole mitään järkeä!

Miksi implikoit minun olevan neitsyt?! Papakokeet eivät todellakaan ole turhia, mieluummin käyn kokeissa kuin otan syövän. Minulla näet on vilkas seksielämä, toisin kuin sinun seittipillussasi.

Vierailija
50/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli aika jännä, että noin 15 vuotta sitten about kukaan ei edes tiennyt HPV:stä. Papassa käytiin lähinnä muista syistä. Sellainen perustsekki, jossa selviää myös tulehdukset. Kun siis noihin aikoihin itse sain HPV:n, niin lähes kaikki olivat sillä asenteella, että siis mikä se on. Hienoa, että aika on mennyt eteenpäin. Korkeintaan ehkä joku tiesi kondylooman, mutta mielsi senkin olevan vain random-sukupuolitauti. 

Mutta menisin. Neitsyenä tai ei-neitsyenä. 

Vierailija
51/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä. Se on ihan turhaa. Mene mielummin aivokuvaukseen tai sydänfilmiin. Niissä saattaa neitsyelläkin olla jotain piilevää, joka pystytään diagnosoimaan ajoissa, kun huolehdit asiasta. Papa-koe on turha, viet vain ajan joltain oikeasti tarvitsevalta.

No okei mä uskon. Tosin en ole menossa mihinkään muihinkaan kokeisiin enkä edes vaihda palovaroittimeen patteria.

Siis toisin sanoen on niin, että vain seksiä harrastaneet ovat millään järkevällä todennäköisyydellä voineet saada kokeessa havaittavan syövän? Entä onko seksikertojen määrällä miten iso merkitys? Jos on harrastanut seksiä pari kertaa ja aina saman kanssa, onko riski edelleen niin pieni, että kannattaa ennemmin ryhtyä palovaroittimen huoltotoimiin?

Jos et vaihda palovaroittimeen patteria, niin miksi edes ajattelet papa-koetta?

Vain seksiä harrastanut voi saada papa-kokeessa havaittavan syövän. Ja kyllä, jos seksikerrat ovat noin vähäisiä, kannattaa ennemmin vaihtaa palovaroittimen patteri.

No kyllä mä joskus vaihdan, mutta en aina muista kerran vuodessa.

Missäköhän sitten menee raja, että kannattaa jo hilata itsensä papaan? Riittääkö 1 kumppani jos seksiä useamman vuoden ajan? 2 mutta molemmat vaan kerran? Mikä sitä riskiä itse asiassa kasvattaa?

Vierailija
52/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aila Tiitinen

Miksi implikoit minun olevan neitsyt?! Papakokeet eivät todellakaan ole turhia, mieluummin käyn kokeissa kuin otan syövän. Minulla näet on vilkas seksielämä, toisin kuin sinun seittipillussasi.

Vastasit viestiin, joka käsitteli neitsyiden turhia papakäyntejä. En silti ollut varma neitsyydestäsi, siksi kirjoitin "jos olet neitsyt". Minulla ei ole seittipillua. Minulla on vilkas seksielämä itseni kanssa.

Vierailija
53/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli aika jännä, että noin 15 vuotta sitten about kukaan ei edes tiennyt HPV:stä. Papassa käytiin lähinnä muista syistä. Sellainen perustsekki, jossa selviää myös tulehdukset. Kun siis noihin aikoihin itse sain HPV:n, niin lähes kaikki olivat sillä asenteella, että siis mikä se on. Hienoa, että aika on mennyt eteenpäin. Korkeintaan ehkä joku tiesi kondylooman, mutta mielsi senkin olevan vain random-sukupuolitauti. 

Mutta menisin. Neitsyenä tai ei-neitsyenä

MIKSI menisit papaan neitsyenä?! Naistentautien professorien mielestä neitsyiden papa-kokeet ovat täysin turhia. Neitsyiden papa-kokeet pitäisi kieltää. Säästyisivät nekin rahat tärkeämpään.

Vierailija
54/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lesbo, jolla on aktiivinen seksielämä?

Vierailija
55/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt neitsyenä papakokeessa. Siinä kutsussa ei lue että älä tule jos et ole sekstaillut. Lukee vain et kuukautisten aikaan ei saa tulla. Ja silloin en oikeasti tiennyt tuon taivaallista että mitä siinä oikeastaan tutkitaan tai mikö minulla voisi olla. Menin kun kutsu tuli.

Vierailija
56/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä. Se on ihan turhaa. Mene mielummin aivokuvaukseen tai sydänfilmiin. Niissä saattaa neitsyelläkin olla jotain piilevää, joka pystytään diagnosoimaan ajoissa, kun huolehdit asiasta. Papa-koe on turha, viet vain ajan joltain oikeasti tarvitsevalta.

No okei mä uskon. Tosin en ole menossa mihinkään muihinkaan kokeisiin enkä edes vaihda palovaroittimeen patteria.

Siis toisin sanoen on niin, että vain seksiä harrastaneet ovat millään järkevällä todennäköisyydellä voineet saada kokeessa havaittavan syövän? Entä onko seksikertojen määrällä miten iso merkitys? Jos on harrastanut seksiä pari kertaa ja aina saman kanssa, onko riski edelleen niin pieni, että kannattaa ennemmin ryhtyä palovaroittimen huoltotoimiin?

Jos et vaihda palovaroittimeen patteria, niin miksi edes ajattelet papa-koetta?

Vain seksiä harrastanut voi saada papa-kokeessa havaittavan syövän. Ja kyllä, jos seksikerrat ovat noin vähäisiä, kannattaa ennemmin vaihtaa palovaroittimen patteri.

No kyllä mä joskus vaihdan, mutta en aina muista kerran vuodessa.

Missäköhän sitten menee raja, että kannattaa jo hilata itsensä papaan? Riittääkö 1 kumppani jos seksiä useamman vuoden ajan? 2 mutta molemmat vaan kerran? Mikä sitä riskiä itse asiassa kasvattaa?

Mä sain kondylooman 1. poikaystävältäni parikymppisenä. Että silleen. Ja se tarttuu kondomista huolimatta.

Vierailija
57/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kävin juuri 35-vuotiaana ekaa kertaa, vaikka myös olen neitsyt. Ei lääkäri sanonut mitään, ja ihan hyvin näytteen otto ja sisätutkimus meni. Eihän se mikään umpinainen paikka ole neitsyelläkään. Toki testi on erittäin todennäköisesti turha, mutta kävin nyt kuitenkin koska tehtiin muukin tutkimus samalla.

Vierailija
58/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt neitsyenä papakokeessa. Siinä kutsussa ei lue että älä tule jos et ole sekstaillut. Lukee vain et kuukautisten aikaan ei saa tulla. Ja silloin en oikeasti tiennyt tuon taivaallista että mitä siinä oikeastaan tutkitaan tai mikö minulla voisi olla. Menin kun kutsu tuli.

Etkö osaa yhtään ottaa itse asioista selvää? Papa-koe on täysin turha neitsyille. Kaikki näytteenottajat eivät edes suostu ottamaan näytettä neitsyiltä.

Ihmettelen kyllä itsekin, miksei kutsukirjeessä lue esim. "Jos et ole ollut koskaan sukupuoliyhdynnässä, tämä kutsu on sinulle tarpeeton".

Onkohan taustalla sellainen ajattelu, että sitten 30 vuotta parisuhteessa olleet naiset ajattelisivat "Enhän minä ole harrastanut seksiä muiden kuin Seppo-kultamussukkani kanssa, ei minun tarvitse mennä".

Ei tajuta, että Seppo on ihan samanlainen tautipesäke kuin muutkin miehet.

Vierailija
59/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin miesten "puhtaus" tutkitaan? Ei koskaan ja taudit sen kuin leviää. Edes terveydenhuollon ammattilaiset eivät suosittele kondomin käyttöä. Naiset suostuvat inhottaviin ja terveyttäkin vaarantaviin ehkäisykeinoihin ja miehiltä ei vaadita mitää vastuuta!

Vierailija
60/82 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noudattanut papa-koekutsua kolmkymppisenä neitsyenä. Näytteenottoa aloittaessaan hoitaja vain totesi, ettei minulla ilmeisesti ole ollut seksikontakteja, joten tuloksista tuskin mitään hälyttävää löytyisi. Ei kuitenkaan jättänyt näytteitä ottamatta, ja neuvoi tulemaan viiden vuoden päästä uudestaan.