Miksi Soini ei saisi osallistua mielenosoitukseen? Minä en ymmärrä.
En ole Soinin kannattaja, mutta en kuitenkaan myöskään ymmärrä tätä logiikkaa, sillä Soinihan oli mielenosoituksen aikana vapaa-ajalla. Olen yrittänyt aihetta kritisoivilta kinata lähdettä, mieluiten lakiin pohjautuvaa, jonka mukaan ministerillä ei ole oikeuksia samoihin vapaa-ajan vapauksiin (mm. sananvapaus) kuin muilla työntekijöillä. Kukaan ei ole minulle tällaista lähdettä toimittanut, ei siis kukaan.
Tämä arvostelu ei siis nähtävästi ole mihinkään lakiin tai faktaan pohjautuvaa, vaan yksinkertaisesti katkeruutta siitä, että joku korkeavirkainen esittää mielipidettä johon ei itse yhdy.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Soinin kannattaja, mutta en kuitenkaan myöskään ymmärrä tätä logiikkaa, sillä Soinihan oli mielenosoituksen aikana vapaa-ajalla. Olen yrittänyt aihetta kritisoivilta kinata lähdettä, mieluiten lakiin pohjautuvaa, jonka mukaan ministerillä ei ole oikeuksia samoihin vapaa-ajan vapauksiin (mm. sananvapaus) kuin muilla työntekijöillä. Kukaan ei ole minulle tällaista lähdettä toimittanut, ei siis kukaan.
Tämä arvostelu ei siis nähtävästi ole mihinkään lakiin tai faktaan pohjautuvaa, vaan yksinkertaisesti katkeruutta siitä, että joku korkeavirkainen esittää mielipidettä johon ei itse yhdy.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005704443.html
"Scheinin mukaan kotimaassa Soinin ja Sipilän käyttämä perustelu yksityishenkilönä esiintymisestä voisi toimia, mutta diplomaattipassilla matkustaessaan Soini on koko ajan töissä ja edustaa Suomea."
Aika outoa. Tuo on konfliktissa työterveyslain kanssa. ap
Heh, perustele.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ministerit ja kansanedustajan saavat täällä kotimaassa osallistua mielenosoituksiin. Virkamatkalla sen sijaan ollaan edustamassa Suomen virallista linjaa.
Virkamatkalla pitää lain mukaan olla myös vapaa-aikaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään epäselvää, törkeä temppu. Lievempää olisi vetää kaatokännit kuin polkea ihmisoikeuksia Suomen edustajana.
Eihän hän edusta Suomea vapaa-ajallaan? Vapaa-ajalla ollaan poissa töistä ja Suomen edustaminen on hänen työtään, ei osa hänen persoonallisuutta tms. ap
Ilmoittiko Timppa mielestäsi "Pro Life Awesome"-twiitissään olevansa yksityishenkilönä paikalla?
Miksi valtio maksoi kulut jos kerran oli yksityismatka?
Mieti vähän sinitrolli hei.
Että joillekin pitää kaikki vääntää rautalangasta....Ei, Soinin työaika ei ole 24h vuorokaudessa, mutta ihmiset näkevät hänet 24/7 Suomen ulkoministerinä, edustamassa Suomea näillä matkoilla. Ymmärsitkö nyt?
Ministeri on samalla lailla työssä koko ajan kuin presidentti. Se ei ole virka eikä työ eikä siitä makseta palkkaa. Siitä maksetaan palkkiota joten myöskään työaikalainsäädäntö ei sitä koske. Ja ailloin menettää osan yksityisyydestään koska on toimii Suomen edustajana. Vastineeksi saa esim diplomaattipassin loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Scheinin mukaan kotimaassa Soinin ja Sipilän käyttämä perustelu yksityishenkilönä esiintymisestä voisi toimia, mutta diplomaattipassilla matkustaessaan Soini on koko ajan töissä ja edustaa Suomea."
Heh, perustele.
Koska virkamatkoillakin ihminen on oikeuttu vapaa-aikaan. Ei ketään voida vaatia tekemään töitä 24 tuntia vuorokaudessa. Eikä laissa olla määritelty erillistä "vapaa-aikaa" ministereille tai miten ministerien kuuluu toimia vapaa-ajallaan. ap
On monia ammatteja, jotka vaikuttavat myös henkilön vapaa-aikaan, esim poliisi, puolustusvoimien virat.
Ulkoministerinä tuon luulisi olevan päivän selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ministerit ja kansanedustajan saavat täällä kotimaassa osallistua mielenosoituksiin. Virkamatkalla sen sijaan ollaan edustamassa Suomen virallista linjaa.
Se ei tarkoita että saa mennä mihin tahansa koska myös vapaa-ajan käytös peilautuu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään epäselvää, törkeä temppu. Lievempää olisi vetää kaatokännit kuin polkea ihmisoikeuksia Suomen edustajana.
Eihän hän edusta Suomea vapaa-ajallaan? Vapaa-ajalla ollaan poissa töistä ja Suomen edustaminen on hänen työtään, ei osa hänen persoonallisuutta tms. ap
Ilmoittiko Timppa mielestäsi "Pro Life Awesome"-twiitissään olevansa yksityishenkilönä paikalla?
Miksi valtio maksoi kulut jos kerran oli yksityismatka?
Mieti vähän sinitrolli hei.
Ei ollut yksityismatka, mutta myös työmatkalla on oikeus vapaa-aikaan. Ei ihminen tietenkään ole minään työn vankina, jos sattuu ulkomaille matkustamaan työasioissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Timo sitten ottanut lepii hotellilla vaan porhalsi miekkariin/illanviettoon vastustamaan aborttia kiireistään huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, perustele.
Koska virkamatkoillakin ihminen on oikeuttu vapaa-aikaan. Ei ketään voida vaatia tekemään töitä 24 tuntia vuorokaudessa. Eikä laissa olla määritelty erillistä "vapaa-aikaa" ministereille tai miten ministerien kuuluu toimia vapaa-ajallaan. ap
Joo, ei voida vaatia että 24 tuntia tekee töitä. Se voidaan vaatia ettei tee jotain, kuten osallistua ulkomailla miekkariin, ettei tätä erehdytä tulkitsemaan Suomen viralliseksi linjaksi.
Oletko oikeasti näin typerä vai trollailetko vain?
Vierailija kirjoitti:
Että joillekin pitää kaikki vääntää rautalangasta....Ei, Soinin työaika ei ole 24h vuorokaudessa, mutta ihmiset näkevät hänet 24/7 Suomen ulkoministerinä, edustamassa Suomea näillä matkoilla. Ymmärsitkö nyt?
En ymmärtänyt. Soinin työ on Suomen edustaminen ja jos hän edustaa Suomea 24/7, hän tekee silloin töitä 24 tuntia vuorokaudessa.
Kirurgin työ on ihmisten leikkaaminen. Jos kirurgi leikkaa ihmisiä 24/7, hän tekee silloin töitä 24 tuntia vuorokaudessa.
Miksi minun pitää tämä asia rautalangasta vääntää? ap
Voiko ministeri mennä vapaa-ajalla Ku Klux Klanin kokouksiin soihtu kädessä?
On olemassa töitä, joissa ei ole samaa työaikalainsäädäntöä kuin vaikka kaupan kassalla. Opiskele tästä lisää http://vnk.fi/documents/10616/1095776/Ministerin+käsikirja+2015/0730224…
Vierailija kirjoitti:
Ministeri on samalla lailla työssä koko ajan kuin presidentti. Se ei ole virka eikä työ eikä siitä makseta palkkaa. Siitä maksetaan palkkiota joten myöskään työaikalainsäädäntö ei sitä koske. Ja ailloin menettää osan yksityisyydestään koska on toimii Suomen edustajana. Vastineeksi saa esim diplomaattipassin loppuiäkseen.
Mikä laki sitten koskee presidenttiä tai ministeriä? Eli ilmeisesti se on ok, että rikkovat lakia kokoajan kun pykälät eivät nähtävästi koske? Nyt alan ymmärtää. Ihmiset haluavat korruptiota.
Jos työaikalainsäädäntö ei koske, silloinhan niitä voi vaatia tekemään töitä esim. 20 tuntia vuorokaudessa. Aika hurjaa :o ap
Vierailija kirjoitti:
On monia ammatteja, jotka vaikuttavat myös henkilön vapaa-aikaan, esim poliisi, puolustusvoimien virat.
Ulkoministerinä tuon luulisi olevan päivän selvää.
Mikä virka riistää ihmisen sananvapauden? Ihan mielenkiinnosta vain kyselen. :o ap
Taitaa olla paljon muutakin mitä ap ei ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita että saa mennä mihin tahansa koska myös vapaa-ajan käytös peilautuu Suomeen.
Eli vapaa-aikaa on mutta silloin ei saa tehdä mitä kuka tahansa muu saisi vapaa-ajallaan tehdä? Ok. Kuulostaa tosi typerältä, jos rehellisesti sanotaan. ap
..