Mikä kodin sähkölaite on kestänyt mielestäsi yllättävän kauan? Merkki?
Minulla mikroaaltouuni Philips Whirlpool vuodelta jotain 1993.
Kommentit (50)
Ddr:läinen Acosta-voileipägrilli 1970-luvulta.
Mulla hajos mikro. Purin osiin ja (välttelin suurjännitettä) katsoin, että korjaaminen maksaa melkein saman kuin uusi halpa. Ostin kuitenkin vähän paremman, kuin tuon nuorena ostamani. Tässä on grillit yms.
Sinkkumies
Philipsin höyrysilitysrauta. Sain sen äidiltä kun muutin pois kotoa opiskelemaan. Vuosi taisi olla 1995. Hyvin toimii!
Vierailija kirjoitti:
Ddr:läinen Acosta-voileipägrilli 1970-luvulta.
Hei minullakin on tuo Agosta, tilasin sen 70- luvulla Anttilasta ja vielä viimeviikolla grillasin makkaraa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Ompelukone, Bernina. Vuodelta -60. Äidin häälahja. Täyttä rautaa. Kelle jättäisin perinnöksi?
Äidilläni on suunnilleen samanikäinen Bernina. Toimii.
Mikron purkamalla voi tosiaan päästä hengestään, vaikka laite ei olisi ollut virroissaan moneen päivään. En siis suosittele av-palstailijoille.
Sinkkumies
Asea Skandia pyykinpesukone. Anopin peruja. Muutettiin tähän taloon ja pyykkäri jäi meille. Ei tietoa vuosiluvusta, mutta vanha on ja vielä pesee.
Rosenlewin jääkaappi-pakastin 1980 luvulta.
Braunin kahvinkeitin. En muista vuosilukua tarkkaan. Sinkkuna ostin. Kahvinjuontini loppui 1998 ja se oli jo silloin. Yhä mies sillä keittää kahvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Joku Elektrolux mikro vuodelta 82-83 hajos pari vuotta sitten kun ei kestänyt näppäilyvirhettä 15min meni vahingossa 1500 tai jotenkin noin niin simahti siihen, toki pysäytettiin ennen ajan loppumista. Mikään kestä nykyään näköjään=)
Sähköpatteri myös hajosi, otin alumiiniosat talteen, koska niitä voi joskus käyttää jäähdytyksessä. (muuallakin) Kai se olisi korjaantunut konkkien vaihdolla, mutta ostinpahan uuden.
Vähän kettumaisesti sanoi kierrätyksessä, että sähän olet jo irroittanut kaikki tarvittavat osat. Sanoin, että jäi sulle kuitenkin peltikuoret.
Sinkkumies
Upon arkkupakastin vuodelta - 95
Kokoajan käytössä
Vispilä, käsi on kestänyt vatkata samalla vispilällä jo yli 30 vuotta
Electroluxin jää-viileäkaappi on ollut yli 20 vuotta ja mikrouuni samoin.
Moulinex jossa karmean terävä leikkuriteräosa ja tehosekoitin vm. 1980.
1300-luvulta oleva Rutto merkkinen ompelukone.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu ja Saksassa valmistettu AEG pesukone kesti 25 vuotta ja alkoi sitten kuoret ruostua ja saumat vuotaa:DDD itse koneisto loisi kestänyt vielä.
Meidän talon Valmet ilmalämmityskone kestänyt ilman korjauksia 49 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu ja Saksassa valmistettu AEG pesukone kesti 25 vuotta ja alkoi sitten kuoret ruostua ja saumat vuotaa:DDD itse koneisto loisi kestänyt vielä.
Meidän talon Valmet ilmalämmityskone kestänyt ilman korjauksia 49 vuotta.
anteeksi 39 vuotta!
Äidiltä peritty Rotel-sähkövatkain vuodelta 65 tai sinnepäin.
Moulinex keraamisilla vastuksilla varustettu leivänpaahdin oli ensimmäisiä hankintoja yhteiseen kotiimme ja oli päivittäisessä käytössä yli 25 vuotta. Senkin jälkeen se toimi moittetta, mutta oli ulkoasultaan niin kellastanut että joutui siis visuualisen epäsiisteyden vuoksi romulavalle. Nyt on vastaava Bosh käytössä, katsotaan pystyykö parempaan.
Husqvarna liesitaso ja itsepuhdistuva uuni ovat vuodelta -74.
Mielen pesukone ja kuivausrumpu, taitaa olla helpostikin vuodelta 85 tai 89.