50 v miehen kanssa lisääntyminen
Heips, onko kellään kokemusta lapsenteosta ns. seniorin kanssa? Olen seurustellut noin vuoden tämänikäisen miehen kanssa (itse olen 36v) ja olen toki aikaisemminkin miettinyt mahdollisia lapsia/lasta, mutta enemmän vielä nyt kun ehkäisyn kanssa on ollut ongelmia. Mulla on lapsi aikaisemmasta avioliitosta, miehellä ei ennestään lapsia.
Mulle ei siis oikein ehkäisy tunnu sopivan, olen tässä kokeillut vuosien varrella mirenaa, pillereitä, rengasta... ja sitäkin aloin miettiä että miten hedelmällinen tuollainen vanhempi mies on, että miten todennäköisesti pamahtaisin paksuksi jos vain luottaisi varmoihin päiviin tms. Olen aikanaan (8 v sitten) raskautunut heti ekasta kierrosta eli olin silloin ainakin hedelmällistä sorttia, nykytilasta en tiedä.
Niin eli onko kokemuksia miten tässä ikäparissa on raskaaksi tullut? Onko mennyt aikaa tai tullut vahinkoa?
Kommentit (170)
Hankala sanoa. Ihan hyvin nuo jopa vanhemmat vielä vuorotyötä tekee. Tiedä sitten.
Kyllä sieltä vielä maitia tulee jos tarpeeksi lypsää.
molto_vivace kirjoitti:
No, joo. 50 - vuotias on keski-ikäinen, yleensä työuransa huipulla. Työuraa vielä sen vajaa parikymmentävuotta tai yli, riippuu hommasta. Elinikää terveillä elintavoilla sen 30 vuotta tai yli.
Muistaakseni jalkaväen kenraali Ehrnrooth meni naimisiin 53 vuotiaana ja heidän perheeseen syntyi sitten kolme lasta. Viimeisin syntyi kun kenraali oli 58 vuotias, joten käy se niinkin.
Jotkut ihmiset perustavat perheen milloin on sopivaa. Naisilla, ikävä kyllä, se fysiikka tulee vastaan ja parasta ennen päiväys on yleensä 35 vuotta. Toki on poikkeuksia kuten serkkuni, joista muutama on synnyttänyt lapsensa yli 40 vuotiaina. 50- vuotiaalla miehellä on yleensä se homma jo puikoissa ja talous turvattu yms. Jos hän haluaa vielä perheen niin tuolloinhan se on hyvä perustaa. Se että joku 10-16 vuotias häpeäisi omaa isäänsä kun tämän on niin "niin vanha" kuulostaa tekosyyltä - siis kaikki lapset, teinit nyt varsinkin "häpeävät" jossain vaiheessa omia vanhempiaan ja kokevat näiden olemassaolon tietyssä iässä enemmän tai vähemmän kiusalliseksi - siis kestää hetken aikaa ja menee kyllä ohi.
Viisikymppinen ei millään muotoa ole enää keski-ikäinen. Kyllä se vanhuuden puolelle kääntyy. Työikää jäljellä n.10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
No, joo. 50 - vuotias on keski-ikäinen, yleensä työuransa huipulla. Työuraa vielä sen vajaa parikymmentävuotta tai yli, riippuu hommasta. Elinikää terveillä elintavoilla sen 30 vuotta tai yli.
Muistaakseni jalkaväen kenraali Ehrnrooth meni naimisiin 53 vuotiaana ja heidän perheeseen syntyi sitten kolme lasta. Viimeisin syntyi kun kenraali oli 58 vuotias, joten käy se niinkin.
Jotkut ihmiset perustavat perheen milloin on sopivaa. Naisilla, ikävä kyllä, se fysiikka tulee vastaan ja parasta ennen päiväys on yleensä 35 vuotta. Toki on poikkeuksia kuten serkkuni, joista muutama on synnyttänyt lapsensa yli 40 vuotiaina. 50- vuotiaalla miehellä on yleensä se homma jo puikoissa ja talous turvattu yms. Jos hän haluaa vielä perheen niin tuolloinhan se on hyvä perustaa. Se että joku 10-16 vuotias häpeäisi omaa isäänsä kun tämän on niin "niin vanha" kuulostaa tekosyyltä - siis kaikki lapset, teinit nyt varsinkin "häpeävät" jossain vaiheessa omia vanhempiaan ja kokevat näiden olemassaolon tietyssä iässä enemmän tai vähemmän kiusalliseksi - siis kestää hetken aikaa ja menee kyllä ohi.
Viisikymppinen ei millään muotoa ole enää keski-ikäinen. Kyllä se vanhuuden puolelle kääntyy. Työikää jäljellä n.10 vuotta.
Riippuu siitä, miten keski-ikä määritellään: tarkoitetaanko sillä keskimääräisen eliniän puoliväliä vai psykologisesti määriteltyä ikävaihetta, joka osuu kutakuinkin keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen eli aikuisiän puoliväliin eli kutakuinkin ikävuosiin 40-60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papparainen hankkikoon vasektomian niin ei tarvitse ehkäisyä sen enempää miettiä. En kyllä 50 v äijän kanssa enää lisääntyisi.
Viisikymmentävuotias = "papparainen". Ei jumalauta mitä paskaa ihmiset jaksavat jauhaa. Taidat olla itse parikymppinen? Miltäs oma isäsi vaikuttaa? Papparaiselta? Onko Johnny Depp/Brad Pittkin yli viisikymppisinä papparaisia?
Isäni on vanhus ja kyllä - nuo miehet ovat vanhoja. Tiedän, ikä ja vanhuus on joillekin vaikeaa. Viisikymppinen on vanha.
Niin no, viisikymppinen ei tosiaankaan ole mikään vanhus vaikka sinusta voi tuntua ikälopulta jos olet 25 v. Vanhuuden virallinen raja on noin 75 v. Minusta 25 v. tuntui teininä ikälopulta. Mutta pienen vauvan isäksi 50- vuotias on vanhahko mutta ei vielä aivan mahdoton ikä jos hyväkuntoinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 50:llä enää seisokkaan, niin ei mitään huolta.
No tämä! Täällä pokkana puhutaan viisikymppisestä siittäjästä, eikä ajatella fysiologisia rajoitteita. Ei seiso ja jos seisois niin tulis sydäri kesken touhujen.
Ja on se muutenkin niin ettei yli 50v. ihmisten kuulu enää seksiä harrastaa. Aika aikaansa kutakin.
Vit tu mikä ää liö:D. Siinähän kyttäät meidän seksihommia. Voit vaikka oppia parit temput.
Hyvänikäinen mies on isäksi. Siittiöiden telomeerit ovat pitkät, ja lapsesta tulee pitkäikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Täällä pokkana puhutaan viisikymppisestä siittäjästä, eikä ajatella fysiologisia rajoitteita. Ei seiso ja jos seisois niin tulis sydäri kesken touhujen.
Ja on se muutenkin niin ettei yli 50v. ihmisten kuulu enää seksiä harrastaa. Aika aikaansa kutakin.Vit tu mikä ää liö:D. Siinähän kyttäät meidän seksihommia. Voit vaikka oppia parit temput.
Osuiko arkaan paikkaan? :-) nuorille nuo hommat kuuluu, ei vanhuksille.
Ps. Olen itse 49.
Onhan se mahdollista, jos viiskymppisellä edes enää seisoo. Suosittelisin nuorempaa, jos lapsia haluat.
Onhan sitä nuoremmillakin ihmisillä siittiön tuotannossa ongelmia joten maalaisjärjellä ajateltuna ei se mene suoraan iän mukana ne riskit vaan tapauskohtaista.
Tiedän erään, joka tuli isäksi 47-vuotiaana. Hyvä isä oli, mutta kuoli 60-vuotiaana sairauteen lapsen ollessa 13-vuotias. Kaikki eivät elä kauhean vanhoiksi. Voihan sitä toki nuorempikin kuolla, mutta kyllä se riski ikävä kyllä kasvaa sen mukana, mitä iäkkäämmästä henkilöstä on kyse.
Kyllä ne seksihommat on taaksejäänyttä elämää viiskymppisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on se muutenkin niin ettei yli 50v. ihmisten kuulu enää seksiä harrastaa. Aika aikaansa kutakin.Vit tu mikä ää liö:D. Siinähän kyttäät meidän seksihommia. Voit vaikka oppia parit temput.
Ps. Olen itse 49.
Mihin arkaan paikkaan? Minäkin olen 49 v. ja aion irstailla vastakin, lällällää. Mitä aiot tehdä asialle, perustatko sexipoliisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papparainen hankkikoon vasektomian niin ei tarvitse ehkäisyä sen enempää miettiä. En kyllä 50 v äijän kanssa enää lisääntyisi.
Papparainen :D <3
/ap
No onhan hän nyt huomattavan iäkäs - sinuunkin verrattuna. Ihan kohta vanhuusiässä. Miehisyys viiemisillä metreillä.
No haloo! 5-kymppinen ei ole ”huomattavan iäkäs”. Ziisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Olen itse 49.
Olet vain huono geeninen. Otan osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Olen itse 49.Mihin arkaan paikkaan? Minäkin olen 49 v. ja aion irstailla vastakin, lällällää. Mitä aiot tehdä asialle, perustatko sexipoliisin?
Hyi. Kurttu kurttua vasten jee. Kovin esteettistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papparainen :D <3
/ap
No onhan hän nyt huomattavan iäkäs - sinuunkin verrattuna. Ihan kohta vanhuusiässä. Miehisyys viiemisillä metreillä.
No haloo! 5-kymppinen ei ole ”huomattavan iäkäs”. Ziisus.
No onhan se nyt selkeästi elämän ehtoopuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Olen itse 49.Olet vain huono geeninen. Otan osaa
Geeneillä ei ole mitään tekemistä sen ksnssa mikä on normaalia ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne seksihommat on taaksejäänyttä elämää viiskymppisillä.
Höpö höpö.. Halut senkun lisääntyy
Voi ei. Kuulostaa kauhealta. Ja säälittää lapset...