50 v miehen kanssa lisääntyminen
Heips, onko kellään kokemusta lapsenteosta ns. seniorin kanssa? Olen seurustellut noin vuoden tämänikäisen miehen kanssa (itse olen 36v) ja olen toki aikaisemminkin miettinyt mahdollisia lapsia/lasta, mutta enemmän vielä nyt kun ehkäisyn kanssa on ollut ongelmia. Mulla on lapsi aikaisemmasta avioliitosta, miehellä ei ennestään lapsia.
Mulle ei siis oikein ehkäisy tunnu sopivan, olen tässä kokeillut vuosien varrella mirenaa, pillereitä, rengasta... ja sitäkin aloin miettiä että miten hedelmällinen tuollainen vanhempi mies on, että miten todennäköisesti pamahtaisin paksuksi jos vain luottaisi varmoihin päiviin tms. Olen aikanaan (8 v sitten) raskautunut heti ekasta kierrosta eli olin silloin ainakin hedelmällistä sorttia, nykytilasta en tiedä.
Niin eli onko kokemuksia miten tässä ikäparissa on raskaaksi tullut? Onko mennyt aikaa tai tullut vahinkoa?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Et sinä iän puolesta kenenkään kanssa lisäänny.
Mitähän tämä tarkoittaa? Ettei 36 v tule enää raskaaksi? Eiköhän se ole mahdollista jos kuukautiset ovat.
Appiukko siitti kevyesti lapset 55 ja 57-vuotiaana.
On ne viisikymppisen siemenet jo vähän sekundaa ja itsekään et ihan nuori ole. Sieltä voi sitten tulla mitä vaan. Kokemusta on lähipiiristä.
En kyllä itse tekisi enää tuossa vaiheessa. Säälittää niin tutut, jossa mies on toisella kierroksella, ja nainen oli 40v, kun 2 uutta "rakkauslasta" syntyivät. Nyt ovat päiväkodissa ja mies lähentelee kuuttakymppiä. Ensimmäisestä liitosta syntyneet lapset kolmekymppisiä ja heille syntynyt omia lapsia ja "ukki" on niin kiinni uudessa perheessä, ettei ole aikaa lapsenlapsille..
Onko se kivaa lapsillekaan, kun isä on niin vanha...
Miksi et hankkisi sterilisaatiota, jos muut ehkäisymenetelmät ei sovi ja perheenlisäystä ei ole suunnitteilla? 50- vuotias on aika iäkäs isäksi, jaksaako sen ikäinen olla täysillä mukana vauva- ja pikkulapsiarjessa on varmasti yksilöllistä, mutta itse en missään nimessä hankkisi lasta noin vanhan miehen kanssa.
Miesten ikä vaikuttaa siittiöiden elinkelpoisuuteen hyvin yksilöllisesti. Itse olisin enemmän huolissani siitä kuinka nuori lapsi on kun isänsä kuolee ja siittiöiden laadusta, miehet kun tuottavat siittiönsä sen hetkisen terveyden tilansa mukaan, vanhat miehet siis keskimäärin tuottavat täyttä sekundaa. Valitettavasti iän vaikutuksista miesten hedelmällisyyteen ei puhuta käytännössä ollenkaan.
Miksi ei?
Eri juttu jos ukko olisi just päässyt eroon alkuperäisen perheensä mukuloista.
Papparainen hankkikoon vasektomian niin ei tarvitse ehkäisyä sen enempää miettiä. En kyllä 50 v äijän kanssa enää lisääntyisi.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse tekisi enää tuossa vaiheessa. Säälittää niin tutut, jossa mies on toisella kierroksella, ja nainen oli 40v, kun 2 uutta "rakkauslasta" syntyivät. Nyt ovat päiväkodissa ja mies lähentelee kuuttakymppiä. Ensimmäisestä liitosta syntyneet lapset kolmekymppisiä ja heille syntynyt omia lapsia ja "ukki" on niin kiinni uudessa perheessä, ettei ole aikaa lapsenlapsille..
Niin siis tässä ukko ei ole toisella kierroksella eli ei ole koskaan ollut avioliitossa edes saatika saanut lapsia kenenkään kanssa. Kaksi avoliittoa hänellä takana. Mulla lapsi.
/ap
Mut joo, en tiedä itsekään mitä tässä pitäis tehdä, ehkä otan esille ton lapsiasian ja jos ei ole kummallakaan halua saada lapsia niin kai sitä sterilisaatiota vois harkita! Loppuuko silloin menkatkin?
Vierailija kirjoitti:
Papparainen hankkikoon vasektomian niin ei tarvitse ehkäisyä sen enempää miettiä. En kyllä 50 v äijän kanssa enää lisääntyisi.
Papparainen :D <3
/ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papparainen :D <3
/ap
No onhan hän nyt huomattavan iäkäs - sinuunkin verrattuna. Ihan kohta vanhuusiässä. Miehisyys viiemisillä metreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tässä ukko ei ole toisella kierroksella eli ei ole koskaan ollut avioliitossa edes saatika saanut lapsia kenenkään kanssa. Kaksi avoliittoa hänellä takana. Mulla lapsi.
/ap
Mut joo, en tiedä itsekään mitä tässä pitäis tehdä, ehkä otan esille ton lapsiasian ja jos ei ole kummallakaan halua saada lapsia niin kai sitä sterilisaatiota vois harkita! Loppuuko silloin menkatkin?
Sterilisaatio ei ole sama kuin kohdunpoisto. Munatorvien sulkeminen ei tarkoita menkkojen loppumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/ap
Sterilisaatio ei ole sama kuin kohdunpoisto. Munatorvien sulkeminen ei tarkoita menkkojen loppumista.
Juu, mulle ihan vieras aihe, täytyy katsoa netistä. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kyse olisi naisesta niin hän olisi "nainen parhaassa iässään", salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymmentävuotias = "papparainen". Ei jumalauta mitä paskaa ihmiset jaksavat jauhaa. Taidat olla itse parikymppinen? Miltäs oma isäsi vaikuttaa? Papparaiselta? Onko Johnny Depp/Brad Pittkin yli viisikymppisinä papparaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymmentävuotias = "papparainen". Ei jumalauta mitä paskaa ihmiset jaksavat jauhaa. Taidat olla itse parikymppinen? Miltäs oma isäsi vaikuttaa? Papparaiselta? Onko Johnny Depp/Brad Pittkin yli viisikymppisinä papparaisia?
Isäni on vanhus ja kyllä - nuo miehet ovat vanhoja. Tiedän, ikä ja vanhuus on joillekin vaikeaa. Viisikymppinen on vanha.
Ei viisikymppinen kyllä sinänsä VANHA ole, että siinä iässä on porukkaa laidasta laitaan. Toiset urheilee ja on aktiivisia, toiset tissuttelee kaljaa ja rötvää sohvalla. Luulis sen vaikuttavan paitsi terveyteen, myös ulkoiseen habitukseen ja kai myös hedelmällisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Ei viisikymppinen kyllä sinänsä VANHA ole, että siinä iässä on porukkaa laidasta laitaan. Toiset urheilee ja on aktiivisia, toiset tissuttelee kaljaa ja rötvää sohvalla. Luulis sen vaikuttavan paitsi terveyteen, myös ulkoiseen habitukseen ja kai myös hedelmällisyyteen?
Kyllä se lisääntymiseen on vanha. Ja onhan iho jo vanhenevan kuivakka ja löystyvä. Genitaalit kulahtaneen näköiset. Lahoavaa lihaa.
Vaikea sanoa, mutta isäni oli 44-vuotias ja äitini 41-vuotias, kun synnyin ja aika normaali ainakin minusta on tullut...
Et sinä iän puolesta kenenkään kanssa lisäänny.