Mistä te lihavat (100+ kg) saatte itsevarmuutenne? Kyselee normaalipainoinen nainen
Eräs lihava tuttuni (100+ kg) osti tiukan vartalon myötäisen nuden/beigen värisen topin ja tokaisi mulle "Joku mies saattaa nyt kesällä vaikka vislata mulle kun kävelen tää päällä kaupungilla ;)" Öhhh. Itse en IKINÄ voisi kuvitella itsestäni noin ja olen tosiaan normaalipainoinen nainen. Mulla ei ole lainkaan itsevarmuutta ja pukeudun kesälläkin mahdollisimman peittäviin ja löysiin vaatteisiin. Häpeän pientä pömppistäni ja pieniä tissejäni. Tällä lihavalla tutullani on kyllä todella isot riippurinnat mutta on hänellä kyllä ylimääräistä muuallakin. Olen kateellinen hänen itsevarmuudelleen ja sille että hän voi pukeutua mihin vain kiloistaan huolimatta :(
Kommentit (53)
Mulla on aina ollut huono itsetunto, sekä lihavana, että nyt normaalipainoisena. Nykyään stressaan eri asioista kuin ylipainoisena, mutta epävarmuus on edelleen koko ajan läsnä. Ärsyttää, kun olen äidinperintönä saanut surkean huonon itseluottamuksen ja todellakin kadehdin kaikkia itsevarmoja ihmisiä.
Mä olen 100-kiloinen 160-senttinen nainen. Tiedän että olen ruma tässä painossa, mutta ei sillä ole mitään merkitystä minulle. Ei itsetuntoni riipu ulkonäöstä, ja koska olen aseksuaalikin, ei minulle ole mitään merkitystä sillä mitä miehet minusta ajattelee. Keskityn elämässäni muihin asioihin kuin sen miettimiseen miltä muiden silmissä näytän. Tärkein itsetuntoni lähde on se, että olen työssäni ihan huippuhyvä, ja siihen ei liity mitenkään ulkonäkö (teknisen alan asiantuntijatyö).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 100-kiloinen 160-senttinen nainen. Tiedän että olen ruma tässä painossa, mutta ei sillä ole mitään merkitystä minulle. Ei itsetuntoni riipu ulkonäöstä, ja koska olen aseksuaalikin, ei minulle ole mitään merkitystä sillä mitä miehet minusta ajattelee. Keskityn elämässäni muihin asioihin kuin sen miettimiseen miltä muiden silmissä näytän. Tärkein itsetuntoni lähde on se, että olen työssäni ihan huippuhyvä, ja siihen ei liity mitenkään ulkonäkö (teknisen alan asiantuntijatyö).
Mä olen ollut lähes 10 vuoden ajan työpaikkamme paras työntekijä (meillä tilastot joista näkee jokaisen työntekijän tehdyn työmäärän ja olen ylivoimaisesti paras kaikkiin muihin verrattuna). Ei tuo mun itsevarmuutta nosta kyllä yhtään. En ole koskaan edes ajatellut että nyt mun pitäis jotenkin olla itsevarmempi kun olen työssäni parempi kuin muut. Noh, ilmeisesti itsevarmuus johtuu kaikilla eri asioista. Mulla nimenomaan miesten huomio toisi itsevarmuutta, mutta sellaista en ole koskaan saanut.
Piti ap:n oikein mainita ne todella isot RIIPPUrinnat.. Nätisti joo puhuu ystävästään..
Vierailija kirjoitti:
Piti ap:n oikein mainita ne todella isot RIIPPUrinnat.. Nätisti joo puhuu ystävästään..
Niin? Mistä lähtien riippurinnat on ollut jotenkin negatiivinen sana? Olisiko pitänyt kirjoittaa "isot rinnat", no musta isot rinnat/riippurinnat on sama asia. Ps. missä kohtaa tekstissäni mainitsen että kyseessä on ystäväni?
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksessa lukenut lainkaan, että lihavalla ei pitäisi olla hyvää itsetuntoa.
Tottakai siinä luki, vaikkei ihan kirjaimellisesti. Siinä luki, että aapeen ystävällä ei pitäisi olla itsetuntoa, koska lihavana riippurintaisena hän ei sellaista ansaitse. Ei siinä edes ihailtu ystävän itsetuntoa, vaan kummasteltiin sitä. Että miten toinen kehtaa, vaikka se on vielä rumempi kuin minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksessa lukenut lainkaan, että lihavalla ei pitäisi olla hyvää itsetuntoa.
Tottakai siinä luki, vaikkei ihan kirjaimellisesti. Siinä luki, että aapeen ystävällä ei pitäisi olla itsetuntoa, koska lihavana riippurintaisena hän ei sellaista ansaitse. Ei siinä edes ihailtu ystävän itsetuntoa, vaan kummasteltiin sitä. Että miten toinen kehtaa, vaikka se on vielä rumempi kuin minä!
1. Missään kohtaa aloituksessani en maininnut että kyseessä on YSTÄVÄNI.
2. Nimenomaan ihailen lihavien naisten itsevarmuutta kun kehtaavat makkaroillaan pukeutua kireisiin ja paljastaviin vaatteisiin. Itse en NORMAALIpainoisena siihen pysty.
3. En puhunut ulkonäöstämme mitään, en haukkunut tuttuani rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mistä lähtien riippurinnat on ollut jotenkin negatiivinen sana? Olisiko pitänyt kirjoittaa "isot rinnat", no musta isot rinnat/riippurinnat on sama asia. Ps. missä kohtaa tekstissäni mainitsen että kyseessä on ystäväni?
Niin. Eihän riippukeinukaan ole negatiivinen sana, riippumatosta puhumattakaan.
Olen huomannut joidenkin lihavien rempseän asenteen ukonäköönsä ja toisten lihavien laittautumisen - vaatteet, meikki ja hiukset. Minä en voi hyvin lihavana. Pienikin ylipaino saa minut kokemaan itseni pahoinvoivaksi! En kuitenkaan ole koskaan ollut syömishäiriöinen, vaan tarkoitan ihan fyysistä pahoinvoivaa oloa. Nuorempana olin rempseä (epävarmempi itsestäni ja peitin sen näin) ja hoikka. Tällä hetkellä yksinkertaisesti pidän itsestäni normaalipainoisena ja ikäisekseni hyväkuntoisena, eikä minun tarvitse esittää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tissikateus? P.S. Isot rinnat eivät ole synonyymi riippurinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai a-kuppisena olen kateellinen sekä tuttuni, että kaikkein muidenkin isorintaisten naisten rinnoille. Olen jopa kertonut jokaiselle tutulleni/ystävälleni että olen kateellinen heidän rinnoistaan. Haluaisin itsekin isot, mutta minkäs teet kun eivät kasva niin eivät kasva.
Itsetunto tulee hyväksytyksi tulemisen tunteesta. Valitettavasti rasvakerros voi vaikuttaa siihen millaista kohtaamista saa ja miten helppo on saavuttaa se tunne, mutta kun en elämään sattunut riittävästi hyviä tyyppejä niin tietää olevansa rakas, ihana ja arvokas itsenään eikä rasvakerroksensa perusteella.
Minun itsevarmuuteni suurin tukipilari lienee puolisoni. Hän korjasi ne haavat joita lapsuus jätti, ja nyt olen vahvistunut niin että pärjäisin vaikka tiemme veisivät erilleen (mitä en toivo, mutta tarkoitan että en ole riippuvainen puolisoni hyväksynnästä vaan se on sisäistänyt). Ja puolisoni ei muuten _koskaan_ kehu. Hänen arvostuksensa näkyy toimintana eikä riipu ulkonäöstäni. Kun on saanut tulla kohdelluksi hyvin niin alkaa uskoa että ansaitsee sen <3 Sama pätee valitettavasti toisinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai a-kuppisena olen kateellinen sekä tuttuni, että kaikkein muidenkin isorintaisten naisten rinnoille. Olen jopa kertonut jokaiselle tutulleni/ystävälleni että olen kateellinen heidän rinnoistaan. Haluaisin itsekin isot, mutta minkäs teet kun eivät kasva niin eivät kasva.
Silikoneilla saat isommat.
Mulla ei ole ylipainoa kuin n. 7kg. Olen kuitenkin joutunut kouluttamaan itseni siihen että uskallan käyttää niitä vaatteita mitä haluan ja ajan kanssa kehittänyt itsevarmuuttani. Vielä pari vuotta sitten en edes omalla takapihalla (rivarissa) kehdannut olla shortseissa, kun mulla on selluliitta jonkun verran jaloissa, ja nekin näkyvät "vain" parina kuoppana reisien sivussa. Olen myös kouluttanut itseni siihen että kenenkään satunnaisen vastaantulijan mielipiteellä ei ole väliä. Hän ei muista minua enään sen jälkeen kun olemme toisemme ohittaneet, jos edes on mitään huomiota kiinnättänyt. Ja jo pelkästään se että uskaltaa nostaa katseen maasta ja suoristaa ryhtinsä, saa olon tuntumaan paremmalta. Siihenkin täytyy aluksi opetella, jos on aina kulkenut katse maassa, toivoen ettei kukaan huomaa olemassaoloani. Ja itseään täytyy potkia pois sieltä mukavuus alueelta pikkuhiljaa. Itse tosiaan aloitin sillä että katse ylös, ryhti suoraksi ja huomasinkin että mitään kamalaa ei tapahdukaan. Sitten aloin pitämään shortseja omalla takapihallani ja taas huomasin ettei mitään kamalaa tapahdu. Sitten uskalsinkin lähteä shortseissa lähikauppaan eikä vieläkään tapahtunut mitään hirveää. Nykyään olen ihan tyytyväinen itseeni, tietysti kropassani vikoja on, mutta maailma ei siihen kaadu. Ja jos vikani häiritsevät jotakuta se on hänen ongelmansa.
No minä painan n.100kg. Kilot istuvat sitkeässä. Suoraan sanoen elämäntilanteen pitää rauhoittua aika tavalla ennen kuin laihdutukseen voi panostaa. Tällä hetkellä voin valita, pistänkö säkin päähän, vihaan itseäni ja saan muiden vaikeuksien jatkoksi masennuksen vai ajattelenko niin että lähtötilanne on mikä on mutta voin itse valita olenko luovuttanut versio itsestäni vai mahdollisimman edustava versio itsestäni. Valitsen olla edustava, nauttia elämästä ja siitä että nykyään isokokoinenkin löytää helposti kivoja vaatteita. Makkaroitani en erityisesti esittele, mutta vaatteet ovat kyllä sopivan kokoisia eivätkä ylisuuria säkkejä. Itsevarmuuteni tulee siitä että tiedän olevani fiksu ja kiva, tutustumisen arvoinen ihminen. Parhaat puoleni eivät liity ulkonäköön. Se on vain kuori. Olen naimisissa joten vieraiden miesten mielipiteet eivät kiinnosta. Tämä on minun elämäni, ja on omalla vastuullani tehdä siitä niin mukava kuin voin.
Harmi että moni tuntuu valitsevan käyttää elämänsä itsensä lyttäämiseen. Ulkonäköpaineita on kaikilla. Useimmat eivät huomaa teidän vikojanne koska ovat keskittyneet murehtimaan omiaan. Ne jotka huomaavat ovat vähän ap:n tapaisia ihmisiä joilla ei ole itselläänkään hyvä olla vaikka painon ym. perusjuttujen puolesta siihen olisi hyvät mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kaikki isot rinnat ei ole riippurintoja. Ei ap ehkä pienitissisenä ole noteerannut tätä, mutta riippurinnat, riipparit, jne ON haukkumasana! Ja mistä ap edes tietää, roikkuvatko TUTTUNSA rinnat? Kovasti koitti korostaa, että kyse EI ole hänen ystävästään vaan jostain tutusta.
tuo "pieni pömppis" kirkuu ihan sitä, että sanokaa nyt mulle että mulla on ihkudaa ihku ihana maha ja ihanaa kun on pienet tisulit ja olet niin pieni ja siro ja kaunis ja kaikki miehet haluaa juuri sut..
öööh...
en sano noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kaikki isot rinnat ei ole riippurintoja. Ei ap ehkä pienitissisenä ole noteerannut tätä, mutta riippurinnat, riipparit, jne ON haukkumasana! Ja mistä ap edes tietää, roikkuvatko TUTTUNSA rinnat? Kovasti koitti korostaa, että kyse EI ole hänen ystävästään vaan jostain tutusta.
Mistä tiedän että ne roikkuvat? Hän on postannut blogiinsa itsestään alastonkuvan. Siitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
tuo "pieni pömppis" kirkuu ihan sitä, että sanokaa nyt mulle että mulla on ihkudaa ihku ihana maha ja ihanaa kun on pienet tisulit ja olet niin pieni ja siro ja kaunis ja kaikki miehet haluaa juuri sut..
öööh...
en sano noin.
Hmm... Yksikään mies ei ole koskaan halunnut mua joten...
Sehän on kunnian osoitus. Mies pitää silloin näkemästään jos vislaa naiselle.