Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo saa kyllä maksaa seuraavana lomamatkan tai sitten ei enää lomailla.

Vierailija
31.05.2018 |

Muutamat viime vuodet ollaan tehty niin, että minä olen ostanut lomamatkan ja vaimo sitten maksellut osan siitä takaisin. Todellisuudessa takaisin olen saanut ehkä viidesosan hinnasta. Sitten jostain kumman syystä kustannuksen kasaaminen on vaikeutunut ja hidastunut.
Päätin, että tästä lähin odottelen koska vaimo ostaa meille tulevan kesän matkat. Katsellaan miten kauan kestää. Ja omia rahoja laitan sivuun, Taidanpa lähteä yksin tai kaverin kanssa siiville. Lomaillaan perheen kanssa sitten kotona ja ilmaiseksi. Ehkä se ääni kellossa maksamisen suhteen muuttuu kun pari kolme vuotta teen omat matkat jätkien kanssa etelään.
Niin ja kyllä tienaan meistä enemmän, mutta ei ptilanne sellainen että minä miljonääri ja vaimo työtön.

Kommentit (235)

Vierailija
81/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meillä on perhe, jossa on aina ollut yhteiset tulot ja yhteiset menot, ihan riippumatta siitä kuka tienaa. (Jatkossa minä, puoliso sai eläkepaperit nelikymppisenä. Onneksi tuo ei ole ongelma, ei ole enää velkoja eikä pieniä lapsia.)

Vierailija
82/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä jotka laittavat KAIKKI rahansa yhteiselle tilille. Ihan kauhee ajatus.

Ei sitä voikaan tehdä ellei molemmat ole järkeviä rahankäyttäjiä. Me ollaan. Yhteiset rahat on olleet jo reilu 20 vuotta. Välillä toinen on tienannut enemmän ja välillä toinen. Työttömyyttä ja perhevapapaita ja opintovvapaa koulutusrahaston tuella.

Meillä on aina tilillä rahaa. Molemmat voi ostaa nitä haluaa. Yleensä kohtuullisia ollaan. Mutta juuri ostin itselleni pari mekkoa kolmella sadalla. Kenenkään lupia en tarvitse. Voidaan matkustella koko perhe tai jompikumpi. Lasten lukio ei kaada taloutta

Kumpikaan ei laittaisi viimeisiä rahoja mihinkään. Talo on velaton ja puskuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä miehensä rahoilla loisivat naiset, jotka nauttivat estottomasti lomamatkoista, vaatteista, koruista, asunnosta hyvällä sijainnilla, ym ym.

”Sillä meidän rahamme ovat YHTEISIÄ!”

Helppoa on elämä, kun sen joku muu (pääasiassa) maksaa!

Kitkerän suloinen teksti.

Huvittavia olette myös te avoimesti lokkeilustaan ylpeät maksulliset naiset.

Vihitty vaimo ei ole maksullinen nainen.

Kyllä on jos olettaa, että miehen tulee maksaa jotta saa naisensa seuraa.

Vierailija
84/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 otti esille tärkeän pointin, josta minulla aina välillä tulee riitaa miehen kanssa.

Olemme miehen kanssa molemmat suht hyvätuloisia, ansaitsemme molemmat käteen 2,7 tonnia kuukaudessa. Mutta menojakin on...

Kiinteät kuukausimenot olemme jyvittäneet suhteellisen tasan. Mutta kaksi teiniämme hakevat minulta kaiken käyttörahan, ja sitä menee kk-rahan kanssa joka kuukausi 200-300 euroa. Päälle lasten harrastukset, vaatehankinnat, kirjat (molemmat lukiossa), sukulaisten erilaiset lahjat, kodin ylimääräiset hankinnat jne. Kun menemme elokuviin koko perhe, minä ostan liput ja yleensä mässytkin, samoin kaupassa (kun emme ole ruokaostoksilla, jotka maksetaan s-tililtä) usein minä maksan.

Sitten mies ihmettelee, että miten minulla ei jää säästöön rahaa kuten hänellä. Kas kummaa tosiaan.... hänen näkemyksensä on, että minä tuhlaan - ehkä juu, paitsi että itselleni ostan todella harvoin mitään, eikä hänkään osaa sanoa, mitä ostoksistamme olisi pitänyt jättää tekemättä.

Sinun ongelmaan on helppo ratkaisu, joka vaatii vain hieman vaivaa. Pistät ylös kaiken, mihin sinulta menee rahaa, siis lapsiin ja yhteisiin hankintoihin. Kuun lopussa velot mieheltä summasta puolet. Tuskin mies kehtaa valittaa, kun näkee laskelmasta, mihin raha on mennyt. Saat sinäkin kartutettua itsellesi säästöjä.

Naisen itsensä päättämiä hankintoja jotka hän vaan yksipuolisella päätöksellä mieheltä laskuttaa?

Kerrotko mihin näistä kuluista mielestäsi mies ei siis ole velvollinen osallistumaan:

- lasten taskurahat

- lasten vaatteet

- lasten kouluun liittyvät maksut

- sukulaisille yms ostettavat jutut

- koko perheen leffareissut mässyineen

- koko perheen herkuttelemaan

Ei mihinkään jos nainen yksipuolisesti päättää määrät, summat ja tarpeet.

Tällaisessa perheesdä on varmaan pakko jos on nuuka mies

Vierailija
85/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla Turhapuro, vaimo sitä vaimo tätä. Kävi muuten ärsyttämään.

Vierailija
86/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Olet syyllinen siihen, että olet tuollainen lammas. Et uskalla sanoa tai kysyä asiasta vaimolta suoraan vaan kasaat kiukkua sisällesi ja kirjoitat siitä vauvapalstalle. Oliko äitisi liian dominoiva kun sinusta tuli tuollainen tussukkalössykkä?

Vierailija
87/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

No jos teillä on lapsia niin kyllä sun kuuluu kertoa vaimollesi ajoissa että milloin olet lähdössä ja kuinka pitkäksi aikaa. Muuten en ota kantaa, varmaan asianne selviää tavalla tai toisella.

Vierailija
88/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse miettiä näitä, kun on yhteiset rahat.

Tietenkin tarvitsee. AP:n tapauksessa vaimo kuluttaa rahansa itseensä ja mies maksaa perheen matkat. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei suostu maksajan rooliin.

Vierailija
89/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä jotka laittavat KAIKKI rahansa yhteiselle tilille. Ihan kauhee ajatus.

Ei sitä voikaan tehdä ellei molemmat ole järkeviä rahankäyttäjiä. Me ollaan. Yhteiset rahat on olleet jo reilu 20 vuotta. Välillä toinen on tienannut enemmän ja välillä toinen. Työttömyyttä ja perhevapapaita ja opintovvapaa koulutusrahaston tuella.

Meillä on aina tilillä rahaa. Molemmat voi ostaa nitä haluaa. Yleensä kohtuullisia ollaan. Mutta juuri ostin itselleni pari mekkoa kolmella sadalla. Kenenkään lupia en tarvitse. Voidaan matkustella koko perhe tai jompikumpi. Lasten lukio ei kaada taloutta

Näin meilläkin. Ja molemmat olemme niitä ’maksullisia’, koska molemmat vuorollaan tienaavat vähemmän. Kuten aina pitkissä parisuhteissa. Vain saduissa mies aina vaan tienaa ja nainen ei koskaan.

Vierailija
90/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä näitä ”sun” ja ” mun” rahoja.

Kun on naimisiin menty, palkat tulevat yhteiselle tilille ja kumpikin käyttää sieltä tietysti toisensa huomioiden.

Helppoa!!

Ei todellakaan järkevää. Sillä jos vaimo olisi AP:n vaimon kaltainen niin hän tyhjentäisi koko tilin parissa päivässä. 

Vierailija
91/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin meilläkin. Kaikki tulot tulee samalle tilille. Siitä lähtee heti päältä asuntolainat ja muut suoraveloituslaskut, osa siirtyy säästötilille, lopuilla eletään ja aina katsotaan, ettei ihan viimeistä senttiä käytetä. Ikinä ei tarvitse miettiä, kuka maksaa mitäkin.

Vierailija
92/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse miettiä näitä, kun on yhteiset rahat.

Tietenkin tarvitsee. AP:n tapauksessa vaimo kuluttaa rahansa itseensä ja mies maksaa perheen matkat. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei suostu maksajan rooliin.

Tai lapsiin, sitähän me emme tiedä. Ap:n kirjoituksista voi päätellä, ettei hän lasten hoitoakaan pidä edes etukäteen sovittavana asiana, joten ei ole luotto kovin kova siihen, että hän ymmärtäisi, mitä menoja lapsista on.

Vierailija
93/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 otti esille tärkeän pointin, josta minulla aina välillä tulee riitaa miehen kanssa.

Olemme miehen kanssa molemmat suht hyvätuloisia, ansaitsemme molemmat käteen 2,7 tonnia kuukaudessa. Mutta menojakin on...

Kiinteät kuukausimenot olemme jyvittäneet suhteellisen tasan. Mutta kaksi teiniämme hakevat minulta kaiken käyttörahan, ja sitä menee kk-rahan kanssa joka kuukausi 200-300 euroa. Päälle lasten harrastukset, vaatehankinnat, kirjat (molemmat lukiossa), sukulaisten erilaiset lahjat, kodin ylimääräiset hankinnat jne. Kun menemme elokuviin koko perhe, minä ostan liput ja yleensä mässytkin, samoin kaupassa (kun emme ole ruokaostoksilla, jotka maksetaan s-tililtä) usein minä maksan.

Sitten mies ihmettelee, että miten minulla ei jää säästöön rahaa kuten hänellä. Kas kummaa tosiaan.... hänen näkemyksensä on, että minä tuhlaan - ehkä juu, paitsi että itselleni ostan todella harvoin mitään, eikä hänkään osaa sanoa, mitä ostoksistamme olisi pitänyt jättää tekemättä.

Sinun ongelmaan on helppo ratkaisu, joka vaatii vain hieman vaivaa. Pistät ylös kaiken, mihin sinulta menee rahaa, siis lapsiin ja yhteisiin hankintoihin. Kuun lopussa velot mieheltä summasta puolet. Tuskin mies kehtaa valittaa, kun näkee laskelmasta, mihin raha on mennyt. Saat sinäkin kartutettua itsellesi säästöjä.

Naisen itsensä päättämiä hankintoja jotka hän vaan yksipuolisella päätöksellä mieheltä laskuttaa?

Kerrotko mihin näistä kuluista mielestäsi mies ei siis ole velvollinen osallistumaan:

- lasten taskurahat

- lasten vaatteet

- lasten kouluun liittyvät maksut

- sukulaisille yms ostettavat jutut

- koko perheen leffareissut mässyineen

- koko perheen herkuttelemaan

Ei mihinkään jos nainen yksipuolisesti päättää määrät, summat ja tarpeet.

Paljonko sinä näihin laittaisit rahaa?

Vierailija
94/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noiden omien rahojen pointti on?

Se että toinen ei tuhlaa toisen ihmisen rahoja. 

Yhteinen tili on vihonviimeinen typeryys mitä ihminen voi tässä maailmassa tehdä. Jopa tyhmempi asia kuin se että menee takaamaan toisen lainan. 

Vierailija
95/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, kuka hoitaa lapset, kun sinä reissaat yksinäsi?

Vaimo tietenkin sillä kyllä kummallakin pitää olla omaakin aikaa. 

Vierailija
96/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa lapset kun sinä lomailet kavereiden kanssa?

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Meneekö tämä teillä oikeasti tasan? Entä kotityöt? Teetkö oikeasti puolet?

Lopeta nyt toi trollaus

Vierailija
97/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen tili on vihonviimeinen typeryys mitä ihminen voi tässä maailmassa tehdä. Jopa tyhmempi asia kuin se että menee takaamaan toisen lainan. 

Miksi pitää olla idiootti ja mennä naimisiin ihmisen kanssa, joka ei osaa käyttää rahaa? Meillä on ollut yhteinen tili 25, eikä kertaakaan ole tullut ongelmia eikä sanomista. Kumpaankaan suuntaan. Koska valitsimme älykkäät ja vastuuntuntoiset puolisot.

Vierailija
98/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä yhteinen tili on toiminut mainiosti 30 vuotta. En muista, että koko aikana olisi tullut rahasta tai sen käytöstä edes pientä riidanpoikasta. Ja tänä aikana on saatu hankituksi koti, mökki, pari sijoitusasunto ja lapsillekin on annettu alkupääoma omaan asuntoon.

Vierailija
99/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä näitä ”sun” ja ” mun” rahoja.

Kun on naimisiin menty, palkat tulevat yhteiselle tilille ja kumpikin käyttää sieltä tietysti toisensa huomioiden.

Helppoa!!

Ei todellakaan järkevää. Sillä jos vaimo olisi AP:n vaimon kaltainen niin hän tyhjentäisi koko tilin parissa päivässä. 

Nämä ovat sellaisia asioita, jotka pitää punnita siinä vaiheessa kun parisuhteeseen ja perheen perustamiseen aletaan. Onko vastuullinen rahankäyttäjä, jos se itselle on tärkeää. Ihan samalla tavalla kuin onko se uskollinen, jos se itselle on tärkeää. Yhteinen talous ja tilit ei ole sen huonompi ajatus kuin monogamiakaan. Meillä on täysin yhteiset rahat perheessä. Tällä hetkellä tienaan moninkertaisesti saman kuin mies. Miehellä kuitenkin on omaisuutta enemmän kuin minulla. Rahasta ei tule koskaan riitaa. Kaikki raha on perheen. 

Vierailija
100/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa lapset kun sinä lomailet kavereiden kanssa?

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Meneekö tämä teillä oikeasti tasan? Entä kotityöt? Teetkö oikeasti puolet?

Pitäisikö mennä? Eihän vaimo on oikeasti maksa puolia elämisestään.

No pitäisikö maksaa? Joko pitäisi, ja sitten kaikki muukin tasan, tai sitten ei, eikä muunkaan tarvitse. Joko tai.

Se siivoaa joka haluaa siivota. Minä olen sitä mieltä että koti on vain nukkumista varten. Vietän ylivoimaisesti suurimman osan ajasta muualla kuin kotona. En syö kotona juuri koskaan enkä ole hankkinut kuin sängyn, sohvan, ja kahden pöydän lisäksi kuin muutaman elektroniikkalaitteen. No vaimoni eon sitten hankkinut romua senkin edestä ja hän viettää kotona suurimman osan ajastaan. Joten minkä hemmetin takia minun pitäisi siellä siivoilla ja tehdä muita kotitöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi