Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo saa kyllä maksaa seuraavana lomamatkan tai sitten ei enää lomailla.

Vierailija
31.05.2018 |

Muutamat viime vuodet ollaan tehty niin, että minä olen ostanut lomamatkan ja vaimo sitten maksellut osan siitä takaisin. Todellisuudessa takaisin olen saanut ehkä viidesosan hinnasta. Sitten jostain kumman syystä kustannuksen kasaaminen on vaikeutunut ja hidastunut.
Päätin, että tästä lähin odottelen koska vaimo ostaa meille tulevan kesän matkat. Katsellaan miten kauan kestää. Ja omia rahoja laitan sivuun, Taidanpa lähteä yksin tai kaverin kanssa siiville. Lomaillaan perheen kanssa sitten kotona ja ilmaiseksi. Ehkä se ääni kellossa maksamisen suhteen muuttuu kun pari kolme vuotta teen omat matkat jätkien kanssa etelään.
Niin ja kyllä tienaan meistä enemmän, mutta ei ptilanne sellainen että minä miljonääri ja vaimo työtön.

Kommentit (235)

Vierailija
221/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on rahan tuhlausta. Mitään ei jää käteen, kaikki savuna ilmaan.

Tavaralle sen sijaan on käyttöä vielä parin viikon jälkeenkin, joten sijoitan rahani mieluummin esim. autoon tai viihde-elektroniikkaan, ja lomani vietän mökillä.

Vierailija
222/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamat viime vuodet ollaan tehty niin, että minä olen ostanut lomamatkan ja vaimo sitten maksellut osan siitä takaisin. Todellisuudessa takaisin olen saanut ehkä viidesosan hinnasta. Sitten jostain kumman syystä kustannuksen kasaaminen on vaikeutunut ja hidastunut.

Päätin, että tästä lähin odottelen koska vaimo ostaa meille tulevan kesän matkat. Katsellaan miten kauan kestää. Ja omia rahoja laitan sivuun, Taidanpa lähteä yksin tai kaverin kanssa siiville. Lomaillaan perheen kanssa sitten kotona ja ilmaiseksi. Ehkä se ääni kellossa maksamisen suhteen muuttuu kun pari kolme vuotta teen omat matkat jätkien kanssa etelään.

Niin ja kyllä tienaan meistä enemmän, mutta ei ptilanne sellainen että minä miljonääri ja vaimo työtön.

Mikset eroa tai ota asumuseroa? Sitähän tarkoitat? Eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Syyllisyydestä en tiedä mutta ilmeisen kommunikointikyvytön ainakin olet. Jos olisit mun mieheni, saisit heittää tooooosi pitkän reissun eikä takaisin tarttis tulla.

Kommunikointi on yliarvostettua =)

Sen sijaan tämä AP:n vaimo on hyvä kommunikoimaan kun lopettaa hiljaisesti matkan maksamisen miehelle?

Siitähän me emme tiedä mitään kun miellä on käytettävissä vaan aapeen lapsellisen uhmakas avautuminen aiheesta.

Sanoihan ap, että vaimo omalla päätöksellä hiljaisesti on joka vuosi lopetellut omin päin maksamisensa.

Ja vuosi vuodelta mies on varannut uutta matkaa vaikka vaimo ei maksanut entisiäkään velkojaan. Miksi?

Rakkaudesta ehkä! Sekin oli vissiin väärin tehty?

Jos se olisi rakkautta, mies ei valittaisi palstalla, kun vaimo ei maksa velkojaan. Pyyteettömästi annetusta lahjasta ei peritä myöhemmin maksua.

Lahjasta? Ap:lla oli sopimus vaimonsa kanssa, että tämä maksaa osansa!

Vierailija
224/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
225/235 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä näitä ”sun” ja ” mun” rahoja.

Kun on naimisiin menty, palkat tulevat yhteiselle tilille ja kumpikin käyttää sieltä tietysti toisensa huomioiden.

Helppoa!!

Mutta jos/kun ero tulee nii täytyy alkaa setvimään pankin kanssa...

Niin ja entä jos kumppani alkoholisoituu? Juo vielä molempien palkan.

Parempi omat rahat olla kummallakin ja tarpeen tullen toinen auttaa toista jne.

Vierailija
226/235 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hyviä puhumaan ja suunnittelemaan matkoja,laihdutuksesta, säästämisestä. Kun sitten matkan varaaminen on ajankohtaista niin se säästäminen onkin unohtunut kun piti ostaa se laukku ja parit kengät ja jajaja.

Sama pätee laihduttamiseen, kovat suunnitelmat ja aikataulut  ja ne unohtuu yleensä viikon päästä kun on kiirettä ja stressiä ja muuta tekemistä.

Vierailija
227/235 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Syyllisyydestä en tiedä mutta ilmeisen kommunikointikyvytön ainakin olet. Jos olisit mun mieheni, saisit heittää tooooosi pitkän reissun eikä takaisin tarttis tulla.

Kommunikointi on yliarvostettua =)

Sen sijaan tämä AP:n vaimo on hyvä kommunikoimaan kun lopettaa hiljaisesti matkan maksamisen miehelle?

Siitähän me emme tiedä mitään kun miellä on käytettävissä vaan aapeen lapsellisen uhmakas avautuminen aiheesta.

Sanoihan ap, että vaimo omalla päätöksellä hiljaisesti on joka vuosi lopetellut omin päin maksamisensa.

Ja vuosi vuodelta mies on varannut uutta matkaa vaikka vaimo ei maksanut entisiäkään velkojaan. Miksi?

Rakkaudesta ehkä! Sekin oli vissiin väärin tehty?

Jos se olisi rakkautta, mies ei valittaisi palstalla, kun vaimo ei maksa velkojaan. Pyyteettömästi annetusta lahjasta ei peritä myöhemmin maksua.

Lahjasta? Ap:lla oli sopimus vaimonsa kanssa, että tämä maksaa osansa!

No sittenhän asia on harvinaisen selvä: uutta matkaa ei varata ennen kuin vaimo on maksanut velkansa. Jos mies siitä huolimatta varaa, niin se tarkoittaa, että miestä ei oikeasti kiinnosta, maksaako vaimo osansa vai ei.

Itse ostin lapsena veljen kanssa legoja. Veli houkutteli minut maksamaan puolet ja sanoi, että minäkin saan leikkiä niillä. Niin sain, ensimmäiset puoli tuntia, sen jälkeen en legoihin saanut koskea. Minä menin samaan ansaan aina uudestaan, mutta olin silloin alle kouluikäinen. Kuvittelen ap:n olevan fyysiseltä ja henkiseltä iältäään kuusivuotiasta kypsempi.

Vierailija
228/235 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok.

Rouvanasi tekisin myös pari kolme vuotta omat matkat jätkien kanssa etelään.

Säästyy paljon rahaa, kun lapsia ei tarvi enää viedä minnekään - ja itse asiassa jätkät usein mielellään maksavat myös rouvan matkat.

Vierailija
229/235 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ennen oltu tarkkoja kumman rahoja käytetään. Jäätyäni työttömäksi hyvin ansaitseva mieheni ehdotti, että pidetään omat rahat ja molemmat maksavat omat laskunsa ja menonsa. Ihan hyvä, mutta säästöjä ei minulla juurikaan ollut, sillä olin aina huolehtinut perheen laskut ja pääosin kodin hankinnat. Nyt pelkona, että mitä sitten, jos en saa töitä ennen peruspäivärahalle putoamista?! Muistakaa aina laittaa omista tuloistanne sivuun pahan päivän varalle!

Vierailija
230/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi lomakausi teillä tänä vuonna näyttää muodostuvan? Ketkä lähtee ja ketkä jää, minne mennään??

Vierailija
231/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi lomakausi teillä tänä vuonna näyttää muodostuvan? Ketkä lähtee ja ketkä jää, minne mennään??

Saas nähdä.

Vierailija
232/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ny vaimolle vaan rahaa. Se tarttee!

Vierailija
233/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok.

Rouvanasi tekisin myös pari kolme vuotta omat matkat jätkien kanssa etelään.

Säästyy paljon rahaa, kun lapsia ei tarvi enää viedä minnekään - ja itse asiassa jätkät usein mielellään maksavat myös rouvan matkat.

Miehenäsi tekisin mieluusti kesälomamatkoja vuokramökille. Samoin talvella. Ja mökkihän on tietysti mitä modernein valokuituyhteyksineen yms.

Vaimo menköön jätkien kanssa. Näin kaikki voittavat, eikä vähiten lapset.

Vierailija
234/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin halua enää leikkiä perhettä..

Vierailija
235/235 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo pitkällä tämä ketju mutta sitä minä vaan, että kuinka ap laskee lapsien menot. Ei kai niin että ap maksaa oman, ja vaimo oman ja lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme