Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo saa kyllä maksaa seuraavana lomamatkan tai sitten ei enää lomailla.

Vierailija
31.05.2018 |

Muutamat viime vuodet ollaan tehty niin, että minä olen ostanut lomamatkan ja vaimo sitten maksellut osan siitä takaisin. Todellisuudessa takaisin olen saanut ehkä viidesosan hinnasta. Sitten jostain kumman syystä kustannuksen kasaaminen on vaikeutunut ja hidastunut.
Päätin, että tästä lähin odottelen koska vaimo ostaa meille tulevan kesän matkat. Katsellaan miten kauan kestää. Ja omia rahoja laitan sivuun, Taidanpa lähteä yksin tai kaverin kanssa siiville. Lomaillaan perheen kanssa sitten kotona ja ilmaiseksi. Ehkä se ääni kellossa maksamisen suhteen muuttuu kun pari kolme vuotta teen omat matkat jätkien kanssa etelään.
Niin ja kyllä tienaan meistä enemmän, mutta ei ptilanne sellainen että minä miljonääri ja vaimo työtön.

Kommentit (235)

Vierailija
41/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet naimisissa jo 30 vuotta ja aina on ollut yhteinen tili, jolle ovat tuleet kaikki tulot ja josta on maksettu kaikki menot. Kertaakaan 30 vuoteen ei ole tarvinnut miettiä kuka maksaa mitäkin. Ja kaikki, mitä ollaan hankittu eli asunto, mökki ja sijoitusasunnot on laitettu 50/50 omistukseen. Helppoa!

Vierailija
42/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä rakkaus?? Jo on kun raha menee rakkaan aviopuolison edelle!

Meillä yhteinen elämä ja yhteiset rahat, mut ei ollakaan ahneita kolmekymppisiä.

N47

Kerrotko miten sillä rakkaudella maksetaan laskut ja eläminen?

On hyvin harvinaista että puolisoiden tulot ovat samanvertaiset, miksi pitäisi olettaa parempituloisen elättävän toinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä siis vaimon kanssa omat rahat?

Nytpä en osaa sanoa mitään järkevää, koska meillä on aina olleet yhteiset rahat, eli kaikki palkkasaatavat on menneet yhteisen perheen hyväksi. Jo silloin kun oltiin avoliitossa eikä lapsia vielä ollut. Nyt toiminut jo 22 vuotta näin ja matkoillakin ollaan käyty.

Teidän tilanne kuulostaa omituiselta.

Tuo on yksi vaihtoehto mutta ei sovi kaikille. Meillä ei ole yhteisiä rahoja eikä tule koskaan olemaan. Sen sijaan molemmat laittavat yhteiselle tilille saman summan kuukausittain. Yhteiset matkat maksetaan puoliksi ja ne tehdään kohteisiin, jotka molempia kiinnostavat. Omia matkoja yksin tai kavereiden kanssa tehdään omilla rahoilla.

Sitten jos elämässä tulee tilanne, että toisen on otettava isompi vastuu yhteisestä taloudesta, niin tehdään niin, mutta siihen saakka on paljon selvempää, että on erilliset rahat. En haluaisi joutua kysymään mieheltäni, saanko käyttää yhteiseltä tililtä rahoja omiin matkoihini, eikä hän taatusti haluaisi joutua kysymään minulta saako ostaa milloin minkäkin koneen tai laitteen omaksi ilokseen.

ei-ap

Meillä on omat tilit ja maksetaan omia juttuja omilta tileiltä, mutta käytännössä rahat on yhteisiä koska kaikki menee aina. Kun mun tililtä loppuu rahat käytetään miehen tililtä ja niin edelleen, mulla tuli tili kun olin töissä aina kuun vaihteessa ja miehellä puolessa välissä. Nyt kun olen työttömänä, ei tietenkään mun rahat tahdo riittää aina siihen asti kun miehen tili tulee, ja muutenkin päivä vaihtelee kun ne rahat tulee neljän viikon jaksoissa.

Vierailija
44/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhteinen elämä ja yhteiset rahat, mut ei ollakaan ahneita kolmekymppisiä.

N47

On hyvin harvinaista että puolisoiden tulot ovat samanvertaiset, miksi pitäisi olettaa parempituloisen elättävän toinen?

Sitä se parisuhde ja varsinkin avioliitto on. Ja siinä parisuhteessa ollaan koska rakastetaan, kaikki mikä on minun on myös sinun. Suomen laki olettaa puolison elättävän toista tarvittaessa, koska se on perhe. Omituista tuollainen että että kysytään miksi pitäisi elättää, pitäisi kysyä miksi ei.

Vierailija
45/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa lapset kun sinä lomailet kavereiden kanssa?

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Ja käykö vaimo useinkin yksin lomilla?

Vierailija
46/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Me olemme olleet yhdessä n 25 vuotta, yhteiset rahat. Vuosien varrella kumpikin on välillä ollut se, joka tienaa enemmän. Ja kyllä, minulle on ollut itsestäänselvää, että minä haluan rakasta miestäni elättää. Hän on minun puolisoni, elämänkumppanini. Samalla tavalla tarvittaessa elättäisin kenet tahansa perheenjäsenen.

Ja ihan hyvin meillä on mennyt. Kaksi vastuuntuntoista koulutettua työssäkäyvää maksavat kyllä laskunsa. Eri asia, jos nyt välttämättä haluaa sen parisuhteen ihmisen kanssa, johon ei luota, ja jota ei arvosta. Mutta miksi kukaan edes haluaisi suhdetta sellaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
47/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Et sinä syyllinen mihinkään ole, ihmetyttää vaan tuollainen lapsekas kiukutteluasenne, kun asiat voisi koittaa selvittää kuten aikuiset ihmiset tekevät.

Oletko koskaan ajatellut, että puhuisit vaimosi kanssa asiasta ja sanoisit suoraan mistä kenkä puristaa? Vaikka siinä vaiheessa kun hän kaikessa hiljaisuudessa yrittää lopettaa matkan takaisinmaksun. Nytkin sanot että asiallisen ja aikuismaisen keskustelun sijaan aiot vain vain odotella ja katsoa älyääkö se vaimosi ostaa teille matkan ja jos ei hoksaa, niin lähdetkin kavereiden kanssa reissuun. Uhmaat ja kiukuttelet kuin pikkulapsi, sen sijaan että avaisit suusi ja keskustelisit asiasta. Miksi haluat käyttäytyä noin lapsellisesti?

Vierailija
48/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 otti esille tärkeän pointin, josta minulla aina välillä tulee riitaa miehen kanssa.

Olemme miehen kanssa molemmat suht hyvätuloisia, ansaitsemme molemmat käteen 2,7 tonnia kuukaudessa. Mutta menojakin on...

Kiinteät kuukausimenot olemme jyvittäneet suhteellisen tasan. Mutta kaksi teiniämme hakevat minulta kaiken käyttörahan, ja sitä menee kk-rahan kanssa joka kuukausi 200-300 euroa. Päälle lasten harrastukset, vaatehankinnat, kirjat (molemmat lukiossa), sukulaisten erilaiset lahjat, kodin ylimääräiset hankinnat jne. Kun menemme elokuviin koko perhe, minä ostan liput ja yleensä mässytkin, samoin kaupassa (kun emme ole ruokaostoksilla, jotka maksetaan s-tililtä) usein minä maksan.

Sitten mies ihmettelee, että miten minulla ei jää säästöön rahaa kuten hänellä. Kas kummaa tosiaan.... hänen näkemyksensä on, että minä tuhlaan - ehkä juu, paitsi että itselleni ostan todella harvoin mitään, eikä hänkään osaa sanoa, mitä ostoksistamme olisi pitänyt jättää tekemättä.

Sinun ongelmaan on helppo ratkaisu, joka vaatii vain hieman vaivaa. Pistät ylös kaiken, mihin sinulta menee rahaa, siis lapsiin ja yhteisiin hankintoihin. Kuun lopussa velot mieheltä summasta puolet. Tuskin mies kehtaa valittaa, kun näkee laskelmasta, mihin raha on mennyt. Saat sinäkin kartutettua itsellesi säästöjä.

Vierailija
49/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, jotenkin lomamatkojen maksu kaatuu meikäläiselle. Siinä menee kuitenkin lähes parin kuukauden nettopalkka aina kerralla. Vaimo tienaa lähes saman verran kuin meikäläinen ja vielä lapsilisät päälle.

Miten te pärjäätte ne kaksi kuukautta kun sun tuloja ei tule yhteiseen käyttöön ollenkaan? Sun tili on arjen pyörittämiseen käytössä vain 10kk vuodessa, ja vaimon 12kk? Mihin kaikkeen ne vaimon rahat menee, vai onko sillä tilillä säästössä 2kk palkan verran vai osteleeko se niillä rahoilla käsilaukkuja itselleen?

Vierailija
50/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, meillä mies on kustantanut sukulaisetkin mukaan reissuihin. Kivoja matkoja mukavalla porukalla.

Vierailija
51/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Sitä se parisuhde ja varsinkin avioliitto on. Ja siinä parisuhteessa ollaan koska rakastetaan, kaikki mikä on minun on myös sinun. Suomen laki olettaa puolison elättävän toista tarvittaessa, koska se on perhe. Omituista tuollainen että että kysytään miksi pitäisi elättää, pitäisi kysyä miksi ei.

Ehkä edellinen kirjoitti väärin. Elättäminen ei tarkoita ensimmäistäkään lomamatkaa puolison kustantamana.

Vierailija
52/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä näitä ”sun” ja ” mun” rahoja.

Kun on naimisiin menty, palkat tulevat yhteiselle tilille ja kumpikin käyttää sieltä tietysti toisensa huomioiden.

Helppoa!!

Ei toimisi meillä noin. Kumpikin maksavat omista rahoistaan omat laskunsa ja menonsa, piste. Meillä on yhteistä vain säästötili.

Vierailija
53/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaimosi on vaimosi, eikä vain hyvä ystäväsi? Hyvällä ystävällä ja sinulla olisi erilliset rahat ja vaikka seksiäkin, mutta minkä ihmeen takia sinulla ja vaimollasi on täysin erilliset rahat? Miksi teit vaimostasi vaimon, että jättänyt sitä vain ystäväksi?

No eihän kukaan puhu tuolla tavalla hyvästä ystävästään, aviopuolisostaan jotkut luuserit. 

Vierailija
54/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Tarkoitatko, että jos ei käy niin minäkään en saa käydä?

Vierailija
55/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että sinä et välttämättä edes tiedä, kuinka paljon työtä varsinkin pienten lasten yksin hoitaminen vaatii. Se on asia, jossa on oikeasti tärkeää olla tasapuolinen.

Vierailija
56/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat, vaikkakin minä tienaan enemmän ja laitan joka kuukausi 500 euroa säästöön. Sillä säästöllä käymme joka kesä koko perheen voimin etelässä. Säästöilläni olen ostanut itselleni myös uuden auton, ja lisäksi minä ja lapset käymme koulujen loma-aikoina kylpylöissä ja huvipuistoissa tms. Niihin mies ei tule mukaan, koska hänellä on vain lyhyet lomat ja ne ovat pienissä pätkissä. Ulkomaille kuitenkin lähdemme aina yhdessä, sillä haluan miehenkin tulevan mukaan kanssamme saamaan uusia elämyksiä. Olen myös hieman arka matkustamaan lasten kanssa yksin kauas. Mies ei ollut koskaan ennen minua käynyt ulkomailla, ja hän on siitä kyllä innoissaan.

Meillä on yhteinen tili ja minulla sitten erikseen se säästötili. En ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi.

Mies saa kaikin mokomin tehdä kaverireissuja erikseen. Hän on käynyt vuosittain työporukan kanssa laivalla ja kalastusporukan kanssa Lapissa. Minä olen sitten ollut lasten kanssa kotona. Samaten mies on hoitanut lapset silloin, kun minä olen lähtenyt viikonlopuksi käymään omien kauempana asuvien kavereideni luo tai johonkin konserttiin tms.

Vierailija
57/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

ei ole minun avioliittoni sitä varten, että mieheni joutuisi maksamaan laskujani tai elättämään minua. kumpikin tekee omat työnsä, ja tulojensa mukaan elää

Vierailija
58/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä miehensä rahoilla loisivat naiset, jotka nauttivat estottomasti lomamatkoista, vaatteista, koruista, asunnosta hyvällä sijainnilla, ym ym.

”Sillä meidän rahamme ovat YHTEISIÄ!”

Helppoa on elämä, kun sen joku muu (pääasiassa) maksaa!

Vierailija
59/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että sinä et välttämättä edes tiedä, kuinka paljon työtä varsinkin pienten lasten yksin hoitaminen vaatii. Se on asia, jossa on oikeasti tärkeää olla tasapuolinen.

kyllä se lasten hoitaminen on äidin työ, siitä ei miesten tarvitsekaan tietää.

n39

Vierailija
60/235 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä miehensä rahoilla loisivat naiset, jotka nauttivat estottomasti lomamatkoista, vaatteista, koruista, asunnosta hyvällä sijainnilla, ym ym.

”Sillä meidän rahamme ovat YHTEISIÄ!”

Helppoa on elämä, kun sen joku muu (pääasiassa) maksaa!

Kun valitsee hyvin saa nauttia eduista. Ei kannata ottaa mitään köyhää Paskajonnea vaivoikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme