Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä on kestänyt, että synnytyksen jälkeen taas kuukautiset alkaneet?

Vierailija
28.05.2018 |

Kohta 8 kuukautta synnytyksestä, eikä vieläkään mitään merkkejä. Onko tämä ihan tavallista yleensäkin?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk, vaikka imetin. Raskaaksi tulin uudestaan 6kk synnytyksestä. En usko, että on mitenkään epätavallista, ainakaan jos imetät.

Vierailija
62/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoivat noin kuukausi sen jälkeen, kun säännöllinen yöimetys loppui, eli noin 8 kk:n kohdalla kummankin kahden lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 2 vuotta synnytyksestä. Olen kokoajan imettänyt. Pari viikkoa sitten alkoi menkat.

Vierailija
64/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lasta ja kun ekan kerran tulin raskaaksi, niin ennen sitä oli mun viimeiset kuukautiset. Kuukautiset eivät siis ehtineet palata, kun tulinkin jo uudestaan raskaaksi. Nyt kuopus on 5kk ja ei edelleenkään menkkoja.

6 viikkoa synnytyksen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, mutta meni semmonen 3 kk ennenkuin itse huomasin, että olen raskaana. Poikien väli on siis 10,5 kk ja raskauden välillä ei siis kuukautisia ja imetin jotain 2 kk ja sitten maidontuli loppu kuin seinään.

Kolmannen vauvan jälkeen en muista, kai ne ajallaan tuli vaikka imetin. Oli muuten nopea synnytys tämä kolmas, ponnistusvaihe kesti 15 min.

15min ei ole nopea ponnistusvaiheeksi. Viisi min voisi olla jo nopeahko

Kyllä. Tuttavista kaikki on vähintäänkin toisen lapsen ponnistanut 10-15min.

Itselläni lasten ponnistusvaiheet kestänyt 1-2 minuuttia. Ensimmäinen oli tuon 2 minuuttia. Synnytyksen kokonaiskesto ensimmäisen kohdalla pisin, reilu yhdeksän tuntia. Nuorimman kohdalla synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 10 min, ponnistusvaihe 1 min. Kaikki synnytykset normaaleja itsestään käynnistyneitä alatiesynnytyksiä.

Koko synnytyksen kesto 10min? No huh, sehän tuli rytinällä sitten. Mulla toinen synnytys oli 2,5h ja ponnistusvaihe 9min. Sekin oli jo aika intensiivistä menoa itselleni.

Kyllä. Rytinä kuvaa hyvin sitä synnytystä. :D Pikku napsahdus tuntui ja samalla hetkellä lapsivedet alkoi hulahdella pitkin jalkoja. Sillä hetkellä alkoi järjetön kipu ja kohtu supisti ilman taukoja kivikovana pallona, hetken mietin, että siitä kivusta en kauaa selviä, mutta onneksi pian tulikin pakottava tarve ponnistaa lapsi maailmaan. Mies oli kerennyt juuri soittaa hätäkeskukseen, mutta tietenkään ambulanssi eikä mediheli kerennyt paikalle. En pystynyt enää liikkua koska pidätin kaikin voimin ponnistusta vastaan jotta lapsi ei synny seistessäni. Mies nopeasti kaatoi minut sänkyyn ja lapsi syntyi mieheni toimiessa "kätilönä". Ambulanssi saapui 10 min myöhemmin ja vasta silloin leikattiin napanuora. Onneksi olin jo edellisestä synnytyksestä saanut esimakua tätä varten. Edellinen syntyi alle tunnissa ja silloinkin homma hoitui miehen kanssa ennen ambulanssin tuloa. Sillä kerralla mies oli kyllä aavistuksen järkyttyneempi kuin tällä toisella kerralla. :D

Vierailija
65/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa ja täysimetys

Vierailija
66/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk. Imetin koko ajan.

Vierailija
67/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6vko, joka kerta!

Vierailija
68/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippanappa 5vkoa meni kummastakin synnytyksestä ja täysimetin (äm ainoa ravinto) kummallakin kerralla liki 7kk, tuossa vaiheessa 2-3h välein. Jep, gynekologikin asiaa hieman ihmetteli, mutta totesi sitten miten olemme yksilöllisiä ja minä palauduin tod nopeasti.

Vierailija
69/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 3kk. Imetin 1v 2kk asti.

Vierailija
70/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kans tuo 8kk ja vähän yli. Ihan normaalia, ainakin kun imetin 6kk ja normaalistikkin mulla pitkä kierto ja helposti stressistä tai milloin mistäkin jää menkat välistä.

Vierailija
71/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ja tokan jälkeen 8 kk, kolmannen jälkeen 10 kk. Kummalista oli myös se että menkat tuli vain joka toinen kuukausi, neljäs on nyt 8 kk eikä ole vielä alkanut.

Vierailija
72/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan ne oli pois, kun imetin öisinkin, eli n. vuoden, jopa vähän yli. Sama oli kaikkien lasten syntymän jälkeen.

Mullakin näin! Tätä nuorinta imetin öisin vuoden ja vasta silloin alkoi kuukautiset.

Vierailija
73/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta 9 kk. Tokasta yli vuosi.

Vierailija
74/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nehän ei välttis ehdi tulla, ovulaatio ja raskautuminen voi tulla ensin.

Vierailija
75/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi, eli niin kauan kuin imetin.

Vierailija
76/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivälleen 2,5v.

Vierailija
77/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien lasten jälkeen sama: 4 vkoa jälkivuotoa, pari päivää väliä ja sitten menkat. Ja täysimetin. Kadehdin teitä joilla menkat pysyivät poissa kauan.

Vierailija
78/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 7 viikkoa.

Vierailija
79/95 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla n. 11kk (imetin 14kk, olin 30v).

Tokalla kerralla tasan 12kk ja 2vkoa (imeton 12kk, olin 35v).

Vierailija
80/95 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tainnut jokaisella kolmella kerralla mennä niin, että noin 3-4 viikkoa jälkivuodon päättymisen jälkeen on kuukautiset alkaneet. Mutta en siis ole imettänyt, joten aikainen alkaminen johtunee siitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan