Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä on kestänyt, että synnytyksen jälkeen taas kuukautiset alkaneet?

Vierailija
28.05.2018 |

Kohta 8 kuukautta synnytyksestä, eikä vieläkään mitään merkkejä. Onko tämä ihan tavallista yleensäkin?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lasta ja kun ekan kerran tulin raskaaksi, niin ennen sitä oli mun viimeiset kuukautiset. Kuukautiset eivät siis ehtineet palata, kun tulinkin jo uudestaan raskaaksi. Nyt kuopus on 5kk ja ei edelleenkään menkkoja.

6 viikkoa synnytyksen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, mutta meni semmonen 3 kk ennenkuin itse huomasin, että olen raskaana. Poikien väli on siis 10,5 kk ja raskauden välillä ei siis kuukautisia ja imetin jotain 2 kk ja sitten maidontuli loppu kuin seinään.

Kolmannen vauvan jälkeen en muista, kai ne ajallaan tuli vaikka imetin. Oli muuten nopea synnytys tämä kolmas, ponnistusvaihe kesti 15 min.

15min ei ole nopea ponnistusvaiheeksi. Viisi min voisi olla jo nopeahko

Vierailija
42/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. Viisi viikkoa esikoisesta ja tästä nuorimmasta en ole varma alkoiko jälkivuodon yhteydessä jo vai onko vielä alkamatta kun vauva jo parikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä meni 15 kuukautta, että kuukautiset tulivat.

Imetin 13 kuukautta, ehkä sillä oli jotain vaikutusta asiaan.

Vierailija
44/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. Viisi viikkoa esikoisesta ja tästä nuorimmasta en ole varma alkoiko jälkivuodon yhteydessä jo vai onko vielä alkamatta kun vauva jo parikuinen.

Ja esikoinenkin täysimetyksellä siitä hetkestä kun maito nousi n. puolivuotiaaksi asti ja kiinteiden ohella viellä kymmenkuiseksi.

Vierailija
45/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen eivät olleet vielä alkaneet (tai siis ei ollut vuotoa) kun aloin jo odottamaan kuopusta. Tällöin oli 6kk vanha. Kuopus nyt 15kk, eivätkä ole vielä alkaneet. Imetän vielä iltaisin ja öisin.

Vierailija
46/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk synnytyksestä. Täysimetin ja pisin imetysväli tuona aikana 4 tuntia.

Vierailija
47/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen ei tullut kuukautisia, mutta aloin odottaa toista esikoisen aloitellessa kiinteitä rintaruokinnan ohella 6kk vanhana. Tokan jälkeen alkoi lapsen ollessa 8kk ja kolmannen jälkeen lapsen ollessa 10kk. Kaikki lapset täysimetetty ensimmäiset 6kk niin varmaan osaltaan vaikutti kuukautisten alkamiseen. Kaikilla toki imetys ei pidä kuukautisia poissa.

Vierailija
48/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lasta ja kun ekan kerran tulin raskaaksi, niin ennen sitä oli mun viimeiset kuukautiset. Kuukautiset eivät siis ehtineet palata, kun tulinkin jo uudestaan raskaaksi. Nyt kuopus on 5kk ja ei edelleenkään menkkoja.

6 viikkoa synnytyksen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, mutta meni semmonen 3 kk ennenkuin itse huomasin, että olen raskaana. Poikien väli on siis 10,5 kk ja raskauden välillä ei siis kuukautisia ja imetin jotain 2 kk ja sitten maidontuli loppu kuin seinään.

Kolmannen vauvan jälkeen en muista, kai ne ajallaan tuli vaikka imetin. Oli muuten nopea synnytys tämä kolmas, ponnistusvaihe kesti 15 min.

Muuten synnytyksen kestoa ei käy ilmi, mutta 15 min ponnistusvaihe on hyvin normaali uudelleen synnyttäjällä. Ensisynnyttäjällä voisi jo puhua nopeahkosta. Uudelleen synnyttäjällä nopea ponnistusvaihe on parista minuutista muutamaan minuuttiin.

Vierailija
49/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk. Mutta tulivat kerran ja sit 4kk taukoa ennen kuin taas alkoivat normaalin kierron mukaan.

Vierailija
50/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk. Täysimetin 6kk.

Vierailija
51/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli reilu 6kk kun alkoi kuukautiset. Toinen oli 9kk.

Vierailija
52/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa oli muistaakseni jotain neljä viikkoa jälkivuotoa, sitten oli viikon tauko, vuotoa taas eli kuukautiset kai, viikon verran, sitten taas viikko taukoa, kuukautiset... Piti aloittaa pillerien syöminen että tuon vuodon sai loppumaan, meni hermo siihen että joka toinen viikko oli kuukautiset.

Vierailija
53/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tuttavista kaikki on vähintäänkin toisen lapsen ponnistanut 10-15min.

Itselläni lasten ponnistusvaiheet kestänyt 1-2 minuuttia. Ensimmäinen oli tuon 2 minuuttia. Synnytyksen kokonaiskesto ensimmäisen kohdalla pisin, reilu yhdeksän tuntia. Nuorimman kohdalla synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 10 min, ponnistusvaihe 1 min. Kaikki synnytykset normaaleja itsestään käynnistyneitä alatiesynnytyksiä.

Vierailija
54/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin imetin, noin 8 kk

Vierailija
55/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta.

Vierailija
56/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tuttavista kaikki on vähintäänkin toisen lapsen ponnistanut 10-15min.

Itselläni lasten ponnistusvaiheet kestänyt 1-2 minuuttia. Ensimmäinen oli tuon 2 minuuttia. Synnytyksen kokonaiskesto ensimmäisen kohdalla pisin, reilu yhdeksän tuntia. Nuorimman kohdalla synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 10 min, ponnistusvaihe 1 min. Kaikki synnytykset normaaleja itsestään käynnistyneitä alatiesynnytyksiä.

Koko synnytyksen kesto 10min? No huh, sehän tuli rytinällä sitten. Mulla toinen synnytys oli 2,5h ja ponnistusvaihe 9min. Sekin oli jo aika intensiivistä menoa itselleni.

Vierailija
57/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta eikä vieläkään. Jes!!

Vierailija
58/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta eikä vieläkään. Jes!!

Pillerit siis käytössä, lisään vielä.

Vierailija
59/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi synnytystä . Noin yksi vuotta jokaisen kohdalla ennen kun kuukautiset alkoivat. Imetin 3viikkoa-8kk ei vaikutusta

Vierailija
60/95 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen 13kk, tokan jälkeen 11kk. Eli niihin aikoihin kun imetys alkoi vähentyä selkeästi. Älä hätäile, nauti menkattomuudesta! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi